Dat is al hgeel wat genuanceerder als wat je eerst opschreefMichel P schreef:
Is leeftijd hier voor van belang? Ik heb als kind oprecht genoten van de achteruitrij races, Andre van Duin deed daar een geweldig commentaar bij....... Verder gewoon een automerk zoals Alt schrijft met een enorm duf imago. Enkele race/rally uitstapjes daar gelaten.
Maar jij mag het hemels vinden hoor, over smaak valt niet te twisten.
Michel

De (negatieve) verhalen van DAF, precies zoals Alt ze opschrijft, kent iedereen. Ze zijn zeker vermakelijk, maar ik vraag me altijd af of deze "kenners" ook nog net zo vers in het geheugen hebben liggen wat de prestaties van DAF in de autosport waren. Want daar hoor ik nooit niemand over, terwijl dat inderdaad helemaal niet slecht is voor een klein Nederlands autofabrikantje met een minimaal budget.
DAF is tot op heden nog steeds Nederlands succesvolste autobouwer geweest. Wat verkoopt een Donkervoort of Spijker nou op jaarbasis? De DAF 77/Volvo 340 is meer dan 1 miljoen keer verkocht.
Jan de Rooy startte met de 555 altijd achteraan (met tijdstraf) en won alsnog vele rallies.
De Tecno F3 is verboden omdat hij te snel was. Schijnbaar konden de mensen met schakelauto's dus ook niet rijden

De DAF Club is een van de grootste oldtimer clubs van Nederland.
De Variomatic is een mooi stukje techniek waarvan heden ten dage de opvolger (CVT) nog steeds in zeer veel modellen leverbaar is.
Alles wat DAF liefhebbers vandaag de dag nog doen staat mooi op de site van Rinus Blankestijn: www.rallydaf.nl