Komop Andre je doet een 911 wel echt tekort als je hem als GT gaat bestempelen. Sub 4 seconden naar de 100 en in een S vorm net zo snel als een vorige GT3 op de ring? Dat is echt wel sportwagen waardig.Andre schreef:Mooier dan een 911!!!
Het is jammer maar een nieuw model groeit altijd met de tijd mee het is niet alleen bij bmw en mercedes zo maar ook bij porsche. De 911 is een GT geworden. Groot laag en lang. En de Boxster Cayman heeft nu het juiste formaat. Kort en gedrongen. Dat maakt hem mooi.
Nu nog een Cayman RS met mooi vleugeltje er achter op. Dan is ie af.
Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
- Petrolhead Tom
Re: 2012 Porsche Cayman 981
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Je steekt je irritatie van je zogenaamde oude model niet onder stoelen of banken kerel.SpyderFerdi schreef:Ach, al die meningen. We weten het gewoon nog niet. 'Proof of the pudding is in the eating'. Ken wel meer lui die auto's op papier vooraf hypten/doodtrapten en daarna - in het eggie - plotseling 360 graden draaiden. Grappig dat een 1350kg agile is, en eentje van 1380kg niet, want iets met te lang/breed, etc. Je lacht je werkelijk kapot soms hierzoGTRene schreef:zet je 911 bril eens af![]()
![]()
tuurlijk, de nwe 911 lijkt zeer goed en zeker voor de doelgroep niks/weinig te klagen, doch denk een iets mindere rijders-auto? de nw Cayman zal iets speelser zijn, meer voor de jonge Goden![]()

Dikgedrukt: Als je 360 graden draait, kom je weer op 't punt uit waar je begon. ROFL.

- Robin
Hoe zeer ik 'n 991 ook waardeer, die Ringtijd lag op droog 4 seconden van 'n GT3 997(Mk 1 dacht ik?) en lag voornamelijk aan één ding. De supergrippy banden op droog. Op de Nasshandling was ie 10 seconden trager dan de 'traagste''n M3 GTS. en da's n Mickey Mouse baantje....Zijn ongeveer slicks heb ik't idee.Petrolhead Tom schreef:Komop Andre je doet een 911 wel echt tekort als je hem als GT gaat bestempelen. Sub 4 seconden naar de 100 en in een S vorm net zo snel als een vorige GT3 op de ring? Dat is echt wel sportwagen waardig.Andre schreef:Mooier dan een 911!!!
Het is jammer maar een nieuw model groeit altijd met de tijd mee het is niet alleen bij bmw en mercedes zo maar ook bij porsche. De 911 is een GT geworden. Groot laag en lang. En de Boxster Cayman heeft nu het juiste formaat. Kort en gedrongen. Dat maakt hem mooi.
Nu nog een Cayman RS met mooi vleugeltje er achter op. Dan is ie af.

Neemt niet weg dat Porsche met de nieuwe Boxsters/Caymans en 991 opeens drie karren heeft die de moeite waard zijn(buiten 'n 918)
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Cayman vanaf dag 1 al geweldig gevonden. De Mk1 zou al een goede vervanger voor de E36 zijn in de toekomst. Deze renderings van het nieuwste model zien er ook weer veel belovend uit. Eigenlijk iedereen is er hier wel van gecharmeerd maar niemand rijdt er in...
- GTRene
lol @frisse kijk van Robin, whaha
eneuh Tom, een goede GT is toch niet verkeerd? das ook een sportwagen achtig iets maar beteer voor langere afstanden of meer all round zeg maar.
de Cayman is iets meer gericht op spelen...dus meer sportief.

eneuh Tom, een goede GT is toch niet verkeerd? das ook een sportwagen achtig iets maar beteer voor langere afstanden of meer all round zeg maar.
de Cayman is iets meer gericht op spelen...dus meer sportief.
- Sperdy
Welke banden waren dat Robin?Robin schreef:Hoe zeer ik 'n 991 ook waardeer, die Ringtijd lag op droog 4 seconden van 'n GT3 997(Mk 1 dacht ik?) en lag voornamelijk aan één ding. De supergrippy banden op droog...
-
Sportlife
- Robin
Deze heb ik uit 't 991 draadje, dit zei ik:SpyderFerdi schreef:Welke banden waren dat Robin?Robin schreef:Hoe zeer ik 'n 991 ook waardeer, die Ringtijd lag op droog 4 seconden van 'n GT3 997(Mk 1 dacht ik?) en lag voornamelijk aan één ding. De supergrippy banden op droog...
Robin schreef:Ik weet alleen de 991S op 'Pirelli P Zero' stond die 1.40G aankan. De 997GT3 stond merk banden niet bij, wél:
7:40 Ringtijd
7:44 voor de 991S.
Nasshandling voorbeelden:
997 GT3 1:29.9
997S : 1:30.5
Z06: 1:32.7
M3GTS 1:36.8
991S: 1:46.1
Fwiw.
-
[/quote]Eigenlijk iedereen is er hier wel van gecharmeerd maar niemand rijdt er in...
Ehh...heb er 1 gehad (was mijn eerste Porsche, gifgroene Cayman S) en was voor mij de reden om na een jaar 9974S weer terug te gaan naar de poor man's Porsche, zonder dak deze keer. Want wat rijden die dingen verslavend lekker...
Zelf heb ik juist het gevoel dat de Cayman op het op punt staat eindelijk echt door te breken met dit nieuwe model, ook wat verkopen betreft. De waardering voor het model neemt bij vriend en vijand steeds verder toe, misschien nog niet in verkopen maar wel in perceptie; denk aan de meer dan lovende kritieken in alle landen voor de laatste Cayman R, en de auto lijkt nu de stance te gaan krijgen die bij de prestaties horen. De tijd lijkt bovendien rijp voor een hernieuwd interesse in een echte maar relatief compacte en betaalbare sportwagen. Tot nu toe werd de Cayman misschien nog te veel gezien als een duurdere Boxster met vast dak, maar in toekomst realiseren misschien meer mensen zich dat in verhouding tot een 991 een Cayman een financieel buitenkansje is in de Porsche prijslijst. Een Boxster was dat sowieso altijd al.
Sorry Lotus, maar een Exige S V6 valt bij deze bij mij af. Niet dat ze me nog gebeld of gemailed hebben voor een proefrit waarvoor ik zeker in Januari uitgenodigd zou gaan worden na al mijn gegevens op de IAA achter gelaten te hebben op hun verzoek....Danny Bahar heeft nog wel wat marketingwerk te doen...
Ehh...heb er 1 gehad (was mijn eerste Porsche, gifgroene Cayman S) en was voor mij de reden om na een jaar 9974S weer terug te gaan naar de poor man's Porsche, zonder dak deze keer. Want wat rijden die dingen verslavend lekker...
Zelf heb ik juist het gevoel dat de Cayman op het op punt staat eindelijk echt door te breken met dit nieuwe model, ook wat verkopen betreft. De waardering voor het model neemt bij vriend en vijand steeds verder toe, misschien nog niet in verkopen maar wel in perceptie; denk aan de meer dan lovende kritieken in alle landen voor de laatste Cayman R, en de auto lijkt nu de stance te gaan krijgen die bij de prestaties horen. De tijd lijkt bovendien rijp voor een hernieuwd interesse in een echte maar relatief compacte en betaalbare sportwagen. Tot nu toe werd de Cayman misschien nog te veel gezien als een duurdere Boxster met vast dak, maar in toekomst realiseren misschien meer mensen zich dat in verhouding tot een 991 een Cayman een financieel buitenkansje is in de Porsche prijslijst. Een Boxster was dat sowieso altijd al.
Sorry Lotus, maar een Exige S V6 valt bij deze bij mij af. Niet dat ze me nog gebeld of gemailed hebben voor een proefrit waarvoor ik zeker in Januari uitgenodigd zou gaan worden na al mijn gegevens op de IAA achter gelaten te hebben op hun verzoek....Danny Bahar heeft nog wel wat marketingwerk te doen...
- Macboy
Veel woorden om gewoon te zeggen dat de Cayman het lelijke eendje van Porsche is geweest. Dat ding was van achter gewoon spuug en spuuglelijk. Das echt de voornaamste reden waarom je hem niet zag rijden. En echt niet het ontbreken van een RS versie (die er gewoon wel had moeten zijn natuurlijk).
Nee dit ziet er nu echt subliem uit. Droomauto pur sang.
Alleen de 911 degraderen tot een GT: dan heb je het toch echt niet begrepen. Autovisie heeft het laatst heel mooi verwoord: de 911 niet als een sportwagen bestempelen kan alleen als je in vooroordelen leeft.
Nee dit ziet er nu echt subliem uit. Droomauto pur sang.
Alleen de 911 degraderen tot een GT: dan heb je het toch echt niet begrepen. Autovisie heeft het laatst heel mooi verwoord: de 911 niet als een sportwagen bestempelen kan alleen als je in vooroordelen leeft.
-
Een Cayman lelijk? Over smaak valt niet te twisten. Een beauty: nee, maar om nou te zeggen dat ie spuuglelijk... blijkbaar verkoopt een lelijke 1 serie ook
De Cayman mist de juiste badge. Kostte ie 90k met GT3 badge, een setje sportstoelen en wat stickers op de zijkant dan waren er hier al veel meer verkocht (zelfde verhaal als de 911 Carrera, weet ook alleen Tom H te waarderen geloof ik). Terwijl beide Porsches (ook in non-S) al sportiever zijn. Maar dat imago hé.. een poor mans Porsche en/of geen GT3. Voordeel voor een M want dat is wel 'de dikste'. Met als excuus dat die wel een achterbank heeft en niet zo opvallend is.

De Cayman mist de juiste badge. Kostte ie 90k met GT3 badge, een setje sportstoelen en wat stickers op de zijkant dan waren er hier al veel meer verkocht (zelfde verhaal als de 911 Carrera, weet ook alleen Tom H te waarderen geloof ik). Terwijl beide Porsches (ook in non-S) al sportiever zijn. Maar dat imago hé.. een poor mans Porsche en/of geen GT3. Voordeel voor een M want dat is wel 'de dikste'. Met als excuus dat die wel een achterbank heeft en niet zo opvallend is.
- GTRene
- Kasteel
Mwoah, vind ik wat overdreven, maar de daklijn die eindigde tussen de heupen vond ik ook niet zo fraai, de charme zat voor mij in het feit dat ie super moest rijden, dan is voor mij het iets minder aansprekende uiterlijk geen issue (imho in juiste uitvoering best te pruimen). Hoge restwaarden en tweedehandsprijzen daarentegen welMacboy schreef:Veel woorden om gewoon te zeggen dat de Cayman het lelijke eendje van Porsche is geweest. Dat ding was van achter gewoon spuug en spuuglelijk.

Ik vind t dan ook echt top dat het er op gaat lijken dat de opvolger echt een beauty is

- Macboy
Iedereen die denkt dat een Cayman niet wordt verkocht vanwege zijn imago moet zich na laten kijken. Cayman staat bekend als best sturende Porsche maar ook als lelijkste Porsche vanaf het dak maar achter gezien. Dat is echt de voornaamste reden waarom dat ding niet werd verkocht. Alsof die nieuwe dan niet hetzelfde imago zou hebben: let maar op die gaat wél goed verkopen, puur vanwege de looks.
- Sperdy
Ik op dit punt wel met Ilja mee. Als de looks niet meer storen, gaat ie zeker beter verkopen. Een Cayman afwijzen om het sturen, was nooit de issue.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hoe meer ik er naar loer, des te leuker ie wordt...................op het plaatje althans.........hopen dat ie IRL ook zo wordt..............
-
Ik zeg, doen!romo schreef:Hoe meer ik er naar loer, des te leuker ie wordt...................op het plaatje althans.........hopen dat ie IRL ook zo wordt..............
1M is leuk, nieuwe cayman is way leuker!
Oude vond ik ook niet mooi. Zou ik daarom ook niet snel kopen, hoe goed hij ook rijd.
Dan zou het een facelift boxster moeten worden, die vind ik nog beter.
(Stuurt voor mij prima genoeg!)
-
Nou cayman is niet way leuker dan een 1M.
Ik zou mijn 1M niet verruilen voor een Cayman R. De 1M bevalt mij beter qua fun op de weg. We maken hier niet een 1M vs Cayman draadje van.
De nieuwe boxster cayman zijn gewoon goed gelukt. Maar de 1M gaat niet in de verkoop voor een nieuwe Cayman. Ik zoek toch een andere rijbeleving dan velen hier.
Ik zou mijn 1M niet verruilen voor een Cayman R. De 1M bevalt mij beter qua fun op de weg. We maken hier niet een 1M vs Cayman draadje van.
De nieuwe boxster cayman zijn gewoon goed gelukt. Maar de 1M gaat niet in de verkoop voor een nieuwe Cayman. Ik zoek toch een andere rijbeleving dan velen hier.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nadeel van de Porker is het opvallende uiterlijk, heel mooi, maar niet een incognito type als een 1M
- Kasteel
In cognito met 19inch, uitgeklopte schermen en 4 uitlaten? Vind de Cayman vrij tegenover in-your-face 1Mromo schreef:Nadeel van de Porker is het opvallende uiterlijk, heel mooi, maar niet een incognito type als een 1M

Ps Ilija, denk dat imago probleem echt nog steeds wel meetelt, vooral het niet-911-kunnen-betalen wat er volgens sommige aan kleeft...
- GTRene
persoonlijk vind ik beide auto's erg verschillend...
ja beide DF cars thats for sure maar heel andere auto's, de 1M is meer de allround sporter en de Cayman meer de Sportauto ofzo, tevens 2 om 4 zitter.
Cayman zou redelijk thuishoren in vergelijk met de Artega GT en misschien de Lotus Exige S en of the oncoming Alfa 4C e.d. dat soort cornuiten alle 2 zitters.
ja beide DF cars thats for sure maar heel andere auto's, de 1M is meer de allround sporter en de Cayman meer de Sportauto ofzo, tevens 2 om 4 zitter.
Cayman zou redelijk thuishoren in vergelijk met de Artega GT en misschien de Lotus Exige S en of the oncoming Alfa 4C e.d. dat soort cornuiten alle 2 zitters.
- romo
Kasteel schreef:In cognito met 19inch, uitgeklopte schermen en 4 uitlaten? Vind de Cayman vrij tegenover in-your-face 1Mromo schreef:Nadeel van de Porker is het opvallende uiterlijk, heel mooi, maar niet een incognito type als een 1M.
Ps Ilija, denk dat imago probleem echt nog steeds wel meetelt, vooral het niet-911-kunnen-betalen wat er volgens sommige aan kleeft...
Rijd met beide karren door de straat, dan weet ik wel waar het meest naar wordt gekeken..................

M3 idem dito...............
-
Ik val jouw keuze niet aan, maar als de cayman net zo goedkoop word als de nieuwe boxster kan je er niet meer omheen voor €80K.Andre schreef:Nou cayman is niet way leuker dan een 1M.
Iedereen een eigen persoonlijke smaak, ehh Andre. Omdat ik 1M roep hoef je niet gelijk de boom in te klimmen. Ik val jou daar niet mee aan, ik geef mijn persoonlijke keuze aan!
-
Onlinetomgtr
Dat je een 1M kiest omdat hij praktischer is, het imago je meer aanspreekt, je hem mooier vindt, prima. Maar om nou te zeggen dat 1M beter rijdt dan een Cayman waar je nog niet in gereden hebt...
De 1M rijders hier roepen zo ontzettend vaak in het 1M en elk ander draadje waar hij genoemd wordt dat de 1M zo geweldig is en zo geweldig uit de testen komt dat ik me begin af te vragen of ze ons of zichzelf proberen te overtuigen.
Ok schiet maar, ik heb er om gevraagd.
De 1M rijders hier roepen zo ontzettend vaak in het 1M en elk ander draadje waar hij genoemd wordt dat de 1M zo geweldig is en zo geweldig uit de testen komt dat ik me begin af te vragen of ze ons of zichzelf proberen te overtuigen.

-
OnlineDownforce Hans
Je slaat de spijker op zijn kop,Tomtomgtr schreef:Dat je een 1M kiest omdat hij praktischer is, het imago je meer aanspreekt, je hem mooier vindt, prima. Maar om nou te zeggen dat 1M beter rijdt dan een Cayman waar je nog niet in gereden hebt...