Audiworst
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Audiworst
@Dennis, idd A2 is geweldig inovatief Audi product!!
Michel
Michel
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Audiworst
Audi heeft echt wel mooie en goede dingen laten zien in het verleden, ook de huidige auto's geven echt wel premium gevoel en hebben moderne technieken maar als autoliefhebber word je er niet warm meer van imho.... Een RS4 met brede wielranden en een atmo V8 is een jongensdroom, nu slechts een paar jaar verder is het merk gewoon suf te noemen van saaiheid imho.
Ik overweeg serieus nog eerder een Mercedes
Ik overweeg serieus nog eerder een Mercedes

-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Audiworst
Wouter81 schreef:Alleen de echt dure Audi's zijn cool: A8/S8 en R8. A7 en A5 vind ik ook nog wel mooi.
Voor de rest is het een triest kutmerk wat mij betreft. Bekende van me heeft een A4 Avant 143 pk diesel, 2 jaar geleden nieuw gekocht. Met wat opties erop ging die richting de 70K euri. Dan heb je IMO echt een plaat voor je kop, dat je zoveel geld uitgeeft voor zo'n gemiddelde auto. .
Bij BMW niet anders,maatje van me krijgt morgen een nieuwe 523 station...> € 76k euri (hoe bedoel je bord voor de kop?)
Maar Audi wordt inderdaad steeds saaier...erg genoeg.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Audiworst
audiworst? Ich habe es nicht gewurst 

-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Audiworst
Nieuwe 523i gaat moeilijk worden, 528i misschien?
Een F11 voor 76k is toch geen gekke prijs?
Een F11 voor 76k is toch geen gekke prijs?
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Audiworst
Net met een nieuwe A8 3.0 tdi op pad geweest, zou een fwd uitvoering moeten zijn, maar er staat wel quattro op de dashboard sierlijst. Hebben quattro's een kleinere kofferbakruimte dan de non-quattro's?
Het houdt namelijk niet echt over achterin.
Interieur schitterend, maar van buiten nauwelijks te onderscheiden van zijn A6 broeders.
Ook deze auto is niet meer zonder abrupte eindstop tot stilstand te krijgen. Rem zachtjes los laten komen is ook niet haalbaar. Hij houdt zelf de rem vast, en pas als je het rempedaal bijna los laat, laten de remzuigers plotseling de schijven los. Erg on-comfortabel.
Het houdt namelijk niet echt over achterin.
Interieur schitterend, maar van buiten nauwelijks te onderscheiden van zijn A6 broeders.
Ook deze auto is niet meer zonder abrupte eindstop tot stilstand te krijgen. Rem zachtjes los laten komen is ook niet haalbaar. Hij houdt zelf de rem vast, en pas als je het rempedaal bijna los laat, laten de remzuigers plotseling de schijven los. Erg on-comfortabel.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Audiworst
Dat is echt zo klote en absoluut een goede reden om meteen rechtsomkeer te gaan bij de proefrit voor mij. Zowel als chauffeur als privé.M@rcel schreef:Net met een nieuwe A8 3.0 tdi op pad geweest, zou een fwd uitvoering moeten zijn, maar er staat wel quattro op de dashboard sierlijst. Hebben quattro's een kleinere kofferbakruimte dan de non-quattro's?
Het houdt namelijk niet echt over achterin.
Interieur schitterend, maar van buiten nauwelijks te onderscheiden van zijn A6 broeders.
Ook deze auto is niet meer zonder abrupte eindstop tot stilstand te krijgen. Rem zachtjes los laten komen is ook niet haalbaar. Hij houdt zelf de rem vast, en pas als je het rempedaal bijna los laat, laten de remzuigers plotseling de schijven los. Erg on-comfortabel.
Tank zal wel iets hoger liggen ivm aandrijflijn achter.
- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: Audiworst
In Nederland ja, maar wat auto's betreft is Nederland een k*tland. Wil ik iets verkopen in Dld, dan huur ik een dikke auto, wil ik iets in NL verkopen, dan huur ik een Polo Bluemotion (anders rijd ik groter dan de accountmanager aldaar).RVV schreef:Michel,, een BMW of Mercedes koop je om de status (in general)... een Audi om zijn imago...
Zelf ben ik momenteel orienterend naar een Freelander of C-klasse.
Een 3er Touring is te klein en komt volgend jaar nieuw model uit.
Een A4 Avant is FWD, Quattro is duur en als er beetje opties bijkomen ben ik failliet.
Daarbij vind ik een Audi ook maar saai.
C Estate is RWD, ruimere kofferbak voldoet redelijk.
Freelander heeft als voordeel dat deze AWD is, maar zuipt 1/3 meer.
Wat vinden jullie van een Octavia AWD?
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Audiworst
Sjoerd MP BMW schreef:In Nederland ja, maar wat auto's betreft is Nederland een k*tland. Wil ik iets verkopen in Dld, dan huur ik een dikke auto, wil ik iets in NL verkopen, dan huur ik een Polo Bluemotion (anders rijd ik groter dan de accountmanager aldaar).RVV schreef:Michel,, een BMW of Mercedes koop je om de status (in general)... een Audi om zijn imago...
So true!!
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Audiworst
Sja, waarom is de Chinees populair (eten)RVV schreef:Goeie post Wouter, maar waarom is Audi dan toch zo immens populair?

- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Audiworst
Van die populairiteit wordt goed gebruik gemaakt. Ik begin redelijk af te haken qua prijs. Ik vind het eigenlijk geen doen meer. Wil je een quattro met diesel dan ben je bijna verplicht een 3 liter TDI te bestellen of je moet een Q of Allroad willen. In Duitsland is het nog wel mogelijk. In NL begint een A6 quattro met een 2.8 benzine of 3.0 TDI. De A4 is nog wel met een 2.0TFSI te krijgen maar dan alleen met een S-tronic.
In alle gevallen ga je richting 60.000 euro voor een wat aangekleed model.
In alle gevallen ga je richting 60.000 euro voor een wat aangekleed model.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Audiworst
Duur ben ik met je eens,maar vergeet niet dat de roverheid hierin een flinke vinger in de pap heeft...
Die geven geen millimeter toe...
Die geven geen millimeter toe...
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Audiworst
ik vind de F10 M5 tov de E60 M5 een aardig prijsvoordeel gekregen hebben, mede mogelijk gemaakt door dat rovershol aan het Plein.
Je kan natuurlijk ook zeggen dat de e60 M5 veel te duur was...
Je kan natuurlijk ook zeggen dat de e60 M5 veel te duur was...
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Audiworst
Rij zelf Audi s5, dus ben bevooroordeeld, maar ik vind dat veel merken op elkaar lijken.
Noem ze maar op Audi, BMW , Ford, kleine Chevrolets, Porsche, zelfs in raceklasses met verschillende merken zie een zelfde lijn van de auto's.
Als je ziet hoe de eerste auto's eruit zagen rond Anno1900 dan lijken het wel rijtuigen zonder paard.
De jaren 20 zien ook alle auto's er het zelfde uit, hoekig, lange motorkap, achterkant als een busje.
De jaren 40 bijna allemaal met een kontje zoals nu Porsche nog heeft.
De jaren 60 weer van die vierkanten ponton modellen.
Ik denk dat het met de religieuze overtuiging van het tijdsraam is, waar de ontwerper en marketier destijds en nu leeft.
In een boek waarin de gebroeders Das tekeningen van auto's in de toekomst stonden.
Dat waren, wat wij nu mpv's noemen.
Het altijd zo blijven met ontwerpen die geslaagd zijn , die worden uitgemolken.
Zien Apple, die melkt nu ook zijn klanten, niet allen op het ontwerp, maar ook marketingtechnisch uit.
Dat moest ik even kwijt na het gebruik van de trage ipad.
Noem ze maar op Audi, BMW , Ford, kleine Chevrolets, Porsche, zelfs in raceklasses met verschillende merken zie een zelfde lijn van de auto's.
Als je ziet hoe de eerste auto's eruit zagen rond Anno1900 dan lijken het wel rijtuigen zonder paard.
De jaren 20 zien ook alle auto's er het zelfde uit, hoekig, lange motorkap, achterkant als een busje.
De jaren 40 bijna allemaal met een kontje zoals nu Porsche nog heeft.
De jaren 60 weer van die vierkanten ponton modellen.
Ik denk dat het met de religieuze overtuiging van het tijdsraam is, waar de ontwerper en marketier destijds en nu leeft.
In een boek waarin de gebroeders Das tekeningen van auto's in de toekomst stonden.
Dat waren, wat wij nu mpv's noemen.
Het altijd zo blijven met ontwerpen die geslaagd zijn , die worden uitgemolken.
Zien Apple, die melkt nu ook zijn klanten, niet allen op het ontwerp, maar ook marketingtechnisch uit.
Dat moest ik even kwijt na het gebruik van de trage ipad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: EricT, Semrush [Bot] en 38 gasten