Mike en heb zelf een Audi S3 gehad en heb redelijk door hoe een Haldex AWD zich gedraagd. Het belangrijkste voordeel is dat je vooral hard en safe door de bochten heen kunt gaan. AWD is erg veilig en daarom makkelijk te rijden. Ik laat verder in het midden of dat wel of niet leuk is, want dat is heel erg afhankelijk van de persoonlijke voorkeur.Mike schreef:Moet je bovenstaande testen even bekijken.
Met een AWD kun je veel harder de bochten door.
Voor de rest laat ik het hier bij in dit topic, vooroordelen zonder in de wagens te hebben gereden daar kan ik niet tegen op. Sterker nog dat wil ik niet eens :!:
een R32 zou je flink hard over de ring/circuit kunnen boenderen zonder het gevoel te hebben dat je echt in gevaar komt. Dat kan gewoon erg prettig zijn, want veiligheid geeft vertrouwen. Mijn snelste rondjes op de ring waren ook met de S3, je kon vanwege de AWD gewoon geen fouten maken. Daardoor voel je echt een goede rijder. Totdat je hard met een hele snelle RWD gaat dan worden je rij capaciteiten in een ander perspectief geplaatst. Je moet als het ware weer leren om heel hard te durven rijden.
Maar nogmaals dit is geen kwestie van beter/slechter maar persoonlijke voorkeur. Ik heb altijd heel veel plezier gehad met mijn S3 en het AWD systeem. Het grootste nadeel vond ik wel dat je niet echt kunt spelen met de auto. Gaat altijd als een trein op rails.