Zorgchauffeur

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Danielj

Zorgchauffeur

Bericht door Danielj » 12 jan 2012, 21:22

Hey allemaal!

Morgen is 't zover, mijn sollicitatiegesprek in Rotterdam betreffende een vacature in Goes/Middelburg voor een zorgchauffeur ( minder valide personen vervoeren ). Ze verwachten dat ik in pak kom, standaard voor een chauffeur, dus this is some serious business. Ik vroeg me af of er misschien hier meerdere mensen zijn met ervaring in personenvervoer. Waar letten ze voornamelijk op bij een sollicitant? Ik neem aan dat ze sowieso willen weten hoe je omgang is met oudere mensen, maar dat lijkt me een beetje lastig te screenen.
Taxipas etc. wordt via hun geregeld, zij betalen 600€, jij betaald €350 verdeelt over €35,- inhouding op je salaris per maand. ( Sounds good imo )

Any tips anyone? :D

KoenM

Re: Zorgchauffeur

Bericht door KoenM » 12 jan 2012, 21:37

*Subscribed*

Binnenkort hopelijk op gesprek komen voor de functie Hiker, dus kan ook wel wat tips gebruiken :)

Buiten je veel succes te wensen kan ik je verder niet helpen..

Emiel

Bericht door Emiel » 12 jan 2012, 21:48

Succes met het vinden van een balans tussen de druk die het bedrijf je geeft , om te pushen en te zorgen dat je tijd over houd, en het rustig moeten rijden omdat sommige patienten lichamelijke pijn krijgen van drempels en omrijden noodzakelijk is om drempels te vermijden.

Suces met je solicitatie

:df:

Tuurke

Bericht door Tuurke » 12 jan 2012, 22:11

"Ze verwachten dat ik in pak kom, standaard voor een chauffeur, dus this is some serious business"

Ach das puur voor de looks, denk je nou echt dat het de klanten veel uit maakt, als het er maar een beetje net uitziet. :)(dat is bij zakelijk vervoer natuurlijk wel iets anders). Maar ze zullen dit voeren als beleid, officieel is het bij het taxibedrijf waar ik werk ook verplicht. Als je sommige mensen eigen kleding laat dragen dan stappen de klanten niet meer in :tong: .

Maar zelf rijd ik gewoon meestal met een nette spijkerbroek, nette schoentjes en werk blouse.
Gewoon lekker jezelf zijn, over het algemeen nemen ze bijna alles wat op gesprek komt aan.
Gewoon netjes en correct zijn, zoals je bij elk sollicitatiegesprek zou zijn.

Mijn taxipas werd overigen helemaal betaald, na 2 jaar diensttijd was dat kwijtgescholden, ging je eerder weg, moest je het resterende deel terug betalen. Verder is het natuurlijk belangrijk dat je netjes rijd, geen gerace en gescheur.

Ik heb al 4 jaar een bijbaantje bij een groot taxibedrijf hierin de buurt. vanaf mijn 18e, rijd is daar een beetje rond. Leuke bijbaan overigens, doe het nog altijd met veel plezier. Als ik over een maand afgestudeerd ben zal dat wel afgelopen zijn.

Tja druktje is vooral in het begin lastig, helemaal als je ritten moet combineren, nu is het bij het bedrijf waar ik werk momenteel wat rustiger. Maar toen ik er net een jaar werkte, ging het er gek aan toe. Met gierende banden half driftend met een ouwe E waar 9 ton op stond door de bochten heel jagen :blink: . Met sprinters door de stad heen jagen, waarna de stad in de rook opging, als je volgas optrok stond er gewoon een zwarte streep op de weg. :banging:

Goede ouwe tijd.
Tegenwoordig wel wat beter materiaal en meer chauffeurs :blink:

Taxi bedrijf waar ik werk rijd overigens alles, voor de heftige ervaring kan ik je zaterdag nacht adviseren :blink:

Danielj

Bericht door Danielj » 12 jan 2012, 22:16

Tuurke schreef:"
Verder is het natuurlijk belangrijk dat je netjes rijd, geen gerace en gescheur.
Haha, bedankt allen! Geldt dit voor het halen van de taxipas? Of willen ze je eerst nog even 'testen' bij sollicitatie voordat ze zover zijn?

Tuurke

Bericht door Tuurke » 12 jan 2012, 22:34

Je mag geloof ik 3 maanden rijden in opleiding, dus zonder taxipas.

Of ze een testje doen hangt maar net van het bedrijf af, echt representatief is het natuurlijk toch niet.

Zorg trouwens dat je vastgelegd wat er gebeurt als je zakt voor je taxi examen.
Mocht het voorkomen moet je wel weten wie daarvoor opdraait.

Ben zelf een keer gezakt op het praktijk examen bij het CBR. (bedrijf betaalde gewoon de 2e keer ook gelukkig)
Daarvoor moet je van een bepaalde stad straten kennis hebben. (net of we geen tomtom of stratenboek hebben :lezen: ) Als je dan een moeilijke examinator treft kan het pittig zijn.

Danielj

Bericht door Danielj » 12 jan 2012, 22:49

Hoe bedoel je.. vastleggen wat er gebeurt? :D Moet toch niet de gehele rit gaan filmen ofzo eh? ^^

Joy

Bericht door Joy » 12 jan 2012, 22:56

Op papier laten zetten wat er precies wel of niet vergoed gaat worden van de taxipas, bijvoorbeeld als je zakt of door andere redenen niet verder zou gaan.

Tuurke

Bericht door Tuurke » 12 jan 2012, 22:59

Joy schreef:Op papier laten zetten wat er precies wel of niet vergoed gaat worden van de taxipas, bijvoorbeeld als je zakt of door andere redenen niet verder zou gaan.
inderdaad dit bedoel ik, taxibedrijven staan immer niet bekend om de nette omgang met personeel.

Individual

Bericht door Individual » 13 jan 2012, 01:02

KoenM schreef:*Subscribed*

Binnenkort hopelijk op gesprek komen voor de functie Hiker, dus kan ook wel wat tips gebruiken :)

Ik neem aan dat je het over het bedrijf in Breda hebt. Ten eerste moet je natuurlijk zorgen dat je netjes op tijd bent. Klinkt vanzelfsprekend, maar tijdens mijn sollicitatie was ik de enige van de drie die daadwerkelijk kwam opdagen. Daarnaast moet je er natuurlijk een beetje representatief uitzien. Je hoeft niet volledig in pak, maar een pantalon, overhemd en nette schoenen zijn wel aan te raden.

Normaal gesproken verloopt de het gesprek en de daaropvolgende rijtest in groepsverband. Het gesprek is vrij informeel. Je krijgt wat uitleg over hoe de sollicitatieprocedure verloopt en verder gewoon wat gebabbel. Daarna volgt de rijtest. Dit is een ritje van een half uurtje in een auto met automaat (Passat, 5 serie of S80). Verwacht geen taferelen zoals bij het afrijden voor je rijbewijs. Gewoon netjes rijden en geen gekke fratsen uithalen. Daarna worden nog wat praktische zaken besproken en in principe ben je dan aagenomen.

@Daniel: Succes morgen

Geert.

Bericht door Geert. » 13 jan 2012, 01:18

Ik heb heel wat jaartjes in de arbeidsbemiddeling gewerkt en de beste tip is reeds al genoemd: wees jezelf! geen sociaal wenselijke antwoorden omdat jij denkt dat de andere partij dit wil horen, prikken de meeste mensen zo doorheen.

Uiteraard hou je wel de etiquette van het solliciteren in de gaten, kom op tijd, zorg dat je netjes en schoon verschijnt (want belieeeevvvee me, dat gebeurt niet altijd ! :kotsen: )

Probeer ook de sfeer van het gesprek op te vangen en pas je daarop aan (spiegelen).

En ben je onverhoopt zenuwachtig en loopt het gesprek niet echt zoals je zelf wilt, zeg het dan! Zeg gewoon eerlijk dat je zenuwachtig bent omdat je de baan echt graag wilt :D je zult zien dat mensen je dan gaan "helpen" en het gesprek een stuk beter gaat.

Succes !

KoenM

Bericht door KoenM » 13 jan 2012, 10:15

Individual schreef:
KoenM schreef:*Subscribed*

Ik neem aan dat je het over het bedrijf in Breda hebt. Ten eerste moet je natuurlijk zorgen dat je netjes op tijd bent. Klinkt vanzelfsprekend, maar tijdens mijn sollicitatie was ik de enige van de drie die daadwerkelijk kwam opdagen. Daarnaast moet je er natuurlijk een beetje representatief uitzien. Je hoeft niet volledig in pak, maar een pantalon, overhemd en nette schoenen zijn wel aan te raden.

Normaal gesproken verloopt de het gesprek en de daaropvolgende rijtest in groepsverband. Het gesprek is vrij informeel. Je krijgt wat uitleg over hoe de sollicitatieprocedure verloopt en verder gewoon wat gebabbel. Daarna volgt de rijtest. Dit is een ritje van een half uurtje in een auto met automaat (Passat, 5 serie of S80). Verwacht geen taferelen zoals bij het afrijden voor je rijbewijs. Gewoon netjes rijden en geen gekke fratsen uithalen. Daarna worden nog wat praktische zaken besproken en in principe ben je dan aagenomen.

@Daniel: Succes morgen
Bedankt voor de tips (Y)
Ik wil dit gaan doen bij EasyWay, zij zitten namelijk ook in Groningen ;)
Moet natuurlijk nog wel uitgenodigd worden, al lijkt dat volgens de site een kwestie van tijd te zijn..

Ik was vooral benieuwd naar de rijtest, dacht dat deze nog weleens strenger kon zijn dan je rijexamen, maar dat valt dus mee? :)
Heb al wel gezorgd dat ik redelijk veel met een automaat heb gereden, lijkt me toch wel fijn :lol:

Danielj

Bericht door Danielj » 13 jan 2012, 10:41

Bedankt allemaal! Ik vertrek zo richting Rotterdam. Ik hou jullie op de hoogte!!

Xave30

Bericht door Xave30 » 13 jan 2012, 10:58

Suc6 Daniel!

Jorik

Bericht door Jorik » 13 jan 2012, 11:41

Succes!

Individual

Bericht door Individual » 13 jan 2012, 14:12

@KoenM: Ik werk ook bij EasyWay. Uitnodiging laat vaak even op zich wachten. Bij mij duurde dat een week of vier. Ik ken echter ook verhalen van vrienden van mij die tot op heden nooit zijn gebeld voor een gesprek. Het formulier nog eens invullen op de site wil dan wel eens helpen.

Rijtest is heel gemoedelijk. Gewoon een stukje rijden rondom Breda, kan eigenlijk niet fout gaan. In mijn kennissenkring zijn er acht mensen die daar een rijtest hebben gedaan, niemand die gezakt is voor die rijtest.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 13 jan 2012, 15:19

Mister-G schreef:Ik heb heel wat jaartjes in de arbeidsbemiddeling gewerkt en de beste tip is reeds al genoemd: wees jezelf! geen sociaal wenselijke antwoorden omdat jij denkt dat de andere partij dit wil horen, prikken de meeste mensen zo doorheen.

Uiteraard hou je wel de etiquette van het solliciteren in de gaten, kom op tijd, zorg dat je netjes en schoon verschijnt (want belieeeevvvee me, dat gebeurt niet altijd ! :kotsen: )

Probeer ook de sfeer van het gesprek op te vangen en pas je daarop aan (spiegelen).

En ben je onverhoopt zenuwachtig en loopt het gesprek niet echt zoals je zelf wilt, zeg het dan! Zeg gewoon eerlijk dat je zenuwachtig bent omdat je de baan echt graag wilt :D je zult zien dat mensen je dan gaan "helpen" en het gesprek een stuk beter gaat.

Succes !
100% eens :thumbup:

KoenM

Bericht door KoenM » 13 jan 2012, 16:49

Individual schreef:@KoenM: Ik werk ook bij EasyWay. Uitnodiging laat vaak even op zich wachten. Bij mij duurde dat een week of vier. Ik ken echter ook verhalen van vrienden van mij die tot op heden nooit zijn gebeld voor een gesprek. Het formulier nog eens invullen op de site wil dan wel eens helpen.

Rijtest is heel gemoedelijk. Gewoon een stukje rijden rondom Breda, kan eigenlijk niet fout gaan. In mijn kennissenkring zijn er acht mensen die daar een rijtest hebben gedaan, niemand die gezakt is voor die rijtest.
Oke, handig zo'n verhaal van een insider :lol:

Ik denk dat ik, wanneer ik na mijn tentamens nog niks gehoord heb, er even een belletje aan waag.
Of ze een indicatie kunnen geven hoelang de wachtrij is ;)

Danielj

Bericht door Danielj » 13 jan 2012, 18:41

En weer terug. Was effe wat papierwinkel, maar ik heb de job. Volgende week immens veel formulieren en aanvragen doen. Gedrags licentie en weet ik wel niet wat. Nu nog even verder op m'n andere werk, ( BMW-rijder eh Blijf Maar Werken ). :wave:

Ik vertel verdere details vanavond als ik terug ben, thanks voor de ondersteuning iig, het gesprek liep goed ;)

Leroy BMW

Bericht door Leroy BMW » 13 jan 2012, 18:45

gefeliciteerd :mrgreen:

Jorik

Bericht door Jorik » 13 jan 2012, 20:23

Mooi man, gefeliciteerd!

Xave30

Bericht door Xave30 » 13 jan 2012, 20:44

Gefeliciteerd.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 13 jan 2012, 22:29

Ik doe al een jaar of 5 het onderhoud en de schoonmaak bij een zelfde bedrijf dat zorgvervoer doet, alle chauffeurs hebben idd een pak aan maar omdat het een familiebedrijf is hebben we een gemoedelijke informele sfeer onder elkaar.
Denk bij minder valide personen niet meteen aan ouderen maar ook aan mensen met een zware geestelijke handicap die in een rolstoel zitten of licht gehandicapten die naar een dagverblijf gaan. Ik weet niet of je deze in jouw baan ook moet gaan vervoeren maar soms willen er nog wel eens merkwaardige/onredelijke situaties voorkomen waar je als chauffeur de zondebok van dreigt te worden.
In het gesprek zullen ze waarschijnlijk gewoon de baan wat meer willen toelichten en duidelijk maken hoe je als chauffeur met ouderen om moet gaan, als ze dan een goede sociale instelling merken van jouw kant en dat jullie op 1 lijn zitten moet het geen probleem zijn.

Danielj

Bericht door Danielj » 14 jan 2012, 00:19

Het verslag van de geslaagde vrijdag de 13e.
Eenmaal gearriveerd, strak in pak om 13:00 stipt, werd ik ontvangen in een wat oud gebouw. Een kantoor waar ze werken als een soort uitzendbureau van taxi-chauffeurs richting taxi-bedrijven. Na een kort, maar krachtig sollicitatie gesprek, was zij van mening dat deze positie mij wel zou liggen. Daar kwam de stapel papierenwinkel, teken dit, teken dat, lees dit door, dat door. Na alles te hebben gekrabbeld en het gevoel van Brad Pitt de 2e te zijn wegebte, heeft ze mij verder de procedures uitgelegd en hoe een dag er zowel uit ziet. De afspraak is dat zij 600€ vergoeden van de taxipas ( €350 voor mijn rekening over 10 maanden verspreidt, €35,- per maand inhouding op loon ) De medische keuring etc. zijn allemaal voor hun rekening.
De VOG ( Verklaring omtrent gedrag ) moet ik wel uit m'n eigen bankpasje proesten, maar € 25,- is te overzien :)
Mocht ik een onderdeel van de taxipas opleiding niet halen, hetzij theorie ofwel praktijk, is dat voor mijn rekening. Helaas, kan niet alles hebben.
Ik verdien zo'n €9,12 per uur bruto en dit stijgt wanneer ik mijn taxipas heb. ( voor 'n 19-jarige... )

Wat het werk zelf precies inhoudt, is in een MB Sprinter voor 8/10-personen kachelen en mensen oppikken hier, afzetten daar. Zelf zien te combineren om eventueel 'efficiënter' te rijden. Het is nog onbekend of het een handbak of een automaat betreft. Mijn gok was automaat, zij zei gek genoeg dat ze denkt dat 't een handbak betreft, maar ze wist 't niet zeker.
Na alles te hebben opgestuurd volgende week, en zo'n theorieles in Amsterdam te hebben gehad, zal ik denk ik over zo'n 4-weekjes starten. Overigens krijg ik een tijdelijke taxipas van 3-maanden.

ErikS

Bericht door ErikS » 14 jan 2012, 08:27

Mooi man!

Leuke baan, en voor een 19 jarige net salaris!
(Tenminste, om er zo makkelijk in te rollen, en naast je studie.)

Plaats reactie