Nieuwe BMW M5 (F10)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door M@rcel » 12 jan 2012, 16:37

@ a90

HUD in een F10 is in hoogte verstelbaar.

Gisteren stond er overigens een mooie E61 M5 bij ons in de garage. Gebrek aan koppel is hier vaak aan bod gekomen, hoe gedraagt een zwaardere M5 Touring zich in het dagelijkse? Steve wellicht?

ErikS
Berichten: 18971
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door ErikS » 13 jan 2012, 10:14

Volgens mij is het altijd Steve z'n lievelingetje geweest.......

a90
Berichten: 123
Lid geworden op: 11 dec 2010, 20:21

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door a90 » 13 jan 2012, 16:29

De E61 M5 Touring is een prima wagen hoor, wel een beetje zwaar alleen. Een van de dingen die het meeste opvalt is dat de sedan uitvoering veel minder torsie in de auto kent dan de touring. Logisch natuurlijk maar het wordt door een groot dakraam nog verergerd.

Ondanks dat zou ik een touring kiezen boven een sedan als er 2 gelijke voor me zouden staan. Niet direct dan vanwege de specs maar de zeldzaamheid, Er zijn er maar 1025 van gemaakt en dat zijn er minder dan een F40 of een Carrera GT

Gebruikersavatar
JoostSchouten
Berichten: 1392
Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
Locatie: Waalwijk

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door JoostSchouten » 17 jan 2012, 20:29


Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Xave30 » 17 jan 2012, 20:32

And....another one bites the dust!

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin Hartog » 17 jan 2012, 20:34

Wel een porno interieur zeg. :thumbup:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34592
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door JP » 17 jan 2012, 20:36

Is die witte 1er soms ook ergens achterop gereden, of ziet die neus er altijd zo uit.....? :duck:

Gebruikersavatar
JoostSchouten
Berichten: 1392
Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
Locatie: Waalwijk

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door JoostSchouten » 17 jan 2012, 20:37

:roflol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door GTRene » 18 jan 2012, 09:50

das toch niet die wat Dre zo mooi dwars zette en DF teste zeg maar? wilde iemand dat kunstje nadoen...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43450
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Arthur » 18 jan 2012, 09:56

25SVH2. Voor een toekomstige eigenaar :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door GTRene » 18 jan 2012, 10:18

ah, nee das gelukkig een andere die Dre ook teste>> wellicht dachten ze wat een Fries kan moet ik beter kunnen...euh :coffee: bad luck in elk geval.

http://www.driving-fun.com/2666/home/te ... -ooit.aspx

Gebruikersavatar
pjvandergaag
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:05

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door pjvandergaag » 18 jan 2012, 23:10

wisten jullie dit al?
Bijlagen
een klep
een klep
kleinm5f10.jpg (104.18 KiB) 1359 keer bekeken

Tom
Berichten: 22353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Tom » 18 jan 2012, 23:13

Geen microfoon?

Gebruikersavatar
pjvandergaag
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:05

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door pjvandergaag » 18 jan 2012, 23:16

Tom schreef:Geen microfoon?
andere kant zit die :kikker:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door steve smith » 18 jan 2012, 23:34

M@rcel schreef:@ a90

HUD in een F10 is in hoogte verstelbaar.

Gisteren stond er overigens een mooie E61 M5 bij ons in de garage. Gebrek aan koppel is hier vaak aan bod gekomen, hoe gedraagt een zwaardere M5 Touring zich in het dagelijkse? Steve wellicht?
Tja. Wat verwacht je van die auto? Koppel kromme van de V10 ligt bij ieder toerental boven die van de S62, terwijl die er juist om geroemd wordt.... De latere V10's voelen vele malen smeuïger aan dan die vroege olieboten, en ik vond het een heerlijk auto. Veel fijner dan de sedans. bij 120 in 7 plankgas natuurlijk niet indrukwekkend. Bij 120 in 3 plankgas wel. En dat is waar die motor om gaat. Huilen, gillen, loeien en ademen. Als je op die V10 een blerpijp zet snap je de motor niet. Aanzuiggeluid is alles! Ik vond de touring koppel zat hebben. Als je een koppelbeul wil die dom trappen beloont moet je gewoon een andere auto pakken, MB + Audi + Jag maken daar prima alternatieven voor.

Met de V10 is prima vlot op te schieten <4k rpm. Maar in dat gebied is zo'n turbo ding vele malen vlotter. Vlotter is niet altijd leuker. Dan zouden er VEEL meer GT-R's verkocht worden!

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door FreudeamFahren » 19 jan 2012, 09:34

steve smith schreef:(...) Als je op die V10 een blerpijp zet snap je de motor niet. Aanzuiggeluid is alles! (...) Vlotter is niet altijd leuker. (...)
+ heul veul!

delanom5
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 nov 2011, 15:17

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door delanom5 » 19 jan 2012, 12:20

steve smith schreef:
M@rcel schreef:@ a90

HUD in een F10 is in hoogte verstelbaar.

Gisteren stond er overigens een mooie E61 M5 bij ons in de garage. Gebrek aan koppel is hier vaak aan bod gekomen, hoe gedraagt een zwaardere M5 Touring zich in het dagelijkse? Steve wellicht?
Tja. Wat verwacht je van die auto? Koppel kromme van de V10 ligt bij ieder toerental boven die van de S62, terwijl die er juist om geroemd wordt.... De latere V10's voelen vele malen smeuïger aan dan die vroege olieboten, en ik vond het een heerlijk auto. Veel fijner dan de sedans. bij 120 in 7 plankgas natuurlijk niet indrukwekkend. Bij 120 in 3 plankgas wel. En dat is waar die motor om gaat. Huilen, gillen, loeien en ademen. Als je op die V10 een blerpijp zet snap je de motor niet. Aanzuiggeluid is alles! Ik vond de touring koppel zat hebben. Als je een koppelbeul wil die dom trappen beloont moet je gewoon een andere auto pakken, MB + Audi + Jag maken daar prima alternatieven voor.

Met de V10 is prima vlot op te schieten <4k rpm. Maar in dat gebied is zo'n turbo ding vele malen vlotter. Vlotter is niet altijd leuker. Dan zouden er VEEL meer GT-R's verkocht worden!
@steve smith: Waarom vergelijk jij een V8 S62 met een V10 S85, als ik het vragen mag?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40464
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Knot » 19 jan 2012, 12:31

Omdat ie een hekel heeft aan de E39 M5 en het S62 blok ;)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Tristan » 19 jan 2012, 12:37

Aan het blok *an sich* is niks verkeerd, alleen niet echt een nieuw ontwikkeld ///M blok maar meer een getweakte M62.

delanom5
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 nov 2011, 15:17

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door delanom5 » 19 jan 2012, 12:56

Tristan schreef:Aan het blok *an sich* is niks verkeerd, alleen niet echt een nieuw ontwikkeld ///M blok maar meer een getweakte M62.
Daar heb je gelijk in, maar daar zit weer een verhaal achter.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door M@rcel » 19 jan 2012, 13:40

delanom5 schreef:
steve smith schreef:
M@rcel schreef:@ a90

HUD in een F10 is in hoogte verstelbaar.

Gisteren stond er overigens een mooie E61 M5 bij ons in de garage. Gebrek aan koppel is hier vaak aan bod gekomen, hoe gedraagt een zwaardere M5 Touring zich in het dagelijkse? Steve wellicht?
Tja. Wat verwacht je van die auto? Koppel kromme van de V10 ligt bij ieder toerental boven die van de S62, terwijl die er juist om geroemd wordt.... De latere V10's voelen vele malen smeuïger aan dan die vroege olieboten, en ik vond het een heerlijk auto. Veel fijner dan de sedans. bij 120 in 7 plankgas natuurlijk niet indrukwekkend. Bij 120 in 3 plankgas wel. En dat is waar die motor om gaat. Huilen, gillen, loeien en ademen. Als je op die V10 een blerpijp zet snap je de motor niet. Aanzuiggeluid is alles! Ik vond de touring koppel zat hebben. Als je een koppelbeul wil die dom trappen beloont moet je gewoon een andere auto pakken, MB + Audi + Jag maken daar prima alternatieven voor.

Met de V10 is prima vlot op te schieten <4k rpm. Maar in dat gebied is zo'n turbo ding vele malen vlotter. Vlotter is niet altijd leuker. Dan zouden er VEEL meer GT-R's verkocht worden!
@steve smith: Waarom vergelijk jij een V8 S62 met een V10 S85, als ik het vragen mag?
Misschien omdat ik de vraag stel........

@Steve
M'n M5 kan ik redelijk zoals de 530xd rijden, in iedere versnelling pakt hij gewoon goed op en begint eraan te trekken. Ben toch steeds meer een luie rijder aan het worden.
Toch lijkt mij zo'n V10 Touring, op termijn wel een mooi doel om voor te gaan.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door steve smith » 19 jan 2012, 15:25

Knot schreef:Omdat ie een hekel heeft aan de E39 M5 en het S62 blok ;)
Ik vind een S62 een fijne motor. In een Z8.

En de vraag van Marcel ging over koppel van de V10. Dus vergeleek ik de V10 met de motor die geroemd wordt om z'n koppel, de S62.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door steve smith » 19 jan 2012, 16:07

M@rcel schreef: @Steve
M'n M5 kan ik redelijk zoals de 530xd rijden, in iedere versnelling pakt hij gewoon goed op en begint eraan te trekken. Ben toch steeds meer een luie rijder aan het worden.
Toch lijkt mij zo'n V10 Touring, op termijn wel een mooi doel om voor te gaan.
Het lijkt erop dat KW en Spijkerknulletje versterking van de gelederen hebben!

Ik denk dat een M5T zich minder leent voor lui cruisen dan de e39. Het is gewoon een piekerige motor die minder blij is bij diesel toerentallen. Tel daarbij op dat zo'n ding gearing heeft voor 330km/h, dus de kans dat je ff een versnelling te hoog zit is gewoon reëel. Om te cruisen is een 550iT absoluut de betere auto, maar 1 nachtelijke sessie met de V10 doet allen nadelen teniet. Behalve dat een 550i ook een normaal verbruik kan realiseren, en de V10 gewoon altijd een geweldig efficiënte fuel-to-music-converter blijft. Wonderful music, but a scary amount of fuel.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13019
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door MartijnGizmo » 19 jan 2012, 16:29

Zoekt M@rcel niet dit?

Afbeelding

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door M@rcel » 19 jan 2012, 16:40

Nee Martijn,

Heb nu 1,5 jaar van een V8 kunnen genieten en ben toe aan een andere sound.

Duidelijk info Steve,
Zal er eerst maar eens uitgebreid mee gaan rijden om te kijken of het iets voor me zou kunnen zijn?
Thanks

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2226cc, Bing [Bot], JdvPolo, ron36 en 2 gasten