Audiworst

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Michel P

Re: Audiworst

Bericht door Michel P » 17 feb 2012, 08:34

@Dennis, idd A2 is geweldig inovatief Audi product!!

Michel

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 feb 2012, 08:43

Audi heeft echt wel mooie en goede dingen laten zien in het verleden, ook de huidige auto's geven echt wel premium gevoel en hebben moderne technieken maar als autoliefhebber word je er niet warm meer van imho.... Een RS4 met brede wielranden en een atmo V8 is een jongensdroom, nu slechts een paar jaar verder is het merk gewoon suf te noemen van saaiheid imho.

Ik overweeg serieus nog eerder een Mercedes :sealed:

Marc R

Bericht door Marc R » 17 feb 2012, 13:10

Wouter81 schreef:Alleen de echt dure Audi's zijn cool: A8/S8 en R8. A7 en A5 vind ik ook nog wel mooi.

Voor de rest is het een triest kutmerk wat mij betreft. Bekende van me heeft een A4 Avant 143 pk diesel, 2 jaar geleden nieuw gekocht. Met wat opties erop ging die richting de 70K euri. Dan heb je IMO echt een plaat voor je kop, dat je zoveel geld uitgeeft voor zo'n gemiddelde auto. .

Bij BMW niet anders,maatje van me krijgt morgen een nieuwe 523 station...> € 76k euri (hoe bedoel je bord voor de kop?)

Maar Audi wordt inderdaad steeds saaier...erg genoeg.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 feb 2012, 13:19

audiworst? Ich habe es nicht gewurst :D

M@rcel

Bericht door M@rcel » 17 feb 2012, 13:54

Nieuwe 523i gaat moeilijk worden, 528i misschien?
Een F11 voor 76k is toch geen gekke prijs?

M@rcel

Bericht door M@rcel » 17 feb 2012, 14:02

Net met een nieuwe A8 3.0 tdi op pad geweest, zou een fwd uitvoering moeten zijn, maar er staat wel quattro op de dashboard sierlijst. Hebben quattro's een kleinere kofferbakruimte dan de non-quattro's?
Het houdt namelijk niet echt over achterin.
Interieur schitterend, maar van buiten nauwelijks te onderscheiden van zijn A6 broeders.
Ook deze auto is niet meer zonder abrupte eindstop tot stilstand te krijgen. Rem zachtjes los laten komen is ook niet haalbaar. Hij houdt zelf de rem vast, en pas als je het rempedaal bijna los laat, laten de remzuigers plotseling de schijven los. Erg on-comfortabel.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 17 feb 2012, 15:58

M@rcel schreef:Net met een nieuwe A8 3.0 tdi op pad geweest, zou een fwd uitvoering moeten zijn, maar er staat wel quattro op de dashboard sierlijst. Hebben quattro's een kleinere kofferbakruimte dan de non-quattro's?
Het houdt namelijk niet echt over achterin.
Interieur schitterend, maar van buiten nauwelijks te onderscheiden van zijn A6 broeders.
Ook deze auto is niet meer zonder abrupte eindstop tot stilstand te krijgen. Rem zachtjes los laten komen is ook niet haalbaar. Hij houdt zelf de rem vast, en pas als je het rempedaal bijna los laat, laten de remzuigers plotseling de schijven los. Erg on-comfortabel.
Dat is echt zo klote en absoluut een goede reden om meteen rechtsomkeer te gaan bij de proefrit voor mij. Zowel als chauffeur als privé.

Tank zal wel iets hoger liggen ivm aandrijflijn achter.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 18 feb 2012, 14:32

RVV schreef:Michel,, een BMW of Mercedes koop je om de status (in general)... een Audi om zijn imago...
In Nederland ja, maar wat auto's betreft is Nederland een k*tland. Wil ik iets verkopen in Dld, dan huur ik een dikke auto, wil ik iets in NL verkopen, dan huur ik een Polo Bluemotion (anders rijd ik groter dan de accountmanager aldaar).

Zelf ben ik momenteel orienterend naar een Freelander of C-klasse.
Een 3er Touring is te klein en komt volgend jaar nieuw model uit.
Een A4 Avant is FWD, Quattro is duur en als er beetje opties bijkomen ben ik failliet.
Daarbij vind ik een Audi ook maar saai.

C Estate is RWD, ruimere kofferbak voldoet redelijk.
Freelander heeft als voordeel dat deze AWD is, maar zuipt 1/3 meer.
Wat vinden jullie van een Octavia AWD?

Marc R

Bericht door Marc R » 18 feb 2012, 14:40

Sjoerd MP BMW schreef:
RVV schreef:Michel,, een BMW of Mercedes koop je om de status (in general)... een Audi om zijn imago...
In Nederland ja, maar wat auto's betreft is Nederland een k*tland. Wil ik iets verkopen in Dld, dan huur ik een dikke auto, wil ik iets in NL verkopen, dan huur ik een Polo Bluemotion (anders rijd ik groter dan de accountmanager aldaar).

So true!!

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 18 feb 2012, 16:56

RVV schreef:Goeie post Wouter, maar waarom is Audi dan toch zo immens populair?
Sja, waarom is de Chinees populair (eten) :blink:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 18 feb 2012, 17:29

Van die populairiteit wordt goed gebruik gemaakt. Ik begin redelijk af te haken qua prijs. Ik vind het eigenlijk geen doen meer. Wil je een quattro met diesel dan ben je bijna verplicht een 3 liter TDI te bestellen of je moet een Q of Allroad willen. In Duitsland is het nog wel mogelijk. In NL begint een A6 quattro met een 2.8 benzine of 3.0 TDI. De A4 is nog wel met een 2.0TFSI te krijgen maar dan alleen met een S-tronic.

In alle gevallen ga je richting 60.000 euro voor een wat aangekleed model.

Marc R

Bericht door Marc R » 19 feb 2012, 10:51

Duur ben ik met je eens,maar vergeet niet dat de roverheid hierin een flinke vinger in de pap heeft...

Die geven geen millimeter toe...

M@rcel

Bericht door M@rcel » 19 feb 2012, 13:11

ik vind de F10 M5 tov de E60 M5 een aardig prijsvoordeel gekregen hebben, mede mogelijk gemaakt door dat rovershol aan het Plein.
Je kan natuurlijk ook zeggen dat de e60 M5 veel te duur was... :cool:

alt

Bericht door alt » 19 feb 2012, 14:19

Rij zelf Audi s5, dus ben bevooroordeeld, maar ik vind dat veel merken op elkaar lijken.
Noem ze maar op Audi, BMW , Ford, kleine Chevrolets, Porsche, zelfs in raceklasses met verschillende merken zie een zelfde lijn van de auto's.

Als je ziet hoe de eerste auto's eruit zagen rond Anno1900 dan lijken het wel rijtuigen zonder paard.
De jaren 20 zien ook alle auto's er het zelfde uit, hoekig, lange motorkap, achterkant als een busje.
De jaren 40 bijna allemaal met een kontje zoals nu Porsche nog heeft.
De jaren 60 weer van die vierkanten ponton modellen.

Ik denk dat het met de religieuze overtuiging van het tijdsraam is, waar de ontwerper en marketier destijds en nu leeft.
In een boek waarin de gebroeders Das tekeningen van auto's in de toekomst stonden.
Dat waren, wat wij nu mpv's noemen.

Het altijd zo blijven met ontwerpen die geslaagd zijn , die worden uitgemolken.
Zien Apple, die melkt nu ook zijn klanten, niet allen op het ontwerp, maar ook marketingtechnisch uit.
Dat moest ik even kwijt na het gebruik van de trage ipad.

Plaats reactie