nieuwe cv-ketel

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Paskal
Auto: meerdere

nieuwe cv-ketel

Bericht door Paskal » 21 mar 2008, 23:18

Ik heb een kleiner huis gekocht en ben daarin nu wat aan het klussen. Aangezien de ketel uit 89 is en het lijkt alsof er een F16 op zolder start als hij aanslaat, wordt het tijd om dat apparaat te vervangen. Maar waardoor? Uiteraard al wat rondgesurfd, maar ben benieuwd of hier nog wat ervaringsdeskundigen zijn.

Het betreft een 2 onder 1 kap van 400 m3 met een bad (wat niet in no-time vol hoeft bij die 1x gebruik per maand dus boiler is niet noodzakelijk). Wil wel comfortabel douchen dus wil voor CW5-gaan.

Maar dan komt het... Remeha (Avanta-serie), Nefit Topline etc... Er is zo veel keuze, maar wat is nu wijs :?

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 22 mar 2008, 13:30

Nefit! absolute kwaliteit, fluisterstil en 10 jaar garantie. Bovendien is hij ook écht HR (Wat sommige HR ketels niet waar kunnen maken)

Luco

Bericht door Luco » 22 mar 2008, 13:41

Nefit is goed, maar gebruikt wat oudere techniek.
De betere keuze is de Remeha.

hier zijn ze absoluut het goedkoopste
www.warmteservice.nl

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mar 2008, 13:45

luco hornsveld schreef:Nefit is goed, maar gebruikt wat oudere techniek.
De betere keuze is de Remeha.

hier zijn ze absoluut het goedkoopste
www.warmteservice.nl
mooie link...heb hem ff bewaard 8) immers mijn Nefit HR combi is ook al van 1992...moet hem al regelmatig op restart drukken :lol: dus vandaag of morgen...maar ik fiks hem elke keer :wink:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 22 mar 2008, 14:02

Ik heb zelf net enkele weken geleden ook een nieuwe ketel laten plaatsen.
Mijn keuze is de Nefit Aqua Power Plus CW6 geworden+Moduline 300 Thermostaat.
Een vrij nieuw type met verbeterde boiler (ivm het het 'harde' water hier)

Ideaal apparaat, je hoort hem bijna niet moduleert aan alle kanten zowel vlam als pomp. Ik heb de 25KW uitvoering en mijn woning is ook ongeveer 400kuub inhoud.
En dan het hete water dat is echt niet normaal meer wat een POWER!
Ding schijnt 10min lang 13liter water te kunnen leveren op een temp van minimaal 60graden! (mits je toevoer goed genoeg is)

Zo'n ding krijg je geen spijt van!

O ja er zit 15jaar garantie op de warmtewisselaar!

Niall

Bericht door Niall » 22 mar 2008, 17:03

Zelf hadden we 2 jaar gelden een daalderop laten plaatsen, type 32/80+ probleemloos tot nut toe. Alleen zit er veel prijsverschil tussen de aanbieders. Zou zelf gaan voor een eenmanszaak voor het plaatsen en naderhand laten onderhouden door een groot bedrijf.

J

Bericht door J » 22 mar 2008, 19:55

onderhoud gebeurt in huize J door een eenmans bedrijf, de kosten zijn het omnoverkoombare € 4 per uur hoger dan een groot bedrijf, met ala voordeel dat hij 24/7 bereikbaar is, geen vreemde figuren in mijn huis en kwaliteit

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 22 mar 2008, 21:54

Dank voor de tips tot dusverre.... Laat me uiteraard goed voorlichten over e.e.a. want het is geen broodje kaas wat je koopt :P

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 23 mar 2008, 14:39

Wij hebben thuis nog wel een (eigenlijk 2) goeie.

We hebben namelijk de varkens weggedaan, en we hoeven dus niet meer die varkensstallen te verwarmen. Er zijn dacht ik 2 (?) jaren geleden 2 nieuwe cv-en geinstalleerd, en nu zitten we daar nog mee opgescheept. Zal me pa nog wel vragen naar gegevens. Stuur anders een pb-tje als je belangstelling hebt.

Knot

Re: nieuwe cv-ketel

Bericht door Knot » 08 feb 2012, 14:59

Zit ook even te kijken, moeten binnenkort aan een nieuwe ketel maar we blijven nog 2 jaar in het appartement wonen, dus niet onzinnig veel investeren.

Zat zelf te denken aan een Vaillant hrPro CW4 is een instapper in de HR ketels maar voor 840 kan je m al krijgen. Geen idee wat je aan installatiekosten moet rekenen overigens. Thermostaat (calorMATIC 370) is iets van 159 euro.

Een dikke versie Nefit zou ik ook wel doen maar dan als ik ergens nog 10 jaar wil blijven wonen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 08 feb 2012, 15:27

Ik heb een Bosch HR ketel hangen.

ding hing er al maar kan niet anders zeggen dan werkt top! snel warm water en veel water. met stortdouch nogsteeds een lekkere waterdruk.

dus ook een aanrader :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 08 feb 2012, 15:31

Knot, installatiekosten hangt af van wat ze aan moeten passen
Ik zou altijd een cw5 kiezen, heb je ook vanaf 850 incl

http://www.warmteservice.nl/product/137 ... 0-combi.do

Tuurke

Bericht door Tuurke » 08 feb 2012, 15:36

Altijd leuk om te lezen. Ik heb een maatje die zit in het installatie werk, die roept altijd Nefit de Mercedes onder de ketels :tong:. Ben je van plan langer als 5 jaar in huis te gaan wonen zou ik voor een nefit of een remeha gaan. Beide zijn top ketels.

Elise

Bericht door Elise » 08 feb 2012, 15:40

Knot schreef:Thermostaat (calorMATIC 370) is iets van 159 euro.
Als je ook een nieuwe thermostaat aanschaft en je overweegt die op afstand bedienbare van Essent, hou dan wel rekening mee dat je ketel dat die ondersteund.

Tuurke

Bericht door Tuurke » 08 feb 2012, 15:43

Martijn_bmw schreef:Ik heb een Bosch HR ketel hangen.

ding hing er al maar kan niet anders zeggen dan werkt top! snel warm water en veel water. met stortdouch nogsteeds een lekkere waterdruk.

Bosch ketels komen uit dezelfde fabriek gerold als Nefit, veel onderdelen zijn hetzelfde.
Bosch geeft ook 10 jaar garantie geloof ik, evt. ook nog een optie! Lees er goede verhalen over :lezen:

Elise

Bericht door Elise » 08 feb 2012, 15:51

Tuurke schreef:Bosch ketels komen uit dezelfde fabriek gerold als Nefit, veel onderdelen zijn hetzelfde
Nefit is al weer een paar jaar overgenomen door Bosch.

Luco

Bericht door Luco » 08 feb 2012, 16:03

Nefit was super en is nog goed, maar remeha is nu beter :D
Slechte ketels zijn er eigenlijk niet meer.

Wij hebben hier nog een oude nefit turbo hangen, meer dan 15 jaar oud en alleen fannetje een keer kapot geweest.
Tweede trap deed het niet meer.
Laatst gewijzigd door Luco op 08 feb 2012, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 feb 2012, 16:04

Er komen thermosstaten op de markt die je straks gewoon via wifi en internet kunt bedienen en die gekoppeld kunnen worden aan buienradar e.d.. Hoeft allemaal niet zoveel te kosten.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 feb 2012, 16:06

En wat is 't verbruik? Want daar gaat 't om.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 feb 2012, 17:07

Ik heb dus sinds Juli of augustus 2010 en nwe ketel, net op tijd vervangen, men oude HR uit 1992 al...zat me toch een bult op de ingebouwde boilertje...bijna explosie :D dus goed uitgezeten ;)

sinds 2010 dus een Remeha Calenta 28C incl de fijne remeha I-sence thermostaat :wave:

wat werkt zo'n nwe ketel mooier...geleidelijker de warmte en super met warm water en stopt als je de kraan dicht draait met branden ipv weer dat vaatje opwarmen e.d.
scheelde me na een jaar al aardig wat gas :D en dan had ik hem nog niet zo gunstig staan ook zag ik gisteren...watertemp stond nog op fabrieks instellingen 80 graden CV en warm water op 60, beide te heet...
gister ff op 70 en 55 gezet in de I-sense en op de ketel, warm/heet zat...nog steeds heet als je de radiatoren voelt stoken met dit weer.

owja, hij was ook de helft kleiner ongeveer als het oude bakbeest aan de muur zie paar posten hierboven in 2008

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 08 feb 2012, 18:56

Dennis Cavallino schreef:

En wat is 't verbruik? Want daar gaat 't om.
mijn verbruik is heel laag...

531m3 het afgelopen jaar. rijtjeshuis (bouwjaar 1990) met een inhoud van 350m3

wonen er met ze 2-en beide overdag aan het werk, 's avonds wel meestal thuis.

wist niets over de bosch maar zo te lezen idd geen verkeerde ketel en hij bevalt ook prima!

Knot

Bericht door Knot » 08 feb 2012, 19:13

Luco schreef:Knot, installatiekosten hangt af van wat ze aan moeten passen
Ik zou altijd een cw5 kiezen, heb je ook vanaf 850 incl

http://www.warmteservice.nl/product/137 ... 0-combi.do
Luco,

Normaal had ik een dikke ketel genomen maar we gaan hier binnen 2 jaar toch weg dus aan de ene kant denk je zo simpel mogelijk maar aan de andere kant is het soms tientjeswerk om het net wat beter te doen.

Nu hangt er een Vaillant 182, volgens mij doet een CW3 ketel het al beter met doorvoer dacht ik zo. Voor het gemak kijk ik dan naar CW4 ketels maar volgens mij is die oude 182 ook nog geen 10 liter/min waard dus kan je met een CW3 al af om hetzelfde te bereiken aan warm water/douche.

Ik heb nog een Nefit Moduline 30 liggen, is ooit van een ecomline ketel geweest, als ik een nefit ketel neem dan kan ik die thermostaat ook gebruiken, scheelt je weer dik 100 euro. Volgens mij is de instapper, de Nefit Baseline ook al modulerend en kan je met die oude thermostaat af.

Heb je dan echt een CW4 nodig in een appartement van 80m2? Bedoel nu duurt het ook uren voordat er warm water is uit de kraan en de douche staat meestal op de spaarstand.

http://www.warmteservice.nl/product/109 ... 4-combi.do

Bedoel, voor 700 heb je m liggen en misschien voor 1000 zelfs gemonteerd dan met de thermostaat al in bezit. Eigenlijk is Nefit al overkill en doe je dat voor de nieuwe bewoners die er over 2 jaar van gaan genieten, maar staat wel mooi op funda, Nefit HR uit 2012, vandaar mijn overweging ipv een voor het volk minder bekend merk

Luco

Bericht door Luco » 08 feb 2012, 19:21

Knot, juist voor warm water heb je een zo hoog mogelijke cw nodig.
het vermogen heb je ook nodig voor warm water, niet voor de verwarming, dan heb je aan 12kw al ruim voldoende.
Maar juist als het al lang duurt voor je warm water hebt zou ik minimaal cw4 nemen, en die heb je ook voor 850.
Denk dat het een betere keuze is, mensen zullen eerder kijken naar het comfort dan het merk.

en de cw 4 van nefit is 90 euro duurder, dat is het zeker waard als je sneller warm water wilt.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 feb 2012, 19:43

Heb een ATAG Blauwe Engel ZonneGasCombiboiler (Galgje :D )...............alles met vloerverwarming, nooit geen gepruts met instellen thermostaat ( duurt veel te lang, dus gewoon laten staan) altijd lekker warm...........maakt dus gebruik van zonlicht, waardoor water verwarmd wordt en middels warmte wisselaars ondersteunend werken................een prima systeem moet ik zeggen.

8 jarig gemiddelde stookverbruik; 375m3 per jaar................... :wave:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 feb 2012, 19:58

Martijn_bmw schreef:
mijn verbruik is heel laag...

531m3 het afgelopen jaar. rijtjeshuis (bouwjaar 1990) met een inhoud van 350m3

wonen er met ze 2-en beide overdag aan het werk, 's avonds wel meestal thuis.

wist niets over de bosch maar zo te lezen idd geen verkeerde ketel en hij bevalt ook prima!
wow das laag...
ik heb een oud vrijstaand huisje en leef net als een oude bejaarde doe ik niks en geen inloop en of dieren oid en door men slechte doorbloeding vaak koud, mede omdat je ook weinig/niks doet...en dus in dit huis per jaar eerder met nog de oude ketel tussen de 3.100 en 3.300m3 meter...en dan ook nog met thermostaat kranen overal en kamers die niet in gebruik zijn op de winterstand zeg maar...
en dan met een uitkering en hele dagen thuis is dat een beste aanslag op je financien en dan heb ik ook nog dikke trui aan en regelmatig een muts op in huis! (sinds die Tia's is dat verergert) :bag:

das de ellende, vooral de laatste 5 jaar na men Tia's nog iets vaker last van kou...nu met nwe ketel wel zuiniger en met spouwmuurisolatie dat helpt allemaal goed en heb paar jaar geleden thermopane ruiten hele huis, dus vanaf vorig jaar denk iets van 2.700m3 nog...hoop iets minder komend jaar.

wat dat betreft had ik wel subsidie mogen krijgen op stookkosten :lol:
vaak staan ze niet stil bij een alleenstaande die hele dagen thuis zit...die stookt veel meer dan iemand die samen woont maar moet wel alles alleen ophoesten... :drieling: :gek:

edit: @Romo wow...dat scheelt...ik destijds tot 1.5jaar 10x zoveel kwijt aan gas...of ik heb al jaren een gaslek ofzo haha ik kook ook bijna nooit dus best strange...pfff

Plaats reactie