Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
JohnR

Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick

Bericht door JohnR » 21 dec 2011, 17:29

De vraag is simpel.
Hoe verhoudt de nieuwe Michelin Pilot Super Sport zich ten op zichte van andere semi-slicks op een droge baan. (bijv. Toyo R888, Federal 595 RSR, etc.) Hier en daar lees je erg positieve verhalen over deze band van Michelin en dat deze bijna net zo snel zou zijn als de Pilot Super Cup.

Iemand die hier al ervaring mee heeft?

Het gaat in mijn geval om een wat zwaardere auto, namenlijk de Nissan 350Z. Voor deze auto zijn de leverbare bandenmaten van alle semi's niet echt goed en van de Michelin's wel. (265/40 R18)

Reind

Re: Michelin Pilot SuperSport vs. Semi-slick

Bericht door Reind » 24 dec 2011, 18:43

De Toyo moet je echt zien als circuitband. Dus veel meer grip tov een michelin. Maar ook nadelen. Veel Avro geluid en indien koud en nat niet echt ideaal voorop straat. De federale is daarentegen iets harder van compound waardoor jij tussen de een michelin en Toyo inzit. Prijs is geweldig maar je zit met het "scheuren" verhaal. Destijds een enorm discussie topic op df. Zoek maar op.

Het is net wat je wil. De michelin is meer allround maar geeft toch veel grip. De Toyo is de echte circuitband en zou ik niet graag op de straat gebruiken.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 24 dec 2011, 19:19

Ik rijd met de PSS, deze is wel serieus stukje meer 'semi' dan bijv de oude PS2, Sterke punten van de band zijn de absolute grip en eigenschappen bij beetje pushen. Zowel op droog als nat voelt de band super vertrouwd aan, hoewel grip op nat beperkt is door de zwakke waterafvoer.
Voor mij wordt dit de std band voor me sportieve auto's die 12maanden pj ingezet worden (met in de winter winterbanden). Toyo was ik ook goed enthousiast van, vond ze ideaal en goed te gebruiken (breed werkgebied).

Knot

Bericht door Knot » 24 dec 2011, 19:21

Ik zou de SuperSport ook op een sportieve straatauto monteren. Was alleen iets met minder profiel toch, of wat dat de cup band?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 24 dec 2011, 19:26

Profiel is idd minder diep, maar al veel meer dan bij de Cup ;). Op circuit doen ze het ook redelijk goed, slijtage zit ook tussen de PS2 en R888 in :).

Knot

Bericht door Knot » 24 dec 2011, 19:56

Op zich niet zo erg gezien ik zelf een band met 8mm profiel niet lekker vind rijden. Vanaf 6mm wordt het pas wat strakker.

Oscar29

Bericht door Oscar29 » 24 dec 2011, 22:42

Avro geluid? :lol: :lol:

Knot

Bericht door Knot » 24 dec 2011, 23:04

Afbeelding

:attentie:

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 26 dec 2011, 14:35

Reind schreef:De Toyo moet je echt zien als circuitband. Dus veel meer grip tov een michelin. Maar ook nadelen. Veel Avro geluid en indien koud en nat niet echt ideaal voorop straat. De federale is daarentegen iets harder van compound waardoor jij tussen de een michelin en Toyo inzit. Prijs is geweldig maar je zit met het "scheuren" verhaal. Destijds een enorm discussie topic op df. Zoek maar op.

Het is net wat je wil. De michelin is meer allround maar geeft toch veel grip. De Toyo is de echte circuitband en zou ik niet graag op de straat gebruiken.
Dat scheuren valt uiteindelijk wel mee. We hebben ze gewoon opgereden en de scheuren zijn gedurende het gebruik niet erger geworden. Volgens Cees Klapband zou het scheuren nu verholpen moeten zijn, of dat waar is weet ik niet. Wij gaan ze weer bestellen, bij autobandenmarkt kosten ze maar 105 euro in 225/45/17, tja dan houd je toch aardig wat over tov. een r888.

steve smith

Bericht door steve smith » 26 dec 2011, 15:08

Dat is precies hoe ik er ook over denk. Heb ze altijd gewoon opgereden en nooit gezeur mee gehad, en zal ze als regenband blijven gebruiken.

Die hele anti-Federal hetze hier is gewoon weer dezelfde zeikerd als altijd die van z'n levensdagen nog nooit zelf een semi gekocht heeft maar ondertussen blaat alsof 'ie Schumacher is.

Luco

Bericht door Luco » 26 dec 2011, 15:31

steve smith schreef:Dat is precies hoe ik er ook over denk. Heb ze altijd gewoon opgereden en nooit gezeur mee gehad, en zal ze als regenband blijven gebruiken.

Die hele anti-Federal hetze hier is gewoon weer dezelfde zeikerd als altijd die van z'n levensdagen nog nooit zelf een semi gekocht heeft maar ondertussen blaat alsof 'ie Schumacher is.
Dat kunnen hier wel 100 man zijn dan :zwijntje:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 dec 2011, 22:45

Ik heb ze ook nog steeds op de auto zitten ondanks de scheuren in het profiel. Maar ik ga toch die PSS eens bestellen om te kijken hoe dat rijd.

stefan740

Bericht door stefan740 » 03 feb 2012, 01:00

Als het goed is, is vanaf gisteren 1 februari het aanbod van de beschikbare maten voor de PSS vergroot.
Las het op een forum en ik zie hier voor het eerst een 205 en 215 maat beschikbaar. Ik moet bijna 4 nieuwe bandjes dus eens even levertijd en prijs uitzoeken.

Just a heads up :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 feb 2012, 07:55

Waarom die Toyo niet als straat band?
Ik heb ze bijna een jaar onder de auto gehad maar ik vind ze erg veel grip geven.
Zelfs met een vochtige weg of wanneer het wegdek koud was gaven ze al meer grip dan mijn Michelins.
Staand water is natuurlijk wel een ramp zeker als je in spoorvorming zit.
Cor die Michelin cup banden had werd er helemaal gek van dat hij geen grip had als de band koud was en voor dat de band warm was, was hij een uur verder.
De Toyo doet dat echt veel beter, je bent de straat uit en je hemt al een berg grip.

Grtz,Hans

Rupie

Bericht door Rupie » 03 feb 2012, 11:26

Ook mijn mening onder een iets lichtere auto maar ook van plastic :mrgreen:

Oh, wacht even, die van mij rijdt nog :peace: :ga weg:

DavidV

Bericht door DavidV » 03 feb 2012, 13:03

stefan740 schreef:Als het goed is, is vanaf gisteren 1 februari het aanbod van de beschikbare maten voor de PSS vergroot.
Las het op een forum en ik zie hier voor het eerst een 205 en 215 maat beschikbaar. Ik moet bijna 4 nieuwe bandjes dus eens even levertijd en prijs uitzoeken.

Just a heads up :wink:
@Stefan
Waar heb je dat gehoord?
Ik ben al tijden op zoek naar deze PSS in maten die niet in Europa beschikbaar zijn (235x40ZR18 en 265x35ZR18).
In de USA zijn sinds de introductie al veel meer maten beschikbaar, waaronder de maat die jij aangaf, en ook de maten die op mijn verlanglijstje staan.
Ga bij www.michelin.nl kijken en de maten die aangeboden worden zijn (nog?) niet gewijzigd. Ik hoop dat je gelijk hebt.
Ik heb Michelin daar vorig jaar al over gemaild.
Hun reactie:
Meneer,

Naar aanleiding van uw vraag kunnen wij u het volgende mededelen.

In de door u gewenste maten is de Pilot Sport 2 verkrijgbaar. Waarom bepaalde afmetingen wel in andere landen worden gemaakt is een afweging die op internationaal nivo wordt gemaakt. Iedere geografische zone is onafhankelijk en heeft een eigen marketing en strategie op het gebied van development en research.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet ons te contacteren.

Wij bedanken u voor uw vertrouwen in Michelin.

Met vriendelijke groeten,

Michelin Consumer Contact Centre
Als iemand een suggestie heeft hoe deze band te bestellen in NL in niet standaard aangeboden maten dan hou ik me aanbevolen.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 03 feb 2012, 14:03

Ik heb onder de Viper Sport Cups zitten die wanneer warm echt giga grip hebben, wanneer koud echter een drama om het vermogen knap op de weg te zetten, exact zoals Hans dat omschrijft.

Ik ga nu de Kuhmo semi slicks proberen, hoor daar veel goede verhalen over, vooral onder wat zwaardere auto's. Prijs is daarnaast ook aantrekkelijk en zijn wat beter voor natte weersomstandigheden in vergelijk met de R888

Kasteel

Bericht door Kasteel » 03 feb 2012, 14:14

Downforce Hans schreef:Waarom die Toyo niet als straat band?
Ik heb ze bijna een jaar onder de auto gehad maar ik vind ze erg veel grip geven.
Zelfs met een vochtige weg of wanneer het wegdek koud was gaven ze al meer grip dan mijn Michelins.
Cor die Michelin cup banden had werd er helemaal gek van dat hij geen grip had als de band koud was en voor dat de band warm was, was hij een uur verder.
De Toyo doet dat echt veel beter, je bent de straat uit en je hemt al een berg grip.

Grtz,Hans
Hans, ik heb beide op straat gereden en daar werkt de PSS imho beter, lijkt qua karakter best veel op de R888, maar blijft iets langer bruikbaar, een R888 die half af is kan ie beter niet meer in herfst/winterse omstandigheden inzetten (vond ik). Had wel het idee dat op circuit op droog de Toyo nog net iets verder ging/beter bestand was.
Zou zelf als volgende straatband onder de Z4, maar ook als ik een z06 had, 100% een PSS nemen.

jos_br

Bericht door jos_br » 03 feb 2012, 19:19

Kasteel schreef:
Hans, ik heb beide op straat gereden en daar werkt de PSS imho beter, lijkt qua karakter best veel op de R888, maar blijft iets langer bruikbaar, een R888 die half af is kan ie beter niet meer in herfst/winterse omstandigheden inzetten (vond ik). Had wel het idee dat op circuit op droog de Toyo nog net iets verder ging/beter bestand was.
Zou zelf als volgende straatband onder de Z4, maar ook als ik een z06 had, 100% een PSS nemen.
Ik heb nu bij verschillende leveranciers (NL) gevraagd naar deze band (225/40r18) , maar hier niet echt leverbaar......waar heb jij ze gekocht?

Jos.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 feb 2012, 19:22

Kasteel schreef:
Downforce Hans schreef:Waarom die Toyo niet als straat band?

Grtz,Hans
Bart,

Dit jaar dan maar eens proberen, de Michelins zijn toch bijna af.
Mocht ik het niks vinden dan claim ik ze gewoon bij jou....... :mrgreen:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 03 feb 2012, 21:34

jos_br schreef:
Ik heb nu bij verschillende leveranciers (NL) gevraagd naar deze band (225/40r18) , maar hier niet echt leverbaar......waar heb jij ze gekocht?

Jos.
Ik heb ze om me 19inch ;).

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 feb 2012, 14:41

Kasteel schreef:
jos_br schreef:

Jos.
Ik heb ze om me 19inch ;).
Das knap........18 inch om 19 inch velgen :mrgreen:

daNpy

Bericht door daNpy » 04 feb 2012, 18:28

Kwestie van even oprekken :hot:

RobS

Bericht door RobS » 08 feb 2012, 07:38

Afbeelding

Je zou ook de R1R nog kunnen overwegen.

Andry
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Bericht door Andry » 12 feb 2012, 13:35

Een Toyo R1R gaat het niet trekken onder een zware auto. M'n Evo weegt 1400 kilo en na een afrit van de snelweg en 2 keer een rotonde 3/4 te hebben genomen zien ze er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

De band wordt dan ook heel onvoorspelbaar tegen het gevaarlijke aan.

Op de één of andere manier is heel de constructie van de band te slap voor hoogvermogende en zware auto's. Voor serieus bochtenwerk is deze band onder zware auto's niet geschikt. Her en der breken er ook al stukjes rubber uit.
Let ook op dat ik op de vooras met -2.58 en -2.59, dus bijna -3 graden negatief camber en sporing -1mm totaal rij en nog slijten ze voornamelijk aan de buitenkant.

Onder 1000 kg auto's zullen ze best goed zijn, als ik zo op i net lees.

Plaats reactie