BMW E34 530iA V8 sedan
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Hoe kijk je nu terug op de aanschaf? Is het wat je er van had verwacht? Kriebelt een 7-serie nog na deze mini-7serie?
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Dit zijn zeker dingen om te onthouden idd, vergeet je je leven niet meer.
Hoe ik terugkijk, tsja, nog niet veel gereden, pas 2x afgetankt maar hoeveel luxe wil je hebben voor 2000 euro? Hij rijdt heerlijk comfortabel, aircon, stoelverwarming, V8 roffel, je hoeft je niet druk te maken over een krasje of deukje als je m ergens parkeert.
Vanmiddag toen ik m een paar keer doorhaalde in flauwe bochten met 100+ en je daarna moest remmen denk je wel, tsja, schommelt wel erg enthausiast en stoelen geven weinig steun maar dan doe je ook niet waar je de auto voor hebt, dan had ik de E36 moeten pakken.
Hoe ik terugkijk, tsja, nog niet veel gereden, pas 2x afgetankt maar hoeveel luxe wil je hebben voor 2000 euro? Hij rijdt heerlijk comfortabel, aircon, stoelverwarming, V8 roffel, je hoeft je niet druk te maken over een krasje of deukje als je m ergens parkeert.
Vanmiddag toen ik m een paar keer doorhaalde in flauwe bochten met 100+ en je daarna moest remmen denk je wel, tsja, schommelt wel erg enthausiast en stoelen geven weinig steun maar dan doe je ook niet waar je de auto voor hebt, dan had ik de E36 moeten pakken.
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Net terug van een weekendje weg met de 530i en we hebben het gehaald hoor!
Voor vertrek afgetankt, snelwegritje van dik 150km heen met 120/130, daar in de omgeving een keertje wat binnendoor nog gereden en net weer dik 150km terug via snelweg. Weer afgetankt (gewoon tango euro95) en gemiddeld verbruik over 370km kwam uit op 1:10,1
Scheelt dus veel, hoe je ook je best doet met die korte (15km) ritjes woon/werk etc daar zal je nooit echt meer dan 1 op 8 gaan scoren. Snelweg lukt het dus wel om over de 1 op 10 te gaan.
Nu we dit eenmaal weten kan er dus gewoon vrijuit geplankt worden en ga ik er voortaan geen moeite meer voor doen
Voor vertrek afgetankt, snelwegritje van dik 150km heen met 120/130, daar in de omgeving een keertje wat binnendoor nog gereden en net weer dik 150km terug via snelweg. Weer afgetankt (gewoon tango euro95) en gemiddeld verbruik over 370km kwam uit op 1:10,1
Scheelt dus veel, hoe je ook je best doet met die korte (15km) ritjes woon/werk etc daar zal je nooit echt meer dan 1 op 8 gaan scoren. Snelweg lukt het dus wel om over de 1 op 10 te gaan.
Nu we dit eenmaal weten kan er dus gewoon vrijuit geplankt worden en ga ik er voortaan geen moeite meer voor doen

- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Olieverbruik was bij de vorige eigenaar haast niets maar gezien ik iets meer gas geef en afentoe ook naar de 6200 doorhaal kom ik ongeveer uit op 1 liter 5W40 op 5000km.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28636
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
best netjes toch!
mijn huidige BMW verbaasd me... alle BMW's die ik tot nu toe had verbruikte wel een litertje olie per 5.000-10.000km maar deze zit volgens de computer (er zit geen pijlstok meer in
) nogsteeds helemaal vol...
mijn huidige BMW verbaasd me... alle BMW's die ik tot nu toe had verbruikte wel een litertje olie per 5.000-10.000km maar deze zit volgens de computer (er zit geen pijlstok meer in

-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Gisteravond de autos weer opgehaald bij Bas Roos, ook de E34 even laten overnachten.
- oliebeurtje met Castrol 5W40 en oliefilter
- thermostaat vervangen (in apr 2011 waterpomp en koelvloeistof verv maar vreemd genoeg vond de vorige eigenaar de thermostaat nog oke... pak die gewoon mee is mijn gedachte als het toch open is).
- stuurhuis lekte soms een druppeltje olie, lag niet aan de slangen en de pomp maar kwam uit het stuurhuis, gewoon bijvullen en als het te erg wordt een gereviceerd stuurhuis erin, voorlopig heb ik daar nog geen trek in.
Het was na 20 min rijden eerst nogsteeds zo:

En nu ziet het er bij -6 buitentemp na 5 min al zo uit:

Lijkt me ook beter voor het motorblok en voor het verbruik. Op naar de 2 ton nu!
- oliebeurtje met Castrol 5W40 en oliefilter
- thermostaat vervangen (in apr 2011 waterpomp en koelvloeistof verv maar vreemd genoeg vond de vorige eigenaar de thermostaat nog oke... pak die gewoon mee is mijn gedachte als het toch open is).
- stuurhuis lekte soms een druppeltje olie, lag niet aan de slangen en de pomp maar kwam uit het stuurhuis, gewoon bijvullen en als het te erg wordt een gereviceerd stuurhuis erin, voorlopig heb ik daar nog geen trek in.
Het was na 20 min rijden eerst nogsteeds zo:
En nu ziet het er bij -6 buitentemp na 5 min al zo uit:
Lijkt me ook beter voor het motorblok en voor het verbruik. Op naar de 2 ton nu!
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Bij een oude auto moet je die gewoon standaard vervangen.
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Tsja, hij vond het zonde als het niet nodig was, ik zou het altijd meepakken als het toch open ligt, kleine moeite en ding kost 60 euro ofzo. Nu is het weer een extra 150 euro kostenpost incl koelvloeistof en arbeidsloon.
Maar t belangrijkste, beestje staat er weer netjes bij nu, dan mag een paar meijers kosten afentoe.
Maar t belangrijkste, beestje staat er weer netjes bij nu, dan mag een paar meijers kosten afentoe.
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Wegens de goede ervaring met de E36 zat ik even te kijken wat Eibach voor de E34 heeft maar daar blijf je toch beperkt tot een verenkit (pro-kit verlagingsveren).
De Eibach Pro-Street-S is er niet en ook de niet verstelbare (simpelere) Eibach Pro-System alleen voor E36/E46/E39..... waarom?
De Eibach Pro-Street-S is er niet en ook de niet verstelbare (simpelere) Eibach Pro-System alleen voor E36/E46/E39..... waarom?

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Vraag <---> aanbod...
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Jawel, maar er zijn toch (zeker in het verleden) wel een hoop mensen met een E34 geweest die een onderstelletje gewisseld hebben lijkt me.
Wat anders, de automaat selector heeft in 2 een twijfel, komt even 2 in display en daarna blanco waardoor hij in 1 blijft staan. Als je de hendel naar beneden gedrukt houdt dan gaat het wel goed.
Heb de boel net even uit elkaar gehaald (en clipje van de plaat afgebroken helaas..).
Denk dat die gele selectormodule het probleem is. Inbus boutjes zaten gewoon goed vast. Als ik die losdraai en de module iets omhoog/rechts kantel blijft er wel 2 in het display staan. Kan nog even proberen de contactbanen op te schuren maar als het niet de wereld kost denk ik dat er gewoon een nieuwe/andere in moet. Tevens even shoppen voor een vervangen de plaat in zelfde kleur hout met alle klemmetjes nog in orde en een goede rupsband, die van mij is de bovenkant eraf.




Als iemand een goed werkende selector module heeft liggen (1 219 152) en/of een nette plaat met alle klemmetjes en goede rollo (zelfde kleur hout, of zwart) dan hou ik me aanbevolen!
--
Die selector is $ 30,08 dat lijkt me handig om nieuw te nemen dan.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=15
Wat anders, de automaat selector heeft in 2 een twijfel, komt even 2 in display en daarna blanco waardoor hij in 1 blijft staan. Als je de hendel naar beneden gedrukt houdt dan gaat het wel goed.
Heb de boel net even uit elkaar gehaald (en clipje van de plaat afgebroken helaas..).
Denk dat die gele selectormodule het probleem is. Inbus boutjes zaten gewoon goed vast. Als ik die losdraai en de module iets omhoog/rechts kantel blijft er wel 2 in het display staan. Kan nog even proberen de contactbanen op te schuren maar als het niet de wereld kost denk ik dat er gewoon een nieuwe/andere in moet. Tevens even shoppen voor een vervangen de plaat in zelfde kleur hout met alle klemmetjes nog in orde en een goede rupsband, die van mij is de bovenkant eraf.
Als iemand een goed werkende selector module heeft liggen (1 219 152) en/of een nette plaat met alle klemmetjes en goede rollo (zelfde kleur hout, of zwart) dan hou ik me aanbevolen!
--
Die selector is $ 30,08 dat lijkt me handig om nieuw te nemen dan.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=15
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Ik heb nog even de selector open gehad, schoon gemaakt en de contactjes iets open gebogen. Lijkt iets beter te gaan maar display schiet nogsteeds van 2 naar blanco. Maakt overigens niets uit bleek, alleen ik dacht dat 2 net als 3 gewoon snel opgeschakeld werd maar zelfs in E2 gaat ie in de 1e vernselling met weinig gas over de 5500rpm voordat ie op schakelt, terwijl het in E3 wel gewoon zoals in D is, vond ik vrij apart, is echt een wilde stand in E2 met onder de 35km/u een vrij abrupte terugschakeling naar 1.
Toch wel zo netjes die selector even te vervangen als dat voor een paar tientjes kan vind ik.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
leuk is dat he, zien hoe het eruit ziet, idd voor die paar tientje lekker een frisse erin zetten 

-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 15:17
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
hier het bewijs?steve smith schreef:Geen papieren bewijs. In de 6 jaar dat ik de 540i gereden heb is de enige 3.8 die in een rechte lijn ooitraymondw schreef:Heb je daar ooit echt bewijs van gezien ?delanom5 schreef:Maar op de duitse forum word er ook verteld, dat de eerste M62B44 (non vanos) blokken standaard op de rollenbank meer paardenkrachten dan 286 hadden.
voorbij gekomen is een leeggehaalde Veilchenblaue. 286 om 340 my ass.
http://www.youtube.com/watch?v=xObhEG_ePRA
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
http://link.marktplaats.nl/523502161steve smith schreef:Breedte verschilt. Je hebt nu 7x15 ET 20, e38 is 7,5 en 8x16 ET 20. dus dan komt de velg ook verder naar binnen en raakt in geval van de 8" met de band de veerpoot.Knot schreef:Alleen als ik de experts moet geloven zijn die E38 wielen ET23 en dat past moeilijker of netaan (al zie ik zelf het probleem niet tussen de ET20 die ik nu heb). Of bedoelde je dat die ET23 tegen de veerpoot aan zou lopen ipv tegen de wielkast?
Deze zouden het dus moeten zijn, 16inch voor de E34?
Is nog redelijk, 250 euro, al moet je waarschijnlijk wel meteen 4 nieuwe banden halen.
Jammer dat ze het lood om de velgrand geslagen hebben... prutsers.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Yep, dat zijn ze!
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Er lag alleen 235/50/16 om, wellicht is dat zo op een E31 geleverd die maat?
Voor de E34 had ik in mn hoofd dat er 225/55/16 op moest, maar die banden waren al aardig aan vervanging toe als ik de verkoper mag geloven. Is ook geen goedkope maat als je Conto PremiumContact 2 oid wil, 150 euro per band.
Denk dat 200 euro een mooi bedrag is gezien versleten rubber. Ook al neem je iets als Hankook Ventus Prime2 dan is het ook nog 500 euro voor 4 banden!
Voor de E34 had ik in mn hoofd dat er 225/55/16 op moest, maar die banden waren al aardig aan vervanging toe als ik de verkoper mag geloven. Is ook geen goedkope maat als je Conto PremiumContact 2 oid wil, 150 euro per band.
Denk dat 200 euro een mooi bedrag is gezien versleten rubber. Ook al neem je iets als Hankook Ventus Prime2 dan is het ook nog 500 euro voor 4 banden!
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Het zal 235 60 16 geweest zijn. e38 bandenmaat (tevens w140, t5
)

- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Nee, zag het al is een E31 geleverde maat, styling 8 et15 235/50/16 7,5J.
Volgens mij al eerder hier besproken ergens maar er is ook de styling 5 v2 die op de E39 geleverd is, is eigenlijk precies dezelfde als die ik nu heb maar dan in 16inch.
Styling 5 v2 = 5er E39 außer M5 7x16 225/55R16 ET 20
Styling 5 = 5er E34 7x15 225/60R15 ET 20
Die v2 lijkt me eigenlijk nog beter dan het E31 wiel alleen heb ik die nog niet veel voorbij zien komen. E31 wiel is net even anders, weet niet wat ik mooier vind.
Styling 5 v2 (E39 wiel):

Volgens mij al eerder hier besproken ergens maar er is ook de styling 5 v2 die op de E39 geleverd is, is eigenlijk precies dezelfde als die ik nu heb maar dan in 16inch.
Styling 5 v2 = 5er E39 außer M5 7x16 225/55R16 ET 20
Styling 5 = 5er E34 7x15 225/60R15 ET 20
Die v2 lijkt me eigenlijk nog beter dan het E31 wiel alleen heb ik die nog niet veel voorbij zien komen. E31 wiel is net even anders, weet niet wat ik mooier vind.
Styling 5 v2 (E39 wiel):
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Deze komt ook nog in de buurt, Styling 29 en is origineel een E34 geleverd wiel met 225/55/16:

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
235/50 16 was de standaard e31 maat. Daar is niks fatsoenlijks meer in te leveren, ik heb om die rede al meerdere e31's op 225/55 16 gezet. Verschil is niet zichtbaar op de auto.Knot schreef:Er lag alleen 235/50/16 om, wellicht is dat zo op een E31 geleverd die maat?
Voor de E34 had ik in mn hoofd dat er 225/55/16 op moest, maar die banden waren al aardig aan vervanging toe als ik de verkoper mag geloven. Is ook geen goedkope maat als je Conto PremiumContact 2 oid wil, 150 euro per band.
Denk dat 200 euro een mooi bedrag is gezien versleten rubber. Ook al neem je iets als Hankook Ventus Prime2 dan is het ook nog 500 euro voor 4 banden!
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Die maat zie je idd veel meer bij de bandenboeren.
Het styling 8 wiel, past dat zomaar op een E34?
Bij styling 5v2 16inch zie je namelijk overal dat je centreerringen nodig hebt omdat het naafgat anders zou zijn?
"De 8j styling 5 heeft een naafgat van 72,5 en is bestemd voor de E38.
De 7j styling 5 heeft een naafgat van 74,1 en is bestemd voor de E39."
Van E34.nl gehaald... dus volgens mij heeft de e34 een naafgat van 72,5 maar is de ET waarde van het E38 wiel niet goed. De ET waarde van het E39 wiel is wel goed maar die heeft een ander naafgat... lekker handig bij BMW...
Het styling 8 wiel, past dat zomaar op een E34?
Bij styling 5v2 16inch zie je namelijk overal dat je centreerringen nodig hebt omdat het naafgat anders zou zijn?
"De 8j styling 5 heeft een naafgat van 72,5 en is bestemd voor de E38.
De 7j styling 5 heeft een naafgat van 74,1 en is bestemd voor de E39."
Van E34.nl gehaald... dus volgens mij heeft de e34 een naafgat van 72,5 maar is de ET waarde van het E38 wiel niet goed. De ET waarde van het E39 wiel is wel goed maar die heeft een ander naafgat... lekker handig bij BMW...

- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Volgens mij kon je dat een aantal pagina's terug al lezen.
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Zat het net nog even te lezen op pag 4 maar wat een gedoe zeg. Als die Styling 8 van de E31 er zo op kan en geen centreerringen nodig heeft (zoals bij het E39 styling 5 v2 wiel dus blijkbaar wel het geval is) dan ga ik daar maar voor.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bakker, Bing [Bot], Bokkepoot, Google [Bot], jessedehaan, Marc Sierra, Martijn M en 15 gasten