E92 M3 ervaringen
- borism3
E92 M3 ervaringen
Hallo iedereen,
Welke ervaringnen zijn er met de E92 M3 (2008 model) zowel de coupe als de sedan als daily driver?
Zit er heftig over na te denken om er eentje aan te schaffen. :piraatje:
Welke ervaringnen zijn er met de E92 M3 (2008 model) zowel de coupe als de sedan als daily driver?
Zit er heftig over na te denken om er eentje aan te schaffen. :piraatje:
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: E92 M3 ervaringen
Heerlijke auto als je tijd hebt voor wat track en driftdays. Ik had 'n 2008 E90 M3. Wel beetje bandenkiller en remmen kunnen ook wel eens wat té belast worden.$$$$.
Verwacht met de 6 handbak geen tussensprintwonder als je laag in toeren zit. Terugschakelen is het devies, maar dat is wel weer mooi.
Verder prima, stoer/mooi etc.
Als je d'r elke dag alleen maar mee in de file of bij Appie staat zou ik er wél nog 'n keertje over nadenken.
Succes.
Cheers
Robin
Verwacht met de 6 handbak geen tussensprintwonder als je laag in toeren zit. Terugschakelen is het devies, maar dat is wel weer mooi.

Verder prima, stoer/mooi etc.
Als je d'r elke dag alleen maar mee in de file of bij Appie staat zou ik er wél nog 'n keertje over nadenken.
Succes.
Cheers
Robin
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
3 jaar gereden met E92 M3, 45K km.....gebruikt als daily driver, super GT, stil, snel, maar ook log bij lage snelheid, motor die absoluut op de kloten moet hebben voor het beste resultaat.......
Ik had geen olieboot, maar ze zitten er hier ook weer tussen, zuipschuit, altijd 1 : 6,5 (onbelangrijk las je zo`n kar wil rijden, maar ik noem het toch maar even).
Kortom; een lekkere kar, maar wellicht een tikkie overdone qua blok en specs, voor de atmo purist het walhalla
Ik had geen olieboot, maar ze zitten er hier ook weer tussen, zuipschuit, altijd 1 : 6,5 (onbelangrijk las je zo`n kar wil rijden, maar ik noem het toch maar even).
Kortom; een lekkere kar, maar wellicht een tikkie overdone qua blok en specs, voor de atmo purist het walhalla
- Leen
2 jaar als daily drive gehad ( 60 K km meegereden ) 2009 facelift e90 M3 DCT, topper . Super allrounder.
Ik zou je een Dct adviseren omdat de motor met zijn lange adem (8400 rpm) beter af is met de 7 bak (DCT) dan met de manuele 6 bak .
Verder denk ik dat de dct ook wat zuiniger is. Ik reed over 60k km 1 op 7,5 itt bovenstaande .
Zou wel een huisselectie nemen met 2 jaar garantie , ik heb er niets aan gehad , maar je wilt geen troubles met de v8 of met de DCT.
Ik zou je een Dct adviseren omdat de motor met zijn lange adem (8400 rpm) beter af is met de 7 bak (DCT) dan met de manuele 6 bak .
Verder denk ik dat de dct ook wat zuiniger is. Ik reed over 60k km 1 op 7,5 itt bovenstaande .
Zou wel een huisselectie nemen met 2 jaar garantie , ik heb er niets aan gehad , maar je wilt geen troubles met de v8 of met de DCT.
- borism3
Is iemand toevallig bekend met deze m3 http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie/m3 ... tails.html
- borism3
Wie kan deze e92m3 natrekken of is bekend met de auto
http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie/m3 ... tails.html
wie kanbovenstaande m3 natrekken in het bmw onderhoud systeem, ik heb het ander topic over ervaringen met de e92m3 ook gestart En zie dat sommige last hebben van olieverbruik.
Alvast bedankt
wie kanbovenstaande m3 natrekken in het bmw onderhoud systeem, ik heb het ander topic over ervaringen met de e92m3 ook gestart En zie dat sommige last hebben van olieverbruik.
Alvast bedankt
- vriendje-stokvis
Goedenavond Boris,
Ik werk bij een BMW dealer, maar ik kan de onderhoudshistorie niet zomaar opzoeken van deze auto.
Ik kan alleen de historie opvragen in een systeem van BMW Nederland, van wat er allemaal voor garantie is vervangen!
Helaas kan je de onderhoudshistorie alleen opvragen bij de dealer waar hij voor onderhoud is geweest.
En voor het opvragen van de garantiehistorie van de auto, heb ik het chassisnummer nodig van de auto!
Ik kan met een origineel nederlands geleverde auto wel via het kenteken aan het chassisnummer komen, maar deze auto is volgens mij ingevoerd! ( aan het nieuwe kenteken te zien) Dus kan ik niet aan het chassisnummer komen.
En wat het bedrijf betreft waar de auto te koop staat, dit is alleen een handelsbedrijf!
Hun kijken absoluut niet naar wat voor onderhoud de auto nodig heeft, of heeft gehad!
En hun kopen deze auto's in om gelijk weer zsm door te verkopen, met minimale garantie!
Nou niet om de BMW dealers te promoten, maar ik raad wel aan om zo'n auto met Premium selection garantie bij de dealer te kopen.
Want als er inderdaad iets aan de motor of bak kapot gaat ben je duizenden euro's verder!
Voor de rest vind ik het echt geweldige auto's! Als ik het geld had,zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn!
Ik hoop dat ik je zo wat gunstige info heb gegeven.
Gr Simon
Ik werk bij een BMW dealer, maar ik kan de onderhoudshistorie niet zomaar opzoeken van deze auto.
Ik kan alleen de historie opvragen in een systeem van BMW Nederland, van wat er allemaal voor garantie is vervangen!
Helaas kan je de onderhoudshistorie alleen opvragen bij de dealer waar hij voor onderhoud is geweest.
En voor het opvragen van de garantiehistorie van de auto, heb ik het chassisnummer nodig van de auto!
Ik kan met een origineel nederlands geleverde auto wel via het kenteken aan het chassisnummer komen, maar deze auto is volgens mij ingevoerd! ( aan het nieuwe kenteken te zien) Dus kan ik niet aan het chassisnummer komen.
En wat het bedrijf betreft waar de auto te koop staat, dit is alleen een handelsbedrijf!
Hun kijken absoluut niet naar wat voor onderhoud de auto nodig heeft, of heeft gehad!
En hun kopen deze auto's in om gelijk weer zsm door te verkopen, met minimale garantie!
Nou niet om de BMW dealers te promoten, maar ik raad wel aan om zo'n auto met Premium selection garantie bij de dealer te kopen.
Want als er inderdaad iets aan de motor of bak kapot gaat ben je duizenden euro's verder!
Voor de rest vind ik het echt geweldige auto's! Als ik het geld had,zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn!
Ik hoop dat ik je zo wat gunstige info heb gegeven.
Gr Simon
- Leen
Olie verbruik klopt , of hij hij verbruikt 1 liter op 3000 km ( in katwijk zijn er 2 in onderhoud die dit hebben) of helemaal niets , de mijne haalde 25k zonder bijvullen , denk dat dit te maken kan hebben met het inrijden of circuitverleden van de auto,s. , vele witte coupe,s zijn ingevoerd uit duitsland , die ingezet waren als bmw fahrer trainings auto,s op o.m Nurburgring , die hebben dan een zware eerste 15000 km gehad .
-
Sluit me bij Romo aan.romo schreef:3 jaar gereden met E92 M3, 45K km.....gebruikt als daily driver, super GT, stil, snel, maar ook log bij lage snelheid, motor die absoluut op de kloten moet hebben voor het beste resultaat.......
Lust een slok (1 op 8 ga je niet redden), geweldige motor met prachtig geluid (!), wel meer een snelweg-auto (voelt wat log).
Altijd BMW PS kopen .... (bij Maaral staat een sedan, zelfde prijscategorie)
-
Hoi,
Sinds afgelopen juni heb ik de M3 E93 DCT uit 2008. Verbruik 1 op 7. Liter olie per 10000 km.
Zou inderdaad ook huisselectie nemen, had zelf al een akefietje met het inhouden en dat is verholpen.
Geweldige auto, super geluid, helemaal met pp uitlaten. Echte eyecatcher.
De cabrio is zwaar maar dat geeft voor mij niet, ben toch voor het recht vooruit branden. Weet niet of de sedan veel lichter is.
Alvast veel rijplezier!!
Groet,
ErnstV
Sinds afgelopen juni heb ik de M3 E93 DCT uit 2008. Verbruik 1 op 7. Liter olie per 10000 km.
Zou inderdaad ook huisselectie nemen, had zelf al een akefietje met het inhouden en dat is verholpen.
Geweldige auto, super geluid, helemaal met pp uitlaten. Echte eyecatcher.
De cabrio is zwaar maar dat geeft voor mij niet, ben toch voor het recht vooruit branden. Weet niet of de sedan veel lichter is.
Alvast veel rijplezier!!
Groet,
ErnstV
-
Mijn ervaring? langzamer dan mijn oudere E46 M3... en die zijn toch wel een stuk goedkoper en klinken een stuk lekkerder (mijn mening)
owja en mijn M3 is standaard op een open lucht filter na

-
Langzamer? Of jouw M3 heeft 50pk meer of het was 'n waardeloos bereden cabrio die 150kg meer weegt dan 'n e90/92. Ik heb immers ook 'n E46 M3 gehad én dus 'n E90 M3 en ik kan me dat serieus gewoon niet voorstellen. Daar moet meer aan de hand zijn geweest.Jeroen K. schreef:Mijn ervaring? langzamer dan mijn oudere E46 M3... en die zijn toch wel een stuk goedkoper en klinken een stuk lekkerder (mijn mening)
Qua geluid ben ik 't wel ten dele eigenlijk met je eens. Ik vond de E9x M V8 nooit zó superieur klinken , hoorde liever 'n 6 in lijn/USA V8 of Ferrari/Maserati V8. Vond het in de basis vlees noch vis.
BEHALVE als ik 'm koud startte 's ochtends in m'n garage, dan was 't NASCAR en flikkerden de dakpannen en dooie mussen van 't dak van de buren(vogelaarwijk dus dubbel fun LOL), maar dat was na 'n minuut ook weer voorbij.

- Geert.
Heel goed Boris, slim om hier even een topic te openen!
Hij heeft als alternatief een 335i in gedachten, wat vinden jullie van de 335i tov een m3?
Ik zeg keus snel gemaakt voor de m3, maar wellicht zijn er mensen die er anders tegenaan kijken

Hij heeft als alternatief een 335i in gedachten, wat vinden jullie van de 335i tov een m3?
Ik zeg keus snel gemaakt voor de m3, maar wellicht zijn er mensen die er anders tegenaan kijken
-
Heb ze beide(gehad) en nu weer 'n F30 335i. Die laatste ligt beter op de weg dan een E90 M3....Geert. schreef:Heel goed Boris, slim om hier even een topic te openen!![]()
Als je trackdays en driftdays doet ja.M3 no doubt.
De 335i is in de basis beweeglijker, maar 'n turbomotor (met z'n nukken) ,maar irl net zo snel eigenlijk. maar de V8 heeft ook z'n nukken met de wat lompere auto en weinig kracht onder de 3500/4000 toeren relatief. Daarna is 't de groeten aan de 335i. Maar wil je dat als daily? Hij gaat er niet meteen vantussen zoals een goede turbo. Duds 't zal je opvallen dat je tussendoor in 't dagelijks verkeer niet zomaar zwaardere diesels en dikkere turbokarretjes wegrijdt.....
Tuurlijk als ze naast mekaar staan en money no object :M3 anytime. Maar money is vaak 'n object en dan bood de M3 voor dat prijsverschil mij minder dan ik hoopte....
Laatst gewijzigd door Robin op 08 mar 2012, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
Heb vorige week redelijk snel achter elkaar in een E92 335i en E92 M3 gereden. De 335i gaat veel makkelijk hard, tussenacceleraties de M3 te baas. Mooi geluid ook, lekker romige, volle sound. Wel een beetje turbolag maar als daily-driver echt heerlijk. De M3 is wilder, harder en ook spannender. De V8 moet je echt de sporen geven om echt snelheid te maken. Zal moeite hebben om voorbij de 335i te komen en zal echt alleen op hoge snelheden de meerdere zijn. Sturen doet de M3 ook beter, wel wat zwaar in de neus maar dat is de 335i ook waarbij de 335i een sper mist en de M3 lekker dwars de hoek om kan gooien. Als 2e fun auto, 100% de M3 maar voor daily zou ik toch meer gaan twijfelen.
- Leen
Jeroen K. schreef:Mijn ervaring? langzamer dan mijn oudere E46 M3... en die zijn toch wel een stuk goedkoper en klinken een stuk lekkerder (mijn mening)
Jammer dat je sinds je hier post nog geen 1 serieuze reactie gepost hebt ( leeftijd ?)
denk voortaan even na voor je wat zegt , de V8 420 pk is in rechtelijn snelheid heus wel wat sneller (niet veel idd ) dan een 343 pk 6 cylinder . complete onzin post weer Jeroen
V8 klinkt erg geknepen in standaard vorm , ik had er eisenmann dempers onder , dan is het een nascarsound .
- Geert.
Jij hebt in die rooie gereden toch Tristan? dat vind ik zelf een hele mooie kleur, maar Boris vind hem iets te rood waarschijnlijk. Wat vind jij van die kleur in real life?Tristan schreef:Heb vorige week redelijk snel achter elkaar in een E92 335i en E92 M3 gereden. De 335i gaat veel makkelijk hard, tussenacceleraties de M3 te baas. Mooi geluid ook, lekker romige, volle sound. Wel een beetje turbolag maar als daily-driver echt heerlijk. De M3 is wilder, harder en ook spannender. De V8 moet je echt de sporen geven om echt snelheid te maken. Zal moeite hebben om voorbij de 335i te komen en zal echt alleen op hoge snelheden de meerdere zijn. Sturen doet de M3 ook beter, wel wat zwaar in de neus maar dat is de 335i ook waarbij de 335i een sper mist en de M3 lekker dwars de hoek om kan gooien. Als 2e fun auto, 100% de M3 maar voor daily zou ik toch meer gaan twijfelen.
- Tristan
Ik vind het een hele gave kleur. Juist weer iets anders dan wit, zwart of grijs.
-
Heb zelf bewust een Melbourne rode M3 E92 gekocht ... schitterende kleur op dit model en je ziet het weinig.
Gepiep over het 6-in-lijn geluid dat mooier zou zijn dan de v8 snap ik niet ... ieder z'n ding natuurlijk.
M.a.w. wellicht dat Boris eens moet gaan sturen met beide auto's.
Gepiep over het 6-in-lijn geluid dat mooier zou zijn dan de v8 snap ik niet ... ieder z'n ding natuurlijk.
M.a.w. wellicht dat Boris eens moet gaan sturen met beide auto's.
Laatst gewijzigd door m3e30_chris op 08 mar 2012, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Jeroen K. schreef:Mijn ervaring? langzamer dan mijn oudere E46 M3... en die zijn toch wel een stuk goedkoper en klinken een stuk lekkerder (mijn mening)
Hou op zeg,, e46 M3 is vlot.. lekker vlot.. e92 M3 is snel.. e60 M5 veegt met beide in het kwadraat de vloer aan.
-
Is het nog ver, Arie?RVV schreef:Jeroen K. schreef:Mijn ervaring? langzamer dan mijn oudere E46 M3... en die zijn toch wel een stuk goedkoper en klinken een stuk lekkerder (mijn mening)
Hou op zeg,, e46 M3 is vlot.. lekker vlot.. e92 M3 is snel.. e60 M5 veegt met beide in het kwadraat de vloer aan.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Rico, er is altijd baas boven baas, das hier de discussie niet.
E46 M3 5 jaar gereden, 60K km, skitterend ding, lijnen in-exterieur allerbeste ever......ik had er wat mee, ik heb er wat mee, wellicht omdat het mijn 1e ///M was, ja, zwaar op de neus, ja log op lage snelheid, ja een motor de op lage toeren niet thuis is, maar oghhhh wat een screamer. Olieboot 1L Castrol 10W60 elke 2500-3000km
E92 M3 prima autobahn cruiser, maar niet noodzakelijk beter dan een 335i for that matter, op het circuit ander koek, mooie kar, goed interieur, degelijk, maar eigenlijk overdone in maat en getal. Het gegorgel van de V8 (gelukkig minimaal bij dit blok) is not my cup a tea, ik heb eigenlijk liever een 6 IL dan een V8 ( das persoonlijk idd, maar ik heb er mijn redenen voor), ik heb van de kar genoten, maar life goes on...
Dan het N54 35i TT blok, waar in ik intussen met de 1M 10K km ervaring mee heb mogen opdoen; mooi blok, minder vrij ademend dan de atmo (logisch natuurlijk), maar je krijgt wel de spreekwoordelijke schop in de kont die je bij het lineaire versnellen van de ///M atmo blokken mist. Voor daily driving is de TT absoluut de beste keuze, want altijd bij de les, de atmo`s ook, maar dan moet je >6K RPM gaan draaien waarbij de vraag rijst wanneer dat kan? Antwoord; te weinig in Nederland, bang for the buck, bij ook nog een meer dan beschaafd verbruik voor de prestaties ( als je dit een overweging waard vindt that is)
Ik heb van al deze karren genoten, ieder op de voor hen technische specificaties genoten...........het is een beetje der Quahl der Wahl...........
Staar je niet blind op alleen de aanschaf, kijk naar onderhoud en bijkomende kosten, groter is zeker niet altijd beter, meer PK`s is zeker niet altijd beter danwel meer DF, dat kan ik uit ervaring zeggen, doe er mee wat je wil !!
E46 M3 5 jaar gereden, 60K km, skitterend ding, lijnen in-exterieur allerbeste ever......ik had er wat mee, ik heb er wat mee, wellicht omdat het mijn 1e ///M was, ja, zwaar op de neus, ja log op lage snelheid, ja een motor de op lage toeren niet thuis is, maar oghhhh wat een screamer. Olieboot 1L Castrol 10W60 elke 2500-3000km
E92 M3 prima autobahn cruiser, maar niet noodzakelijk beter dan een 335i for that matter, op het circuit ander koek, mooie kar, goed interieur, degelijk, maar eigenlijk overdone in maat en getal. Het gegorgel van de V8 (gelukkig minimaal bij dit blok) is not my cup a tea, ik heb eigenlijk liever een 6 IL dan een V8 ( das persoonlijk idd, maar ik heb er mijn redenen voor), ik heb van de kar genoten, maar life goes on...
Dan het N54 35i TT blok, waar in ik intussen met de 1M 10K km ervaring mee heb mogen opdoen; mooi blok, minder vrij ademend dan de atmo (logisch natuurlijk), maar je krijgt wel de spreekwoordelijke schop in de kont die je bij het lineaire versnellen van de ///M atmo blokken mist. Voor daily driving is de TT absoluut de beste keuze, want altijd bij de les, de atmo`s ook, maar dan moet je >6K RPM gaan draaien waarbij de vraag rijst wanneer dat kan? Antwoord; te weinig in Nederland, bang for the buck, bij ook nog een meer dan beschaafd verbruik voor de prestaties ( als je dit een overweging waard vindt that is)
Ik heb van al deze karren genoten, ieder op de voor hen technische specificaties genoten...........het is een beetje der Quahl der Wahl...........
Staar je niet blind op alleen de aanschaf, kijk naar onderhoud en bijkomende kosten, groter is zeker niet altijd beter, meer PK`s is zeker niet altijd beter danwel meer DF, dat kan ik uit ervaring zeggen, doe er mee wat je wil !!
-
Goed verhaal eigenlijk helemaal mee eens Romo, ook vanwege min of meer dezelfde ervaring.
romo schreef: Staar je niet blind op alleen de aanschaf, kijk naar onderhoud en bijkomende kosten, groter is zeker niet altijd beter, meer PK`s is zeker niet altijd beter danwel meer DF, dat kan ik uit ervaring zeggen, doe er mee wat je wil !!
- RVV
Romo dat niet 6K toeren kunnen draaien in Nederland slaat natuurlijk nergens op
Elke kilometer in een e90/92 M3 kan boven de 6K toeren. De vraag is of je dat ook wilt.
Grote verschil tussen de e90 M3 en 335i zit hem denk ik ook in het brandstof verbruik. De e90 zit in de e60 M5 hoek en de 335i in de e46 M3 hoek..
Ach wat maakt het uit... nou met de huidige benzineprijzen is tanken niet echt meer löllig. Elke 2 weken 3 volle tanken in de e90 M3 gaat ook snel vervelen.
Dus ik zou met die ervaring inzetten op de 335i.. maar het blijft altijd knagen dat je de M3 niet hebt gekozen.. eenmaal dat traject afgelopen.. en een jaar dikke lol met een M te hebben gehad.. ga je weer relativeren.. Beetje de Romo gedachtegang zeg maar..
Grootste nadeel... a major afschrijfkater met zo'n M3... ppff wordt nog ziek als ik aan die M5 denk op afshrijfgebied.

Elke kilometer in een e90/92 M3 kan boven de 6K toeren. De vraag is of je dat ook wilt.
Grote verschil tussen de e90 M3 en 335i zit hem denk ik ook in het brandstof verbruik. De e90 zit in de e60 M5 hoek en de 335i in de e46 M3 hoek..
Ach wat maakt het uit... nou met de huidige benzineprijzen is tanken niet echt meer löllig. Elke 2 weken 3 volle tanken in de e90 M3 gaat ook snel vervelen.
Dus ik zou met die ervaring inzetten op de 335i.. maar het blijft altijd knagen dat je de M3 niet hebt gekozen.. eenmaal dat traject afgelopen.. en een jaar dikke lol met een M te hebben gehad.. ga je weer relativeren.. Beetje de Romo gedachtegang zeg maar..
Grootste nadeel... a major afschrijfkater met zo'n M3... ppff wordt nog ziek als ik aan die M5 denk op afshrijfgebied.

-
Ik vind tanken juist wél löllig. (Let op je eigen umlaut Rico), jij ook denk ik.