Car wrappen....

Dit is ons algemene autoforum.
JWD

Re: Car wrappen....

Bericht door JWD » 06 mar 2012, 21:21

Ohoh een beetje met onze veren strijken!! :P

http://www.jdcustoms.nl/2011/11/audi-rs ... frojack-2/

Afbeelding

Brushed Steel verschilt heel erg in diverse lichtcondities, wel erg gaaf;

Afbeelding

JWD

Bericht door JWD » 06 mar 2012, 21:29

Ik zie overigens overal op de V.D. Akker sites staan dat het Brushed Aluminium is, laat de klant dit nu niet gaan bestellen aan de hand van de foto's want die kleur is VEEL geler dan Brushed Steel wat daadwerkelijk op de auto zit.

Rebel

Bericht door Rebel » 06 mar 2012, 21:39

Mooi bedrijf JWD met een goede website!

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 06 mar 2012, 21:41

Rebel schreef:Mooi bedrijf JWD met een goede website!
vond ik dus ook toen ik vanochtend ging kijken naar assortiment in kleuren, zag alleen geen chrome dus vandaar dat dit topic soort van geboren is XD een van de betere auto "customizing" sites van NL

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 06 mar 2012, 21:45

JWD schreef:Ik zie overigens overal op de V.D. Akker sites staan dat het Brushed Aluminium is, laat de klant dit nu niet gaan bestellen aan de hand van de foto's want die kleur is VEEL geler dan Brushed Steel wat daadwerkelijk op de auto zit.
Complimenten voor het wrappen van de Avant. Ziet er nog steeds keurig uit en erg strak!
De auto komt zo nu en dan bij ons over de vloer, dus vandaar het item bij onze carwrap-kopje :wink: (geen idee dat dit bij jullie is gedaan). Wij promoten het dan ook niet als zijnde "onze wrap".

Merken jullie dat matzwart een beetje uit de tijd is?

JWD

Bericht door JWD » 06 mar 2012, 21:57

Haha prima hoor, ik was alleen verbaasd toen ik een bekende auto voorbij zag komen :).

Matzwart is zeker uit de tijd en we proberen klanten er ook zoveel mogelijk uit te praten, uit de tijd betekend overigens niet dat het niet meer gedaan wordt.
Volgende week staat er een splinternieuwe 6 serie cabrio in de agenda.... je raadt het al matzwart. :tooth:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 06 mar 2012, 22:04

waarom probeer je ze eruit te praten dan? is het zo besmettelijk voor van alles?

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 06 mar 2012, 22:07

Jeroen K. schreef:waarom probeer je ze eruit te praten dan? is het zo besmettelijk voor van alles?
Veel mensen denken: Carwrapping = matzwart. Terwijl je iedere kleur en alle varianten kan verkopen.

Matzwart staat op sommige auto's nog steeds erg stoer, maar je probeert de klant natuurlijk het nieuwste te laten zien...

JWD

Bericht door JWD » 06 mar 2012, 22:07

Jeroen K. schreef:waarom probeer je ze eruit te praten dan? is het zo besmettelijk voor van alles?
Nee hoor, alleen hebben we zoveel gave nieuwe kleuren dat ik liever iets '2012s' verkoop dan dat we iets doen wat op vrijwel elk model al een keer gedaan is.
Er komen vaak genoeg mensen bij ons over de vloer die niet beter weten of dat een wrap altijd matzwart is....

-Edit @Adje Dat zeg ik ;)

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 06 mar 2012, 22:19

ahh ok dat is dan begrijpelijk ja, maar het lijkt mij toch ook als klant zijnde dat je informeerd naar wat de mogelijkheden zijn kwa wrappen?

Rebel

Bericht door Rebel » 06 mar 2012, 22:22

Ik heb vorige week een klant bezocht die had een 6 maanden oude Mercedes CL "mat" (donkergrijs) laten spuiten. Als ik zie hoe vakkundig dit bij JD Customs wordt gedaan dan begrijp ik niet waarom iemand uberhaupt een auto "mat" laat spuiten.
Ik heb toch enkele vragen. Kun je een gewrapte auto ook in een soort van "was"zetten? Hoe houdt een hoogglans wrap zich door de jaren heen? Is het krasgevoelig?

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 06 mar 2012, 22:39

Keuze genoeg in ieder geval:

http://www.cam-shaft.de/de/car_wrapping ... ndex.pmode

Audi RS4 dark-chocolate-matt-metallic

Afbeelding

Audi R8 V10 anodized-blue-matt-metallic
Afbeelding

Audi A6 3.0 TDI Koi Camouflage
Afbeelding

AMG CLS 55 iron-grey-matt

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 06 mar 2012, 22:52

Het leek mij ook wel wat voor de racevijf, is nu toch helemaal kaal en moet gespoten worden, dan is wrappen een goede optie, gaat alleen nog wel even duren vrees ik :blink:
Heb ook al naar kleuren zitten kijken, glowing in the dark is ook wel gaaf :D

Voorkeur nu is toch wel Carbon, glans.

JWD

Bericht door JWD » 06 mar 2012, 23:05

@Rebel Hoogglans wordt jammergenoeg nog niet zo heel veel gedaan, misschien ook wel door de perceptie bij velen dat wraps altijd mat zijn.
Tuurlijk adviseren we onze klanten maar vaak komen ze naar je toe met een bepaald idee in hun hoofd.
En iemand die een bepaalde kleur hoogglans wil zoekt standaard een spuiter en iemand die mat wil gaat naar een wrapper.

Terug naar je vraag, in feite kan je een hoogglans wrap net zo behandelen als normale lak, dus een waslaagje zou iets meer glans moeten geven.
De grap met een goede wrap is dat je oppervlakkige krassen er vaak uit kan föhnen, door het iets te verhitten trekt het materiaal samen waardoor de kras weer verdwijnt, je moet het zien om te geloven maar het is vrij wonderlijk.

Een diepe kras is natuurlijk niet zomaar weg te föhnen maar we hebben vaak genoeg auto's terug gekregen met flinke schade welke na het plaatselijk verwijderen van de wrap en terug plaatsen weer als nieuw waren.
Vaak is de lak daaronder ongeschonden.

Rebel

Bericht door Rebel » 06 mar 2012, 23:17

Bedankt voor de info JWD. Ik denk dat deze branche in ons land nog een enorme groei gaat doormaken. Ik zie toch veel voordelen en mogelijkheden op allerlij gebied. Mag ik tot slot vragen hoeveel arbeidsuren je gemiddeld nodig hebt voor b.v een BMW 3-serie /Audi A4?

dvh

Bericht door dvh » 06 mar 2012, 23:20

Ik moet zeggen dat ik de prijzen nog behoorlijk vind meevallen voor zo'n complete wrap !
Spuiten kost al snel het dubbele !

JWD

Bericht door JWD » 06 mar 2012, 23:26

Bij de gemiddelde signmaker ben je hem 2-3 dagen kwijt.
Wij rekenen 5 werkdagen (meestal ma>vrij) en bellen natuurlijk als hij eerder klaar is.
Het tijdsverschil gaat hem bij ons zitten in het demonteren, alles wat redelijkerwijs te demonteren is gaat er eerst af.
Hierbij krijg je naar mijn idee een mooier resultaat omdat de wrap doorloopt tot bijv. onder je koplampen, achterlichten e.d. waardoor je aan de buitenkant vrijwel geen verschil ziet met een normaal gespoten auto.
Ook zie je vaak dat er naden gelegd worden op moeilijk te bereiken plekken, wij plakken zover mogelijk alles naadloos.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 mar 2012, 07:08

Als je wilt opvallen waarom dan niet roze....zou echt iets voor je zijn

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 07 mar 2012, 07:17

duifjes.com schreef:Als je wilt opvallen waarom dan niet roze....zou echt iets voor je zijn
vind ik niet erg hoor, is hier heel normaal als jongen zijnde om te rijden omdat het zo opvalt, dus ben er ondertussen aan gewent :) had toen dr tijd ook naar een roze M3 gekeken maja 3x zoveel km en maar 2000 euro goedkoper... maar chrome vind ik toch nog bruter, zal je nog minder zien dan een roze auto ;)

Luco

Bericht door Luco » 07 mar 2012, 08:19

JWD schreef:Bij de gemiddelde signmaker ben je hem 2-3 dagen kwijt.
Wij rekenen 5 werkdagen (meestal ma>vrij) en bellen natuurlijk als hij eerder klaar is.
Het tijdsverschil gaat hem bij ons zitten in het demonteren, alles wat redelijkerwijs te demonteren is gaat er eerst af.
Hierbij krijg je naar mijn idee een mooier resultaat omdat de wrap doorloopt tot bijv. onder je koplampen, achterlichten e.d. waardoor je aan de buitenkant vrijwel geen verschil ziet met een normaal gespoten auto.
Ook zie je vaak dat er naden gelegd worden op moeilijk te bereiken plekken, wij plakken zover mogelijk alles naadloos.
Scheelt het qua prijs veel als je hem kaal brengt?

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 07 mar 2012, 18:38

Ferdi Gielen schreef:Dan heb ik gelijk nog een andere vraag over wrappen...

Ik heb in het dak van mijn Ibiza 2 kleine plekjes vuurwerkschade zitten, kleine putjes waar de pijl ooit is geland en meerdere herstellers/uitdeukers hebben al gezegd er niet aan te willen beginnen omdat ze het toch niet weg krijgen.

Kan ik hier overheen laten wrappen zonder dat je de deukjes blijft zien?
Auto is zelf schaduwgrijs en zou dan bijvoorbeeld voor een matzwarte wrap gaan
En heb je hier stiekem ook een antwoord op? :)

Zo ja dan weet ik wat er over niet al te lange tijd gaat gebeuren

JWD

Bericht door JWD » 07 mar 2012, 20:39

Dit is een lastige, kleine deukjes verwijderen wij meestal voor we gaan wrappen.
Vooral met matte kleuren accentueer je de lijnen van de auto, een deukje wordt zodoende ook geaccentueerd.
Ik weet niet hoe de deuk er uit ziet maar we hebben al heel wat onmogelijke deukjes hersteld zien worden door onze expert zonder dat er gespoten hoeft te worden.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 07 mar 2012, 21:18

Dat is een duidelijk verhaal.

Beetje een baggerfoto maar wellicht voor het idee:

Afbeelding
Plekjes zijn +/- een halve cm diep.

michaelvg

Bericht door michaelvg » 08 mar 2012, 10:32

Vind het een van de beste ideeën van de laatste tijd, je ziet het steeds meer en zoals JWD en Adje zeggen hoeft het niet altijd mat zwart te zijn, kan er uren naar zoeken en dan is het voornamelijk voor mensen in de vriendenkring.

@JWD hoe zit dat eigenlijk met motoren? ik zie daar niets van op jullie prachtige site te staan worden die ook gedaan of is dat eigenlijk not done? Een goede vriend van me wil zijn gsx-r laten wrappen om te voorkomen dat hij beschadigd haha :zwijntje:

@jeroentjek ik geef het je te doen hoor, je wrap er af halen als de politie erbij staat te kijken of anders toekijken hoe je auto op de sleepwagen word gezet. Er zijn zoveel mensen hier die het je nou voorschrijven dat alles wat daar in het zand wel kan met geld hier niet kan maar je wil het niet snappen. Stoot je hoofd zou ik zeggen en dan zie je zelf wat er gaat gebeuren, dan hoop ik voor je dat je niet de agent tegen komt die met het verkeerde been uit bed gestapt is want dan kan je je auto lekker laten staan.

Helaas zie je op internet ook steeds meer mensen die het voor belachelijke prijzen doen maar zoals hier al gezegd word demonteren die niets en zal het ook sneller los laten en minder afgewerkt er uit zien.

Vind het altijd wel leuk om op verschillende site's te kijken wat ze allemaal creëren dus vandaar.

Emiel

Bericht door Emiel » 08 mar 2012, 10:59

Gaaf dat brushed steel en mat grijs.
Zou bijna de lotus weer uit elkaar halen....

Plaats reactie