Ik ben Chris, 33, en rij sinds een paar maanden in een vrij unieke BMW Cabrio. Niet uniek in de zin van tuning, maar omdat het een USA-spec uitvoering is, met een motor die in Nederland nooit geleverd is in de Cabrio.
Het is een E36 323i Cabrio uit 1998, Avus blauw, crème nep-leren interieur (ook uniek

Foto's:

Het kantoor

En op winterbanden:

Geen staal voor de Cabrio, maar origineel BMW lichtmetaal.
Sinds de aankoop zijn er al weer wat dingen gedaan aan de wagen. Bij aankoop zag het interieur er niet helemaal lekker uit. Trimrandjes waren kapot, knop van het dashboardkastje was lam, veel lampjes kapot, hemeltje hing los...
Veel daarvan is inmiddels hersteld, alleen de laatste puntjes op de i moeten nog (tapijt moet nog professioneel gereinigd worden bijv., en gaatjes van carkits moeten nog hersteld worden).
Technisch is hij verder nagenoeg perfect. De motor lekt heel iets olie (waarschijnlijk het oliefilterhuis), en het onderstel moet gereviseerd worden, maar beiden zijn geen rare dingen voor een auto van nu 13 jaar.
Dat is ook een plan voor komend jaar.
Daarnaast wil ik nog wat kleine dingen aanpassen die een gevolg zijn van de USA-spec (wat ik zoveel mogelijk wil houden), maar de auto geen geweld aan doen als ik het verander. Te denken valt aan de koplampen, die nu nog USA-spec zijn. Deze omzetten naar EU-spec maakt dat ik meer licht heb, maar optisch er niks aan de auto veranderd.
Qua interieur staat er nog een originele BMW Business CD/radio in de planning en een uitgebreidere Onboard Computer.
Uiteindelijk moet het een uiterst zeldzame E36 Cabrio worden die nog helemaal OEM-uitgevoerd is