
Lotus Exige én Elise
-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Lotus Exige én Elise
Gaaf Emiel!
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Lotus Exige én Elise
Super mooi Emiel!
-
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Thanks
De koel kit voor de voorremmen word alsnog besteld met dank aan Smiley

De koel kit voor de voorremmen word alsnog besteld met dank aan Smiley

-
- Berichten: 8678
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Exige én Elise
Heb je die koplampbeschermkappen met schoeven vastgezet?Emiel schreef:

-
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Yups.
5mm in bus met ronde kop, plastic revetten en blindklink moeren
Seals binnenkant lampen kappen
Kappen geboord met opvolgende boor maten 1mm 3mm 4mm 5mm
Nu kan ik ze schoonmaken en dergelijke.
5mm in bus met ronde kop, plastic revetten en blindklink moeren
Seals binnenkant lampen kappen
Kappen geboord met opvolgende boor maten 1mm 3mm 4mm 5mm
Nu kan ik ze schoonmaken en dergelijke.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Lotus Exige én Elise
Ziet er goed uit, Emiel! Ben benieuwd hoe het straks allemaal rijdt.
-
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Ik ook Stephane 
Het lijkt er helaas wel op dat ik de Elise nitrons moet vervangen voor Exige nitrons. Ik houd niet genoeg bump/droop over met de huidige rij hoogte en de huidige rijhoogte is te hoog en ik heb al andere houders.
Gaat weer geld kosten, zucht.

Het lijkt er helaas wel op dat ik de Elise nitrons moet vervangen voor Exige nitrons. Ik houd niet genoeg bump/droop over met de huidige rij hoogte en de huidige rijhoogte is te hoog en ik heb al andere houders.
Gaat weer geld kosten, zucht.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lotus Exige én Elise
Emiel, doe eerst eens even rechtstreeks bellen met die gasten van Nitron. Wellicht kan het gewoon aangepast worden bij een revisie?
-
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Verkopen en nieuwe kopen is goedkoper bij Nitron.
Ik wil eigenlijk ook niet meer terug naar Nitron. Liever iets wat goedkoper geserviced word en helelmaal mooi als het in Nederland kan.
Maar intrax vraagt 2300 euro excl. btw excl. montage voor hun spullen. Dus met hun ga ik er niet uit komen.
HK suspension / Wilbers vraagt 2k incl. en goede ervaringen mee.
Ik wil eigenlijk ook niet meer terug naar Nitron. Liever iets wat goedkoper geserviced word en helelmaal mooi als het in Nederland kan.
Maar intrax vraagt 2300 euro excl. btw excl. montage voor hun spullen. Dus met hun ga ik er niet uit komen.
HK suspension / Wilbers vraagt 2k incl. en goede ervaringen mee.
-
- Berichten: 8678
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Exige én Elise
Öhlins misschien?
80 Euro voor het servicen van 4 dempers ( http://speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopi ... 4338#84338 )
Dat servicen is naar mij mening wel erg overrated voor een beetje hobby gebruik.....
80 Euro voor het servicen van 4 dempers ( http://speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopi ... 4338#84338 )
Dat servicen is naar mij mening wel erg overrated voor een beetje hobby gebruik.....
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9565
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Exige én Elise
Wat een prijzen.
Is dat iets anders dan een NTR setje voor een S1 exige wat je zoekt?
http://www.elise-shop.com/nitron-ntr-fa ... 02002.html
Is dat iets anders dan een NTR setje voor een S1 exige wat je zoekt?
http://www.elise-shop.com/nitron-ntr-fa ... 02002.html
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lotus Exige én Elise
Alleen een set Nitron achterdempers geen optie dan?
Michel
Michel
-
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Smiley : Ja zijn behoorlijke prijzen.
Ik vermoed dat het de huidige verkopen word en dan een "simpel" setje NTR exige s1 schokdempers met iets van 400/475 veren. nu 350/450 welke net te zacht zijn, maar ik hou van zachte veren en hardere comp/rebound. Ik wil niet naar 500/600 of iets dergelijks..
Om nou 46mm te kopen, de nieuwe etc, vind ik ook weer wat. Gewoon gas leren geven en rem leren gebruiken, dan maak je dat verschil wel goed als amateur
Zou eerder voor quantums gaan van Elise parts, maar ook weer 1900 euro....
Blijft misschien AST in valkenswaard nog over, is hier letterlijk om de hoek
Michel : Het zijn vooral de schokdempers voor welke probleem zijn. Dus enkel een setje voor kopen zou te doen zijn maar dan zit ik alsnog met veersterkte.
Elise : Ik wil ze iedere 2 jaar laten servicen. Maar stel dat ik iets stuk rijd, moet ik het naar de UK sturen etc. Zet niet echt zoden aan de dijk
Makkelijker om ze even ergens af te geven in NL
Ik vermoed dat het de huidige verkopen word en dan een "simpel" setje NTR exige s1 schokdempers met iets van 400/475 veren. nu 350/450 welke net te zacht zijn, maar ik hou van zachte veren en hardere comp/rebound. Ik wil niet naar 500/600 of iets dergelijks..
Om nou 46mm te kopen, de nieuwe etc, vind ik ook weer wat. Gewoon gas leren geven en rem leren gebruiken, dan maak je dat verschil wel goed als amateur

Zou eerder voor quantums gaan van Elise parts, maar ook weer 1900 euro....
Blijft misschien AST in valkenswaard nog over, is hier letterlijk om de hoek
Michel : Het zijn vooral de schokdempers voor welke probleem zijn. Dus enkel een setje voor kopen zou te doen zijn maar dan zit ik alsnog met veersterkte.
Elise : Ik wil ze iedere 2 jaar laten servicen. Maar stel dat ik iets stuk rijd, moet ik het naar de UK sturen etc. Zet niet echt zoden aan de dijk

Makkelijker om ze even ergens af te geven in NL
-
- Berichten: 8678
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Exige én Elise
Heeft dat nog een bepaalde reden dat je ze iedere 2 jaar wil laten servicen?Emiel schreef:Elise : Ik wil ze iedere 2 jaar laten servicen.
-
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Onderhoud.
De enigste auto schokdemper fabrikant , waarvan ik het weet en naar mij bevestigd is, die eerlijk is over onderhoud tot nu toe, is Ohlins. Ieder jaar of zoveel km reviseren.
De Ohlins van de Exige S2 moeten ook om de 10.000 of 15.000 mijl gereviseerd worden.
Ben even gaan lezen, Nitron zegt 2 jaar straat of 10/15 trackdays.
Ik heb met Ohlins , WP, Wilbers langer door gereden gehad, en dat ga je merken of je krijgt gebreken
( Motorfiets )
De enigste auto schokdemper fabrikant , waarvan ik het weet en naar mij bevestigd is, die eerlijk is over onderhoud tot nu toe, is Ohlins. Ieder jaar of zoveel km reviseren.
De Ohlins van de Exige S2 moeten ook om de 10.000 of 15.000 mijl gereviseerd worden.
Ben even gaan lezen, Nitron zegt 2 jaar straat of 10/15 trackdays.
Ik heb met Ohlins , WP, Wilbers langer door gereden gehad, en dat ga je merken of je krijgt gebreken
( Motorfiets )
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige én Elise
dat zou ik niet willen, dan maar iets mindere dempers van een ander merk en zorgeloos rijden tot het hele ding vervangen kan worden ala fabrieksdempers zeg maar 

-
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Enkel de normalere (OEM) dempers zijn zo Rene.
Zodra je naar wat meer sportdempers gaat moet je ze eigenlijk altijd laten reviseren om de zoveel tijd als behoud voor je demper. Ik wil niet anders meer onder een fun karretje. Onder een dagelijkse auto ? no thanks
Zodra je naar wat meer sportdempers gaat moet je ze eigenlijk altijd laten reviseren om de zoveel tijd als behoud voor je demper. Ik wil niet anders meer onder een fun karretje. Onder een dagelijkse auto ? no thanks

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige én Elise
je zal het verschil waarschijnlijk ook wel merken over de jaren, vooral na moe ineens fris spul...vaak gaat het zo langzaam dat je het niet eens merkt, maja het werk en de centjes...
denk dat die KW set onder men knor ook wel wat fris kan gebruiken...zit er al wel 10 jaar onder denk...in elk geval al 5 bij mij
het ligt er ook aan hoeveel je verwacht van je dempers en of waar je het gebruikt in wat voor hoedanigheide
denk dat die KW set onder men knor ook wel wat fris kan gebruiken...zit er al wel 10 jaar onder denk...in elk geval al 5 bij mij

het ligt er ook aan hoeveel je verwacht van je dempers en of waar je het gebruikt in wat voor hoedanigheide

-
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Zou eens mailen met KW, schijnbaar zijn er sets waarbij de eerste revisie gratis is ( niet als er dingen krom zijn of versleten, maar puur de revisie )
Ik heb zojuist gemeten en ik moet mijn nitrons te koop gaan zetten. Gaat niet ivm body conversie.
Jammer voor de portomonnee. Onderstel refresh jaar uitstellen ( is toch allemaal nog strak ) en schokdempers scoren nu.
Ik heb zojuist gemeten en ik moet mijn nitrons te koop gaan zetten. Gaat niet ivm body conversie.
Jammer voor de portomonnee. Onderstel refresh jaar uitstellen ( is toch allemaal nog strak ) en schokdempers scoren nu.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige én Elise
ga je dat randje (voet) rond de poot van de spiegels ook nog zwart maken net als de spiegels?
springt er nu wat uit, dat randje ook zwart lijkt me mooier? of is dat veel geklooi.
springt er nu wat uit, dat randje ook zwart lijkt me mooier? of is dat veel geklooi.
-
Online
- Berichten: 4363
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Lotus Exige én Elise
GTRene schreef:ga je dat randje (voet) rond de poot van de spiegels ook nog zwart maken net als de spiegels?
springt er nu wat uit, dat randje ook zwart lijkt me mooier? of is dat veel geklooi.
Dan maak meteen het oranje deel onder de kappen ook zwart!Emiel schreef:Yups.
5mm in bus met ronde kop, plastic revetten en blindklink moeren
Seals binnenkant lampen kappen
Kappen geboord met opvolgende boor maten 1mm 3mm 4mm 5mm
Nu kan ik ze schoonmaken en dergelijke.
Dat staat altijd wel ruig


-
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Rene : Ik ben wel aan het afwegen om dat te doen ja, springt er nu te erg uit.
SlowCo : Zit daar nog over te denken, moet dat keer photoshoppen. Heb het idee dat de auto dan wel heel erg "ogen" krijgt
SlowCo : Zit daar nog over te denken, moet dat keer photoshoppen. Heb het idee dat de auto dan wel heel erg "ogen" krijgt

-
- Berichten: 8678
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Exige én Elise
Ik heb zelf vele jaren aan motorcross gedaan en dan krijgen de dempers aardig op hun flikker..... maar ik heb nog nooit een demper waar niks mis mee was weggebracht.Emiel schreef:Onderhoud.
De enigste auto schokdemper fabrikant , waarvan ik het weet en naar mij bevestigd is, die eerlijk is over onderhoud tot nu toe, is Ohlins. Ieder jaar of zoveel km reviseren.
De Ohlins van de Exige S2 moeten ook om de 10.000 of 15.000 mijl gereviseerd worden.
Ben even gaan lezen, Nitron zegt 2 jaar straat of 10/15 trackdays.
Ik heb met Ohlins , WP, Wilbers langer door gereden gehad, en dat ga je merken of je krijgt gebreken
( Motorfiets )
Mijn mening is dat de heren een leuke extra inkomstenbron hebben gevonden die onderhoud heet

-
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Ieder zijn mening Elise, laat mij hun maar sponsoren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten