Mark Nauta - ///M power + Lexus CT200h
- Macboy
Re: Mark Nauta - ///M power + Lexus CT200h
Gefeliciteerd kerel 

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Feli dan ook Mark.. Kom eigenlijk nooit op deze afdeling.
Maaruh, al sla je me dood en ik weet er eigenlijk nis van , maar de CT200h is de luxe uitvoering van de Prius blijkbaar? Zoiets als de A1 dat is tov een Polo of Golf?
Misschien al vaker besproken, maar waarin verschilt de CT200h dan van de Prius?
Vind 'm niet 'duur'voor 'n Lexus natuurlijk. Ding is gewoon spotgoedkoop in de basis(relatief) Maar het is ook geen racer zie ik wel.
Wat maakt zo'n CT200h uniek, of is dat de uitstoot/bijtelling? Ik zit niet in die wereld. Sorry.

Maaruh, al sla je me dood en ik weet er eigenlijk nis van , maar de CT200h is de luxe uitvoering van de Prius blijkbaar? Zoiets als de A1 dat is tov een Polo of Golf?
Misschien al vaker besproken, maar waarin verschilt de CT200h dan van de Prius?
Vind 'm niet 'duur'voor 'n Lexus natuurlijk. Ding is gewoon spotgoedkoop in de basis(relatief) Maar het is ook geen racer zie ik wel.

Wat maakt zo'n CT200h uniek, of is dat de uitstoot/bijtelling? Ik zit niet in die wereld. Sorry.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Vanmiddag de CT200h opgehaald en een paar kilometers er in gemaakt. Wat een fijne wagen! Morgen zal ik even wat plaatjes schieten. De donkere wielen staan echt super onder de witte koets.
@ Robin. Dat is allemaal wel wat kort door de bocht. Het is eigenlijk een compleet andere auto alleen deelt ie de benzinemotor en de versnellingsbak met de Prius. Qua onderstel is het heel wat anders en z'n accu is ook sterker. En ja, het is de 14% bijtelling die hem zo gewild maakt. Veel luxe en toch weinig bijtelling.
@ Robin. Dat is allemaal wel wat kort door de bocht. Het is eigenlijk een compleet andere auto alleen deelt ie de benzinemotor en de versnellingsbak met de Prius. Qua onderstel is het heel wat anders en z'n accu is ook sterker. En ja, het is de 14% bijtelling die hem zo gewild maakt. Veel luxe en toch weinig bijtelling.
- Reind
Toen ik voor het eerst van deze auto hoorde liep ik er best warm voor. Ding ziet er gewoon goed uit en van lexus verwacht je ook wel een dynamisch rijgedrag. Toen ik echter de specs en eerste review las had ik het ineens weer ijskoud. De verpakking past niet bij de inhoud zegmaar. En ik rij al te lang BMW en dan ben je verpruts.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Heb er bij de Preview in het Louwman museum ook ingezeten. Op de achterbank hield het niet over, er 3 kids wegstouwen leek me onmogelijk... ik denk zelfs nog minder als in de 1-serie.
Wel een mooie, luxe hatchback (wel Lexus dus)
Wel een mooie, luxe hatchback (wel Lexus dus)
- Macboy
Veel plezier Mark ! Ben benieuwd naar de foto's
- Mark Nauta
Gisteren was het wel erg slecht weer, maar vanmiddag in het zonnetje er even kort op uit getrokken. Het waaide als een gek, maar de eerste plaatjes van de CT zijn geschoten.

- Peric
Vind 'm een beetje 'ielig' op de bandjes staan.
Het is een behoorlijke homp auto, zeker in het wit, en dan van die ielige wieltjes er onder.
Ik weet wel dat het voor het verbruik is, maar optisch is het niet mijn smaak..
Toch veel plezier en geluk ermee Mark!
Het is een behoorlijke homp auto, zeker in het wit, en dan van die ielige wieltjes er onder.
Ik weet wel dat het voor het verbruik is, maar optisch is het niet mijn smaak..
Toch veel plezier en geluk ermee Mark!

- Mark Nauta
Thanks Peric.
De wielen zijn 215 breed, dus dat valt op zich nog mee, maar ik kan je volgen.
De wielen zijn 215 breed, dus dat valt op zich nog mee, maar ik kan je volgen.
-
Looking good Mark.
- Barend
- Auto: F20 m135i
En toch is het een mooie auto hoor!
Ziet er goed uit zo! Zijn je velgen nou zwart? Of antraciet? En heb je zo af fabriek besteld?
Ziet er goed uit zo! Zijn je velgen nou zwart? Of antraciet? En heb je zo af fabriek besteld?
- dvh
IRL komt ie beter over dan op de foto imho !
Verders een nette auto !
Verders een nette auto !
- Mark Nauta
Velgen zijn gespoten in antraciet. Eigenlijk de donker grijze buitenkleur die voorheen ook op de CT leverbaar was.Barend schreef:En toch is het een mooie auto hoor!
- Mark Nauta
1 weekje verder en de eerste 850km staan op de teller van de CT. Ben positief verrast door de auto. Natuurlijk wist ik dat het een stap voorwaarts was t.o.v. de Prius, maar het is echt een compleet andere wagen. Niet te vergelijken.
De zit is erg fijn en het stuur lekker dik, de optionele performance demper doet goed z'n werk en laat de auto lekker sturen. Veel meer gevoel dan de Prius. Oke, het is geen 1-serie, maar wat mij betreft op gelijk niveau met bijvoorbeeld een A3.
Het Mark Levinson audiosysteem is werkelijk krankzinnig. Wat een sound, hoe luid je hem ook zet, het is echt kraakhelder met een mooie bass. Voor de rest werken ook de navi en de telefoon erg prettig, je hoeft nergens om te zoeken. Wat wel opvalt en dat kan voor sommigen een 'tegen' zijn bij deze auto, is de beperktere kofferbakruimte en beenruimte achterin. Voor mij prima, maar het heeft niet over. Je moet geen kinderen met kinderwagens en andere toeters en bellen hebben.
En oh ja......als je ooit ergens je auto laat valet-parken, vergeet dan niet de key-less sleutel uit je broekzak te halen en af te geven aan degene die je auto meeneemt....
De zit is erg fijn en het stuur lekker dik, de optionele performance demper doet goed z'n werk en laat de auto lekker sturen. Veel meer gevoel dan de Prius. Oke, het is geen 1-serie, maar wat mij betreft op gelijk niveau met bijvoorbeeld een A3.
Het Mark Levinson audiosysteem is werkelijk krankzinnig. Wat een sound, hoe luid je hem ook zet, het is echt kraakhelder met een mooie bass. Voor de rest werken ook de navi en de telefoon erg prettig, je hoeft nergens om te zoeken. Wat wel opvalt en dat kan voor sommigen een 'tegen' zijn bij deze auto, is de beperktere kofferbakruimte en beenruimte achterin. Voor mij prima, maar het heeft niet over. Je moet geen kinderen met kinderwagens en andere toeters en bellen hebben.
En oh ja......als je ooit ergens je auto laat valet-parken, vergeet dan niet de key-less sleutel uit je broekzak te halen en af te geven aan degene die je auto meeneemt....
- MartijnGizmo
- Mark Nauta
Haha.... goh....die zag ik niet aankomen.....
- MartijnGizmo
Hehehe...
Fijn dat de auto je ook écht bevalt, toch een flinke stap vooruit tov de Prius! 

-
Nog volop aan het genieten Mark. Nice.
- Mark Nauta
Ja inderdaad. Heeft toch ook even geduurd....was in juni besteld.MartijnGizmo schreef:Hehehe...Fijn dat de auto je ook écht bevalt, toch een flinke stap vooruit tov de Prius!
Ik plaats de auto uiteraard in perspectief, tuurlijk is het geen gooi en smijt auto zoals een 1-serie, maar voor een daily driver is het absoluut een aanrader, zeker gezien de bijtelling. Netto is het een goedkope auto, dat is gewoon het voordeel. Een dikke 1-serie kost ook 40k, maar heeft 20% bijtelling, dan is die 14% van deze toch mooi meegenomen.
Als ik echt kritisch ga kijken, wat zijn dan de mindere punten buiten de kofferbakruimte. De CVT-bak zal niet ieders keuze zijn, maar door de Prius ben ik er zelf aan gewend en in de CT is het dan een heel stuk stiller. De midden-armsteun had een fractie verder naar voren mogen zitten, maar i.v.m. de bekerhouders is dat nu niet het geval. Door de vorm van de achterzijde (denk ik) wordt de achterkant wel erg snel vies en dan is ook de achteruitrijcamera wel vuil, dat komt het zicht daarvan niet ten goede en als dat ding er eenmaal op zit raak je daardoor verwend.
- MartijnGizmo
Misschien iets als Rain-X oid op de camera doen? Al lijkt het me vechten tegen de Bierkaai...
- Mark Nauta
Dat zou ik wel eens kunnen doen ja, heb ik nog wel liggen hier.MartijnGizmo schreef:Misschien iets als Rain-X oid op de camera doen? Al lijkt het me vechten tegen de Bierkaai...
- JP
..of lekker aan de spatlappen achterop..... :sailing:
- Mark Nauta
Hahaha.JP schreef:..of lekker aan de spatlappen achterop..... :sailing:
Oh, nog 2 kleine puntjes:
Klokje heeft alleen 12 am/pm aanduiding en geen 24 uurs aanduiding en de USB ingang zit onder een klein klepje waardoor het klepje niet dicht kan als er een USB in zit en ik ben nogal van less-is more, dus klepjes e.d. moeten dicht, dat gaat dus dan niet.
Wel ideaal is de houder voor de iPhone die ik er van mijn collega bij kreeg. Die kan in het open vakje dat in de middenconsole zit. Is ook naar je toe te draaien.
- MartijnGizmo
Heb je er een kabel of een USB-stick in?Mark Nauta schreef:de USB ingang zit onder een klein klepje waardoor het klepje niet dicht kan als er een USB in zit en ik ben nogal van less-is more, dus klepjes e.d. moeten dicht, dat gaat dus dan niet.
- Mark Nauta
Stick. Maar ook een kabel zou niet handig zijn, de aansluiting zit vrijwel direct onder het klepje.MartijnGizmo schreef:Heb je er een kabel of een USB-stick in?Mark Nauta schreef:de USB ingang zit onder een klein klepje waardoor het klepje niet dicht kan als er een USB in zit en ik ben nogal van less-is more, dus klepjes e.d. moeten dicht, dat gaat dus dan niet.
Zoals hieronder. Ik heb er dan dus een USB in voor muziek.