What about Dubai

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Rebel

What about Dubai

Bericht door Rebel » 03 mar 2012, 17:14

What about Dubai

Ik heb afgelopen jaar de nodige tijd in Dubai besteedt en wil enige ervaring samen met mijn foto's delen met jullie. Uiteraard zullen er positieve, maar ook negatieve reacties komen op deze topic. Dit is dan ook geen enkel probleem want hierdoor dient een forum.

Maar allereerst een klein stukje over Sheik Bin Rashed Maktoum, de huidige minister-president en vice-president van de Verenigde Arabische Emiraten alsmede de heerser/emir van Dubai. Tezamen met Sjeik Zayed (president van de Verenigde Emiraten) zeer geliefd bij de bevolking.
Hij is een visionair en uiterst intelligent. Behoort tot de rijkste mensen op aarde, en heeft het beste voor met zijn volk. Hij leidt zijn land als een bedrijf en heeft weinig tot geen last van corruptie, flut regeerbeleid (doordat er 8 verschillende politieke partijen zich eerst mee moeten bemoeien) of gebrek aan visie. Een van de voordelen van een Monarchie. Hij is zeer ruimdenkend en leidt nu ook vrouwen op om plaats te nemen in diverse functies van zijn raad en bedrijfsleven.

Afbeelding

Hij geeft maar zelden interviews, toch lukte o.a. CBS met het programma "60 Minutes" hem te interviewen.

Hier staat een kleine samenvatting van dit interview.
Het is zeker de moeite waard om dit even te bekijken alvorens verder te lezen.

Overigens staat het complete interview in verschillende delen op You Tube.

Hij geeft hierin zelf al aan, dat hij het beste voor heeft met zijn volk. Hij wilt voor hun de hoogt mogelijke levensstandaard mogelijk maken. De Emiraten betalen o.a. niet voor hun gezondheidszorg (hoogstaand) studie, en zelfs geen belasting. Hij weet investeerders vanuit de hele wereld te overtuigen en heeft in de afgelopen 20 jaar het ondenkbare toch weten te realiseren. (zelfs ING investeerde 5 miljard in het Palm Eiland)
Dubai heeft een gigantische luchthaven en is bezig met een nieuwe (nog grotere) luchthaven. Een van de grootste wereldhavens. Dubal, Aluminium behoort tot de 7 grootste producenten ter wereld en een van de grootste bedrijven in de UAE.
Iedere maand komen er 25000 buitenlanders naar Dubai om zich te vestigen. De snelst groeiende stad op aarde, met een lange lijst aan wereldrecords, hoogste gebouw, hoogste fontein, grootste shopping-malls, kunstmatige eiland, etc. Ieder bedrijf of keten ter wereld heeft wel een vestiging in Dubai.
Een van werelds grootste luchtvaartmaatschappijen "Emirates" uit Dubai, plaatste twee maal op rij ten tijden van een wereldwijde crisis (na 11 september 2001) een mega-order bij Airbus en Boeing. Afgelopen winter tijdens de Dubai airshow kwam wederom een mega-order. Terwijl andere maatschappijen juist in de problemen zitten.

De Verenigde Emiraten hebben 300 miljoen mensen in het achterland, en die willen allemaal net zo graag naar Dubai als wij naar London of Parijs. 2.5 miljard mensen wonen er in het booming Azie en China, Ook deze mensen willen net zo graag eens naar Dubai als wij New York. Daarnaast ligt Dubai centraal tussen Singapore (Aziatische financial center) en London.

Veel van de investeringen zijn o.a. gefinancierd met de opbrengsten van de olie. Velen zullen nu meteen zeggen dat deze olie-voorraad over 20 jaar op is. Tijdens mijn verbljjf sprak ik meerdere keren met enkele Engelse medewerkers van een oliebedrijf . Zij waren ervan overtuigd dat ze achter 20 jaar weer andere technologieën hadden om nog dieper te boren en dat bepaalde uitlatingen ook dienen om de prijs kunstmatig hoog te houden.
Tot slot het recessie-verhaal. In 2009 voorspelde velen dat achter 2 jaar alles zou klappen en er weer kamelen rondliepen in Dubai. Helaas, 12 baans wegen vol met nieuwe auto's en nog steeds de stad met de meeste bouwkranen.
Meer dan 85% van alle appartementen, nieuwbouwprojecten zijn verkocht of verhuurd. Leegstand-verhalen zijn dus niet geheel waar. Ze worden echter verkeerd geïnterpreteerd omdat het vaak 2e of 3e huizen zijn van gefortuneerde die maar enkele keren per jaar in Dubai zijn.

Toch kan ik de mensen begrijpen die hun bedenkingen hebben over het niet duurzame karakter van Dubai, een land met weinig tot geen grondstoffen (buiten de olie) moet alles importeren. De ecologische voetafdruk van Dubai als gevolg van al deze bouwwerken is immens. Het kost een berg energie om al deze materialen te produceren en te transporteren naar deze "zandbak". Zonnepanelen heb ik weinig tot niet gezien. De gebouwen zijn niet alleen met fossiele energie gebouwd maar zullen ook tijdens hun gehele levensfase veel fossiele energie verbruiken. Als men achteraf (achter 50 jaar) deze gebouwen geschikt wil maken voor alternatieve energiebronnen zal dit heel veel geld gaan kosten.
Ojaa, en niet te vergeten de koelbuizen onder het strand bij o.a. Het Kempinski Hotel. Zodat de gasten hun voeten niet verbranden aan het warme zand..

Nogmaals er valt nog veel meer te vertellen over Dubai en ik begrijp ook dat niet alles zo zwart/wit is als hierboven beschreven.

En dan nu enkele foto's.

Ik zal later nog meer foto's en ervaringen posten die mij in het bijzonder opvielen,

Dubai Marina, The Infinity tower

Afbeelding

Dubai Marina , 300+ buildings

Afbeelding

Dubai Marina

Afbeelding

Dubai Marina at Night

Afbeelding

Metro-terminal at Nakheel

Afbeelding

Sjeikh Zayed Road

Afbeelding

Na 300 meter links aanhouden

Afbeelding

Metro-terminal

Afbeelding

Metro-station

Afbeelding

Metro

Afbeelding

Metro

Afbeelding

Downtown

Afbeelding

Burj Khalifa

Afbeelding

At the Top

Afbeelding

At the Top

Afbeelding

At the Top

Afbeelding

Burj al Arab

Afbeelding

Burj Al Arab

Afbeelding

Dubai Downtown

Afbeelding

Jumeirah Beach

Afbeelding

Dubai Marina

Afbeelding

Dubai Marina

Afbeelding

Dubai Marina

Afbeelding

Dubai Marina

Afbeelding

Kempinski Hotel

Afbeelding

Kempinski part 2 in aanbouw

Afbeelding

Mall of the Emirates

Afbeelding

Mall of the Emirates

Afbeelding

Mall of the Emirates

Afbeelding

Ski Dubai in The Mall of the Emirates

Afbeelding

Dubai Mall

Afbeelding

Aquarium in de Dubai Mall

Afbeelding

Aquarium in de Dubai Mall

Afbeelding

Fontein met "de parelduikers" in de Dubai Mall

Afbeelding

Ijshockey/schaatsbaan in de Dubai Mall

Afbeelding

Dubai Mall

Afbeelding

Dubai Mall

Afbeelding

Dubai Mall

Afbeelding

Dubai Mall

Afbeelding

Dubai Mall

Afbeelding

Dansende jeugd op boot met keihard door de speakers:
"I'm on the right track baby.....because i was born this way" ;-)

Afbeelding

400 bushaltes met Airco

Afbeelding

Van hotel tot de Woestijn 45min rijden. Vervolgens banden spanning halveren...

Afbeelding

Dune-bashing ! Waanzinnig gaaf

Afbeelding

In het tweede gedeelte van mijn post zal ik o.a. de "Dubai Car's en Deira posten
Laatst gewijzigd door Rebel op 04 mar 2012, 16:20, 5 keer totaal gewijzigd.

Geert.

Re: What abouth Dubai

Bericht door Geert. » 03 mar 2012, 17:29

Wat ik me afvraag.. als je daar nou vaak komt, went het dan niet? Al die lampjes, luxe etc.....

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 03 mar 2012, 17:34

Heel gaaf, bedankt voor dit stukje achtergrondinfo! Is zoiets nou ook leuk voor een weekje vakantie oid? Of kun je dan beter lokaal iemand kennen?

Luc B

Bericht door Luc B » 03 mar 2012, 17:35

Jeroen K in 5... 4... 3.

Rebel

Bericht door Rebel » 03 mar 2012, 17:51

Martijn, een week zou zo voorbij vliegen. 9 a 10 dagen is een must als je een ondernemend persoon bent.
Ik zal in mijn 2e post met foto's diverse tips c/q in/outs schrijven. Zeker voor jou zou Dubai het Mecca zijn. Dubai is fotogeniek in al zijn aspecten. (ook het oude Deira)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 03 mar 2012, 18:07

Ik weet dat Wouter er onlangs op vakantie geweest, ben wel benieuwd naar zijn ervaringen... die heeft zich volgens mij goed vermaakt!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 mar 2012, 18:55

Gaaf topic Rebel en zoals Martijn al zegt ben ik er net geweest, paar weekjes terug. Wij waren er slechts een week maar genoeg om een goede indruk te krijgen. We zijn geen types die stilzitten op vakantie dus elke dag veel gezien, gedaan en beleefd. Wij zaten trouwens in Deira, vlakbij de Creek.

Mijn algehele indruk over Dubai: fantastisch! Kan me dan ook goed vinden in het verhaal van Rebel. De plekken op de foto's hebben wij ook nagenoeg allemaal gezien cq. bezocht, erg leuk om ze hier weer te zien. Feest der herkenning zeg maar. :) Dune bashing ook gedaan, in zo'n Toyota als op de foto.

Wat mij persoonlijk (als ondernemer en burger van Nederland) zeer aanspreekt is de visie die men daar loslaat op het land. Zoals Rebel al zegt is de sheik iemand die een buitengewoon heldere en ambitieuze visie neerlegt en inderdaad het beste voor heeft met zijn land en volk. Het politieke systeem voldoet misschien niet aan ons westerse ideaal van de parlementaire democratie maar (juist) hierdoor is er wel sprake van een zeer grote mate van voortvarendheid. Het tempo waarin dit land zich ontwikkelt is adembenemend. Voordat ik er naartoe ging kreeg ik ook de negatieve verhalen te lezen en te horen, dat het implodeert, grootheidswaanzin etc. Nou geloof me, daar is daar ter plekke weinig van te merken. OK, er zijn projecten die langzamer gaan of tijdelijk (?) stilliggen, zoals Dubai Land, Dubai World, Palm Deira etc. maar dan nog... het tempo waarin dan nog steeds wordt gebouwd en ontwikkeld is werkelijk adembenemend. En alleen het beste is goed genoeg.

Ik praat ook altijd graag met wat locals als ik in het buitenland ben, om een indruk te krijgen van het leven daar. Zo heb ik met meerdere Pakistanen gesproken. Één van hen woonde met zijn gezin nu 7 jaar in Dubai. Zelfs hij (terwijl hij de nationaliteit niet eens heeft van Dubai, dit kan overigens ook niet) was lyrisch over de sheik. Dat vond ik wel verrassend. Hoeveel buitenlanders zijn lyrisch over een staatshoofd van een ander land? Hij roemde de veiligheid, infastructuur, onderwijs, leefniveau en politieke stabiliteit en rust. Dat is wel anders in zijn moederland. Dat blijkt uit alles, dat de sheik inderdaad het beste voor heeft met zijn volk. Ook dat vind ik heerlijk verfrissend. Ik zou geen ander land weten waar politici werkelijk oprecht zijn op dit punt.

Verder zeer liberaal. Veel burka's maar ook gewoon Arabische vrouwen in modernere kleding. Alles doorelkaar en niemand heeft last van elkaar. Op straat zeer veilig. Ook erg schoon. Stoepen, metro's, winkelcentra's... nergens troep. Overal staat wel een schoonmaker. Winkelcentra ook adembenemend. Zo groot, de voorzieningen daarin... impressive.

Enne...belastingvrij hè...géén inkomstenbelasting, btw, accijnzen of wat dan ook! Wat je verdient hou je over, bruto = netto. Geweldig. Benzine € 0,30 de liter... allemaal auto's met dikke motoren dus. :) Daar geen 1.2 EcoDynamicsGreenSlow edition motoren hehe.

Kan nog wel tijden doorgaan maar ik ben zeer positief. Als ik dan hier in Nederland kijk hoe veel dingen gaan, het totale gebrek aan visie bij onze politici, 40 jaar ouwehoeren over een stukje fucking snelweg van een paar km... dan is mijn conclusie dat we stilstaan in dit land en links en rechts worden ingehaald door opkomende economiën elders op de wereld. Met visie, daadkracht (en geen polderoplossingen) en hard werken is heel veel te bereiken, zo heeft ons tripje naar Dubai me wel geleerd. Zeer, zeer impressive.

Het is dat ik een gezin en bedrijf hier heb, anders wist ik het wel. Ging ik daar zeker een paar jaar werken als IT'er. Kun je leuk verdienen.

Keep 'em coming Rebel, meer info/ervaringen lees ik graag.

KW

Bericht door KW » 03 mar 2012, 19:10

Echt heel gaaf, mooie foto's, en interessant verhaal over de achtergronden. Ik zeg ook heel eerlijk dat ik zacht gezegt niks heb met Arabische/Islamitische culturen, maar zoiets als Dubai komt mij altijd al heel westers en modern over. En dat zal vast te maken hebben met de plannen en inzet van de Sjeik uit het 60-minutes filmpje. Ben benieuwd naar de rest van je pics en verhalen.

Emiel

Bericht door Emiel » 03 mar 2012, 19:50

Interresant Rebel , heel interresant.

KW schreef:. Ik zeg ook heel eerlijk dat ik zacht gezegt niks heb met Arabische/Islamitische culturen
Totdat je ver weg uit het westen gaat en de "echte" Arabische en/of Islamitische culturen tegen komt.

Ga maar eens praten in Pakistan met een moslim, is echt compleet anders als wat je hier in het westen door je strot geduwd krijgt.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 03 mar 2012, 19:56

Gaaf al die foto's en het verhaal...ben er nog nooit geweest maar zou het graag willen ervaren/meemaken hoe het daar is.

Als je het verhaalt leest en ook dat van Wouter....het lijkt wel of alles te gaaf en te mooi is...kortom morgen verhuizen! Maar goed wat is de keerzijde van het verhaal? Heb wel eens gelezen dat als je geen baan meer hebt als buitenlander dat je binnen 30dg de stad moet verlaten? Wat is daar van waar?

Kortom wat zijn de nadelen van Dubai?

Wat mij aanspreekt in het verhaal van Wouter is jong, oud, geel, paars, doekje of niet alles leeft netjes naast elkaar. De schone wegen, straten etc top!!!! Klinkt allemaal als mega tolerant...

Nu ff filmpje kijken van Rebel.

Rebel

Bericht door Rebel » 03 mar 2012, 20:10

Je ziet in Dubai van alles, van mini-rok tot burka. In onze ervaring kijkt men er niet van op. Echter ik merkte wel dat het op prijs wordt gesteld als je het niet te gek maakt en je conservatief kleedt, dit wordt gezien als een vorm van respect naar de lokale Islamitische bevolking. Bij het jaarlijkse bezoek aan de paardenraces in Ascot draagt de Sjeik ook keurige westerse kleding met een hoge hoed.
De beste tijd om Dubai te bezoeken is vanaf november. Dan is het 25 a 30 graden. In Augustus is het er namelijk 50 graden. De airco’s zijn overigens erg fris. Misschien doen ze dat om de toeristen ertoe te bewegen meer van hun lichaam te bedekken, in dat geval is het een slimme methode, om zonder repressie toch al te sexy kleding discreet te ontmoedigen.

Iets dat mij in het bijzonder opvalt is dat bijna alle winkelende vrouwen met Burka's een prachtig figuur hebben (zover men dit kon zien) Mooie opgemaakte ogen en fraai gelakte nagels. Ze lopen meestal ook nog op dure schoenen met hoge hakken. Zo'n Burka werkt dan ineens betoverend. Dit in tegenstelling tot de vrouwen die we hier in Nederland met een Burka zien lopen, anderhalve meter hoog en links en rechts een grote Aldi-boodschappentas.

De emirati’s stelden zich redelijk afstandelijk op ten opzichte van de toeristen. Ze dragen vaak hun traditionele Arabische gewaden. De vrouwen lopen nog opvallend veel in burka’s gezien.
Het op straat kussen, omhelzen en overdreven klef doen zie je zo goed als niet. Het is door het conservatieve karakter van het land ook niet normaal om dat in het openbaar te doen. Er heerst een bepaalde vorm van censuur. Niet iedere internetsite is te bereiken. DF overigens wel. Ook Skype kan men niet gebruiken.
Vrijwel iedereen in Dubai spreekt Engels. Ook alle borden, openbare teksten en reclames zijn minimaal twee-talig te lezen. Dit maakt het erg makkelijk in Dubai je weg te vinden zonder dat je de Arabische taal machtig hoeft te zijn. Dit in tegenstelling tot vele andere steden.
Je voelt je zeer veilig in Dubai. Geen bedelaars of andere ongure types, geen samenscholingen van hanggroepjongeren. De straten zijn er schoon, geen graffiti, geen kauwgum of andere troep op straat.

Behalve de toeristen is bijna al het personeel in de winkels, restaurants en hotels ook uit andere landen afkomstig. Sri Lanka, India, Filippijnen, Indonesië en Afrikaanse en Arabische landen bijvoorbeeld. Ondanks dit feit spreekt wel iedereen Engels, soms ook onderling omdat er anders ook taalverschillen zouden zijn.
De mensen die je aanspreektin winkels, hotels en restaurants reageren over het algemeen behulpzaam en aardig en zijn vaak zelfs onderdanig.
Taxi’s en openbaar vervoer zijn uiterst goedkoop naar westerse begrippen.
Dubai is een echt vakantie paradijs. Je voelt je er snel thuis en zeker als je ook nog van shoppen houdt is het er een walhalla. De vakantieganger die een complete vakantie zoekt, stedentrip/strandvakantie en alles makkelijk in de buurt wil hebben en ook bereid is daarvoor te betalen, heeft er alles wat zijn hartje begeert.

Persoonlijk zou ik voor een hotel nabij The Mall Of the Emirates, Dubai Mall (goede en snelle verbinding met de Metro) of Jumeirah Beach kiezen. Maar als geld geen rol speelt moet je natuurlijk kiezen voor Hotel Atlantis op Palm eiland.
Dune-bashing in de woestijn is prijzig maar moet je zeker niet overslaan. Onvergetelijk en pure adrenaline. Bezoek ook beide waterparken (Wild Wadi parken en Aquaventure) met al hun glijbanen en waterachtbanen. Pure waanzin en fantastisch.
Boek ook een ritje met een Powerboat (500+ pk) en bekijk Dubai vanuit de zee. Pas dan krijg je een goede indruk van alles en zie je hoe groot de eilanden zijn.
Vergeet ook niet de Burj Khalifa te bezoeken (808 meter hoog) Via internet reserveer je ruim van te voren je kaartje, anders sta je namelijk voor een "sold out" kassa. (bij voorbaat bij zonsondergang)

Valet Parking

Afbeelding

Wit is het meest populair

Afbeelding

Op de achtergrond winkelende mensen die op een Taxi..

Afbeelding

Jongen op slippers stapt uit en laat de auto met draaiende motor staan, Parking-service doet de rest.

Afbeelding

Deze wilde volgens mij de Mall inrijden? Zeker iemand die lastig langere stukken kan lopen..

Afbeelding

Je ziet in Dubai nog meer Maybach's als in NYC

Afbeelding

Meer Ferrari's dan fietsen gezien..

Afbeelding

Deze Emiraat stopte zelfs voor de foto en gaf me een duimpje

Afbeelding

Mulsanne

Afbeelding

Dames op de achtergrond stappen met Dior-draagzakje in de Bentley

Afbeelding

Nummerplaat...1 Liter? per kilometer zeker..

Afbeelding

Overdag zie je alleen toeristen bij de Malls en s'avonds komen de Emiraten zelf shoppen en flaneren

Afbeelding

Deze Ferrari ken ik niet? Anyone?

Afbeelding

Abra-taxi's van de overheid op de Creek

Afbeelding

Abra op de Creek

Afbeelding

Abra

Afbeelding

Abra schipper

Afbeelding

Dhow (vrachtboot) op de Creek

Afbeelding

Dhow-crew maakt zich klaar om te vertrekken

Afbeelding

Kade langs de Creek

Afbeelding

Laden en dan de zee op... Hoezo roest op uw ijskast Meneer?

Afbeelding

Kade langs de Creek

Afbeelding

Deira

Afbeelding

Politie van Dubai houdt alles in de gaten ;-)

Afbeelding

Steekwagens bij de markt

Afbeelding

Jazeker mevrouw wij bezorgen ook aan huis

Afbeelding

Kruiden all over the place

Afbeelding

Volgende week krijg ik nog 2 nieuwe modellen binnen, Mevrouw

Afbeelding

Bastakiya

Afbeelding

Windtorens in het oude Deira

Afbeelding

Windtoren, de voorloper van de airco. De wind die in de toren blaast wordt ingenieus naar beneden in de woonkamer geleidt.

Afbeelding

Hotel Atlantis op Palm Eiland bij zonondergang

Afbeelding

Tot zover,
meer foto's en verhalen in deel 3 ;-)
Laatst gewijzigd door Rebel op 04 mar 2012, 16:23, 2 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 mar 2012, 20:14

Heel erg mooi, heel erg herkenbaar, ik ben er zelf ook een aantal keren geweest............pracht cultuur IMHO

@Rebel; haal even de de "h" uit de titel bij what abouth Dubai weg :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 03 mar 2012, 20:22

Mooi Wouter, dat je ook zo enthousiast bent. ;-) Klopt volledig wat je vertelt.

@Duifjes, als je geen gedekte creditcard hebt riskeer je gevangenisstraf en pakken ze je meteen op.
Vandaar dat vele werknemers hals over kop gevlucht waren toen het in 2009 iets "minder" ging.

Vele buitenlandse werknemers verdienen het viervoudige in Dubai tov een gelijkwaardige baan in Europa. Maar vaak gaan ze er ook na leven.
Ojaa' ik vergat ook nog te zeggen dat Dubai op zeer goede voet staat met Amerika ;-)
Laatst gewijzigd door Rebel op 03 mar 2012, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Rebel

Bericht door Rebel » 03 mar 2012, 20:28

romo schreef:Heel erg mooi, heel erg herkenbaar, ik ben er zelf ook een aantal keren geweest............pracht cultuur IMHO

@Rebel; haal even de de "h" uit de titel bij what abouth Dubai weg :wink:

Oops....

Thx Romo ;-)

Ar
Auto: Prius

Re: What about Dubai

Bericht door Ar » 03 mar 2012, 20:36

Mooie plaatjes zeg. Ik heb de tekst gelezen,maar zelfs zonder dat is het een interessante topic. Het lijkt me een prachtige vakantie bestemming.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 mar 2012, 20:47

Ook deel 2 is zeer herkenbaar Rebel. :) Ik ben weer helemaal enthousiast als ik je verhalen + foto's lees/bekijk. :) Als ik de kans had ging ik morgen die kant weer op.

Mijn reactie op deel 2:

Beschaafde kledij wordt inderdaad op prijs gesteld. Staat bij winkelcentra (Dubai Mall, Mall of the Emirates en de vele, vele andere) ook bordjes. Maar dat is ook niet meer dan logisch. Zou hier ook zo mogen zijn. Over de dames, inderdaad! Goed verzorgd. Viel mij ook al op. En ondanks de burka's zijn die vrouwen daar niet 'ouderwets'. Inderdaad mooi opgemaakt (voor zover zichtbaar :)) en vond het ook wel grappig een vrouw in burka druk in de weer te zien met haar iPhone 4 hehe. Het beeld van de Burka vrouw hier (nou ja, niet dat ik die in Friesland zie) is meer de onderdrukte vrouw met Aldi tassen ja. Is daar toch wel wat moderner en liberaler heb ik het idee. Moet ook zeggen dat mijn beeld wel iets is genuanceerd.

Dune bashing heb je meerdere organisaties. Misschien hadden wij een goedkope maar vond het juist spotgoedkoop. Betaalden omgerekend 35 euro ofzo pp, incl. BBQ in de woestijn, buikdanseres (met een te dikke buik :ongeveer als: ) etc. Was wel lachen hoor...even tanken met die Land Cruiser. 140 Liter benzine, omgerekend 40 euro oid. Bestuurder was een Pakistaan.... zoals, zoals Rebel zegt, bijna alle mensen in de toeristische industrie, winkels ed. buitenlander zijn.

Openbaar vervoer, taxi's ed. inderdaad spotgoedkoop. Ritje van het vliegveld naar het hotel...kwartiertje... omgerekend 6 euro ofzo met de taxi. Metro is ideaal. Kost ook niet veel. Soort van OV chipkaart (maar dan één die wel werkt), zo nu en dan opladen in een automaat en je kunt maar raak reizen. Hotel in de buurt van wat Rebel zegt is inderdaad wel ideaal. Wij zaten daar niet, maar in Deira. Zeg maar het oude deel van Dubai. Op een paar foto's zie je de 2 Rolex torens. Daar zaten wij niet ver achter, die wijk is dus Deira. Tochtje op de creek in zo'n abra ook gedaan, erg leuk. Kost ook bijna niks.

Als je houdt van replica Louis Vutton tassen, horloges etc. kun je daar trouwens ook je lol wel op. :) Daar heb ik ook nog wel een mooi verhaal over.

En de auto's....waanzinnig. Nog nooit zoveel AMG Mercedessen, Ferrari's, Lambo's, Aston Martins, Bentleys etc. gezien. Vooral inderdaad voor/bij winkelcentra als de Dubai Mall, Mall of the Emirates ed.

Zijn ook nog op Palm Jumeirah geweest, met de monorail. Op het eind staat hotel Atlantis the Palm, het grootste hotel in Dubai (1500+ kamers geloof ik). Is ook waanzinnig. Daarnaast ligt één van die waterparken die Rebel noemt (Aquaventure). Helaas niet in geweest (beetje tijdgebrek) maar wel van buiten gezien. Erg groot en spectaculair.

Helaas niet bovenin Burj Khalifa geweest, zoals gezegd moet je daarvoor op tijd boeken. Anders uitverkocht. Wel de fonteinshow onderaan de Burj Khalifa meegemaakt. Ook prachtig mooi.

We zijn ook nog een dagje in Abu Dhabi geweest. Ook geweldig. Veel minder toeristisch maar daar zit nog meer geld. Is meer op handel en olie gericht, Dubai is veel toeristischer. Het eiland Yas ook bezocht, de F1 liefhebbers herkennen dat van het Yas Marina circuit. Ook bij Ferrari World geweest. Abu Dhabi ligt ca. 150 km verderop, is goed te doen via de Sheik Zayed Road. Ook de moskee bezocht/bekeken daar, waar Bea onlangs in betere tijden ook nog was. http://nos.nl/koningshuis/video/328889- ... dhabi.html

Liep ik per ongeluk op schoenen zo'n ruimte in waar dat niet mocht. Hoop dat Allah mij vergeeft. :drieling:

Ohja, nadeel(tje) wat nog niet is genoemd: Dubai is redelijk alcoholvrij. In supermarkten niks te koop en in restaurants (behalve die in duurdere hotels) schenken ze ook geen wijn, bier of andere alcoholische dranken. In ons hotel dus ook niet. Heb de hele week slechts 1 Heineken gehad, die ik voor veel te veel geld in de woestijn bij een tentje heb gekocht. :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 03 mar 2012, 21:02

Mooi topic, mooie foto's ook.

10 daagjes Dubai met drie kids is dat een beetje te doen? Of valt het in de catogorie kids bij oma dumpen en je creditcard daaro leegtrekken :D ?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 03 mar 2012, 21:02

Rebel schreef:Mooi Wouter, dat je ook zo enthousiast bent. ;-) Klopt volledig wat je vertelt.

@Duifjes, als je geen gedekte creditcard hebt riskeer je gevangenisstraf en pakken ze je meteen op.
Vandaar dat vele werknemers hals over kop gevlucht waren toen het in 2009 iets "minder" ging.

Vele buitenlandse werknemers verdienen het viervoudige in Dubai tov een gelijkwaardige baan in Europa. Maar vaak gaan ze er ook na leven.
Ojaa' ik vergat ook nog te zeggen dat Dubai op zeer goede voet staat met Amerika ;-)
Ahkee....ik heb weleens gelezen dat daar de "verlaten" auto's op parkings vandaan komen...fuck geen baan meer etc....wegwezen.

Kun je wat vertellen of hoe gewone arbeiders wonen? ik bedoel je ziet de pracht en praal maar neem aan dat niet iedereen die daar woont/werkt dat kan betalen....

En hoe kom je daar te werken?

Oha...censuur op het Internet...geen Skype?? WTF kun jij/iemand ook uitleggen waarom?

Op goede voet met kansloos Amerika....tuurlijk...iets met olie...

KW

Bericht door KW » 03 mar 2012, 22:10

Ook deel 2 erg mooi en interessant :)

Die witte Ferrari die je niet herkende is zo te zien een 458 Italia, een van de nieuwste modellen.

Rebel

Bericht door Rebel » 03 mar 2012, 22:35

Afbeelding

Hier staan o.a. de auto's van de mensen die "gevlucht" zijn.

Dubai is zeer uitgestrekt. Het is geen wandelstad. In de verte ligt Down-town Dubai. Dubai Marina, het andere hoogbouw-centrum ligt ongeveer op dezelfde afstand maar dan de andere kant op...

Afbeelding

Afbeelding

Hierboven een sky-view van Dubai, met in het midden het Palm Eiland dat voltooid en bewoond is. Links er van "The world" de eilandengroep waar je particulier een afzonderlijk een land/eiland kunt kopen. Rechts het grote Palm Eiland dat nog in aanbouw is. Uiteraard heeft de wereldcrisis voor vertraging gezorgd in dit 3e prestigieuze project.

Werken in de UAE. Daar geeft het een dozijn websites van met allerhande vacatures. Het beste is als je zelf benaderd wordt om daar te komen werken. Dat zijn de meest lucratieve banen. ;-) Daarnaast geeft het natuurlijk op ieder niveau nog een enorm aanbod aan banen.

Er zijn ook enkele "haken en ogen" :

Het dagelijks leven is er vrij duur. Dubai behoort tot de 20 duurste steden ter wereld om in te wonen.
Officieel mag je als ongehuwden niet samen wonen. Je zult niet dezelfde rechten hebben als de Emiraten zelf. Dus geen gratis gezondheidszorg, geen gratis studie voor je kinderen, etc. Je zult ook nooit een Emiraat worden. Verwacht ook nooit dat je er voor eeuwig kunt blijven. Je kunt er niet zo eenvoudig van werkgever wisselen als b.v in Europese landen.
Je werkt er meer uren dan in ons land. Ondanks een grote culterele samenleving mengen de mensen zich maar zeer beperkt. Dit in tegenstelling tot NYC of andere grote steden.
En zo zijn er nog een dozijn "nadelen". Maar als je je voorneemt om er 10 jaar te werken en je spaart je geld, dan kun je snel binnenlopen. Waneer vertrek je Duifje? ;-)
In Abu Dhabi is de grootste BMW-dealer ter wereld geopend enkele maanden geleden, met de grootste showroom met de grootste collectie modellen.
In Dubai zelf zijn ook prachtige garage's met enorme voorraden nieuwe auto's. Een nieuwe BMW X6 of 7 serie kun je full-option zo uit voorraad in diverse kleuren op stel en sprong meenemen.

Rebel

Bericht door Rebel » 03 mar 2012, 22:42

RVV schreef:Mooi topic, mooie foto's ook.

10 daagjes Dubai met drie kids is dat een beetje te doen? Of valt het in de catogorie kids bij oma dumpen en je creditcard daaro leegtrekken :D ?

Mwah, gewoon je Panerai-ke naar Robin brengen in ruil voor cash, dan kom je al een heel stuk in de richting. :-)

In de Dubai Mall ligt een overvloed aan exclusieve juweliers. Ieder merk is er verkrijgbaar. Helaas valt er met onze euro weinig voordeel te behalen.

Deel 3 met foto's is onderweg.....

NSXRS

Bericht door NSXRS » 03 mar 2012, 22:45

Omdat daar zoveel leuke auto's rijden heb ik ook eens gekeken om er eentje hier heen te halen.
Viel op dat op de diverse UAE advertentie sites enorm veel scammers adverteren.
Heb 2 pogingen gedaan, ééntje die te goedkoop was om waar te zijn..uiteraard niet waar, ééntje voor net onder gemiddelde vraagprijs, en ook die was geadverteerd met standplaats Dubai, maar stond net even op Cyprus. :clown:
Bij info opvragen staat auto dan "toevallig" net even niet in de plaats waar zogenaamd te koop staat, maar kunnen uiteraard wel ergens heen verschepen...
Bij opvragen nadere foto's en bewijs van eigendom blijft het dan ineens heel stil...
Snap niet welke idioten daar nog in trappen... :dood:

Rebel

Bericht door Rebel » 03 mar 2012, 22:47

KW schreef:Ook deel 2 erg mooi en interessant :)

Die witte Ferrari die je niet herkende is zo te zien een 458 Italia, een van de nieuwste modellen.
Dankje, voor de complimenten. Ook aan alle anderen, leuk om te lezen dat jullie ook dit soort topics leuk vinden.

RVV

Bericht door RVV » 03 mar 2012, 23:43

Rebel schreef:
RVV schreef:Mooi topic, mooie foto's ook.

Mwah, gewoon je Panerai-ke naar Robin brengen in ruil voor cash, dan kom je al een heel stuk in de richting. :-)

In de Dubai Mall ligt een overvloed aan exclusieve juweliers. Ieder merk is er verkrijgbaar. Helaas valt er met onze euro weinig voordeel te behalen.

Deel 3 met foto's is onderweg.....
Verkeerde antwoord :wink: De vraag is of het te doen is met drie kids.

Rebel

Bericht door Rebel » 04 mar 2012, 00:09

Jazeker, geen probleem met 3 kids, moet makkelijk te doen zijn ;-)

*Je kunt altijd nog op je Iphone kijken hoe laat het is*

Plaats reactie