Video: Euro95 vs BP Ultimate (M3 vs M3)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7210
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Video: Euro95 vs BP Ultimate (M3 vs M3)

Bericht door Erik K. » 15 mar 2007, 20:23

Goedkope tuning!

http://www.evo.co.uk/front_website/adve ... dedAccelM3

Best een groot verschil :shock:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 15 mar 2007, 20:27

Klopt, ik tank altijd Shell V-power dat doet het nog net wat beter voor een M3 motor, althans dat vond ik, en de 100 octaan shell in DLD doet het nog een stukje beter :lol: wou dat wij dat hier in NL hadden...maar helaas

Gebruikersavatar
Gijzer
Berichten: 1339
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
Locatie: Elke bocht is een uitdaging.

Re: Video: Euro95 vs BP Ultimate (M3 vs M3)

Bericht door Gijzer » 15 mar 2007, 20:28

ErikKramer schreef:Goedkope tuning!

http://www.evo.co.uk/front_website/adve ... dedAccelM3

Best een groot verschil :shock:
Als het een onafhankelijke test zou zijn misschien wel... :roll:

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1445
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Bericht door Henk Jan » 15 mar 2007, 20:36

GTRene schreef:Klopt, ik tank altijd Shell V-power
Denk eraan dat V-power een octaangetal heeft gelijk of lager dan 97 en dat de sportieve (getunede) auto's veel beter (en veiliger!) lopen op MINIMAAL 98, dus de conventionele Super plus.

Bij mijn Evo bijvoorbeeld is alles lager dan 98 spelen met je blok en daar valt helaas ook de V-power onder....

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 15 mar 2007, 21:06

Weet iemand wat de Beste diesel is om te tanken, je hebt tegenwooridg Vpower diesel, BP ultimate diesel?. total excellium.

Zijn er nog meer? en wat is de beste voor een PSA 2.0d motor?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 15 mar 2007, 21:09

Dinomi schreef:
GTRene schreef:Klopt, ik tank altijd Shell V-power
Denk eraan dat V-power een octaangetal heeft gelijk of lager dan 97 en dat de sportieve (getunede) auto's veel beter (en veiliger!) lopen op MINIMAAL 98, dus de conventionele Super plus.

Bij mijn Evo bijvoorbeeld is alles lager dan 98 spelen met je blok en daar valt helaas ook de V-power onder....
Als je het qua getal bekijkt ja, maar het klopt niet helemaal volgens andere gegevens...en de auto's die ik heb gehad lopen echt beter is sneller :lol: op die V-power dan op ron 98...en ook beter dan de BP helaas geen ron 100 shell hier door omstandigheden...balen!

Gebruikersavatar
Eltjo
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 aug 2006, 10:01
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eltjo » 15 mar 2007, 21:35

Mensen, dat is gewoon een reclame filmpje. Hoe kan je nou een écht vergelijk tussen brandstoffen doen met sowieso 2 verschillende auto's... :?

Wel humor dat het van de site van EVO komt want die hebben het eens een keer getest met een E60 M5 en een Golf V GTI. Ja, er was verschil. Op papier. In theorie merkte men er eigenlijk niks van...

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7210
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 15 mar 2007, 21:55

Fifth gear heeft destijds ook eens zo'n test gedaan, rollenbank etc etc.
Ging tussen een Impreza STI, Golf GTI en Clio III.
Maakte bij de STI en GTI best nog verschil, meen dat V-Power daar als beste scoorde.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5456
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 15 mar 2007, 22:36

Maar dat was wel de Engelse V-power die een dergelijk verschil gaf, niet onze octaan97 peut.

Diesel van Shell is overigens echt te merken, heb redelijk wat langzame diesels gereden en dan is ieder klein verschil op top merkbaar :).

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9073
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 15 mar 2007, 23:43

De Nederlandse Shell V-power variant is gewoon RON95 en geen RON97 heren. In Engeland is ie RON97 en bij onze oosterburen nog hoger, maar exacte getal weet ik niet (99 of 100).

Tank zelf gewoon Super Plus van Total (Excellium RON 98 ), rijdt geweldig zo, die troep van Shell is gewoon pure marketing en je schiet er geen klap mee op, kun je net zo goed gewoon Euro loodvrij tanken, scheelt je ook nog eens een paar knaken bij iedere tankbeurt.

In Duitsland mag ik er ook nog graag eens een tank Aral Ultimate ingooien (= BP Ultimate).
Laatst gewijzigd door Joop op 16 mar 2007, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 15 mar 2007, 23:55

V-Power in Engeland is RON100, zo ook in Duitsland.

Van de marketingstrategie van de Nederlandse V-Power snap ik niet zoveel. De gedachtevan V-Power benzine is geloof ik dat de auto er zuiniger en schoner van gaat rijden. De voordelen van het lagere verbruik, mocht dat al wordt bestaan, worden teniet gedaan door de hogere prijs en dus is er voor de gemiddelde Nederlander geen reden om V-Power te tanken. De mensen die wel bereid zijn om een meerprijs te betalen voor een betere brandstof zijn vaak berijders van auto's die RON98 nodig hebben of daar beter op presteren, maar zij hebben niets aan V-Power. Dus de klantengroep waarvan Sheel zeker weet dat die belangstelling heeft voor een premiumbrandstof sluit Shell uit.

Ik tank dus bijna altijd BP Ultimate 98 in mijn Alpina. Total mag ik niet.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9073
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 16 mar 2007, 00:03

In Engeland V-power RON100?? Nu wil ik het weten ook, kijk even op de Engelse Shell site (be right back...)

(I'm Back) V-power in Engeland RON99:
http://www.shell.com/home/Framework?sit ... _1602.html

In duitsland inderdaad RON100.
Laatst gewijzigd door Joop op 16 mar 2007, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Bericht door Louis » 16 mar 2007, 00:06

Ik had het geloofwaardiger gevonden, als ze de blauwe M3 daarna op dat BP spul zouden laten rijden, en die grijze op gewone.

Pas dan kan je zeggen of het echt aan de brandstof ligt en niet aan de auto.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 16 mar 2007, 00:07

Het stond in de folder.

We zijn nogal fanatiek op zoek geweest naar het goedje met de Tunnelrun. RON98 is namelijk niet bij alle tankstations verkrijgbaar.

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 16 mar 2007, 00:09

misschien een stomme vraag maar moderne auto's rijden toch ook gewoon op 95. laats zag ik namenlijk dat de nwe mercedes S221 600 ook 98 nodig heeft. Lekker als je in USA woont daar komen ze geloof ik niet hoger dan RON 91

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9073
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 16 mar 2007, 00:12

volvoc30 schreef:misschien een stomme vraag maar moderne auto's rijden toch ook gewoon op 95. laats zag ik namenlijk dat de nwe mercedes S221 600 ook 98 nodig heeft. Lekker als je in USA woont daar komen ze geloof ik niet hoger dan RON 91
De motoren zijn ook aangepast voor de amerikaanse markt. Bijvoorbeeld de 328i en de 335i die zij daar hebben zijn varianten op het 330i en 335i blok welke wij hier in Europa kennen.

Overigens lopen de motoren ook op RON91 hier, maar kans dat de motoren hier niet echt heel lekker lopen is wel heel groot, tenzij je er iedere keer heel erg rustig mee rijdt. Laat die auto daar nou net niet voor bedoedt zijn :wink:

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 16 mar 2007, 00:15

JA dat rustige rijden kan daar wel aangezien ze wel whooping 60MPH mogen rijden!! :D

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9073
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 16 mar 2007, 00:19

volvoc30 schreef:JA dat rustige rijden kan daar wel aangezien ze wel whooping 60MPH mogen rijden!! :D
En dan toch stoer proberen te doen op de diverse forums over 0-100 tijden, topsnelheid, vermogens en dat soort ongein, terwijl ze nergens zo hard mogen/kunnen. Rare jongens die yankees.

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 16 mar 2007, 00:24

ja en vooral de "10 sec car" even 400 meter rijden onder de 10 sec een ferrari enzo doet dat in 11.4. Dan heb je die film als 'the fast and the furious' waarin supra's , jetta's en meer van die getunede vehicles dat op hun sloffen doen. Maarja Nitro klaart dat klusje wel even 8)

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55765
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 16 mar 2007, 08:26

volvoc30 schreef:misschien een stomme vraag maar moderne auto's rijden toch ook gewoon op 95. laats zag ik namenlijk dat de nwe mercedes S221 600 ook 98 nodig heeft. Lekker als je in USA woont daar komen ze geloof ik niet hoger dan RON 91
die schaalverdeling is daar in de USA anders. Als ze 't daar bijv over 93 hebben is dat gelijk aan 97/98 hier. Het is daar dus niet lager.

En ik wist dat BP Ultimate erg goed was en VPower in NL gewoon fokking 95. Vandaar dat ik ALTIJD Ultimate tank.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55765
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 16 mar 2007, 08:27

Joop schreef:
volvoc30 schreef:misschien een stomme vraag maar moderne auto's rijden toch ook gewoon op 95. laats zag ik namenlijk dat de nwe mercedes S221 600 ook 98 nodig heeft. Lekker als je in USA woont daar komen ze geloof ik niet hoger dan RON 91
De motoren zijn ook aangepast voor de amerikaanse markt. Bijvoorbeeld de 328i en de 335i die zij daar hebben zijn varianten op het 330i en 335i blok welke wij hier in Europa kennen.

Overigens lopen de motoren ook op RON91 hier, maar kans dat de motoren hier niet echt heel lekker lopen is wel heel groot, tenzij je er iedere keer heel erg rustig mee rijdt. Laat die auto daar nou net niet voor bedoedt zijn :wink:
De 328i is daaro idd de variant op onze '325i' en '330i', maar de 335i's zijn gelijk, in de USA en in EU.100%

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1217
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 16 mar 2007, 08:51

hier zijn al tig draadjes over geweest volgens mij.

Had ik trouwens niet gelezen ergens dat BP ultimate in holland ook Ron 100 is?

Vooral zwaar opgefokte japanse auto's zijn hier gevoelig voor . mijn gemapte Evo liep ook niet lekker op V-power , daarom tank ik eigenlijk uit gewoonte altijd BP ultimate of indien niet voorradig minimaal Ron 98 .

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 16 mar 2007, 09:00

Leen schreef: Vooral zwaar opgefokte japanse auto's zijn hier gevoelig voor . mijn gemapte Evo liep ook niet lekker op V-power , daarom tank ik eigenlijk uit gewoonte altijd BP ultimate of indien niet voorradig minimaal Ron 98 .
Idem hier.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 16 mar 2007, 16:37

Je kan toch ook van die octaangehalte verhogers toevoegen???

Moet je bij Shell V-power 100 doen ;)

Hoger octaangehalte geeft meer gecontroleerde verbranding

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 16 mar 2007, 16:55

Goed idee.. waar haal je die octaan verhogers? gewoon bij de pomp?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: D20VT, GRzep, maurizio en 8 gasten