Spy Shots: VW Golf R36

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
RVV

Bericht door RVV » 17 mar 2007, 14:01

Mike schreef:Moet je bovenstaande testen even bekijken.
Met een AWD kun je veel harder de bochten door.
Voor de rest laat ik het hier bij in dit topic, vooroordelen zonder in de wagens te hebben gereden daar kan ik niet tegen op. Sterker nog dat wil ik niet eens :!:
Mike en heb zelf een Audi S3 gehad en heb redelijk door hoe een Haldex AWD zich gedraagd. Het belangrijkste voordeel is dat je vooral hard en safe door de bochten heen kunt gaan. AWD is erg veilig en daarom makkelijk te rijden. Ik laat verder in het midden of dat wel of niet leuk is, want dat is heel erg afhankelijk van de persoonlijke voorkeur.

een R32 zou je flink hard over de ring/circuit kunnen boenderen zonder het gevoel te hebben dat je echt in gevaar komt. Dat kan gewoon erg prettig zijn, want veiligheid geeft vertrouwen. Mijn snelste rondjes op de ring waren ook met de S3, je kon vanwege de AWD gewoon geen fouten maken. Daardoor voel je echt een goede rijder. Totdat je hard met een hele snelle RWD gaat dan worden je rij capaciteiten in een ander perspectief geplaatst. Je moet als het ware weer leren om heel hard te durven rijden.

Maar nogmaals dit is geen kwestie van beter/slechter maar persoonlijke voorkeur. Ik heb altijd heel veel plezier gehad met mijn S3 en het AWD systeem. Het grootste nadeel vond ik wel dat je niet echt kunt spelen met de auto. Gaat altijd als een trein op rails.

Marc R

Bericht door Marc R » 17 mar 2007, 14:21

Joop schreef:
Rico v Velzen schreef:
Joop schreef:Trouwens, dat laatste Youtube filmpje is dat niet de 130i van André???? Die had toch ook een titaanzilvergrijze 130i en heeft er inmiddels toch ook een LSD ondergezet?
Ja is Andre hier zit de LSD er al op, maar dat blijkt ook wel :wink:
Dat zeker ja, prachtig gecontroleerd driftend de bochten door (YumYum), probeer dat maar eens met een R32/R36
Maar ik WIL helemaal niet driften.... :D

Tristan

Bericht door Tristan » 17 mar 2007, 15:36

R32/S3 (oude) Haldex is gewoon een FWD, maar zodra er slip optreedt, komen de achterwielen erbij. Terwijl de Torsen constant AWD is.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 17 mar 2007, 15:44

Marc RS4 schreef:
Joop schreef:
Rico v Velzen schreef: Ja is Andre hier zit de LSD er al op, maar dat blijkt ook wel :wink:
Dat zeker ja, prachtig gecontroleerd driftend de bochten door (YumYum), probeer dat maar eens met een R32/R36
Maar ik WIL helemaal niet driften.... :D
Ik ook niet, anders had ik wel een RX7 gekocht :wink:

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 17 mar 2007, 15:52

Tristan schreef:R32/S3 (oude) Haldex is gewoon een FWD, maar zodra er slip optreedt, komen de achterwielen erbij. Terwijl de Torsen constant AWD is.
De tijd van permanente vierwielaandrijving met een torsendifferentieel lijkt voorgoed voorbij. Bij de nieuwe Audi R8 lijkt Audi zelfs terug te vallen op de simpele viscokoppeling, onder de Volkswagen liefhebbers onder ons ook wel Syncro genoemd. De Syncro is een stapje eenvoudiger dan het 4motion systeem.

RVV

Bericht door RVV » 17 mar 2007, 16:14

Mijn M3 heb ik ook niet om te driften, maar ik vind het wel erg lekker om de power door de kont te laten sidderen. Puur op power je auto laten werken, overstuur op commando, wielspin in de derde versnelling op nat is wel kicken hoor. Maakt een auto een beetje spannend.

Joop

Bericht door Joop » 17 mar 2007, 18:35

Rico v Velzen schreef:Mijn M3 heb ik ook niet om te driften, maar ik vind het wel erg lekker om de power door de kont te laten sidderen. Puur op power je auto laten werken, overstuur op commando, wielspin in de derde versnelling op nat is wel kicken hoor. Maakt een auto een beetje spannend.
Daar heb je nou precies het punt wat auto's met RWD en een beetje vermogen nou zo leuk maakt. Dat Andre erg goed met zijn auto overweg kan en van bocht naar bocht drift is natuurlijk erg leuk om te zien, zou mijn ding ook niet zijn (kost me sowieso al veel te veel rubber :D ), maar een keer de kont van de auto op zij zetten, om de auto enigszins bij te sturen zeg maar, is toch erg vermakelijk...

Rebel

Bericht door Rebel » 18 mar 2007, 10:29

Ik heb gelezen dat dit geen R36 testcar betreft.
Het is een van de 5 testauto's voor de nieuwe Golf6 en de nieuwe R32.
De Golf 6 zal er zeer spoedig komen, VW is op volle toeren bezig om dit model zo snel mogelijk op de markt te brengen om de (duur te bouwen) Golf 5 af te lossen.

De Passat 3.6 engine past niet in het Golf motorcompartiment. Dus hij zal ook nooit uitkomen.

Er is wel sprake van een 5 cylinder GTI-R , zie de persconferentie op dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=pQGTAo2f-Hg

[img:480:269]http://img.photobucket.com/albums/v297/ ... olfrsi.jpg[/img]

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 18 mar 2007, 11:06

Rico v Velzen schreef:Bij de beier staat ook een Golf R32 V te koop.

Prijs 45K ofzo, nou dan echt veel liever 38K voor de 130i die net een half jaar ouder is.

http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... volgnr=432
Tja 7K verschil dan ging ik ook voor de 1 maar als ze allebei evenveel zouden kosten.....dan maar een (te) zware Golf. Ding is gewoon veeeeel mooier om te zien en de VR6 een heerlijk klinkende motor met meer dan prima prestaties. Ding van debeier is wel helemaal klaar imo. Type 4 mooier?? nou niet als je het mij vraagt :D

Driving fun is zeeeer subjectief, vergeet dat niet :wink: Een goede vriend van me had voor een paar dagen een V-R32 mee en belde me zelfs op uit enthousiasme......nou als hij me belt om het over een auto te hebben dan zegt mij dat genoeg 8) Menigeen rijdt met zijn auto meer dan 99% van de tijd op de openbare weg, dat zo'n ding dan op het circuit niet perfect is of minder dan een RWD.........tja jammer dan. Ik zou me opperbest vermaken en gezien mijn gebrek aan RWD ervaring misschien ook nog wel beter! Loop ik tenminste ook geen risico's om 45K af te schrijven.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 mar 2007, 11:33

Mike schreef:BMW is super alle andere merken zijn hier kort samengevat:
stront, nattekut, no fun enz enz enz
Voel me hier erg welkom........ :?
Mike, jij snapt het niet helemaal.
Je moet leren tussen de regels door te lezen :wink:
Mijn reactie was sarcastisch bedoelt.
Zo noemen ze VAG bakken (hier) nu eenmaal...
Ik ben juist meer een VAG-fan.
Liever een Audi S3 dan een 130i.
GolfV R32 vind ik niet zo, GTI weer wel en met chip ook nog eens pittiger.
Golf4 R32, top!
Ik sta aan jou kant dus :D
En is Ford een slap aftreksel van een VW?
Die snap ik niet, let op :wink:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 18 mar 2007, 12:09

Arthur schreef:....
Ik sta aan jou kant dus :D ...
De loopgravenoorlog kan beginnen...

(PS: er mist een 'w' aan het woord jou ;) )
edit: dat krijg je als je te snel 'ok' geeft ;)
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 18 mar 2007, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » 18 mar 2007, 12:21

Aernoudt schreef:
Arthur schreef:....
Ik sta aan jou kant dus :D ...
De loopgravenoorlog kan beginnen...

(PS: is mist een 'w' aan het woord jou ;) )
En jij "typt" een S ipv een K :wink:
En een T achter mis??
Maar je mist de W? van VW?
:lol:
Ga een ander verbeteren :wink:

Arthur

Bericht door Arthur » 18 mar 2007, 12:23

En een loopgravenoorlog beginnen?
Nee hoor, dat heeft de "RWD brigade" (lees BMW) al lang geleden gedaan hier :lol: :lol:
Alles met een :wink:

Arthur

Bericht door Arthur » 18 mar 2007, 12:28

He Aernoudt, niet stiekem verbeteren he.
Dat kunnen we toch wel zien :lol:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 18 mar 2007, 12:29

Arthur schreef:He Aernoudt, niet stiekem verbeteren he.
Dat kunnen we toch wel zien :lol:
Niks stiekum: heb de edit erbij vermeld ;)

Arthur

Bericht door Arthur » 18 mar 2007, 12:31

En stiekum is stiekem!
Zullen we maar ophouden?
:D

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 18 mar 2007, 13:06

Arthur schreef:
Mike schreef:BMW is super alle andere merken zijn hier kort samengevat:
stront, nattekut, no fun enz enz enz
Voel me hier erg welkom........ :?
Mike, jij snapt het niet helemaal.
Je moet leren tussen de regels door te lezen :wink:
Mijn reactie was sarcastisch bedoelt.
Zo noemen ze VAG bakken (hier) nu eenmaal...
Ik ben juist meer een VAG-fan.
Liever een Audi S3 dan een 130i.
GolfV R32 vind ik niet zo, GTI weer wel en met chip ook nog eens pittiger.
Golf4 R32, top!
Ik sta aan jou kant dus :D
En is Ford een slap aftreksel van een VW?
Die snap ik niet, let op :wink:
Het is al weer over :wink:
Dacht dat je een Seat had :oops:

Arthur

Bericht door Arthur » 18 mar 2007, 13:10

Daarom ook het knipoogje.
Ik heb ook een SEAT idd.
Dat is m'n gezinsauto en werkauto.
Da's al helemaal niets hier; een SEAT Alhambra 1.8T en dan ook nog eens met chip :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 22 mar 2007, 12:37

Leuke draad. Aub geen opmerkingen als "ik mag zus of zo niet". Als je een beetje persoonlijkheid hebt, ben je opgewassen tegen het BMW geweld en anders moet je maar niet posten.

Dit forum staat open voor iedereen. Er zijn hier veel BMW-minded mensen, maar das ook terecht als autoliefhebber. BMW is een sportief merk.

Ik rijd Audi op dit moment en durf daar van alles over te posten en dat moet je ook gewoon kunnen doen. Kortom Mike, toon wat persoonlijkheid en laat je niet zo snel van de weg slaan :)

Goed. Nu mijn inhoudelijke opmerkingen. De Golf V R32 is een super mooie auto. Zeker in die Beier kleur. Echt een plaatje. Zou de auto niet verkiezen boven een 130i zonder erin gereden te hebben. Wat looks is de R32 echt een plaatje, maar niet mooier dan een 130i. Staan op gelijk nivo vind ik.

Wat R32 vs GTI betreft is het een geheel ander verhaal. Ik zie nog steeds niet in dat de R32 het meergeld ook echt waard is. Normaal is meer en duurder altijd beter (liever 135i dan 130i, liever 335d dan 330d etc etc) maar bij de R32 werkt dat dus anders.

De GTI is standaard al super en rijdt en stuurt als ik het mag geloven ook beter dan de R32. Dan is het die 10k toch niet helemaal waard naar mijn mening.

Aan de andere kant: als ik dit zie

[img:480:269]http://img.photobucket.com/albums/v297/ ... olfrsi.jpg[/img][/quote]

dan denk ik WOOOOW wat een parel zeg. Vooral met die stoelen ook :)

Overigens, die 3000/9000/12000 EURO voor tuning is helemaal niet duur. Die opmerking slaat ook nergens op.

Voor 50k heb je immers een auto met 450pk en is dat veel? Nee dus.

Macboy

Bericht door Macboy » 22 mar 2007, 12:38

Hoe langer ik kijk naar het plaatje hoe mooier ie wordt ! Die Golf in het wit is echt subliem !!!!!!!!!!!

Plaats reactie