Nieuwe hype; de iPAD

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Re: Nieuwe hype; de iPAD

Bericht door Tom » 08 mar 2012, 14:00

RVV schreef:
Maar blijkbaar rinkelt het belletje niet.. gewoon stompzinnig verblind door de Apple marketing..
Afbeelding

Die bovenste dingen hebben allemaal wel een USB aansluiting en OS dat niet bedoeld is voor touch... misschien iets voor jou? :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 08 mar 2012, 14:08

Goed ander voorbeeld..

Eerder muziekaankopen downloaden via dat zogenaamde briljante Cloud.. goh dat vond ik nou extra interessant.. Itunes op de laptop hoef je niet meer te gebruiken..

Nou dat gaat dus via de Cloud ook als dikke stront in een trechter. Zoekfunctionaliteit is compleet ruk. En als je dan eindelijk wat heb gevonden wat je ooit een keer had aangekocht. Dan duurt het 300000 jaar voordat je je tekst in kan voeren.. erger me er dood aan.. na 2 albums downloaden. ongeveer een uur verder met die Ipods en I pad..ben er maar mee gestopt.. een CD op zolder opzoeken, draaien en weer opbergen op zolder gaat nog sneller :kikker:

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 08 mar 2012, 14:14

Je hebt gewoon een trage internet verbinding op een oude router met slecht bereik. Kun je apple niet de schuld van geven :tooth:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 08 mar 2012, 14:39

Rico, je zegt wel dat tegen fanboys met geen kruit is opgewassen, maar elk argument dat 'de fanboys' aandragen wordt met een uittreksel van 3 A4'tjes van jouw kant onderuit gehaald. Als je het gewoon niet wîlt kun je het ook zeggen hoor. :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 08 mar 2012, 15:03

Internet verbinding is retesnel!

Robin, ik zou in de basis megaenthousiast moeten zijn over de iPad. Alleen is dat niet zo. Maargoed ik hou er over op, het is mijn ervaring, doe er mee wat je wilt en anders doe je er niets mee :D

wjn

Bericht door wjn » 08 mar 2012, 15:26

Bij Apple snappen ze het wel.

Breng eerst IOS5 uit zodat de iPad 1 regelmatig crashed en langzamer wordt.

Kom vervolgens met een snelle Quad core zodat de iPad 3 sneller lijkt dan de oude iPad (1).

Het scherm lijkt me wel een hele verbetering trouwens, maar jammer genoeg nog steeds geen FLAC ondersteuning.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 08 mar 2012, 15:48

RVV schreef:Internet verbinding is retesnel!

Robin, ik zou in de basis megaenthousiast moeten zijn over de iPad. Alleen is dat niet zo. Maargoed ik hou er over op, het is mijn ervaring, doe er mee wat je wilt en anders doe je er niets mee :D
Ieder z'n eigen ding. :thumbup: Maar je snapt wat ik bedoel, toch? ;)

Andre

Bericht door Andre » 08 mar 2012, 15:49

Lol@rico s betoog.

Ik vindt apple producten ook wel leuk. Maar als ik mensen zie die met een ipad foto s en filmpjes aan het maken zijn dan vindt ik dat sneu.

Als ik dan inderdaad wat rico zegt het journaal zie met een hoop fanboys voor de deur die het klappen filmen van de apple medewerkers, zodra de eerste over de drempel komt dan krijg ik jeuk. En als je die volwassen mensen dat ook nog doen met een ipad dan kijk ik dat met hoofdschuddend nee tegemoet.

Maar voor de rest ben ik wel blij met me ipad en de nieuwe Ipad zal er tzt ook wel komen. Maar voor zo n ding in de rij staan ----> never!!!!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 mar 2012, 16:04

Ik heb een maand terug eens voor zo'n tablet PC gekeken, Ipad etc maar ik vond het nogal overpriced voor wat je krijgt. Ik gebruik zo'n ding alleen in het buitenland voor een beetje internetten en thuis als ik eens op de bank wil internetten, verder staat er hier een spinternieuw hex core systeem dus voor iets anders heb ik het niet nodig. Plus formaat en gewicht speelt in mijn geval een grote rol.

Heb toen eens rondgespeeld met de iPad van een collega, hij gebruikte hem voor een beetje internetten en voor calculaties op lange afstand schietbanen (ex sniper die prive nog schiet) en daar was het wel makkelijk voor, maar verder vond ik het nogal gecompliceerd.

Toch gekozen voor een netbook achtige laptop, zijn ook heel compact met een 12 inch scherm maar veel functioneler IMHO. voor de prijs van zo'n Ipad koop je er 1 die al heel erg snel is. Ik vond die Ipad alleen handig als je specifieke toepassingen doet maar all round niet echt.

Rebel

Bericht door Rebel » 08 mar 2012, 16:24

Ik vind b.v. de "Timecapsule" van Apple ook een zo'n geweldig apparaat. Apple maakt gewoon kwalitatief goede producten die iedereen makkelijk kan bedienen. Mensen die 4 jaar geleden nog anti-Apple waren, hebben nu ook Apple -producten.
Rico probeert zich nu nog te verzetten, maar achter een aantal jaren heeft ook hij een: i-mac, i-tv, i-auto, i-fiets en een i-horloge.

Bij sommige duurt het gewoon iets langer... ;-)

RVV

Bericht door RVV » 08 mar 2012, 16:44

Eh ik ben niet anti Apple Rebel. Koop al jaren producten van Apple. Ipods, (sinds 2007) Diverse Ipods touch..3 Iphones.. en de IPad dan.. de Ipods touchs en de iPhones vind ik zelfs briljante apparaatjes. Maar waarom die dingen wel briljant en een iPad niet? Puur gebruiksgemak en gebruiksvriendelijkheid. Een iPad vind ik gewoon een log en lomp ding om vast te houden. Durf daarom ook best kritisch te zijn op Apple zijn producten.

Imacs ed heb ik niet zoveel mee. Ben ik verder ook niet op tegen ofzo. Maar ik zie ook niet echt een reden waarom ik nou een imac moet hebben.

Luco

Bericht door Luco » 08 mar 2012, 16:53

Samsung kraakt nieuwe iPad af
Laatste update: 8 maart 2012 15:52 info
AMSTERDAM – Samsung heeft direct na de aankondiging van een nieuwe iPad door Apple het bedrijf aangevallen door een vergelijking tussen de iPad en de Galaxy Note 10.1 naar media te sturen.

Foto: AFP
In de tabel noemt Samsung diverse functionaliteit op die de Galaxy Note 10.1 wel heeft en de nieuwe iPad niet.
De Note 10.1 is een grote versie van de eerder uitgebrachte Galaxy Note van 5,3-inch. Het apparaat werd in februari getoond en NU.nl had de tablet inclusief stylus al even kort in handen. Dat geldt overigens ook voor de nieuwe iPad.
Verschillen
Samsung hamert in de tabel vooral op het gebruik van de stylus. Zo benadrukt het bedrijf dat de iPad niet gemaakt is om teksten mee te schrijven en de tablet niet zo precies foto’s kan bewerken als de Note 10.1 dit kan.

Verder noemt het Zuid-Koreaanse bedrijf de mogelijkheid om twee applicaties naast elkaar te bekijken, het gewicht en de dikte van de tablet, de USB-poort en het uitbreidbare geheugen.
Waar Samsung echter aan voorbij gaat is het scherm van de iPad dat met een resolutie van 2048x1536 pixels superieur is aan dat van de Note 10.1 (1280x800 pixels). Ook worden onder meer de processors niet met elkaar vergeleken.
Akkefietje
Overigens is dit akkefietje gestart door Apple die tijdens de presentatie van de nieuwe iPad een vergelijking liet zien met de Galaxy Tab 10.1 van Samsung. Daarin kraakte het bedrijf de apps op de Galaxy Tab zonder enige nuance af.
Samsung en Apple strijden al maanden tegen elkaar in diverse rechtszaken en de relatie tussen de twee bedrijven is sindsdien behoorlijk bekoeld.

http://www.nu.nl/gadgets/2758870/samsun ... ad-af.html

:tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :shithappens: :popcorn:

Tom

Bericht door Tom » 08 mar 2012, 16:56

Tja dat gevecht tussen Samsung en Apple.. het is mooi dat ze kritiek hebben maar waarom lopen ze zoveel te kopieeren?

Nog een plaatje.. before en after iphone :)

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 08 mar 2012, 17:09

Moet zeggen dat ik die hele Apple VS WAR VS Samsung.. onvoorstelbaar kansloos vind.. van beide kanten.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 08 mar 2012, 17:30

Leuke plaatjes die het geheel goed weergeven Tom.

Een iPad (of ander Apple product) is niet revolutionair door tig connectiepoorten, uitbreidbaar geheugen, mega snelle processor of andere top of the bill features. Hét grote pluspunt van een iPad is dat de software en hardware optimaal samenwerken. De synergie is ongekend groot. Dat is voor mij van grote waarde.
Vb. Swipe eens op een iPad en doe het daarna eens op een Android-based device.

Wat dat betreft is een Apple net BMW, geen producten die alle fronten excelleren, maar uitstekende allrouders... ;)

Hielke

Bericht door Hielke » 08 mar 2012, 18:05

Ik deel de opmerkingen van Rico deels ook wel. Even iets overzetten vanuit een pc omgeving gaat beroerd. iTunes is een onlogisch drama.

Maar voor 90% van mijn pc taken (browsen, email, youtube, stukje typen, filmpje kijken) is en blijft het een superhandig ding. Geen massa, geen opstarttijd, grote accuduur. Als ik 250 euro bijleg heb ik weer een nieuwe. 125 euro per jaar afschrijven, dat is me met een pc nog nooit gelukt (ok, toen speelde ik er nog racesims op).

Trouwens, de vele browsercrashes op mijn iPad 1 door filmpjes zijn met de nieuwe software update opgelost voor zover ik nu kan zien. Die iPad3 is nog geen must, maar wel lekker.

dvh

Bericht door dvh » 08 mar 2012, 19:02

Andre schreef:Lol@rico s betoog.

Ik vindt apple producten ook wel leuk. Maar als ik mensen zie die met een ipad foto s en filmpjes aan het maken zijn dan vindt ik dat sneu.

Als ik dan inderdaad wat rico zegt het journaal zie met een hoop fanboys voor de deur die het klappen filmen van de apple medewerkers, zodra de eerste over de drempel komt dan krijg ik jeuk. En als je die volwassen mensen dat ook nog doen met een ipad dan kijk ik dat met hoofdschuddend nee tegemoet.

Maar voor de rest ben ik wel blij met me ipad en de nieuwe Ipad zal er tzt ook wel komen. Maar voor zo n ding in de rij staan ----> never!!!!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qp0HIF3S ... ata_player[/youtube]

Even kijken vanaf 11.00 minuten.
Zit wat in imho.

Macboy

Bericht door Macboy » 08 mar 2012, 23:49

Even op internet surfen met een opstarttijd van een halve seconde en dit bericht in 20 seconden getikt. Nee sommige mensen zijn gewoon anti om het anti zijn denk ik.

Het is de beste uitvinding ooit, gekopieerd door de hele wereld. Apple snapt het. De wereld volgt vanzelf.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 09 mar 2012, 07:36

Macboy schreef:Even op internet surfen met een opstarttijd van een halve seconde en dit bericht in 20 seconden getikt. Nee sommige mensen zijn gewoon anti om het anti zijn denk ik.

Het is de beste uitvinding ooit, gekopieerd door de hele wereld. Apple snapt het. De wereld volgt vanzelf.
+1 :thumbup:

allen

Bericht door allen » 09 mar 2012, 07:42

En als Df niet zo hopeloos zou zijn had je dat bericht in 11 seconden kunnen typen. Geen ander forum die net zo traag en stroperig is op de iPad of iPhone!

k33z

Bericht door k33z » 09 mar 2012, 09:44

Ik heb hier ook een iPad en een Macbook Air om te gebruiken in de huiskamer. Moet zeggen dat ik de iPad nooit pak, vind het een onhandig ding vergeleken met laptop. Macbook Air start net zo snel op uit slaapstand, heeft mooier scherm, beter toetsenbord en je kan er tenminste alles mee bekijken.

iPad vind ik alleen perfect met reizen. Gebruik hem veel in het vliegtuig en als ik op pad ben.

Maargoed, ook ik heb echt een HEKEL aan al die Apple fanboys. Heb best veel van die Apple spullen, sommige dingen zijn ze briljant, sommige dingen niet. iPhone bijvoorbeeld vind ik echt een achterhaald toestel door het veel te kleine schermpje.

Windows en Android hebben gebruikers, Apple heeft aanbidders. Waarvan 80% blind afgaat op de Apple marketing, de dingen de hemel in prijst, zonder te weten wat de alternatieven zijn (en die zijn er zat, sommige nog beter op veel vlakken). Fuck the Apple church aanbidders!

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 09 mar 2012, 10:51

Windows en Android hebben gebruikers, Apple heeft aanbidders. Waarvan 80% blind afgaat op de Apple marketing, de dingen de hemel in prijst, zonder te weten wat de alternatieven zijn (en die zijn er zat, sommige nog beter op veel vlakken). Fuck the Apple church aanbidders!
Volkomen mee eens. Maar dat gebeurd toch overal. Leg bijvoorbeeld de link naar auto's... Ook Opel en Renault hebben 'pareltjes'.

Rebel

Bericht door Rebel » 09 mar 2012, 15:16

k33z schreef:....De Macbook Air heeft een mooier scherm.....
Had ..een mooier scherm.

Dat is sinds eergisteren verleden tijd Kees ;-)
2048 x 1536 pix voor The New Ipad

k33z

Bericht door k33z » 09 mar 2012, 15:18

Laat ik het een bruikbaarder scherm noemen dan (met 13inch).

Scherm van de iPad3 (hoe ze het ding ook noemen) lijkt ook een groot nadeel te hebben. Lees hier en daar dat de nieuwe iPad duidelijk langzamer is dan de iPad2...

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 09 mar 2012, 15:36

Tom schreef:Tja dat gevecht tussen Samsung en Apple.. het is mooi dat ze kritiek hebben maar waarom lopen ze zoveel te kopieeren?

Nog een plaatje.. before en after iphone :)

Afbeelding
Zulke plaatjes kan ik ook maken. :tong:

Afbeelding

Plaats reactie