Imago auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Imago auto

Bericht door Robin » 07 mar 2012, 13:51

Dennis Cavallino schreef:Een goede autoverkoper gaat met de trein.
Machinisten en conducteurs, vraagje:
Bent u in het bezit van een voertuig waarvoor u 'n rijbewijs nodig bent?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 mar 2012, 14:00

Klopt en jou voorbeeld van de Iceklokken snap ik ook! Alleen jij gaat echt geen klok dragen van de concurrend...lijkt me? En je hoeft niet alles mooi te vinden wat je verkoopt.....ik denk dat ik destijds niet alles Toyota's even mooi vond :tooth: maar stond wel achter het product!

En idd ja het is jammer dat het een bepaalde mentaliteit is.........helemaal mee eens!

Een Citroen dealer die een Renault gaat rijden is not done.....een 997 dikke prima maar je weet dat je helaas er gezeik van gaat krijgen!

RVV

Bericht door RVV » 07 mar 2012, 14:01

Vorige week stond ik voor de Albert H. te wachten met de E46 330d uit 2004 met 140000 op de klok. Vrouw even boodschapje halen. Komt er een 55 plusser (type de gewone man) aan trekt met een Gemaakt vriendelijk gezicht mijn portier open en zegt.. Zeg de Berend ik zag je al staan wat doe jij met zo'n nieuwe dikke BMW, gaat zeker goed met het werk, Ik in opperste verbazing, kijk hem aan en zeg "Berend?" verschrikt en stotterend zegt ie tegen mij mij, sorry, sorry ik dacht dat je mijn achter buurman was...

Deze situatie was voor mij samenvattend alles wat Nederland is tegen auto's die (ook al is het maar een fractie) met de kop boven het maaiveld uitsteken. Elke denkbare bekrompenheid was aanwezig. Toonzetting, sarcastisch lachje, afgunstige blik..

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 07 mar 2012, 14:02

RVV schreef:Vorige week stond ik voor de Albert H. te wachten met de E46 330d uit 2004 met 140000 op de klok. Vrouw even boodschapje halen. Komt er een 55 plusser (type de gewone man) aan trekt met een vriendelijk mijn portier open en zegt.. Zeg de Berend ik zag je al staan wat doe jij met zo'n nieuwe dikke BMW, gaat zeker goed met het werk, Ik in opperste verbazing, kijk hem aan en zeg "Berend?" verschrikt en stotterend zegt ie tegen mij mij, sorry, sorry ik dacht dat je mijn achter buurman was...

Deze situatie was voor mij samenvattend alles wat Nederland is tegen auto's die (ook al is het maar een fractie) met de kop boven het maaiveld uitsteken. Elke denkbare bekrompenheid was aanwezig. Toonzetting, sarcastisch lachje, afgunstige blik..
Inderdaad vreemd bij een E46, was logischer geweest als hij Achmed had gezegd. :angel:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 07 mar 2012, 14:11

Als je meerdere merken vertegenwoordigd *(zoals jij) snap ik dat je niet met alle merken om je pols kunt lopen. Maar een Alfa dealer die prive bijv een Seat zal rijden neem ik minder serieus...Als je iets verkoopt doe dat met passie en dat je er volledig achterstaat! doe het anders niet. Tal van voorbeelden te verzinnen
dat vind ik toch ook weer anders. een seat en alfa zijn in principe zelfde klassement dusja dan eigen merk rijden. maar seat of alfa maakt geen auto's zoals een 997 turbo dus dan vind ik het wel weer kunnen, had het merk wat hij verkoopt ook maar zulke auto's moeten maken denk ik dan bij mezelf, dan had hij die zelf waarschijnlijk wel gereden

Robin

Bericht door Robin » 07 mar 2012, 14:12

Die Berend toch. Woont hij niet in Zuidlaren? Staat me iets vaags van bij. :hmmm:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 07 mar 2012, 14:26

Staat me ook iets van bij. Die was vermist toch?

Robin

Bericht door Robin » 07 mar 2012, 14:38

Robertdj schreef:Staat me ook iets van bij. Die was vermist toch?
Inderdaad. En dan nu via Peter R de Vries de krantenkop in het Nieuwsblad van het Noorden:

BEREND B. GESIGNALEERD BIJ ALBERT H.

JP

Bericht door JP » 07 mar 2012, 14:42

Hij ging uit varen, dus zo gek is het niet dat hij een BMW zou hebben.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 14:49

http://nl.wikipedia.org/wiki/Berend_Botje
lees ff dat stukje over mijn verre familielid...
Berend Drenth (bijnaam Berend Botje), een rijke reder uit Groningen die zijn wrakke schepen de Oostzee opstuurde om later, als de schepen waren vergaan, het verzekeringsgeld op te strijken. Niet deze Berend Drenth, maar de bemanning kwam nooit weerom.

:ken ik jou:

dvh

Bericht door dvh » 07 mar 2012, 18:30

RVV schreef:Vorige week stond ik voor de Albert H. te wachten met de E46 330d uit 2004 met 140000 op de klok. Vrouw even boodschapje halen. Komt er een 55 plusser (type de gewone man) aan trekt met een Gemaakt vriendelijk gezicht mijn portier open en zegt.. Zeg de Berend ik zag je al staan wat doe jij met zo'n nieuwe dikke BMW, gaat zeker goed met het werk, Ik in opperste verbazing, kijk hem aan en zeg "Berend?" verschrikt en stotterend zegt ie tegen mij mij, sorry, sorry ik dacht dat je mijn achter buurman was...

Ik neem aan dat je hem mijn kaartje hebt afgegeven ? :mrgreen:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 mar 2012, 18:34

RVV schreef:Vorige week stond ik voor de Albert H. te wachten met de E46 330d uit 2004 met 140000 op de klok. Vrouw even boodschapje halen. Komt er een 55 plusser (type de gewone man) aan trekt met een Gemaakt vriendelijk gezicht mijn portier open en zegt.. Zeg de Berend ik zag je al staan wat doe jij met zo'n nieuwe dikke BMW, gaat zeker goed met het werk, Ik in opperste verbazing, kijk hem aan en zeg "Berend?" verschrikt en stotterend zegt ie tegen mij mij, sorry, sorry ik dacht dat je mijn achter buurman was...

herkenbaar! zo krijg ik ook wel eens zo'n opmerking ;) terwijl ik dan denk... die auto kost minder dan iemand die een nieuwe polo rijdt maar goed dat zien de meeste niet in...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 mar 2012, 18:38

Zo`n vent nam ik geen seconde serieus............al had je daar met een T-Ford gestaan, dan had ie nog een opmerking gemaakt................gewoon niet gehinderd door enige kennis van zaken........

Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet.........en dan ga je dus gewoon zeiken............aldus geschiedde.........

dvh

Bericht door dvh » 07 mar 2012, 19:27

Stond vandaag met een collega te praten die sinds een paar maanden een Porsche Boxter uit 2002 gekocht had ( nog geen facelift ).

Gewoon een liefhebber van het simpele soort. Net als ik. Geen alwetende qua kennis maar houdt wel van lekker doorrijden en mooie auto's.

Voordat hij zijn eerste zin af had kunnen maken kwam het er al uit.
'je hebt wel gelijk een stempel hoor.. '

Hoezo dan ? Vroeg ik hem ?
Nou, het was een Porsche.. En daar had hij al de eerste opmerkingen al over te horen gekregen..
Daarvoor reed hij een VW trigun , die waarschijnlijk 2x zo duur in aanschaf.

Toch apart...

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 07 mar 2012, 19:50

Wij hebben hier een beetje last van hobbydeformatie, en gaan er vanuit dat iedereen wel zo'n beetje weet hoe het werkt met merken, afschrijvingen, waardevastheid, sportwagens, kentekens etc.

95% heeft geen enkel idee. Porsche = proleet. simpel.
Oh ja, en ze kosten allemaal een ton ofzo, en zijn onbetaalbaar in onderhoud. Allemaal.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 mar 2012, 20:08

daar heb je wel gelijk in ;)

gemiddelde NL-er weet niks over auto's en laat zich van alles wijs maken tijdens de verjaardag-praat.

RVV

Bericht door RVV » 07 mar 2012, 20:34

romo schreef:Zo`n vent nam ik geen seconde serieus............al had je daar met een T-Ford gestaan, dan had ie nog een opmerking gemaakt................gewoon niet gehinderd door enige kennis van zaken........

Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet.........en dan ga je dus gewoon zeiken............aldus geschiedde.........
Natuurlijk nam ik die vent niet serieus al was het maar omdat hij de verkeerde voor zich had. Maar wel een blauwdruk voor 95 procent van het klootjesvolk.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 mar 2012, 20:39

RVV schreef:
romo schreef:Zo`n vent nam ik geen seconde serieus............al had je daar met een T-Ford gestaan, dan had ie nog een opmerking gemaakt................gewoon niet gehinderd door enige kennis van zaken........

Natuurlijk nam ik die vent niet serieus al was het maar omdat hij de verkeerde voor zich had. Maar wel een blauwdruk voor 95 procent van het klootjesvolk.
Precies, die 95% ga ik me ook niet over opwinden........

PD power

Bericht door PD power » 07 mar 2012, 20:49

Sorry Rico, maar wie heeft er hier nou "vooroordelen" ? ......... :mrgreen:

Tis iig duidelijk, dat mensen een beeld vormen aan de hand van verschijning waaronder de auto, wat ook logisch is, dus heeft ook niks met bekrompenheid te maken, maar merk hier ook, dat mensen aan de andere kant, de reactie van de ander uitleggen, met hun eigen interpertatie, tis maar de vraag of het ook zo bedoelt is, die kans lijkt me uiterst gering, omdat men van 2 kanten aannames doet, ook wel miscommunicatie genoemd, of niet "o.n.l.i.n.e" .

Rebel

Bericht door Rebel » 07 mar 2012, 20:55

Vanaf welk bruto-jaarinkomen behoor je niet meer tot het klootjesvolk? :lol:

RVV

Bericht door RVV » 07 mar 2012, 20:59

Klootjesvolk heeft m.i. niets te maken met het inkomen. Wel met afgunst, zuur, be/veroordelen op de buitenkant.

Maar mensen die 65k netto verdienen per jaar en ook nog 5 supermarkt krantjes uitpluizen voor de goedkoopste aanbiedingen behoren ook tot het klootjesvolk.

Luco

Bericht door Luco » 07 mar 2012, 21:00

klootjesvolk
` kloot - jes - volk het -woord geringschattend de eenvoudige, onontwikkelde mensen, die een burgerlijk, fantasieloos bestaan leiden

Rupie

Bericht door Rupie » 07 mar 2012, 21:22

Polletje? :mrgreen:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 07 mar 2012, 21:42

Klootjesvolk. Mijn god. Mensen die andere mensen klootjesvolk noemen voelen zichzelf echt te goed.

Luco

Bericht door Luco » 07 mar 2012, 21:44

RVV schreef:Klootjesvolk heeft m.i. niets te maken met het inkomen. Wel met afgunst, zuur, be/veroordelen op de buitenkant.

Maar mensen die 65k netto verdienen per jaar en ook nog 5 supermarkt krantjes uitpluizen voor de goedkoopste aanbiedingen behoren ook tot het klootjesvolk.
Over vooroordelen gesproken zeg.

Plaats reactie