Ja het is waar, ik heb nu ook een Amerikaan, gelukkig zonder bladveren!
In het verleden heb ik nog weleens gezegd "Ik koop NOOIT een Amerikaan!" maar niets is zo veranderlijk als een mens blijkbaar.
In feite heb ik hem overigens niet zelf gekocht, het zit namelijk zo.....
2 Jaar geleden heb ik op Curacao gereden met een afgeragde Wrangler YJ (voorloper van de TJ) ik heb me toen zo verbaasd over het feit dat zo'n afgeragd ding wat altijd in weer en wind open stond, al 10 jaar niet meer gewassen was of normaal onderhoud gehad had nog best redelijk reed en vooral de funfactor, kapje open parkeren op plaatsen waar een normale auto nooit zou komen etc......
Dus.... heb ik toen iets gemompeld tegen mijn vriendin van 'zo iets wil ik ook nog weleens'.
Enfin ik werd 30 in december (hebben we het niet over) en ik kreeg de opdracht om een mooie Wrangler te zoeken want die zou ik voor mijn verjaardag krijgen

Na lang zoeken en veel slechte NL exemplaren gezien te hebben en gereden een perfect exemplaar gevonden precies zoals ik wilde, namelijk volledig stock.
Geen gerommel en ook geen off-roader, van de eerste eigenaar en die had hem altijd binnen staan behalve de weekenden wanneer hij hem als cabrio gebruikte....
56000km op de teller en hij stond bij de Jeep dealer in Dusseldorf met de complete onderhoudshistorie netjes in het boekje.
Lang verhaal weer... dus tijd voor de eerste foto's;
Gekocht vanuit de kelder want hij was eigenlijk al verkocht toen we aankwamen op zaterdag, de koper kwam echter de papieren pas op maandag inleveren dus als we even tekenden was hij van ons.

Dus zonder proefrit of hem überhaupt met daglicht gezien te hebben gekocht....
Vorige week gehaald en terug gereden, buiten een spannend momentje met een begrenzer op 150kmh (voelt alsof hij uit de versnelling klapt) een superrit gehad en nog best relaxed kunnen rijden in de toch wel verder spartaanse Jeep.
Dus nu kan het modden beginnen, ik heb nog nooit een auto gezien waar zo bizar veel aftermarket voor beschikbaar is.
En hopen op nog wat sneeuw deze winter, de Rubicon kan al zijn diffs locken voor-tussen-achter dus dat kan nog weleens leuk zijn in een dikke laag sneeuw