Martijn_bmw schreef:
mijn verbruik is heel laag...
531m3 het afgelopen jaar. rijtjeshuis (bouwjaar 1990) met een inhoud van 350m3
wonen er met ze 2-en beide overdag aan het werk, 's avonds wel meestal thuis.
wist niets over de bosch maar zo te lezen idd geen verkeerde ketel en hij bevalt ook prima!
wow das laag...
ik heb een oud vrijstaand huisje en leef net als een oude bejaarde doe ik niks en geen inloop en of dieren oid en door men slechte doorbloeding vaak koud, mede omdat je ook weinig/niks doet...en dus in dit huis per jaar eerder met nog de oude ketel tussen de 3.100 en 3.300m3 meter...en dan ook nog met thermostaat kranen overal en kamers die niet in gebruik zijn op de winterstand zeg maar...
en dan met een uitkering en hele dagen thuis is dat een beste aanslag op je financien en dan heb ik ook nog dikke trui aan en regelmatig een muts op in huis! (sinds die Tia's is dat verergert)
das de ellende, vooral de laatste 5 jaar na men Tia's nog iets vaker last van kou...nu met nwe ketel wel zuiniger en met spouwmuurisolatie dat helpt allemaal goed en heb paar jaar geleden thermopane ruiten hele huis, dus vanaf vorig jaar denk iets van 2.700m3 nog...hoop iets minder komend jaar.
wat dat betreft had ik wel subsidie mogen krijgen op stookkosten
vaak staan ze niet stil bij een alleenstaande die hele dagen thuis zit...die stookt veel meer dan iemand die samen woont maar moet wel alles alleen ophoesten... :drieling:
edit: @Romo wow...dat scheelt...ik destijds tot 1.5jaar 10x zoveel kwijt aan gas...of ik heb al jaren een gaslek ofzo haha ik kook ook bijna nooit dus best strange...pfff