Dank tot dusver.
Foto's zouden nu wel zichtbaar moeten zijn.
Het is wat Allen en Emiel al zeggen; het liefst had ik ze allebei willen houden, maar dat gaat helaas (nog) niet. Zoals ik al in m'n eerste post aangaf, hoefde de Elise helemaal niet weg. Dat was ook zeker niet gebeurd, als ik deze EVO niet te koop had zien staan.
Waarom dan toch de Elise inruilen hierop? Deels toch een zwak voor dit model EVO, deels het concept, maar het grootste deel door de uniekheid van deze wagen (enige "origineel Nederlands" linksgestuurde RS in Nederland).
De paar kilometer dat ik er nu mee gereden heb, zijn niet te vergelijken met de 5 jaar welke ik hiervoor met de RS2 gereden heb. De RS is een compleet andere auto. Hij voelt niet zo groot en zwaar aan als de RS2. De motor, de korte bak, het Proflex onderstel en de vaste kuipen maken het een feest om er in te rijden.
Ik denk dat ik het hier ook in moet zoeken waarom de Elise het veld moest ruimen; niet zozeer een gebrek aan vermogen, dat werd wel door het geringe gewicht gecompenseerd, maar (te) veel circuitgericht om er ongestoord mee op de openbare weg te kunnen vlammen. Hobbels en kuilen welke je moet vermijden, verkeersdrempels welke stapvoets genomen dienen te worden.
@ Emiel; ik heb nog een set velgen met Toyo R888 liggen, nog geen jaar oud en max 2000 a 2500 mee gereden. Verder een 20 mm en een 40 mm spacer om het stuur dichterbij te krijgen, als ook de snap-off kit, als ook een Sparco 300 mm (zo uit m'n hoofd) stuur. Stuur en snap-off kit beiden nog geen 3/4 jaar oud en nog zo goed als nieuw.