Calibra AWD Turbo roestauratie *07-07: na 4 jaar.... APK!*

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *22-12: Merry Christmas !

Bericht door InjectTheVenom » 29 dec 2011, 16:29

Verdammt de set is voor mijn neus weg gekaapt :dood:

Wat dan wel weer leuk is, is dat de electrisch inklapbare spiegelmotoren nog gewoon NIEUW te leveren zijn vanuit Japan voor €350 de set :wave: Even een rechter exemplaar bestellen dus en deze kunnen ingebouwd gaan worden.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 30 jan 2012, 20:13

Nouja uiteindelijk is het niets met de spiegels geworden dus ik zal een andere manier moeten verzinnen om mogelijke contacten aan te boren :(

Wat dan wel weer goed nieuws is, is het volgende: vandaag heb ik iets leuks binnen gekregen, kijk maar goed naar de foto's want dit kan wel eens de allerlaatste splinternieuwe OEM oliekoeler zijn die nog ergens lag te verstoffen :wave:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe middenconsole was ook niet al te duur bij dezelfde verkoper, alleen nog het gat voor de BC bediening uitzagen:

Afbeelding

Afbeelding

Nieuw stripje dat ter hoogte van een koplamp op de motorkap moet komen

Afbeelding

InjectTheVenom

Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *30-01: nieuwe delen*

Bericht door InjectTheVenom » 30 jan 2012, 20:25

Ik ga trouwens eindelijk een streefdatum prikken, nu de vorderingen zo ver zijn dat de auto onvermijdelijk binnen 3 maanden na april af komt (einde huidige schorsingsperiode) en dus zowel de koets als techniek in orde moeten zijn voor de APK gaat het werktempo een paar tandjes omhoog zodat als alles mee zit deze in maart weg gebracht kan worden om voor de hopelijk laatste keer kwa techniek nagekeken te worden.

InjectTheVenom

Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *30-01: nieuwe delen*

Bericht door InjectTheVenom » 01 feb 2012, 21:46

2 microfiche delen waar de EPC van de Calibra op staat voor €13 op Ebay gescoord, en onderstaande 2 readers op marktplaats samen voor €20.

Afbeelding

Levert het volgende voorbeeldplaatje op van verdeelbak delen

Afbeelding

Afbeelding

De Copex is de scherpste van de 2 dus als iemand de andere wil hebben laat het maar weten, er zitten tig Peugeot fiches bij en diverse anderen van bijvoorbeeld het merk Talbot een hele ordner vol.

Joy

Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *01-02: oldskool EPC kijk

Bericht door Joy » 01 feb 2012, 22:32

Grappig spul. Dat was voor het computertijdperk de manier om een exploded view te krijgen?

Is het geen idee om gewoon de originele turbo wielen te gebruiken? Ik vind die eigenlijk wel fraai en passend bij de rest vna het gladde design.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 01 feb 2012, 22:56

Als de EPC van de calibra alleen op microfiche bestaat, moet je eens kijken of je het kunt digitaliseren, en dan de dvd'tjes op ebay knallen.
Kun je je investering weer terugverdienen.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 08 feb 2012, 21:32

Joy schreef:Grappig spul. Dat was voor het computertijdperk de manier om een exploded view te krijgen?

Is het geen idee om gewoon de originele turbo wielen te gebruiken? Ik vind die eigenlijk wel fraai en passend bij de rest vna het gladde design.
Dit was idd de werkplaatscomputer in de '90s :)

Wat betreft de velgen ben ik er nog niet over uit, dit (18 inch 8,5j) in combinatie met een verlaging van 30mm rondom ziet er erg verlijdelijk uit :love:

Afbeelding

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 08 feb 2012, 21:48

smiley schreef:Als de EPC van de calibra alleen op microfiche bestaat, moet je eens kijken of je het kunt digitaliseren, en dan de dvd'tjes op ebay knallen.
Kun je je investering weer terugverdienen.
EPC is er al digitaal dus dat gaat niet lonen helaas en bovendien zullen er veel nummers verouderd zijn, dit is gewoon voor de leuk en om iets te hebben dat min of meer bij de auto hoort uit de periode dat hij geproduceerd werd.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 09 feb 2012, 10:51

InjectTheVenom schreef:
Joy schreef:Grappig spul. Dat was voor het computertijdperk de manier om een exploded view te krijgen?

Dit was idd de werkplaatscomputer in de '90s :)

Wat betreft de velgen ben ik er nog niet over uit, dit (18 inch 8,5j) in combinatie met een verlaging van 30mm rondom ziet er erg verlijdelijk uit :love:

Afbeelding
Dit is echt de dikste combo die mogelijk is, doen! :crazy:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 12 feb 2012, 21:15

Leuk is dat EPC staat gewoon online.. oh well zoals ik al zei het is gewoon voor de leuk :)

http://www.opeloem.com/opel/calibra_1989_1997/

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 02 mar 2012, 18:36

Oh ohh, rechter achterscherm is in deze week definitief op zijn plaats gepuntlast/gekit en de linker kant zit behoorlijk veel schot in Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 mar 2012, 19:00

De aanhouder wint :thumbup:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 02 mar 2012, 21:34

Uiteindelijk wel ja :P

Had ook nog even gevraagd wat het opknappen van de standaard velgen zou moeten kosten en dit gaat duurder uitvallen dan de beoogde velgen nieuw te kopen, dus BBS Le Mans replica's here we come :wave:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 mar 2012, 21:39

velgen repareren is tegenwoordig idd over het algemeen rete duur...al is er een forum member met een bedrijfje die het nog voor een redelijk prijs doet (vergeleken met andere)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 04 mar 2012, 21:06

raymondw schreef:Deze BMW liefhebber en eigenaar met een Opel verleden vindt het heel leuk om te zien dat er mensen zijn die deze Kolibries levend houden.

De Calibra turbo is toch wel een beetke sentiment uit mijn wat wildere jaren toen een goede kameraad van mij z'on ding als 1 jaar oude auto kocht (HH-VF-97). Daar hebben we aardig wat bezoekjes aan o.a de DTM op Hockenheim en Diepholz mee volbracht. Dat ding was toen door Arese getuned en ergens heb ik nog een video-fragment van een duel met een Lotus Omega op de A5 tussen Frankfurt en Gambacher Kreuz.

ga zo door :thnx:
Hij is afgelopen maand helaas gedemonteerd :(

Datum eerste toelating: 05-01-1994(18,2 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling: 23-02-2012(10 dagen)
Datum eerste afgifte Nederland: 05-01-1994(18,2 jaar)
Status kenteken: Gedemonteerd

Roy RS

Bericht door Roy RS » 05 mar 2012, 11:13

InjectTheVenom schreef:
raymondw schreef:Deze BMW liefhebber en eigenaar met een Opel verleden vindt het heel leuk om te zien dat er mensen zijn die deze Kolibries levend houden.

De Calibra turbo is toch wel een beetke sentiment uit mijn wat wildere jaren toen een goede kameraad van mij z'on ding als 1 jaar oude auto kocht (HH-VF-97). Daar hebben we aardig wat bezoekjes aan o.a de DTM op Hockenheim en Diepholz mee volbracht. Dat ding was toen door Arese getuned en ergens heb ik nog een video-fragment van een duel met een Lotus Omega op de A5 tussen Frankfurt en Gambacher Kreuz.

ga zo door :thnx:
Hij is afgelopen maand helaas gedemonteerd :(

Datum eerste toelating: 05-01-1994(18,2 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling: 23-02-2012(10 dagen)
Datum eerste afgifte Nederland: 05-01-1994(18,2 jaar)
Status kenteken: Gedemonteerd

heel even voor mijn beeldvorming...je bent al jaren aan het investeren in deze auto, hebt zo'n beetje alles nieuw gekocht, nu is ie bijna klaar en heb je hem naar de sloop gebracht?!?!?! Of betekend een gedemonteerd kenteken niet dat de auto op de sloop ligt.
Als dat wel zo is ga ik er toch vanuit dat je dat gedaan hebt omdat je de Viper Gen 5 gekocht hebt! :wave:

Ik zal het wel verkeerd begrijpen...hoop ik.

Xave30

Bericht door Xave30 » 05 mar 2012, 11:30

Nee Roy.... volgens mij......gaat het om Calibra uit post RaymondW. :)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 05 mar 2012, 11:33

Ik was toch ook even abuis, gelukkig maar.
"beeld van een Calibra die tijdens een eerste proefrit om een paal heen gevouwen werd"

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 05 mar 2012, 18:26

Xave30 schreef:Nee Roy.... volgens mij......gaat het om Calibra uit post RaymondW. :)
Exactemundo, vandaar ook de quote van het bericht met het verhaal over de Calibra van zijn maat, had gedacht dat iedereen het daardoor zou snappen :P
Proefrit is nog totaal geen sprake van omdat er nog steeds aan het linker achterscherm gewerkt word waarna hij helemaal geschuurd gaat worden.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 05 mar 2012, 21:42

Ik dacht al wtf!

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 07 mar 2012, 19:13

Vandeweek een erg gave zeldzaamheid gekocht voor €35, dit is het originele aankoopgeschenk wat men destijds kreeg als de Calibra nieuw bij de dealer gekocht werd, en ja de videospeler staat hier nog :beer:

Foto's van de verkoper:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Tevens een paar hele leuke dingen nog nieuw kunnen bestellen, te weten de originele safetykit met EHBO kit gevarendriehoek plus veiligheidshesje en een origineel bij de auto horende brandblusser. Ik hoor mensen zeggen goh "wat leuk" die troep gooi ik altijd meteen weg, voor mij is het wel interessant plus dat de taxateur als de auto straks klaar is hopelijk pluspunten rekent voor een 100% complete uitrusting.
Komt net handig uit want volgende maand worden op het werk alle blussers gecontroleerd, kan deze ook mooi mee genomen worden :)

Martijn_bmw

Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *07-03: uitrusting*

Bericht door Martijn_bmw » 07 mar 2012, 19:42

zeker leuk om zo je auto helemaal compleet te maken!

Keep up the good work :thumbup:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 mar 2012, 21:49

Zeker leuk om erbij te hebben als ie straks helemaal klaar is :D

Tim N

Bericht door Tim N » 09 mar 2012, 08:52

Toch snap ik het dan niet met die Le Mans replica's en ander spoilerwerk.
Als je zo in oem staat wil gaan waarom dan niet de oem turbo wielen laten spuiten vers rubber eromheen en de Calibra echt in nieuw staat te zetten?

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 09 mar 2012, 20:53

Omdat ik hem precies goed op smaak wil brengen en geen diehard OEM freak ben, een beetje wel maar niet helemaal :)

De OEM turbo wielen vullen de wielkasten niet mooi genoeg op en aan de achterkant ziet hij er naar mijn persoonlijke mening te kaal uit, Irmscher was af fabriek leverbaar dus is alleen de Lumma spoiler een vreemde eend in de bijt.
Le Mans wilde ik sowieso al hebben dus is het rekensommetje snel gemaakt, verkoop ik de winterset en de losse zomerbanden (hij komt in de winter toch niet meer de weg op) dan kunnen hier mooi nieuwe 18 inch banden van gekocht worden.

Mogelijk heb ik hier in de buurt een achteras gevonden die al aangepast is om uit te kunnen lijnen dat zou heel wat werk schelen om de OEM scheefstand uit de achterwielen te krijgen zodat de banden niet meer schuin afslijten..

Plaats reactie