Lotus Exige én Elise

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Elise
Berichten: 8678
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Elise » 13 feb 2012, 10:48

@Emiel
:thumbup:

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Tom » 13 feb 2012, 12:18

Gaaf Emiel!

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Petrolhead Tom » 13 feb 2012, 20:43

Super mooi Emiel!

Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 14 feb 2012, 08:43

Thanks :D



De koel kit voor de voorremmen word alsnog besteld met dank aan Smiley :)

Elise
Berichten: 8678
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Elise » 14 feb 2012, 12:05

Emiel schreef:Afbeelding
Heb je die koplampbeschermkappen met schoeven vastgezet? :duh:

Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 14 feb 2012, 13:07

Yups.

5mm in bus met ronde kop, plastic revetten en blindklink moeren
Seals binnenkant lampen kappen
Kappen geboord met opvolgende boor maten 1mm 3mm 4mm 5mm


Nu kan ik ze schoonmaken en dergelijke.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Stéphane » 15 feb 2012, 09:49

Ziet er goed uit, Emiel! Ben benieuwd hoe het straks allemaal rijdt.

Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 15 feb 2012, 10:58

Ik ook Stephane ;)

Het lijkt er helaas wel op dat ik de Elise nitrons moet vervangen voor Exige nitrons. Ik houd niet genoeg bump/droop over met de huidige rij hoogte en de huidige rijhoogte is te hoog en ik heb al andere houders.
Gaat weer geld kosten, zucht.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door allen » 15 feb 2012, 14:43

Emiel, doe eerst eens even rechtstreeks bellen met die gasten van Nitron. Wellicht kan het gewoon aangepast worden bij een revisie?

Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 15 feb 2012, 15:23

Verkopen en nieuwe kopen is goedkoper bij Nitron.

Ik wil eigenlijk ook niet meer terug naar Nitron. Liever iets wat goedkoper geserviced word en helelmaal mooi als het in Nederland kan.

Maar intrax vraagt 2300 euro excl. btw excl. montage voor hun spullen. Dus met hun ga ik er niet uit komen.
HK suspension / Wilbers vraagt 2k incl. en goede ervaringen mee.

Elise
Berichten: 8678
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Elise » 15 feb 2012, 15:44

Öhlins misschien?
80 Euro voor het servicen van 4 dempers ( http://speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopi ... 4338#84338 )

Dat servicen is naar mij mening wel erg overrated voor een beetje hobby gebruik.....

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9565
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 15 feb 2012, 15:47

Wat een prijzen.
Is dat iets anders dan een NTR setje voor een S1 exige wat je zoekt?
http://www.elise-shop.com/nitron-ntr-fa ... 02002.html

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Michel P » 15 feb 2012, 15:48

Alleen een set Nitron achterdempers geen optie dan?

Michel

Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 15 feb 2012, 15:55

Smiley : Ja zijn behoorlijke prijzen.
Ik vermoed dat het de huidige verkopen word en dan een "simpel" setje NTR exige s1 schokdempers met iets van 400/475 veren. nu 350/450 welke net te zacht zijn, maar ik hou van zachte veren en hardere comp/rebound. Ik wil niet naar 500/600 of iets dergelijks..
Om nou 46mm te kopen, de nieuwe etc, vind ik ook weer wat. Gewoon gas leren geven en rem leren gebruiken, dan maak je dat verschil wel goed als amateur ;)
Zou eerder voor quantums gaan van Elise parts, maar ook weer 1900 euro....
Blijft misschien AST in valkenswaard nog over, is hier letterlijk om de hoek

Michel : Het zijn vooral de schokdempers voor welke probleem zijn. Dus enkel een setje voor kopen zou te doen zijn maar dan zit ik alsnog met veersterkte.


Elise : Ik wil ze iedere 2 jaar laten servicen. Maar stel dat ik iets stuk rijd, moet ik het naar de UK sturen etc. Zet niet echt zoden aan de dijk :(
Makkelijker om ze even ergens af te geven in NL

Elise
Berichten: 8678
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Elise » 15 feb 2012, 16:34

Emiel schreef:Elise : Ik wil ze iedere 2 jaar laten servicen.
Heeft dat nog een bepaalde reden dat je ze iedere 2 jaar wil laten servicen?

Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 15 feb 2012, 18:11

Onderhoud.

De enigste auto schokdemper fabrikant , waarvan ik het weet en naar mij bevestigd is, die eerlijk is over onderhoud tot nu toe, is Ohlins. Ieder jaar of zoveel km reviseren.
De Ohlins van de Exige S2 moeten ook om de 10.000 of 15.000 mijl gereviseerd worden.

Ben even gaan lezen, Nitron zegt 2 jaar straat of 10/15 trackdays.

Ik heb met Ohlins , WP, Wilbers langer door gereden gehad, en dat ga je merken of je krijgt gebreken
( Motorfiets )

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 15 feb 2012, 18:14

dat zou ik niet willen, dan maar iets mindere dempers van een ander merk en zorgeloos rijden tot het hele ding vervangen kan worden ala fabrieksdempers zeg maar :D

Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 15 feb 2012, 18:23

Enkel de normalere (OEM) dempers zijn zo Rene.

Zodra je naar wat meer sportdempers gaat moet je ze eigenlijk altijd laten reviseren om de zoveel tijd als behoud voor je demper. Ik wil niet anders meer onder een fun karretje. Onder een dagelijkse auto ? no thanks :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 15 feb 2012, 20:05

je zal het verschil waarschijnlijk ook wel merken over de jaren, vooral na moe ineens fris spul...vaak gaat het zo langzaam dat je het niet eens merkt, maja het werk en de centjes...
denk dat die KW set onder men knor ook wel wat fris kan gebruiken...zit er al wel 10 jaar onder denk...in elk geval al 5 bij mij :D
het ligt er ook aan hoeveel je verwacht van je dempers en of waar je het gebruikt in wat voor hoedanigheide :D

Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 15 feb 2012, 20:22

Zou eens mailen met KW, schijnbaar zijn er sets waarbij de eerste revisie gratis is ( niet als er dingen krom zijn of versleten, maar puur de revisie )


Ik heb zojuist gemeten en ik moet mijn nitrons te koop gaan zetten. Gaat niet ivm body conversie.
Jammer voor de portomonnee. Onderstel refresh jaar uitstellen ( is toch allemaal nog strak ) en schokdempers scoren nu.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 15 feb 2012, 20:50

ga je dat randje (voet) rond de poot van de spiegels ook nog zwart maken net als de spiegels?
springt er nu wat uit, dat randje ook zwart lijkt me mooier? of is dat veel geklooi.

Online
SlowCo
Berichten: 4361
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door SlowCo » 15 feb 2012, 21:02

GTRene schreef:ga je dat randje (voet) rond de poot van de spiegels ook nog zwart maken net als de spiegels?
springt er nu wat uit, dat randje ook zwart lijkt me mooier? of is dat veel geklooi.
Emiel schreef:Yups.

5mm in bus met ronde kop, plastic revetten en blindklink moeren
Seals binnenkant lampen kappen
Kappen geboord met opvolgende boor maten 1mm 3mm 4mm 5mm


Nu kan ik ze schoonmaken en dergelijke.
Dan maak meteen het oranje deel onder de kappen ook zwart! :cool:
Dat staat altijd wel ruig :headbang: vind ik (en jij toch ook... :wink: )

Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 15 feb 2012, 21:09

Rene : Ik ben wel aan het afwegen om dat te doen ja, springt er nu te erg uit.

SlowCo : Zit daar nog over te denken, moet dat keer photoshoppen. Heb het idee dat de auto dan wel heel erg "ogen" krijgt :)

Elise
Berichten: 8678
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Elise » 15 feb 2012, 21:09

Emiel schreef:Onderhoud.

De enigste auto schokdemper fabrikant , waarvan ik het weet en naar mij bevestigd is, die eerlijk is over onderhoud tot nu toe, is Ohlins. Ieder jaar of zoveel km reviseren.
De Ohlins van de Exige S2 moeten ook om de 10.000 of 15.000 mijl gereviseerd worden.

Ben even gaan lezen, Nitron zegt 2 jaar straat of 10/15 trackdays.

Ik heb met Ohlins , WP, Wilbers langer door gereden gehad, en dat ga je merken of je krijgt gebreken
( Motorfiets )
Ik heb zelf vele jaren aan motorcross gedaan en dan krijgen de dempers aardig op hun flikker..... maar ik heb nog nooit een demper waar niks mis mee was weggebracht.
Mijn mening is dat de heren een leuke extra inkomstenbron hebben gevonden die onderhoud heet :tooth:

Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 15 feb 2012, 21:25

Ieder zijn mening Elise, laat mij hun maar sponsoren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten