Nieuwe BMW M5 (F10)
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
@ a90
HUD in een F10 is in hoogte verstelbaar.
Gisteren stond er overigens een mooie E61 M5 bij ons in de garage. Gebrek aan koppel is hier vaak aan bod gekomen, hoe gedraagt een zwaardere M5 Touring zich in het dagelijkse? Steve wellicht?
HUD in een F10 is in hoogte verstelbaar.
Gisteren stond er overigens een mooie E61 M5 bij ons in de garage. Gebrek aan koppel is hier vaak aan bod gekomen, hoe gedraagt een zwaardere M5 Touring zich in het dagelijkse? Steve wellicht?
-
- Berichten: 18971
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Volgens mij is het altijd Steve z'n lievelingetje geweest.......
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 11 dec 2010, 20:21
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
De E61 M5 Touring is een prima wagen hoor, wel een beetje zwaar alleen. Een van de dingen die het meeste opvalt is dat de sedan uitvoering veel minder torsie in de auto kent dan de touring. Logisch natuurlijk maar het wordt door een groot dakraam nog verergerd.
Ondanks dat zou ik een touring kiezen boven een sedan als er 2 gelijke voor me zouden staan. Niet direct dan vanwege de specs maar de zeldzaamheid, Er zijn er maar 1025 van gemaakt en dat zijn er minder dan een F40 of een Carrera GT
Ondanks dat zou ik een touring kiezen boven een sedan als er 2 gelijke voor me zouden staan. Niet direct dan vanwege de specs maar de zeldzaamheid, Er zijn er maar 1025 van gemaakt en dat zijn er minder dan een F40 of een Carrera GT
- JoostSchouten
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
And....another one bites the dust!
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Wel een porno interieur zeg. 

- JP
- Berichten: 34592
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Is die witte 1er soms ook ergens achterop gereden, of ziet die neus er altijd zo uit.....? 

- JoostSchouten
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
das toch niet die wat Dre zo mooi dwars zette en DF teste zeg maar? wilde iemand dat kunstje nadoen...
- Arthur
- Berichten: 43450
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
25SVH2. Voor een toekomstige eigenaar 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
ah, nee das gelukkig een andere die Dre ook teste>> wellicht dachten ze wat een Fries kan moet ik beter kunnen...euh
bad luck in elk geval.
http://www.driving-fun.com/2666/home/te ... -ooit.aspx

http://www.driving-fun.com/2666/home/te ... -ooit.aspx
- pjvandergaag
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:05
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
wisten jullie dit al?
- Bijlagen
-
- een klep
- kleinm5f10.jpg (104.18 KiB) 1360 keer bekeken
-
- Berichten: 22353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Geen microfoon?
- pjvandergaag
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:05
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
andere kant zit dieTom schreef:Geen microfoon?

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Tja. Wat verwacht je van die auto? Koppel kromme van de V10 ligt bij ieder toerental boven die van de S62, terwijl die er juist om geroemd wordt.... De latere V10's voelen vele malen smeuïger aan dan die vroege olieboten, en ik vond het een heerlijk auto. Veel fijner dan de sedans. bij 120 in 7 plankgas natuurlijk niet indrukwekkend. Bij 120 in 3 plankgas wel. En dat is waar die motor om gaat. Huilen, gillen, loeien en ademen. Als je op die V10 een blerpijp zet snap je de motor niet. Aanzuiggeluid is alles! Ik vond de touring koppel zat hebben. Als je een koppelbeul wil die dom trappen beloont moet je gewoon een andere auto pakken, MB + Audi + Jag maken daar prima alternatieven voor.M@rcel schreef:@ a90
HUD in een F10 is in hoogte verstelbaar.
Gisteren stond er overigens een mooie E61 M5 bij ons in de garage. Gebrek aan koppel is hier vaak aan bod gekomen, hoe gedraagt een zwaardere M5 Touring zich in het dagelijkse? Steve wellicht?
Met de V10 is prima vlot op te schieten <4k rpm. Maar in dat gebied is zo'n turbo ding vele malen vlotter. Vlotter is niet altijd leuker. Dan zouden er VEEL meer GT-R's verkocht worden!
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
+ heul veul!steve smith schreef:(...) Als je op die V10 een blerpijp zet snap je de motor niet. Aanzuiggeluid is alles! (...) Vlotter is niet altijd leuker. (...)
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 15:17
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
@steve smith: Waarom vergelijk jij een V8 S62 met een V10 S85, als ik het vragen mag?steve smith schreef:Tja. Wat verwacht je van die auto? Koppel kromme van de V10 ligt bij ieder toerental boven die van de S62, terwijl die er juist om geroemd wordt.... De latere V10's voelen vele malen smeuïger aan dan die vroege olieboten, en ik vond het een heerlijk auto. Veel fijner dan de sedans. bij 120 in 7 plankgas natuurlijk niet indrukwekkend. Bij 120 in 3 plankgas wel. En dat is waar die motor om gaat. Huilen, gillen, loeien en ademen. Als je op die V10 een blerpijp zet snap je de motor niet. Aanzuiggeluid is alles! Ik vond de touring koppel zat hebben. Als je een koppelbeul wil die dom trappen beloont moet je gewoon een andere auto pakken, MB + Audi + Jag maken daar prima alternatieven voor.M@rcel schreef:@ a90
HUD in een F10 is in hoogte verstelbaar.
Gisteren stond er overigens een mooie E61 M5 bij ons in de garage. Gebrek aan koppel is hier vaak aan bod gekomen, hoe gedraagt een zwaardere M5 Touring zich in het dagelijkse? Steve wellicht?
Met de V10 is prima vlot op te schieten <4k rpm. Maar in dat gebied is zo'n turbo ding vele malen vlotter. Vlotter is niet altijd leuker. Dan zouden er VEEL meer GT-R's verkocht worden!
- Knot
- Berichten: 40464
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Omdat ie een hekel heeft aan de E39 M5 en het S62 blok 

- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Aan het blok *an sich* is niks verkeerd, alleen niet echt een nieuw ontwikkeld ///M blok maar meer een getweakte M62.
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 15:17
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Daar heb je gelijk in, maar daar zit weer een verhaal achter.Tristan schreef:Aan het blok *an sich* is niks verkeerd, alleen niet echt een nieuw ontwikkeld ///M blok maar meer een getweakte M62.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Misschien omdat ik de vraag stel........delanom5 schreef:@steve smith: Waarom vergelijk jij een V8 S62 met een V10 S85, als ik het vragen mag?steve smith schreef:Tja. Wat verwacht je van die auto? Koppel kromme van de V10 ligt bij ieder toerental boven die van de S62, terwijl die er juist om geroemd wordt.... De latere V10's voelen vele malen smeuïger aan dan die vroege olieboten, en ik vond het een heerlijk auto. Veel fijner dan de sedans. bij 120 in 7 plankgas natuurlijk niet indrukwekkend. Bij 120 in 3 plankgas wel. En dat is waar die motor om gaat. Huilen, gillen, loeien en ademen. Als je op die V10 een blerpijp zet snap je de motor niet. Aanzuiggeluid is alles! Ik vond de touring koppel zat hebben. Als je een koppelbeul wil die dom trappen beloont moet je gewoon een andere auto pakken, MB + Audi + Jag maken daar prima alternatieven voor.M@rcel schreef:@ a90
HUD in een F10 is in hoogte verstelbaar.
Gisteren stond er overigens een mooie E61 M5 bij ons in de garage. Gebrek aan koppel is hier vaak aan bod gekomen, hoe gedraagt een zwaardere M5 Touring zich in het dagelijkse? Steve wellicht?
Met de V10 is prima vlot op te schieten <4k rpm. Maar in dat gebied is zo'n turbo ding vele malen vlotter. Vlotter is niet altijd leuker. Dan zouden er VEEL meer GT-R's verkocht worden!
@Steve
M'n M5 kan ik redelijk zoals de 530xd rijden, in iedere versnelling pakt hij gewoon goed op en begint eraan te trekken. Ben toch steeds meer een luie rijder aan het worden.
Toch lijkt mij zo'n V10 Touring, op termijn wel een mooi doel om voor te gaan.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Ik vind een S62 een fijne motor. In een Z8.Knot schreef:Omdat ie een hekel heeft aan de E39 M5 en het S62 blok
En de vraag van Marcel ging over koppel van de V10. Dus vergeleek ik de V10 met de motor die geroemd wordt om z'n koppel, de S62.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Het lijkt erop dat KW en Spijkerknulletje versterking van de gelederen hebben!M@rcel schreef: @Steve
M'n M5 kan ik redelijk zoals de 530xd rijden, in iedere versnelling pakt hij gewoon goed op en begint eraan te trekken. Ben toch steeds meer een luie rijder aan het worden.
Toch lijkt mij zo'n V10 Touring, op termijn wel een mooi doel om voor te gaan.
Ik denk dat een M5T zich minder leent voor lui cruisen dan de e39. Het is gewoon een piekerige motor die minder blij is bij diesel toerentallen. Tel daarbij op dat zo'n ding gearing heeft voor 330km/h, dus de kans dat je ff een versnelling te hoog zit is gewoon reëel. Om te cruisen is een 550iT absoluut de betere auto, maar 1 nachtelijke sessie met de V10 doet allen nadelen teniet. Behalve dat een 550i ook een normaal verbruik kan realiseren, en de V10 gewoon altijd een geweldig efficiënte fuel-to-music-converter blijft. Wonderful music, but a scary amount of fuel.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13019
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Zoekt M@rcel niet dit?

-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Nee Martijn,
Heb nu 1,5 jaar van een V8 kunnen genieten en ben toe aan een andere sound.
Duidelijk info Steve,
Zal er eerst maar eens uitgebreid mee gaan rijden om te kijken of het iets voor me zou kunnen zijn?
Thanks
Heb nu 1,5 jaar van een V8 kunnen genieten en ben toe aan een andere sound.
Duidelijk info Steve,
Zal er eerst maar eens uitgebreid mee gaan rijden om te kijken of het iets voor me zou kunnen zijn?
Thanks