Jos Verstappen: 'Schumacher gebruikte verboden hulpmiddelen'

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Re: Jos Verstappen: 'Schumacher gebruikte verboden hulpmidde

Bericht door Dennis Cavallino » 01 feb 2012, 09:43

Enrico schreef:Hmmmm F1 correurs toch wel agressief volkje?

http://www.telegraaf.nl/telesport/autos ... til__.html
Wie zegt dat hij agressief was? Misschien was die ander dat wel.... alleen dan een 'beetje' onhandig om met een champagneglas terug te meppen. Als je doelbewust of met voorbedachte rade iemand met een champagneglas te lijf gaat om hem te verwonden of doden, dan had dit wel 'doodslag' geheten. Nu is 't een voorwaardelijke celstraf. Dat is zoiets als: 'je mag dit nooooit meer doen, maar eigenlijk werd de soep niet zo heet gegeten als dat 'ie was opgediend'.

Enrico

Bericht door Enrico » 03 feb 2012, 19:28

Dennis Cavallino schreef:
Enrico schreef:Hmmmm F1 correurs toch wel agressief volkje?

http://www.telegraaf.nl/telesport/autos ... til__.html
Wie zegt dat hij agressief was? Misschien was die ander dat wel.... alleen dan een 'beetje' onhandig om met een champagneglas terug te meppen. Als je doelbewust of met voorbedachte rade iemand met een champagneglas te lijf gaat om hem te verwonden of doden, dan had dit wel 'doodslag' geheten. Nu is 't een voorwaardelijke celstraf. Dat is zoiets als: 'je mag dit nooooit meer doen, maar eigenlijk werd de soep niet zo heet gegeten als dat 'ie was opgediend'.
Agressief is een breed begrip.......

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 feb 2012, 13:07

Jos kan weer lachen en genieten in 't leven.

Uitgegeven door Casper Bekking
Max Verstappen rijdt dit seizoen na jarenlange trouwe dienst bij CRG op een Intrepid en is lid van het fabrieksteam van het Italiaanse merk. Niet alleen voor Max is het een uitdaging, ook voor vader Jos Verstappen. Een nieuw team, een nieuw chassis, nieuwe motoren, kortom: nieuwe uitdagingen voor de Verstappens. RaceXpress nam poolshoogte bij Jos, die veel zin heeft in de nieuwe uitdaging. Aanstaand weekend begint het seizoen officieel voor de zoon van Limburgse oud-F1-coureur met de deelname aan de Lonato Wintercup. “Dit wordt de eerste krachtmeting van het seizoen. De Wintercup in Lonato: daar gaat iedereen naar toe”, aldus Jos Verstappen tegenover RaceXpress.nl.

“Ik vind het goed om voorafgaand aan een seizoen zoveel mogelijk wedstrijden te rijden, al is Lonato geen echte weerspiegeling van de circuits waar we verder nog op rijden", legt Verstappen uit tegen RaceXpress.nl. "Lonato is een apart baantje met veel hairpins. Iedereen weet op een gegeven moment hoe je een hairpin moet nemen dus echt grote verschillen kan je hier niet maken.”

“Het is wel goed dat Max veel kan rijden, vooral nu we in een nieuwe klasse gaan uitkomen. Veel rijden en vel races, dat is belangrijk. In de KF2 ligt alles toch wat gevoeliger dan in de KF3 het geval is maar dat is alleen maar goed. Technisch gezien heeft Max hier meer uitdaging met de powervalve en qua carburatie. Het is goed voor hem om zo wedstrijdervaring op te doen.”

De eerste meters met de nieuwe kart verliepen positief. Dat kan ook Verstappen beamen: “We hebben nu twee keer op de nieuwe Intrepid getest. Het ging de eerste keer al direct super maar zoals ik al zei ligt de KF2 iets gevoeliger. We zullen daarom in een aantal wedstrijden misschien nog wat probleempjes krijgen maar daardoor is het zaak om nu veel te leren. Over Intrepid, de karts en het team zijn we heel tevreden. De ondersteuning en feedback is erg goed. De manier van testen bevalt me, ik ben zeer content. Het team heeft veel van mijn werk overgenomen. Zij hebben veel ervaring met de motor en andere technische zaken, waardoor ik me meer met andere dingen bezig kan houden. Ik voel me goed, ik zit goed in mijn vel en de rust is teruggekeerd. Dat is ook belangrijk voor Max."

De overgang naar Intrepid geeft vertrouwen bij zowel Jos en Max: “Het gevoel is goed en nu is het afwachten wat de resultaten gaan worden”, besluit Verstappen vol vertrouwen.

Luco

Bericht door Luco » 15 feb 2012, 19:08

Dan zit max nu bij dezelfde fabriek als Beitske Visser

Luco

Bericht door Luco » 18 feb 2012, 22:00

Ging goed met Max de eerste wedstrijden :thumbup:

Enrico

Bericht door Enrico » 19 feb 2012, 14:39

Goed om ook wat positiefs te lezen over Verstappen !

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 mei 2012, 14:45

Schop.

Ik denk ik zet 'm hier maar neer:
http://www.nu.nl/sport/2814263/doornbos ... onsor.html

Ik vond die Doornbos altijd wat 'n merkwaardige persoon.
Of is die Muermans gek?

Moeilijk.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 mei 2012, 14:50

Staat ook in het racing draadje

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 aug 2012, 11:29

Boete voor Jos Verstappen om vernieling
ROERMOND - Voormalig formule 1-coureur Jos Verstappen moet een boete van 132 euro betalen voor het vernielen van twee telefoons, sieraden en een handtas van zijn vriendin. Dat heeft de politierechter in Roermond dinsdag bepaald.

Het Openbaar Ministerie (OM) had twee weken gevangenisstraf en een voorwaardelijke werkstraf van 20 uur geëist. De geëiste celstraf was gelijk aan de tijd die Verstappen al achter de tralies heeft gezeten. In eerste instantie werd de coureur mishandeling en poging tot doodslag aangerekend, maar die aanklachten liet het OM vallen.
Soms zou ik weleens DIK geld willen verdienen met mijn vooruitziende blik. :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 aug 2012, 14:14

Artikel is iets aangepast (en terecht).
OM onderuit in zaak Jos Verstappen
ROERMOND - De politierechter in Roermond heeft het Openbaar Ministerie (OM) dinsdag niet-ontvankelijk verklaard in de strafzaak tegen voormalig formule 1-coureur Jos Verstappen.

Het OM beschuldigde Verstappen uiteindelijk van vernieling en daarvoor had het hem eerst een transactie moeten aanbieden in plaats van de zaak direct voor de rechter te brengen. Dat is niet gebeurd, aldus een woordvoerster van de rechtbank in Roermond.
Aanvankelijk werd Verstappen mishandeling en poging tot doodslag ten laste gelegd, maar die aanklachten liet het OM vallen.

Verstappen zou twee telefoons, sieraden en een handtas van zijn vriendin hebben vernield. Het Openbaar Ministerie (OM) had een korte gevangenisstraf en een voorwaardelijke werkstraf van 20 uur geëist.
Justitie dacht dat hij in januari met opzet met een auto op zijn toenmalige ex-vriendin is ingereden. De vrouw raakte daardoor lichtgewond.

In strijd
Volgens de rechtbank heeft het OM gehandeld in strijd met zijn eigen richtlijnen door Verstappen niet eerst een boete aan te bieden.
Verstappens advocaat Geert Jan Knoops liet weten dat zijn cliënt opgelucht is door de uitspraak van de politierechter. Verder hoopt de raadsman dat het OM een streep onder de zaak zet. Volgens de rechtbankwoordvoerster kan het OM alsnog een transactie aanbieden

Zoals verwacht blijven de reacties van mensen uit die eerst erg heftig reageerden richting Jos. Typisch Nederlands denk ik?

Kansloos en smakeloos.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 aug 2012, 14:39

Ik ken ze alledrie niet persoonlijk, maar gevoelsmatig staat Jos voor mij nog steeds ver boven Albers en Doornbos.

Luco

Bericht door Luco » 28 aug 2012, 15:30

Robin schreef:Ik ken ze alledrie niet persoonlijk, maar gevoelsmatig staat Jos voor mij nog steeds ver boven Albers en Doornbos.
Qua agressie of qua rijderskwaliteiten :tooth: :tooth:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 05 jun 2013, 13:53

Enrico schreef:
Hij werd in januari 2009 door de rechtbank in het Belgische Tongeren veroordeeld tot 3 maanden voorwaardelijk en 1650 euro boete voor het belagen van zijn toenmalige echtgenote. De coureur deed dat door haar tussen mei 2007 en april 2008 sms-berichten met dreigende ondertoon
Kijk wat een crimineel die verstappen.... :coffee: en hij gaat gewoon vrijuit.... of zal het allemal gewoon mee vallen met Jos the Boss... want hij is zijn ex weer de baas..... :blackeye:

Eerherstel voor Jos Verstappen
Uitgegeven door Casper Bekking 5 juni 2013 11:46 - Print artikel

Op 28 mei jongsleden heeft de rechtbank Roermond aan Jos Verstappen een schadevergoeding toegekend wegens de ten onrechte ondergane voorlopige hechtenis in de strafzaak, waarin Jos ten onrechte is vervolgd. Daarmee is eerherstel aan hem verleend. De rechtszaak waarin de voormalig Formule 1- en Le Mans-coureur begin 2012 verzeild is geraakt, is zodoende definitief afgewikkeld.

Jos Verstappen toonde zich content met de afsluiting van het proces: "Met deze uitspraak is de zaak afgesloten en ga ik mij richten op de positieve toekomst. Ik wil mijn advocaten Geert-Jan Knoops en Marcel Heuvelmans bedanken voor hun juridische bijstand."

Wat een crimineel is het toch, of toch niet :bignews:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 05 jun 2013, 17:31

Nou, dan zat ik er toch niet heel ver vanaf............

Plaats reactie