Robin schreef:Tjees, wat is 't nog koud buiten man, gelukkig dat m'n Inge lekker doortikt:
Horloge / Horloges topic
- RVV
Re: Horloge / Horloges topic
Mooi ding! Even je PAM foto er onder geplakt om de verhouding een beetje in te schatten.

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
De PAM is echt 'veel'groter en lomper excusez le mot. Ook al scheelt 't maar anderhalve (1.5) milimeter qua breedtedoorsnee(44mm PAM, 42,5mm Inge)
Maar de Inge is met z'n 14,5mm dikte wel 'n mooi koekblikje, wel pols presence, ook al oogt ie eenvoudig, je 'ziet' gewoon dat 't wel wat anders is dan een HTK klok ook al is ie supereenvoudig.
Had ik al gezegd dat de wijzerplaat opvalt door z'n eenvoud?
Ook het uurwerk is 'n workhorse en zeer vierkant robuust(zoals de PAM 9000 ook wat is) geen geflits en bling sjiek, gewoon superdegelijk uurwerk:
Dit is de 80110, maar de 80111 is eigenlijk 't zelfde. Pellaton opwinding 28 steens. Adjusted to Five(5) Positions. IWC is echt 'n MECHANISCH merk en kein Flauekoel:

Let op de balanskloof op 't 'Probus Scafusia' logootje al sinds begin vorige eeuw(dus >100 jaar) hun motto:Beproefd uit Schaffhausen(Schaaphuizen)
Maar de Inge is met z'n 14,5mm dikte wel 'n mooi koekblikje, wel pols presence, ook al oogt ie eenvoudig, je 'ziet' gewoon dat 't wel wat anders is dan een HTK klok ook al is ie supereenvoudig.
Had ik al gezegd dat de wijzerplaat opvalt door z'n eenvoud?
Ook het uurwerk is 'n workhorse en zeer vierkant robuust(zoals de PAM 9000 ook wat is) geen geflits en bling sjiek, gewoon superdegelijk uurwerk:
Dit is de 80110, maar de 80111 is eigenlijk 't zelfde. Pellaton opwinding 28 steens. Adjusted to Five(5) Positions. IWC is echt 'n MECHANISCH merk en kein Flauekoel:
Let op de balanskloof op 't 'Probus Scafusia' logootje al sinds begin vorige eeuw(dus >100 jaar) hun motto:Beproefd uit Schaffhausen(Schaaphuizen)
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Ik kwam deze zojuist tegen op de website van IWC; de Portuguese Tourbillon Hand-Wound. Werkelijk
schitterend hoe de tourbillon zichtbaar in het horloge zit!
Van dit 18 karaats rood gouden, handopgewonden horloge zijn er maar 500 gemaakt...
Ik heb geen idee of het een betrouwbare bron is, maar op chrono24 staat er ééntje te koop voor $ 53.770,- / € 40.763,-

schitterend hoe de tourbillon zichtbaar in het horloge zit!
Van dit 18 karaats rood gouden, handopgewonden horloge zijn er maar 500 gemaakt...
Ik heb geen idee of het een betrouwbare bron is, maar op chrono24 staat er ééntje te koop voor $ 53.770,- / € 40.763,-
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
De wijzers van de PAM op de IWC van Robin, dan leg er voor mij ook eentje apart.......ik ben best wel een IWC liefhebber, maar die wijzers vind ik persoonlijk wat minder......de mooie en rustige wijzer plaat is dikke prima, geldt ook voor de PAM............maar de kussenvorm he...........
De Tourbillion is weergaloos..
De Tourbillion is weergaloos..
- Robertdj
- Robin
@Romo, die is er in de 50's wel geweest met dat soort smallere wijzers, click hier en even scrollen.
Dat zijn dus de voorvaderen van mijn Inge. En dan zie je de gelijkenis, dat óók die dauphinewijzers(die ik dus heb), historisch correct zijn, vanaf begin '60s tot 1965 dacht ik.
Deel 1, meer de vintage look:
http://www.iwcwatchblog.com/2010/12/iwc ... -part-one/
Deel 2 het 70's model en verder:
http://www.iwcwatchblog.com/2010/12/iwc ... -part-two/
Hier dus een letterlijk gouwe ouwe uit 1961 met 'mijn' dauphinewijzers:

http://www.vintageseekers.com/products/iwc
En hier nog wat info:
http://www.frizzellweb.com/larry/ingenieur/
http://www.frizzellweb.com/larry/ingeni ... ieur2.html
En nog wat info:
http://www.iwc.com/forum/en/discussion/21674/
En een stalen met zwarte plaat uit 1958 die voor zeker 80% model stond voor dat nieuwe ding van mij:

En dáár houd ik weer van in horlogeland, niet zozeer bij auto's, maar dat historisch correcte retro-gedoe.
Dat heeft Rolex met vele sportmodellen, Omega met z'n Speedmaster en bepaalde Broad Arrow Seamasters, Panerai natuurlijk, Patek met sommige Calatravas en die 5107 chronos,, Jaeger met z'n Mevovox/Reveils en IWC bijv. met z'n Mark X/XI/XII/XV/XVI en nu op de '12 SIHH de Mark XVII en dus ook weer sinds 2008 met z'n New Vintage Ingenieur die ik heb.
Ook Zenith met die One Tenth chrono grijpt terug naar 1969...
AP heeft sinds 1972 z'n Royal Oak toch vaak mondjesmaat aangepast tot nu, Patek in 1975(?) met z'n Nautilus idem en IWC ook 1975 of 1976 met de geheel staal/staalband Ingenieur, alledrie ontworpen door Gerald Genta(RIP)
En ik vergat bijna Breitling met z'n Navitimer en Ocean klassiek lijn, evenals (TAG) Heur met z'n Carrara/Monaco/mOnza etc.
Goede wijn behoeft geen krans, maar interne technische verbeterinkjes zijn meer dan welkom, zoals optimalere water- en stofdichtheid/schokbestendigheid en nauwkeurigheid.Hard glas tov de vroegere modellen, zodat je ze gewoon 24/7 kunt dragen en toch kunt genieten van die klassieke looks van bovengenoemde klokken...
Dat zijn dus de voorvaderen van mijn Inge. En dan zie je de gelijkenis, dat óók die dauphinewijzers(die ik dus heb), historisch correct zijn, vanaf begin '60s tot 1965 dacht ik.
Deel 1, meer de vintage look:
http://www.iwcwatchblog.com/2010/12/iwc ... -part-one/
Deel 2 het 70's model en verder:
http://www.iwcwatchblog.com/2010/12/iwc ... -part-two/
Hier dus een letterlijk gouwe ouwe uit 1961 met 'mijn' dauphinewijzers:
http://www.vintageseekers.com/products/iwc
En hier nog wat info:
http://www.frizzellweb.com/larry/ingenieur/
http://www.frizzellweb.com/larry/ingeni ... ieur2.html
En nog wat info:
http://www.iwc.com/forum/en/discussion/21674/
En een stalen met zwarte plaat uit 1958 die voor zeker 80% model stond voor dat nieuwe ding van mij:
En dáár houd ik weer van in horlogeland, niet zozeer bij auto's, maar dat historisch correcte retro-gedoe.

Dat heeft Rolex met vele sportmodellen, Omega met z'n Speedmaster en bepaalde Broad Arrow Seamasters, Panerai natuurlijk, Patek met sommige Calatravas en die 5107 chronos,, Jaeger met z'n Mevovox/Reveils en IWC bijv. met z'n Mark X/XI/XII/XV/XVI en nu op de '12 SIHH de Mark XVII en dus ook weer sinds 2008 met z'n New Vintage Ingenieur die ik heb.
Ook Zenith met die One Tenth chrono grijpt terug naar 1969...
AP heeft sinds 1972 z'n Royal Oak toch vaak mondjesmaat aangepast tot nu, Patek in 1975(?) met z'n Nautilus idem en IWC ook 1975 of 1976 met de geheel staal/staalband Ingenieur, alledrie ontworpen door Gerald Genta(RIP)
En ik vergat bijna Breitling met z'n Navitimer en Ocean klassiek lijn, evenals (TAG) Heur met z'n Carrara/Monaco/mOnza etc.
Goede wijn behoeft geen krans, maar interne technische verbeterinkjes zijn meer dan welkom, zoals optimalere water- en stofdichtheid/schokbestendigheid en nauwkeurigheid.Hard glas tov de vroegere modellen, zodat je ze gewoon 24/7 kunt dragen en toch kunt genieten van die klassieke looks van bovengenoemde klokken...
Laatst gewijzigd door Robin op 10 mar 2012, 11:33, 4 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
@Robin;
Fantastische info..................

Fantastische info..................

-
OnlineWJ
Ik kwam dit klokje tegen een tijdje terug;

Steinhart gmt-Ocean 1 black. Iemand bekend mee? Niet het duurste klokje in de wereld, maar vond hem best netjes.
Beetje rond gezocht maar volgensmij is die nergens meer te verkrijgen.
Steinhart gmt-Ocean 1 black. Iemand bekend mee? Niet het duurste klokje in de wereld, maar vond hem best netjes.

Beetje rond gezocht maar volgensmij is die nergens meer te verkrijgen.
- Robin
Die Steinhart is gewoon 'n Rolex GMT 16710 kloon. Zal wel goed wezen voor de centen etc, maar ik vind het 'n replica van niks. Originaliteit zero. Sorry.

-
OnlineWJ
oeh, dat is inderdaad een schaamteloze kopie. Rolex is jammergenoeg een beetje buiten mijn budget. 

- Robin
No worries mate. Ding is nogmaals voor de centen ok. IK heb ze 'n paar keer in onderhoud gehad, maar als 't zo 90% op 'n topmerk/model lijkt, vind ik er eigenlijk weinig meer aan. Zit 'n eta caliber in. Dus prijs/kwaliteit is gewoon wél prima, daar niet van!WJ schreef:oeh, dat is inderdaad een schaamteloze kopie. Rolex is jammergenoeg een beetje buiten mijn budget.
- duifjes.com
een horloge met goud *(los van hoe mooi het uurwerk ook is) vind ik 1) lelijk 2) iets voor oude mannen zonder smaak....protserig zou het juiste woord zijn.
Een klassieke klok zoals een IWC kan ik nog wel waarderen maar zou zoiets *(mocht ik ooit de centjes ervoor hebben) never kopen!
Een 'gewonen' stalen Rolex vind ik uber gaaf en mooie klokken beetje sportief en rubberband..
ps heb nu een Diesel in het wit van kunstof en die draag ik elke dag......mn Oris en Invicta droeg ik nooit meer dus verkocht....rent weg want jullie verklaren me voor gek.....*(ach dat was al gebeurt)
Een klassieke klok zoals een IWC kan ik nog wel waarderen maar zou zoiets *(mocht ik ooit de centjes ervoor hebben) never kopen!
Een 'gewonen' stalen Rolex vind ik uber gaaf en mooie klokken beetje sportief en rubberband..
ps heb nu een Diesel in het wit van kunstof en die draag ik elke dag......mn Oris en Invicta droeg ik nooit meer dus verkocht....rent weg want jullie verklaren me voor gek.....*(ach dat was al gebeurt)
- romo
Goud voor oud dus......................
Ik had ook nooit iets met goud, maar voor mijn eigen IWC vond ik dat de enige juiste combo............dus ik ben door de knieen gegaan...................
Ik geniet van die klok elk moment, als je me 10 jaar geleden had gevraagd of ik 1 ooit een gouden klok zou dragen, 2 daar >€15K voor zou neertellen.........................dan had ik je voor gek verklaard............
Het kan verkeren zal ik maar zeggen........................

Ik had ook nooit iets met goud, maar voor mijn eigen IWC vond ik dat de enige juiste combo............dus ik ben door de knieen gegaan...................

Ik geniet van die klok elk moment, als je me 10 jaar geleden had gevraagd of ik 1 ooit een gouden klok zou dragen, 2 daar >€15K voor zou neertellen.........................dan had ik je voor gek verklaard............
Het kan verkeren zal ik maar zeggen........................

- Robin
Robert man, je hebt één van de allermooiste en beste horloges denkbaar hier op 't forum en daar ver buiten(irl), no need om je te verantwoorden, never. Superklok. Dat weet je.
Je bent de 40 ook al gepasseerd net als ik en dan is 'n High end merk met manufactuurcaliber in goud voor zo'n bedrag verre van ouwelullenspul, integendeel, you stand out of the crowd.
Je bent de 40 ook al gepasseerd net als ik en dan is 'n High end merk met manufactuurcaliber in goud voor zo'n bedrag verre van ouwelullenspul, integendeel, you stand out of the crowd.

- Joopieboy
Dankjewel, ik ben er ook zeer blij, zit fijn en loopt onwijs goed, mooi klokwerkje.Robin schreef:^
Wees er blij mee, goed spul.

Maar jij bent horloge maker lees ik. ook bekend met deze horloges dus?
- Roy RS
Luco schreef:Ik hou meer van, alleen tijdsaanduiding en datum/dag, geen ring rondom het horloge, geen grote stippen als tijdsaanduiding en al helemaal geen extra wijzers en ander geneuzel.
nou dat wordt een nette meistersinger dan...
- JP
Da's wel een mooi/fris model....RVV schreef:Basel 2012..
Een paar opmerkelijke horloges wat vinden jullie er van?
Omega Speedmaster Racing:
![]()

- romo
- dvh
Welke IWC heb jij Robert ?
- duifjes.com
Die eerste kan ik wel waarderen Romo!
- duifjes.com
Panerai vind ik toch nog wel 1 vd mooiere klokken die er zijn!
Deze vind ik wel iets moois hebben!

Omega mooie klokken maar vind ik niet bij mij passen.....
Oris vind ik nog steeds een ergggg mooi merk! *(dunno why...denk omdat de niet kenners het niet kennen dus niet inschatten....geen patserklok id geval)
Oris vind ik nog steeds een ergggg mooi merk! *(dunno why...denk omdat de niet kenners het niet kennen dus niet inschatten....geen patserklok id geval)
-
duifjes.com schreef:Panerai vind ik toch nog wel 1 vd mooiere klokken die er zijn!
![]()
- dvh
Je IWC is erg mooi Robin !
Zeker wanneer je hem zo onder de Panerai ziet is het absoluut een sierlijk horloge !
Zeker wanneer je hem zo onder de Panerai ziet is het absoluut een sierlijk horloge !
- romo
dvh schreef:Welke IWC heb jij Robert ?
7 days power reserve, automatic
- romo
duifjes.com schreef:Panerai vind ik toch nog wel 1 vd mooiere klokken die er zijn!
SKITTEREND ding..................