Car wrappen....

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
JWD

Re: Car wrappen....

Bericht door JWD » 08 mar 2012, 11:44

michaelvg schreef:@JWD hoe zit dat eigenlijk met motoren? ik zie daar niets van op jullie prachtige site te staan worden die ook gedaan of is dat eigenlijk not done? Een goede vriend van me wil zijn gsx-r laten wrappen om te voorkomen dat hij beschadigd haha :zwijntje:
Motoren zijn vrij lastig omdat er veel ronde vormen inzitten en vaak geen ruimte om netjes de folie te laten eindigen, zoals bijvoorbeeld bij de tank.
Er zijn natuurlijk andere delen op een motor die wel weer goed te wrappen zijn dus hij kan altijd even langsrijden om te bespreken wat hij wil laten doen.

We hebben al wat Vespa's gedaan en die worden erg gaaf maar er gaat bijna net zoveel tijd inzitten als een grote auto :).

@Ferdi Gielen, Dat is een aparte deuk, er zitten meerdere hoogteverschillen in als ik het goed zie.
Helaas is het voor mij moeilijk te beoordelen zo, maar zoals ik aangaf heb ik deuken zien verdwijnen waarvan ik dacht dat het nooit zou lukken, een goede uitdeuker (zonder spuiten) zou je hier uitsluitsel over moeten kunnen geven.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 08 mar 2012, 13:19

Klopt inderdaad. Heb al van meerderen gehoord dat het praktisch onmogelijk is deze "deuk" eruit te kunnen krijgen en had een beetje de hoop dat je een wrap er bijvoorbeeld strak overheen kan trekken.

KoenM

Bericht door KoenM » 08 mar 2012, 13:29

Misschien een idee het gat dicht te plamuren, en dan zorgen dat het strak is?
Daar overheen kun je natuurlijk wel gewoon wrappen ;)

Archiebald

Bericht door Archiebald » 08 mar 2012, 14:22

Ik vind het wrappen van je auto echt geniaal.... Iedereen die graag een aparte kleur auto heeft zou gewoon een zilvere of zwarte auto moeten kopen om deze dan roze ofzo te laten wrappen :) Goed voor de restwaarde!

Zelf zou ik m'n '88 Jetta ook wel willen laten wrappen. De lak begint slecht te worden en het blauw wat hij nu is is me toch iets te braaf....

Ik weet nog niet welke wrap ik zou willen, maar deze 4 staan hoog in m'n top 10..
- Carbon
- Mat zwart (eventueel met Haaienbek op de zijkant)
- Mat groen
- Legertint

't is alleen jammer dat wrappen zo vreselijk duur is.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 08 mar 2012, 15:24

KoenM schreef:Misschien een idee het gat dicht te plamuren, en dan zorgen dat het strak is?
Daar overheen kun je natuurlijk wel gewoon wrappen ;)
Dat is wat ik als laatste zou willen, maar lijkt ondertussen zo'n beetje de enige mogelijkheid voor een mooi strak dak

Rebel

Bericht door Rebel » 09 mar 2012, 01:31

Ik heb ooit zelf 2 strepen op mijn vorige auto "gewrapt". 4 uur werk en het was maar voor 1 dagje Nordschleife (Met 3M-beletterings-folie)
Het "unwrappen" was s'avonds binnen 2 minuten gepiept. :D

;-) @ Peric
Laatst gewijzigd door Rebel op 11 mar 2012, 11:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 09 mar 2012, 09:02

Ik heb ook inderdaad nu ik er over nadenk mijn dak van de E36 gewrapped in carbon, laatste deel ging niet zo netjes kwamen wat ribbels in (had het dak nat gemaakt inplaats van de folie zelf.... beginners foutje) maar was wel binnen 3 kwartier klaar... nou is een dak ook niet zo moeilijk want daar zitten geen rare hoeken in ofzo

dvh

Bericht door dvh » 19 mar 2013, 17:12

topickick

Ik zit erover na te denken om mijn koekblik te laten wrappen
Beetje dit idee:
http://i248.photobucket.com/albums/gg16 ... C_9183.jpg

Zwarte velgen, mat grijs op de body
Maar dan met als doel een rijdend reclameblok ervan te maken.

Nu vraag ik mij af.
Als ik bovenstaande laat maken, en daaroverheen een reclamewrap, is deze reclame daarna nog te verwijderen zonder de onderliggende wrap laag te beschadigen ?

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 19 mar 2013, 18:41

'k Heb geen ervaring er mee maar het lijkt me lastig omdat als je er een laag afhaalt je lijmresten blijven zitten en die je dan weg moet poetsen. Waardoor het niet meer mat is. Maar misschien kan JWD je er iets meer over vertellen?...

Luc B

Bericht door Luc B » 19 mar 2013, 20:30

@ DVH

Maak er een ''harlequin'' editie van ! ( a la golf 3)

Plaats reactie