Rebel, je nieuwe auto....

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Obbe
Auto: M2

Rebel, je nieuwe auto....

Bericht door Obbe » 20 mar 2007, 11:51

http://autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6177

Mischien een Koreaans forum beginnen voor Rebel alleen....lekker rustig hier in de VAG draadjes :D

Groeten, Obbe

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 20 mar 2007, 12:01

haha dan krijg je een Look-a-like TT met een 1.4 75pk naaimachine.
Wel lekker zuinig REBEL!!

RVV

Bericht door RVV » 20 mar 2007, 12:22

Beetje vaag en eerlijk gezegd ook dom bericht. Kia/hyundai consorten zullen never nooit een concurrent worden van een duits premium merk, zoals Audi, BMW, Mercedes.

Kia kan wel hard roepen dat ze een TT kloon gaan maken, alleen wie wil daar in rijden ?

Veel geschreeuw weinig wol bericht.

Tom

Bericht door Tom » 20 mar 2007, 12:32

Dacht men 25 jaar terug ook toen de japanners hier kwamen ;)

Joop

Bericht door Joop » 20 mar 2007, 12:41

Alleen het luxemerk van Toyota (Lexus) kan zich een beetje mengen in de strijd in het premiumsegment, overige worden nog steeds als niet-premium-waardig gezien.

RVV

Bericht door RVV » 20 mar 2007, 12:42

Tom schreef:Dacht men 25 jaar terug ook toen de japanners hier kwamen ;)

Oke maar dat zijn nu nog steeds geen concurrenten van de duitse premium merken. Zelfs Lexus heeft er moeilijk mee om echt met de grote jongens mee te doen.

Tom

Bericht door Tom » 20 mar 2007, 12:44

Eens het kost ontzettend veel tijd maar Lexus komt stapje bij beetje wel erg dichtbij de duitse merken. Als ze straks die F modellen hebben en die supercar die eraan zit te komen krijgen ze gok ik ook een boost.
Aantal dealers groeit ook langzaam.
Tien jaar geleden zei men dat toyota het hoog in de bol had gekregen.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 mar 2007, 15:41

Rico v Velzen schreef:

Oke maar dat zijn nu nog steeds geen concurrenten van de duitse premium merken. Zelfs Lexus heeft er moeilijk mee om echt met de grote jongens mee te doen.
In EU niet maar in de VS is dat hele andere koek. De aantallen in de EU gebruiken ze voor de afronding in Japan :wink: zeg maar...

Wel mooi zo'n Koreaanse TT, kun je em mooi naast je i30 zetten :D

Rebel

Bericht door Rebel » 20 mar 2007, 18:05

Deutsche grundlichkeit.... :wink:

Ik zal nooit een auto uit het verre oosten rijden. Als ik "plastic" wil rijden koop ik wel een Seat.

Rebel

Bericht door Rebel » 20 mar 2007, 18:07

Harrie

Bericht door Harrie » 20 mar 2007, 20:37

Rico v Velzen schreef: Kia kan wel hard roepen dat ze een TT kloon gaan maken, alleen wie wil daar in rijden ?
Ik zeg Sorento, ook zo'n auto waar op voorhand niemand in wilde rijden. Toen hij net uit was dikke wachtlijsten. Dus wie weet.

Joop

Bericht door Joop » 20 mar 2007, 21:19

Alleen als je als particulier een auto nieuw wil kopen zijn zulk soort auto's interessant qua prijs. Een X3/X5 of een Z4/TT zijn veelal veel te dure auto's voor de gemiddelde consument. Een aziatisch model als bijvoorbeeld de Hyundai Coupe is een prima alternatief voor veel minder geld. Prijs/kwaliteit verhouding is bij dergelijke auto's nog zeer prima te noemen, maar ja auto's zijn natuurlijk wel onvergelijkbaar met de auto's uit het bekende premiumsegment.

Ik moet zeggen dat bijvoorbeeld de Kia Ex-Ceed (3-drs versie) er toch prima uitziet voor een koreaanse auto. Qua vormgeving gaan ze toch de goede kant op. Daarentegen zal ik niet zo snel een aziatische auto kopen, maar kwalitatief worden ze wel steeds beter en kunnen ze het de gevestigde orde hier in Europa nog best moeilijk maken.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 mar 2007, 09:14

Toyota Auris is volgens mij beste auto in zijn (Golf)segment aldus ook de auto motor und sport.

Prima. Concurrentie houdt je scherp.

Macboy

Bericht door Macboy » 22 mar 2007, 11:35

Was bij een onbekende BMW dealer. Werd meteen netjes te woord gestaan.

Was vorige week bij Lexus in Enschede. Kwam met mijn A3 voorrijden (dus ieg IS potentie nietwaar?) en ben weer naar buiten gelopen na 10 min.

Niemand die me te woord schoot en dat kan natuurlijk niet, omdat Lexus het daarvan moet hebben.

Overigens WILDE ik niet te woord gestaan worden, maar dan zeg ik dat liever zelf "nee ik kijk even rond".

Tja...

Wilbert

Bericht door Wilbert » 22 mar 2007, 13:03

Macboy schreef:Was bij een onbekende BMW dealer. Werd meteen netjes te woord gestaan.

Was vorige week bij Lexus in Enschede. Kwam met mijn A3 voorrijden (dus ieg IS potentie nietwaar?) en ben weer naar buiten gelopen na 10 min.

Niemand die me te woord schoot en dat kan natuurlijk niet, omdat Lexus het daarvan moet hebben.

Overigens WILDE ik niet te woord gestaan worden, maar dan zeg ik dat liever zelf "nee ik kijk even rond".

Tja...
Ik ken mensen die in de showroom stonden bij een BMW dealer en daar zeker een half uur rond een bepaalde auto hebben rond gelopen. Maar de arrogante verkopertjes van BMW hadden meer lol om andere dingen erg slecht. Voor een merk als BMW. deze mensen hebben nu allebij een lexus waar ze wel normaal werden behandeld en zijn er erg te vrede over. Zeker over het Redcarpet systeem. Dat is een service die je standaard bij de auto krijgt http://www.lexus.nl/owner_benefits/red_carpet/index.asp en zelfs als je naar schiphol gaat stap je voor de deur uit je auto wordt je auto weg gereden (eventeeul naar je dealer voor onderhoud) en als je je vluchtnummer opgeeft dan staat hij weer gewassen voor de uitgang bij schiphol.

Macboy

Bericht door Macboy » 22 mar 2007, 19:01

die BMW behandeling is bekend soms. hangt van verkoper af, maar is totaal niet interessant en je opmerking is irrelevant :)

no hard feelings, maar BMW heeft geen verkooptechniek nodig om te verkopen. die zit al in de markt.

lexus wel. en die kan het zich NIET veroorloven.

mijn punt is wel duidelijk toch?

dat je waar dan ook niet wordt geholpen is natuurlijk altijd betreurenswaardig, maar BMW heeft het niet nodig (wat het nog triester maakt) en Lexus juist wel.

Joop

Bericht door Joop » 22 mar 2007, 19:05

Bij de meeste BMW dealers geen probleem gehad tot zover. Alle BMW dealers waar ik geweest ben stonden ze me prima te woord. Afgelopen zaterdag bij de Beier ook helemaal geen problemen, waren zelfs niet te beroerd om de ex van Rico mee te geven.

Al eens geprobeerd bij een Mercedes dealer??

Kom je met een BMW voorrijden, kijken ze je nog de showroom uit. Ik denk dat ik geen eens een Mercedes voor een proefrit mee krijg.

Had alweer een uitnodiging van de mercedes-dealer gekregen om morgen de nieuwe C-klasse te komen bekijken. Denk dat ik even oversla dit keer.

(Hoe komen ze toch aan mijn adres :?: )

Ga wel even naar Erkis Veenendaal (mijn dealer) of Smudde Enschede (waar ik mijn auto gekocht heb) voor het nieuwe spul (1er/5er/X5/3er cabrio)

Robin

Bericht door Robin » 22 mar 2007, 19:07

Je hoort dit zo vaak van BMW 'verkopertjes' dat 't niet mooi meer is, maar imho zijn de mensen die dat melden ook niet zo BMW minded om doorheen te prikken en zijn in mijn ogen dus geen BMW mensen. Ga dan Audi of Lexus rijden, als je 't ALLEEN(wat natuurlijk zeer en zeer belqangrijk is) van de sympatrhie moet hebben denk ik dan.

Bij een uiterst lekkere/leuke/sympathieke Lada verkoopster koop ik never ever een Lada. Je snapt me wel.

En dat Lexus ook die nukken heeft, wat Macboy hier net zegt, stemt me goed. We zijn allemaal maar mensen. Ook bij Lexus. :D

ik zie 't al. Elk klaverblad vol onderstuur vloekend in je [vul hier een ander merk dan BMW in] , geen lol in autorijden met die klote-[vul hier een ander merk dan BMW in], maar de verkoper was zo'n leuke vent :twisted:

Robin

Bericht door Robin » 22 mar 2007, 19:12

En wat Joop zegt: We hebben hier een grote Mercedes dealer. De PkW verkoper kende ik niet, ik stapte 'dr 'ns binnen. Man groet mij niet, doet erg ver weg 'arrogant'. Ik ken daar 2 kerels aardig persoonlijk die daar LkW's en een v/d PkWs. Die ene die me niet kende had me liever meteen de toko uitgekicked, zo zag ie me na.

Toen riep die 'maat' van mij me uit 'n kantoor en of ik een bakkie koffie wilde. Die andere gast trok 180 graden bij. :P

Tref 'm soms in de kroeg en hij is ok.

Tja...

Joop

Bericht door Joop » 22 mar 2007, 19:23

Robin schreef:En wat Joop zegt: We hebben hier een grote Mercedes dealer. De PkW verkoper kende ik niet, ik stapte 'dr 'ns binnen. Man groet mij niet, doet erg ver weg 'arrogant'. Ik ken daar 2 kerels aardig persoonlijk die daar LkW's en een v/d PkWs. Die ene die me niet kende had me liever meteen de toko uitgekicked, zo zag ie me na.

Toen riep die 'maat' van mij me uit 'n kantoor en of ik een bakkie koffie wilde. Die andere gast trok 180 graden bij. :P

Tref 'm soms in de kroeg en hij is ok.

Tja...
Na de introductie van de 3er coupe bij Ekris Veenendaal ook even een rondje gedaan bij andere merken in V'daal/Ede. Wou gewoon eens zien wat ze mij konden bieden als alternatief voor de 3er coupe (E92). Wie helpt mij wie niet:
- Audi: TT, was wat druk die dag maar binnen 10 minuten aangesproken, babbeltje gemaakt en loop met folder en prijslijst de deur uit.
- Peugeot (tegenover): 407 coupe. 15 minuten rondgelopen. Geen hond in de showroom, laten mij gewoon rondlopen. Direct omgekeerd. (wat een lelijk hok zeg die 407 coupe)
- Mercedes: CLK coupe. Het was dat ik een de oud-BMW verkoper (liep bij Ekris als dealer) ken daar, maar anders geen succes. Werd door hem aangesproken en met folder (wat een boekwerk) en prijslijst de deur uit.
- Alfa: GT en Brera. Een verkoper in de zaak, geen klanten op zaterdag?? Gelijk aangesproken, mocht zelfs de Brera uitproberen en loop met folder en prijslijst van beide auto's de deur uit.
- Volvo: C70. Na nog geen 5 minuten wordt ik aangesproken, goed gesprek gehad en loop met folder en prijslijst de deur uit.

De meeste leken wel te rennen voor mij, ze wilden me maar al te graag een nieuwe auto van 45k mille aansmeren. Maar Mercedes ho maar. Ik denk dat de verkoper gedacht heeft dat ie mij toch niet uit een BMW zou krijgen :wink: .
Het scheelt bij de meeste wel met voor auto je voor komt rijden. Maar van Peugeot had ik dit zeker niet verwacht. Als Peugeot verkoper zou het mij iig een uitdaging lijken om een BMW rijder een Peug aan te smeren, Niet dus.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 22 mar 2007, 20:31

Rico v Velzen schreef:

Misschien niet in Europa maar zeer zeker wel in de USA, Azie, Afrika en het midden oosten. Europa is maar een klein autogebied. Toyota is niet voor niets straks de grootste autofabrikant. Lexus heeft in eerder genoemde werelddelen een gelijkwaardig of hoger aanzien dan de 'grote'drie uit Duitsland.

Robin

Bericht door Robin » 22 mar 2007, 20:38

Mike schreef:
Rico v Velzen schreef:

Misschien niet in Europa maar zeer zeker wel in de USA, Azie, Afrika en het midden oosten. Europa is maar een klein autogebied. Toyota is niet voor niets straks de grootste autofabrikant. Lexus heeft in eerder genoemde werelddelen een gelijkwaardig of hoger aanzien dan de 'grote'drie uit Duitsland.
idd. onderschat de rest v/d wereld niet. En onderschat Toyota niet.

RVV

Bericht door RVV » 22 mar 2007, 20:58

Altijd dat gemier over die verkopers die met van alles en nogwat druk bezig zijn maar jou niet zien...

als ik ergens binnen loop stap ik op de eerste de beste verkoper af en zeg dat er 50000 euro in mijn zakt jeukt....

en dan vraag wilt u even krabben :lol:

EDIT dat zeg ik natuurlijk tegen de balie jufvrouw :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 mar 2007, 22:02

Macboy schreef:lexus wel. en die kan het zich NIET veroorloven.

mijn punt is wel duidelijk toch?

dat je waar dan ook niet wordt geholpen is natuurlijk altijd betreurenswaardig, maar BMW heeft het niet nodig (wat het nog triester maakt) en Lexus juist wel.
Er is geen automerk die zich dat kan veroorloven :wink: Ook BMW niet daar ze niet al geruime tijd (25jaar ofzo...) op nr1 staan. Arrogantie is dodelijk voor een dealer bedrijf en het maakt niet uit welk merk. Aangezien Audi Europa wijd beter verkoopt dan BMW dan kan BMW het zich zeker niet veroorloven :?
Mike schreef: Toyota is niet voor niets straks de grootste autofabrikant. Lexus heeft in eerder genoemde werelddelen een gelijkwaardig of hoger aanzien dan de 'grote'drie uit Duitsland.
Toyota is al geruime tijd de grootste fabrikant ook als het gaat om het topsegment :D . In de U.S. is Lexus zeker een zeeeer gerespecteerd merk en dat ze in NL nauwelijks verkopen zal ze worst zijn (vandaar de mentaliteit ook blijkbaar, ze kunnen het zich dus eigenlijk wel weer permiteren Macboy :wink: ). Lexus zet in de U.S. meer af dan BMW of Audi doet en dan niet een beetje meer zeg maar....

Wilbert

Bericht door Wilbert » 23 mar 2007, 08:45

Iemand schrijft iets slecht over BMW en alle BMW meneertjes gaan gelijk in de verdediging. In de verdediging gaan is een teken van zwakte!! Maargoed bij iedere dealer zal dit gebeuren.

Plaats reactie