't Is net autohandel, wat een gek er voor geeft..

En hoe denk je dat dát komt??? Juist DOOR de invoering van de Euro. Overigens ging 't toen even heel goed met de economie. Te goed, bleek later. Vandaar dat niemand kritisch was over de komst van de Euro.Elise schreef:Pure onzin, heeft niets met de invoering van de euro te maken.romo schreef:Al met al heeft dit er toe geleid dat er collectief te veel werd uitgeven en collectief te veel werd gevraagd,dat een brood van Fl 1,80 in 2001, naar €2.05 in 2011 is gegaan...........dat een vrijstaand huis 10 jaar geleden Fl 450.000,-- koste en anno 2012 voor €450.000,-- van de hand gaat.........(conservatieve schatting)
Hier de cijfers van het CBS voor wat betreft de huizenmarkt van 1995 tot heden :
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... &STB=G2,G3
Als je dan naar de jaar op jaar ontwikkeling kijkt, dan zitten de grote klappers juist vóór de invoering van de euro.
Dus jij denkt dat de prijzen in 1995 al gingen stijgen omdat we in 2002 de euro zouden krijgen?Dennis Cavallino schreef:En hoe denk je dat dát komt??? Juist DOOR de invoering van de Euro. Overigens ging 't toen even heel goed met de economie. Te goed, bleek later. Vandaar dat niemand kritisch was over de komst van de Euro.
Elise schreef:Leuk verhaal, graag wel even laten weten hoe je aan die cijfers komt. maw bronvermelding.Rebel schreef:Bijna driekwart van de ondernemers vindt dat de euro moet blijven. Van de ondernemers die (ook) in het buitenland actief zijn, heeft zelfs 94% er geen behoefte aan om de euro terug in te ruilen voor de gulden.
Als je niet verder hoeft te kijken dan je neus (of wijk) groot is is het idd wel makkelijk. Wat doet je denken dat bedrijven in Nederland alleen zaken doen met Amerika, China en Japan?Luco schreef:Ja en?
Gulden was superstabiel, dus ook een zwak argument, amerika, china, japan en dergelijke hebben toch ook geen euro, dat verstoort de handel echt niet hoor.
Waar zeg ik dat we daar alleen zaken mee doen, het was om aan te geven dat we ook buiten de eurozone zaken doen en dat er genoeg landen zijn met een eigen munteenheid, en die doen het voorlopig beter dan heel die kuteuro.Als je niet verder hoeft te kijken dan je neus (of wijk) groot is is het idd wel makkelijk. Wat doet je denken dat bedrijven in Nederland alleen zaken doen met Amerika, China en Japan?
Toch een opmerking plaatsen, dit is met name in Nederland gebeurd.GTRene schreef:kon je nog een broodje shoarma in 2000 kopen voor zeg 6.50,- gulden, zo koste dat een paar jaar later al 6.50,-euro![]()
zo ook food van de Mac dacht ik...
gewoon ff 2 voorbeelden die me te binnen schieten waarvan ik destijds dacht, WTF
Maak jij dat uit?Rebel schreef:Luco moet jij niet naar bed?
De producent echt niet, het is met name de tussenhandel (vb. de grote spelers als IKEA en AHOLD) die er met sprongen op vooruit zijn gegaan.romo schreef:2 De producent
Heeft de prijzen binnen 10 jaar meer dan verdubbeld
Luco schreef:Maak jij dat uit?Rebel schreef:Luco moet jij niet naar bed?
Ga jij lekker sesamstraat kijken.
Lezen is ook al geen sterk punt van je, want dat zeg ik niet.Rebel schreef:Ik denk gewoon dat Luco onder zijn matras nog een sok met guldens heeft gevonden en daarom zo fanatiek voorstander is voor een herinvoering van de gulden
serieus genoeg?
Het gaat zo ook wel lekkerMacboy schreef:Handig hè dvh zo'n poll functie op het forum !!
Dat kan jij niet betalenRebel schreef:Luco Steigerpijp, relax, het was een geintje !
Maar je hebt gelijk, misschien kunnen we Nederland beter in twee delen splitsen, Een Euro-Nederland en een Gulden-Nederland. Hoef ik ieder geval niet bang te zijn dat jij naast me komt wonen.
Luco schreef:Dat kan jij niet betalenRebel schreef:Luco Steigerpijp, relax, het was een geintje !
Maar je hebt gelijk, misschien kunnen we Nederland beter in twee delen splitsen, Een Euro-Nederland en een Gulden-Nederland. Hoef ik ieder geval niet bang te zijn dat jij naast me komt wonen.
+1wjn schreef:Toch een opmerking plaatsen, dit is met name in Nederland gebeurd.GTRene schreef:kon je nog een broodje shoarma in 2000 kopen voor zeg 6.50,- gulden, zo koste dat een paar jaar later al 6.50,-euro![]()
zo ook food van de Mac dacht ik...
gewoon ff 2 voorbeelden die me te binnen schieten waarvan ik destijds dacht, WTF
Ik kan in Duitsland, ook langs de snelweg, gewoon voor 1,50 koffie kopen (gezien we 10 jaar verder zijn is de prijsstijging best te doen).
McDonalds idem dito, eten in restaurants in Oostenrijk en andere Euro landen is veel goedkoper dan in Nederland. Met 5 personen goed eten voor € 70,=, je mag in NL blij zijn als je dat met z'n 2-en lukt....
+1Tom schreef:Rene hou toch op dat arm het vroeger beter had en de rijken zo slecht zijn
Arm en rijk zul je altijd houden en arm vind altijd dat ze zielig zijn en rijk vind dat ze al teveel aan de armen betalen.
Vroeger was het net zo kut... kijk even naar die filmpjes van de tegenpartij van van kooten en de bie.. 20 jaar geleden dezelfde thema's en problematiek als nu.
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot], wackywim en 10 gasten