+1 onder zwaardere auto's wordt de band te snel te warm, zijn hier op forum nog wel een paar die dezelfde ervaringen haddenAndry schreef: Onder 1000 kg auto's zullen ze best goed zijn, als ik zo op i net lees.
Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick
- Kasteel
- Berichten: 5474
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick
-
puk
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 16 sep 2006, 01:22
Re: Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick
ik gebruik al 2 jaar r1r onder m,n e91 335d niet echt een licht gewicht perfecte band. ze kunnen alleen absoluut niet tegen kou.vandaar tractor banden voor de wintermaanden
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick
En daar doen ze goed? Het moet niet gekker worden worden. Maar het mag duidelijk zijn, de R1-R is net zoals de T1-R een b keuze.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick
R1R kan wel op straat maar niet als semi slick onder zo'n auto.
Maar zelfs op straat vond ik dat ze heel snel af waren tenminste op mijn M3. Die Federal 595 RSR houd het bij mij ondanks de oppervlaktescheuren heel wat langer uit.
Maar zelfs op straat vond ik dat ze heel snel af waren tenminste op mijn M3. Die Federal 595 RSR houd het bij mij ondanks de oppervlaktescheuren heel wat langer uit.
- Hielke
- Berichten: 11651
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick
Hangt er vanaf hoe je de 350Z gaat gebruiken JohnR,
ga je op die nieuwe set banden veel trackdays rijden, en wil je tijdens die trackday heel veel ronden op maximaal tempo achter elkaar aan rijden, dan raad ik je de semislicks aan. En dan een goeie, bijvoorbeeld de 888.
In alle andere gevallen raad ik je de Michelins PSS aan. Voorspelbaar, enorme grip, stuk goedkoper dan de 888. Qua rondetijden en levensduur op een circuit zal ie ook gelijkwaardig aan de 888 zijn. Alleen wanneer je tijdens warme dagen vele ronden achtereen blijft pushen zul je een normale sportband pijn gaan doen. En waarom zou je tijdens een trackday zoveel ronden achter elkaar de techniek pijn willen doen? Onlogisch! Gewoon om de twee of drie rondjes een rustiger ronde er tussendoor. Met die stijl is een dure semislick eigenlijk altijd de slechtere koop. Immers, voor op de openbare weg een drama vanwege het geluid en de eigenschappen bij minder dan optimale temperauren.
Over die Federals. Waar blijft dat rapport van Aziaten en importeur na dat onderzoek van afgelopen zomer? Moeten we in de tussentijd maar blind afgaan op de handjevol rijders die het er zonder brokken vanaf hebben gebracht? Lijkt me niet verstandig. Waarom voor dezelfde centen als de PSS een risico lopen? En never nooit niet dat je met die Federals het tempo van de Michelins kunt rijden.
ga je op die nieuwe set banden veel trackdays rijden, en wil je tijdens die trackday heel veel ronden op maximaal tempo achter elkaar aan rijden, dan raad ik je de semislicks aan. En dan een goeie, bijvoorbeeld de 888.
In alle andere gevallen raad ik je de Michelins PSS aan. Voorspelbaar, enorme grip, stuk goedkoper dan de 888. Qua rondetijden en levensduur op een circuit zal ie ook gelijkwaardig aan de 888 zijn. Alleen wanneer je tijdens warme dagen vele ronden achtereen blijft pushen zul je een normale sportband pijn gaan doen. En waarom zou je tijdens een trackday zoveel ronden achter elkaar de techniek pijn willen doen? Onlogisch! Gewoon om de twee of drie rondjes een rustiger ronde er tussendoor. Met die stijl is een dure semislick eigenlijk altijd de slechtere koop. Immers, voor op de openbare weg een drama vanwege het geluid en de eigenschappen bij minder dan optimale temperauren.
Over die Federals. Waar blijft dat rapport van Aziaten en importeur na dat onderzoek van afgelopen zomer? Moeten we in de tussentijd maar blind afgaan op de handjevol rijders die het er zonder brokken vanaf hebben gebracht? Lijkt me niet verstandig. Waarom voor dezelfde centen als de PSS een risico lopen? En never nooit niet dat je met die Federals het tempo van de Michelins kunt rijden.
-
Andre
- Berichten: 11452
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick
toyo r888 kan je ook vergeten onder zwaardere auto s op een circuit. Gaat binnen 2 rondjes ook smeren en glijden.
Pilot sport cup zijn de beste banden als semi slick en kunnen heel veel hebben ook onder zwaardere auto s.
Hoe de pilot super sport het doet op het circuit ben ik wel nieuwsgierig na.
Pilot sport cup zijn de beste banden als semi slick en kunnen heel veel hebben ook onder zwaardere auto s.
Hoe de pilot super sport het doet op het circuit ben ik wel nieuwsgierig na.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick
zelf zeggen ze dit in verhouding tot de PS2Andre schreef:toyo r888 kan je ook vergeten onder zwaardere auto s op een circuit. Gaat binnen 2 rondjes ook smeren en glijden.
Pilot sport cup zijn de beste banden als semi slick en kunnen heel veel hebben ook onder zwaardere auto s.
Hoe de pilot super sport het doet op het circuit ben ik wel nieuwsgierig na.
http://www.event-tyres.co.uk/news/new-m ... s-1264.php
lijkt een goed bandje, ook een paar keer testwinnaar.
- Kasteel
- Berichten: 5474
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick
Licentie 3 daagse op Assen mee gereden, omdat ik er drie dagen mee wilde doen niet veel gedrift en langdurig extreme temperaturen vermeden, banden hielden het beter vol dan de PS2 en hadden mee grip, wang bleef ook beter. Toch zat het voor me gevoel iets onder de R888, maar het is imho veel meer band. Beste compromis voor dergelijke auto's tot nu toe vind ik. Had de 1M std PS2 of PSS?Andre schreef:toyo r888 kan je ook vergeten onder zwaardere auto s op een circuit. Gaat binnen 2 rondjes ook smeren en glijden.
Pilot sport cup zijn de beste banden als semi slick en kunnen heel veel hebben ook onder zwaardere auto s.
Hoe de pilot super sport het doet op het circuit ben ik wel nieuwsgierig na.
- Jesper
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick
Wij gaan vandaag een set Hankook Z221 semislicks halen. Ben eens benieuwd hoe die het doen in vergelijking met de 595 rsr van federal en de r888 van toyo die we er eerder onder hebben gehad.
-
Andre
- Berichten: 11452
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick
Standaard 1M is Michelin PS2. De nieuwe ///M modellen krijgen allemaal PSS.
Ik heb net voor 18 inch velgen 235/40/18 S001 Bridgestone genomen PSS is niet beschikbaar in die maat. Dat is meer voor spielerei in de regen. Voor droog circuit heb ik de PSS besteld in 19 inch. Dat zijn op dit moment de beste straatbanden die je ook nog redelijk een paar ronden op circuit kan gebruiken.
Pilot sport cup is mooi spul maar dat rook je in 1 middag weg met 5mm profiel. Daar bovenop nog de giga kosten van aanschaf dan vindt ik dat niet zo interessant om dit even op een trackday op te rijden.
Heb met toyo r888 op nurburgring gereden ik was daar verre van tevreden over. Banden komen onzeker over en dat wil je op de nurburgring al helemaal niet. Ze zijn vrij slap in de wangen en dat voel je erg. Misschien een R888 op een 19inch velg met zeer kleine wang dat dat nog gaat. Maar er zijn tegenwoordig betere alternatieven heb ik het idee.
Overal op het internet lees lovende berichten over de PSS ook op het circuit dus ben nieuwsgierig hoe die het gaan houden onder de 1M.
Ik heb net voor 18 inch velgen 235/40/18 S001 Bridgestone genomen PSS is niet beschikbaar in die maat. Dat is meer voor spielerei in de regen. Voor droog circuit heb ik de PSS besteld in 19 inch. Dat zijn op dit moment de beste straatbanden die je ook nog redelijk een paar ronden op circuit kan gebruiken.
Pilot sport cup is mooi spul maar dat rook je in 1 middag weg met 5mm profiel. Daar bovenop nog de giga kosten van aanschaf dan vindt ik dat niet zo interessant om dit even op een trackday op te rijden.
Heb met toyo r888 op nurburgring gereden ik was daar verre van tevreden over. Banden komen onzeker over en dat wil je op de nurburgring al helemaal niet. Ze zijn vrij slap in de wangen en dat voel je erg. Misschien een R888 op een 19inch velg met zeer kleine wang dat dat nog gaat. Maar er zijn tegenwoordig betere alternatieven heb ik het idee.
Overal op het internet lees lovende berichten over de PSS ook op het circuit dus ben nieuwsgierig hoe die het gaan houden onder de 1M.
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick
Ik had vroeger de Michelin PS2 en sinds dit jaar de Michelin Supersports. Zeer tevreden van; meer grip op circuit en ook beter bestand tegen de slijtage bij dergelijk gebruik. Enkele gasten met Semislicks onder hun wagen, verschoten toch wel hoe goed de PSS meekon qua grip. Op de openbare weg en bij zware regen presteren ze ook zeer goed.
Het is niet evident een goede compromis band te vinden die goed presteert op straat en circuit. De Supersport is echt wel een topband die beide aan kan en in mijn ogen een zeer goed compromis is. De Cup + zal waarschijnlijk nog wel iets beter presteren op circuit. Maar in de gietende regen met kans op aquaplaning zou ik er toch niet mee willen rijden. Ze zijn ook duurder en slijten sneller. Als je een pure trackcar hebt of een extra setje circuitvelgen, dan is het natuurlijk een ander verhaal en misschien wel het overwegen waard. Ik vind de meerwaarde niet zo groot tov het prijsverschil en blijf bij de Supersports
review Supersports:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Mi ... street.htm
http://www.motormorph.com/?p=3523
Het is niet evident een goede compromis band te vinden die goed presteert op straat en circuit. De Supersport is echt wel een topband die beide aan kan en in mijn ogen een zeer goed compromis is. De Cup + zal waarschijnlijk nog wel iets beter presteren op circuit. Maar in de gietende regen met kans op aquaplaning zou ik er toch niet mee willen rijden. Ze zijn ook duurder en slijten sneller. Als je een pure trackcar hebt of een extra setje circuitvelgen, dan is het natuurlijk een ander verhaal en misschien wel het overwegen waard. Ik vind de meerwaarde niet zo groot tov het prijsverschil en blijf bij de Supersports
review Supersports:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Mi ... street.htm
http://www.motormorph.com/?p=3523
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick
Is die ondertussen al leverbaar ja?Jesper schreef:Wij gaan vandaag een set Hankook Z221 semislicks halen. Ben eens benieuwd hoe die het doen in vergelijking met de 595 rsr van federal en de r888 van toyo die we er eerder onder hebben gehad.
En hoe bevalt hij?
Deze slick had ik ook hoog op het verlanglijstje maar heb inmiddels R888s voor een mooie prijs kunnen kopen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick
Klinkt goed Franzino, wel jammer dat die bandjes zo prijzig zijn, magoed je kan er ook wat langer mee en ze zijn inprincipe veiliger en sneller
das natuurlijk heel wat waard.
das natuurlijk heel wat waard.
- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Re: Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick
Wie heeft er hier ervaring met de Yokohama AD08?
Ik lees op verschillende plaatsen dat deze wel heel goed presteert als sportieve straatband.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Yokoh ... a-AD08.htm

Alleen de verkrijgbaarheid in Nederland is ruk...
Ik lees op verschillende plaatsen dat deze wel heel goed presteert als sportieve straatband.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Yokoh ... a-AD08.htm
Alleen de verkrijgbaarheid in Nederland is ruk...
- Jesper
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick
Volgens mij zijn ze gewoon te krijgen ja, wel redelijk prijzig. Wij hebben het setje overgenomen van een belgisch raceteam die de banden alleen gebruikt hadden voor een fotoshoot.daNpy schreef:Is die ondertussen al leverbaar ja?Jesper schreef:Wij gaan vandaag een set Hankook Z221 semislicks halen. Ben eens benieuwd hoe die het doen in vergelijking met de 595 rsr van federal en de r888 van toyo die we er eerder onder hebben gehad.
En hoe bevalt hij?
Deze slick had ik ook hoog op het verlanglijstje maar heb inmiddels R888s voor een mooie prijs kunnen kopen.
Banden bevallen uitstekend!! We hebben de harde variant van de band, dus dat slijt een stuk minder hard dan een R888. Qua grip zijn ze vergelijkbaar of zelfs beter dan de zachtere R888. Als we moeten kiezen tussen de R888 of de Z221 wordt het zeker de Z221.
- Alexsti
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Re: Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick
Goed om te weten. Bedankt voor de link, Alex!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 15 gasten
