DeepBass909 stelt zich voor met z'n Cabrio

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
deepbass909

DeepBass909 stelt zich voor met z'n Cabrio

Bericht door deepbass909 » 21 nov 2011, 15:04

Na al op vele fora rond te hangen, heb ik me vandaag hier ook maar eens aangemeld.

Ik ben Chris, 33, en rij sinds een paar maanden in een vrij unieke BMW Cabrio. Niet uniek in de zin van tuning, maar omdat het een USA-spec uitvoering is, met een motor die in Nederland nooit geleverd is in de Cabrio.

Het is een E36 323i Cabrio uit 1998, Avus blauw, crème nep-leren interieur (ook uniek ;) ) met 215.000km op de teller.

Foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Het kantoor
Afbeelding

En op winterbanden:
Afbeelding
Geen staal voor de Cabrio, maar origineel BMW lichtmetaal.

Sinds de aankoop zijn er al weer wat dingen gedaan aan de wagen. Bij aankoop zag het interieur er niet helemaal lekker uit. Trimrandjes waren kapot, knop van het dashboardkastje was lam, veel lampjes kapot, hemeltje hing los...
Veel daarvan is inmiddels hersteld, alleen de laatste puntjes op de i moeten nog (tapijt moet nog professioneel gereinigd worden bijv., en gaatjes van carkits moeten nog hersteld worden).
Technisch is hij verder nagenoeg perfect. De motor lekt heel iets olie (waarschijnlijk het oliefilterhuis), en het onderstel moet gereviseerd worden, maar beiden zijn geen rare dingen voor een auto van nu 13 jaar.
Dat is ook een plan voor komend jaar.

Daarnaast wil ik nog wat kleine dingen aanpassen die een gevolg zijn van de USA-spec (wat ik zoveel mogelijk wil houden), maar de auto geen geweld aan doen als ik het verander. Te denken valt aan de koplampen, die nu nog USA-spec zijn. Deze omzetten naar EU-spec maakt dat ik meer licht heb, maar optisch er niks aan de auto veranderd.
Qua interieur staat er nog een originele BMW Business CD/radio in de planning en een uitgebreidere Onboard Computer.

Uiteindelijk moet het een uiterst zeldzame E36 Cabrio worden die nog helemaal OEM-uitgevoerd is :cool:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Re: DeepBass909 stelt zich voor met z'n Cabrio

Bericht door G Kolkman » 21 nov 2011, 15:15

Welkom!

Heeft zo'n ding geen sidemarkers? En what's with the Niva?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 21 nov 2011, 15:40

Welkom hier! :cool:

allen

Bericht door allen » 21 nov 2011, 15:58

Foto van je TR909 dan maar???
Of heeft die naam van je daar niets mee te maken? :mrgreen:

deepbass909

Bericht door deepbass909 » 21 nov 2011, 16:13

G Kolkman schreef:Welkom!

Heeft zo'n ding geen sidemarkers? En what's with the Niva?
Gelukkig geen side-markers, blijkbaar niet meer verplicht of niet op het moment dat deze op de markt was. Ik heb foto's gezocht van de USA-spec cabrio en geen enkele leek side-markers te hebben. In de onderdelendatabase van BMW komen ze ook niet voor.
Heel spannend is het USA-spec ook verder niet. Behalve permanent brandende knipperlichten voor, een snelheidsmeter in mijlen en een aangepaste motor komt het eigenlijk niet. De motor is een wat duurzamere variant van de EU-motor, maar met gelijk vermogen (ipv een aluminium bovenblok heeft hij een traditioneel gietijzeren bovenblok).

En die Niva is van een buurman van mij en staat op het moment te koop.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 21 nov 2011, 17:09

allen schreef:Foto van je TR909 dan maar???
Of heeft die naam van je daar niets mee te maken? :mrgreen:
+1 :strong:

Rupie

Bericht door Rupie » 21 nov 2011, 17:47

Ik wou eigenlijk posten, niet weer een BMW hè..

Maar dít is een nette auto!

Welkom hier.

peu 207

Bericht door peu 207 » 21 nov 2011, 19:37

achter oranje pinkers in je achterlichten? voor ook even doen staat net wat strakker bij je zei pinkers, verder nette bak

FrankS

Bericht door FrankS » 21 nov 2011, 19:56

Welkom mede Gotter :lezen:

///Joost

Bericht door ///Joost » 22 nov 2011, 11:36

Ruben schreef:Ik wou eigenlijk posten, niet weer een BMW hè..

Maar dít is een nette auto!

Welkom hier.
Hahaha....+1

Maar welkom natuurlijk! :df:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 22 dec 2011, 00:12

Haha jij ook al hier, welkom! :wave:

MazDaMan

Bericht door MazDaMan » 27 dec 2011, 22:49

Ik heb niet zoveel met BMW, alhoewel ik 't merk de laatste jaren toch steeds meer begin te waarderen aangezien ze ook echte rijdersauto's bouwen. Maar ik vind deze uitvoering erg mooi & hoop ook dat je 'm helemaal origineel houdt (voor zover mogelijk is)

deepbass909

Bericht door deepbass909 » 20 feb 2012, 14:37

Sorry voor enige afwezigheid... Ik heb teveel fora om in de gaten te houden :hmmm:
peu 207 schreef:achter oranje pinkers in je achterlichten? voor ook even doen staat net wat strakker bij je zei pinkers, verder nette bak
Voor kan geen oranje. Het is een US-uitvoering, wat betekent dat de knipperlichten permanent branden als de verlichting is ingeschakeld. Omdat stadslicht wit moet zijn, moeten deze glazen ook wit blijven. Een knipperlicht mag voor gelukkig ook wit zijn.
Als ik het allemaal gelijk zou willen maken, moeten de zij- en achterknippers juist wit worden. Ik heb daar even over getwijfeld, maar bijna iedereen doet dat al, dus juist met oranje blijven ben ik origineel :blink:
MazDaMan schreef:Ik heb niet zoveel met BMW, alhoewel ik 't merk de laatste jaren toch steeds meer begin te waarderen aangezien ze ook echte rijdersauto's bouwen. Maar ik vind deze uitvoering erg mooi & hoop ook dat je 'm helemaal origineel houdt (voor zover mogelijk is)
Ik wil hem helemaal strak OEM houden. Dus verbeteringen mogen van mij alleen zaken zijn die origineel ook op deze wagen leverbaar waren. De eerste stap heb ik daar ook al voor gezet:
Afbeelding
Er zit nu een originele BMW Business CD radio in en een uitgebreidere boardcomputer (hier nog niet ingebouwd en hij moet nog verder worden aangesloten, de verbruiksschermen werken op het moment nog niet).

Komende zomer wil ik de ophanging aanpakken (nieuwe schokdempers rondom, rubbers vervangen waar nodig, uitlijnen), maar hij blijft op de originele rijhoogte staan.

Een cabrio wordt maar zelden mooier/beter als je dingen gaat veranderen.

ErikS

Bericht door ErikS » 20 feb 2012, 14:43

Mstuur is de eerste verbetering die ik doorvoerde.....

Is toch wel ff een stukje mooier en moderner!
(Standaard geleverd op M pakket auto's van na de facelift, ofzo?!)

Anyway, ik heb gisteren nog open gereden met m'n 320 cabrio.... :strong:

deepbass909

Bericht door deepbass909 » 20 feb 2012, 14:58

ErikS schreef:Mstuur is de eerste verbetering die ik doorvoerde.....

Aangezien mijn auto helemaal geen m-pakket heeft, en ik het standaard leren stuur al erg prettig vind, ga ik die niet verwisselen. Het enige waar ik over twijfel is of ik deze misschien vervang voor de multifunctionele versie (met knoppen). Maar de informatie die ik erover vind, is wisselend. Volgens de ene bron is het wel geleverd in de cabrio, volgens de andere weer niet...

Maar voorlopig zijn er eerst wat dringendere zaken. Als ik pech heb moet dit jaar de softtop vervangen worden, het tapijt moet hoog nodig grondig gereinigd worden, de airco nagekeken en onderstel vervangen.

Stefan van Elst

Bericht door Stefan van Elst » 20 feb 2012, 18:33

Leuke Lada Niva!

Erik dB

Bericht door Erik dB » 20 feb 2012, 18:46

Is die 11-knops OBC nog goed? Zo ja, dan heb ik daar wel interesse in.

deepbass909

Bericht door deepbass909 » 20 feb 2012, 21:59

Erik dB schreef:Is die 11-knops OBC nog goed? Zo ja, dan heb ik daar wel interesse in.
Hij doet het op zich prima. Er zit wel lichte pixel-uitval in (soms vallen bepaalde verticale lijnen een beetje weg) en 2 knopjes werken niet helemaal geweldig meer (temperatuur en check). Maar er valt goed mee te leven. De reden dat ik hem heb verwisseld is omdat ik graag een 18-knops wou.

Op het moment ligt hij nog in mijn berging, te wachten op een besluit wat ik ermee ga doen.

Ik zit alleen met smart te wachten op wat warmer weer... Dan kan ik het dashboard tenminste los gaan trekken om de datalijnen aan te sluiten... Nu heb ik alleen temperatuur, gemiddelde snelheid en afgelegde afstand als functies en wil heel graag verbruik en range erbij hebben...

Maar daarvoor zoek ik eigenlijk nog een sloop E36 die een 18-knops OBC had en waar ik de gehele kabelboom van kan gebruiken, ipv moeilijk draden aan te moeten sluiten...

Dus als iemand nog in Zuid-Holland of Utrecht een sloop E36 heeft staan :wink:

ErikS

Bericht door ErikS » 21 feb 2012, 13:12

deepbass909 schreef:
ErikS schreef:Mstuur is de eerste verbetering die ik doorvoerde.....

Aangezien mijn auto helemaal geen m-pakket heeft, en ik het standaard leren stuur al erg prettig vind, ga ik die niet verwisselen. Het enige waar ik over twijfel is of ik deze misschien vervang voor de multifunctionele versie (met knoppen). Maar de informatie die ik erover vind, is wisselend. Volgens de ene bron is het wel geleverd in de cabrio, volgens de andere weer niet...

Maar voorlopig zijn er eerst wat dringendere zaken. Als ik pech heb moet dit jaar de softtop vervangen worden, het tapijt moet hoog nodig grondig gereinigd worden, de airco nagekeken en onderstel vervangen.
Mijn auto heeft ook geen M pakket, maar het stuur was ook een optie, toch?

Mijn auto:

Afbeelding

En wat voor stuur ik nu heb: (Niet mijn auto)

Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 21 feb 2012, 13:32

Laat maar, welkom hier. Leuke convertible. Uit welk staat kwam hij?

deepbass909

Bericht door deepbass909 » 21 feb 2012, 14:14

Nette cabrio, je hebt zo te zien de 17" versie van mijn zomervelgen (bij mij zijn ze een whopping 15" :lollerdelol: )
Maar de 15" misstaat hem opvallend genoeg niet. Misschien omdat een cabrio als deze ook niet extreem sportief hoeft te zijn.
Xave30 schreef:Laat maar, welkom hier. Leuke convertible. Uit welk staat kwam hij?
Op het eerste gezicht zoals hij er nu ook bij staat. Er zit wat lakschade aan de voorbumper (rechtsvoor heeft een keer een stoeprand geraakt bijv.). Maar dichterbij waren er veel minpuntjes die hem een beetje sjoevel maakte. De meeste minpuntjes had ik bij aankoop al gezien en wist ik eigenlijk al wel van dat ze makkelijk te herstellen zouden zijn, maar wel de waarde redelijk drukte.

Kleine opsomming:
  • Bekleding smerig
  • Loshangende hemel
  • Ontbrekende afdekkapjes hardtopbevestiging
  • Openstaand afdekkapje cabriodak
  • Losse deurbekleding
  • Diverse lampjes in het interieur kapot
  • Doffe achterruit
Ik vergeet vast nog meer punten. Maar daar stond tegenover dat de schijven voor nagenoeg nieuw waren (bleken slechts een paar 1000 km daarvoor vervangen te zijn), de uitlaat helemaal gaaf is, de bodem strak en roestvrij, de voorste draagarmen vervangen zijn voor Meyle HD-versies, de Guibo-schijf recentelijk vervangen was, etc. Kortom, technisch in top conditie.

Maar 1 van de eerste klussen was dit:
Afbeelding

Afbeelding
De bekleding en bank achterin er volledig uit om goed schoon te maken... Het was ranzig...

De volgende klus was de binnenbekleding van de softtop. Die had het bekende E36-kwaaltje, namelijk dat de stof los hing bij de achterbank. Daarbij was de plastic film die aan buitenkant zat aan het afschilferen en voelde ook die gewoon ranzig aan. Dus rigoureus te werk gegaan en na een uurtje hing hij er zo bij in m'n badkamer:
Afbeelding
:roflol:

Ga tig keer uitgespoeld te zijn (er kwam in eerste instantie zwart water af... :kotsen: ) en laten drogen, is die weet terug in de auto gegaan, met nieuwe verstevigingen bij de achterbank.
Met dit als resultaat:
Afbeelding

Daarna nog een keer het interieurfilter vervangen (die was compleet zwart en vol troep :kotsen: ), nieuwe spiegelglazen (blauwe tint, met dode hoek en werkende verwarming) en wat andere kleine dingetjes.

Nu ben ik vooral aan het wachten tot het voorjaar en het weer wat warmer is... Ik wil de spiegels onder handen nemen (de basis oxideert en de zwarte lak laat los), deurpanelen moet nog steeds een keer goed vastgezet worden, de OBC moet nog beter aangesloten worden, etc.

ErikS

Bericht door ErikS » 21 feb 2012, 14:38

Lol, hij bedoelt welke 'STATE'...;)

Mijne zijn trouwens 16".
Persoonlijk vind ik het de mooiste velg op een E36.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 feb 2012, 14:43

:lollerdelol:

deepbass909

Bericht door deepbass909 » 21 feb 2012, 14:55

ErikS schreef:Lol, hij bedoelt welke 'STATE'...;)

Mijne zijn trouwens 16".
Persoonlijk vind ik het de mooiste velg op een E36.
Owwww

Ik weet het niet, ik heb hem niet zelf geïmporteerd... Maar het zal één van de warme staten zijn geweest, gezien het gebrek aan elke vorm van wintervoorbereiding (geen stoelverwarming, geen mogelijkheid tot het plaatsen van een hardtop), terwijl de koeling juist op top niveau is met de volledig automatische airco.

Ik wacht trouwens met spanning op de dag dat de style 32's er weer onder kunnen. De kroonkurkjes staan erg leuk en goed, maar de style 32's zijn toch een stukje sjieker.
Maar eerst moet het risico op gladheid en sneeuw echt weg zijn en wil ik de velgen eerst goed schoonmaken en inspuiten met wheelwax.

deepbass909

Bericht door deepbass909 » 05 mar 2012, 16:17

En hij staat weer op de style 32's :cool:

Afbeelding
Ze zijn dit weekend helemaal schoon gemaakt met Iron.X en daarna behandeld met een goede sealent. Hopelijk kan ik ze de komende tijd dus een beetje makkelijk schoon houden.

De wintervelgen liggen inmiddels in hun slaapzakjes te wachten tot de volgende winter :roflol:

Plaats reactie