Nieuwe Porsche Boxster

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Kasteel

Re: Nieuwe Porsche Boxster

Bericht door Kasteel » 12 jan 2012, 11:21

Geweldig die gewicht besparing, je zal maar net een speciaal model zonder airco, tellerkap, navigatie of fatsoenlijk dak hebben gekocht ;).
Ruben schreef:Ziet er goed uit. Moet eerlijk bekennen dat ik laatst even in de nieuwe 911 ben gaan zitten en dat het interieur toch wel een prettig gevoel gaf. Je moet je er even overheen zetten dat het gebaseerd is op de Panamera, maar zodra je zit ben je dat vergeten.
+1
Had er vanaf de foto's niet zo veel vertrouwen in, maar vond het echt fraai van binnen!
Ik zat in een exemplaar met die (schofterig dure) adaptieve sportstoelen, deze waren echt top, beter dan de vorige imho.

Tristan

Bericht door Tristan » 12 jan 2012, 12:04

SpyderFerdi schreef:Kappersimago zal blijven, maar goed, mij noemen ze ook vaak Jan Veen. Waarom is nooit duidelijk.
:mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 12 jan 2012, 12:38

Erg mooie auto is het. 63K instapprijs, paar toeters en bellen en (min of meer dik) onder de 70K rij je de showroom uit! Lijkt me voor zo'n auto een topdeal. Vermogen is niks mee. Cijfers voor de instapper komen overeen met mijn Z4, en dat is genoeg voor dikke pret.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 12 jan 2012, 12:49

RVV schreef:... 63K instapprijs, paar toeters en bellen en (min of meer dik) onder de 70K rij je de showroom uit! Lijkt me voor zo'n auto een topdeal. Vermogen is niks mee. ..
+1. Aan een paar toeters en bellen hangt bij Porsche vaak een leuk prijskaartje. Ik schat in rond de 75K (stereo, sportpoef, kleurtje, airco, alarm, 19", leer, etc ..). Maar dan nog, een aanzienlijk stuk goedkoper dan de voorganger. Scheelt zo maar 15k (!) schat ik in. Dat is dik geld. Je zal toch een lullo zijn en net een vorige versie gekocht hebben, wat een lapzwans ben je dan .. woohaa.

Tom

Bericht door Tom » 12 jan 2012, 12:50

Dat viel mij ook op, Boxster non-S heeft al prima cijfers, niets om je voor te schamen.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 12 jan 2012, 13:05

Vind de nieuwe toch een vooruitgang qua looks. Precies op die punten waar dat nodig was. Achterlichten blijven, beetje zoals de huidige ook is, erg 'ontwerperig' met dat spoilertje door de achterlichten heen. Maar ach. kniesoor. Lekker bakkie.
Toch blijft dit beeld wel even hangen, toen ik de voorpartij voor het eerst zag op de foto:

De nieuwe Boxster
Afbeelding

Toyota MR2
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jan 2012, 13:19

je kan ook dit voorbeeld nemen

Afbeelding

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 12 jan 2012, 13:20

Die MR2 zie ik er ook niet in :hmmm:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 jan 2012, 13:28

RVV schreef:Erg mooie auto is het. 63K instapprijs, paar toeters en bellen en (min of meer dik) onder de 70K rij je de showroom uit! Lijkt me voor zo'n auto een topdeal. Vermogen is niks mee. Cijfers voor de instapper komen overeen met mijn Z4, en dat is genoeg voor dikke pret.
+1.

Dan zie je tóch wat 700cc EN twee cylinders méér plus 65pk en extra Newtonmeters eigenlijk toch wel nodig zijn he. :D

Leuke kar geworden.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jan 2012, 13:36

Als dit een voorbode is voor de nieuwe Cayman, dan zeg ik: Doen!

Hij is op een paar punten echt goed aangepakt:
- Koplampen
- Sper
- Zuiniger
- Levendiger motor (verwacht ik door de directe injectie)

Zoals anderen ook zeggen, met het instapmodel is nu niets meer mis, zo lijkt 't. Dat was weleens anders.

Ik ben benieuwd of er uiteindelijk nog VAG-motoren inkomen. De 2.0 turbo leent zich ook prima voor de Boxster als nieuw instapmodel met +-220 pk.

RVV

Bericht door RVV » 12 jan 2012, 13:42

Robin schreef:
RVV schreef:Erg mooie auto is het. 63K instapprijs, paar toeters en bellen en (min of meer dik) onder de 70K rij je de showroom uit! Lijkt me voor zo'n auto een topdeal. Vermogen is niks mee. Cijfers voor de instapper komen overeen met mijn Z4, en dat is genoeg voor dikke pret.
+1.

Dan zie je tóch wat 700cc EN twee cylinders méér plus 65pk en extra Newtonmeters eigenlijk toch wel nodig zijn he. :D

Leuke kar geworden.

Vind te makkelijk, iets met appels en peren. Compleet verschillende auto's maar ook verschillende doelgroep. De ToySu rijder zal een boxster nooit als alternatief zien. En een Porscherijder haalt zijn neus op voor zo'n riceboy racertje.

De kunst is beide wagens op hun waarde te schatten :wink:

Robin

Bericht door Robin » 12 jan 2012, 13:54

RVV schreef:
Robin schreef:
+1.

Leuke kar geworden.

Vind te makkelijk, iets met appels en peren. Compleet verschillende auto's maar ook verschillende doelgroep. De ToySu rijder zal een boxster nooit als alternatief zien. En een Porscherijder haalt zijn neus op voor zo'n riceboy racertje.

De kunst is beide wagens op hun waarde te schatten :wink:
Inderdaad, dit een 8+ en die andere 'n 7tje. Klopt. :D

Maar waarom compleet verschillende doelgroep? Die discussie hebben we al gehad. En je stopt de ricerboy(...)ToySurijder en de 'arrogante ' Porscherijder wel lekker in hokjes....of dat nou zou handig is EN of dat in de praktijk nou echt zo is? Ik heb m'n twijfels Rico.

Dat appels met peren vergelijken wordt er bij gehaald omdat a de prestaties van die appels beter zijn EN vooral omdat appels nogal duurder zijn dan peren op het moment. :D

Je komt er in ieder geval gemakkelijk vanaf 2.7 instapper met 265pk en 5,4 naar de 100. Prima waardes inderdaad. En daar heb ik 't bij dat andere ding zo vaak over. Lach er maar om. Doe ik ook. :lol:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 12 jan 2012, 14:07

GTRene schreef:je kan ook dit voorbeeld nemen

Afbeelding

Afbeelding
Ja, eensch met René, dit kun je ook doen en het is ook zo. Cool ding die nieuwe Boxster. Ben benieuwd naar de toekomstige Spydervariant in deze. Komt ook op/rond 1.240kg! Mooi hoor. Maar dat zal nog wel wat jaartjes duren.
Die bredere en langere wielbasis zal de wegligging van deze Boxster ook ten goede komen. Dat kan de Boxster namelijk best gebruiken, een nog 'meer volwassen' wegligging. Glazen bol: ik voorspel een tijd nét onder de 8.min NBR voor de Boxster S. Wat ik je brom.

Robin

Bericht door Robin » 12 jan 2012, 14:12

SpyderFerdi schreef:Wat ik je brom.
Je bromt inderdaad nogal in dit draadje Ferdinand. Moet dat nou? :D

Wees blij met dat fantastische toestel wat je hebt man! :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jan 2012, 14:22

:mrgreen:

Joost

Bericht door Joost » 12 jan 2012, 14:54

Mooi ding.

Ik vind hem een stuk mooier dan het vorige model. Ben erg benieuwd naar de nieuwe Cayman.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 12 jan 2012, 15:43

Robin schreef:
SpyderFerdi schreef:Wat ik je brom.
Je bromt inderdaad nogal in dit draadje Ferdinand. Moet dat nou? :D
Ben natuurlijk een beetje zenuwachtig Robin, new kid on the block. Snap je wel? Gaan jullie mij natuurlijk uitlachen om dat ouwe hok van mij. Moet ik voor zijn door te zeggen dat 'ie op een Toyota lijkt. Kan ik daarna weer ongegeneerd roeptoeteren in het 1M en 5M draad (samen met Hans).

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 12 jan 2012, 16:36

Andre schreef:Zijkant van de nieuwe is veel mooier dan van de vorige versie.
+1, veel 3-dimensionaler dan dat oude hok! Erg geslaagde creatie maar na gisteren in de nieuwe 911 gezeten te hebben zou ik het even niet weten mbt keuze 911 of Boxster. Tevens de oude naast de nieuwe 911 eens kunnen zien en dan zie je toch dat de verschillen groter zijn dan op de pics...zal dus ook voor de Boxster gelden. Eerst die dus maar eens IRL zien...misschien is die 911 dan weer uit beeld!
Dennis Cavallino schreef: - Levendiger motor (verwacht ik door de directe injectie)

Ik ben benieuwd of er uiteindelijk nog VAG-motoren inkomen. De 2.0 turbo leent zich ook prima voor de Boxster als nieuw instapmodel met +-220 pk.
DI heeft de huidige S ook al. 4-pitter zou een Boxster worden dus theoretisch wel een VAG motor maar geen 4 in lijn maar een P ontwerp.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jan 2012, 17:37

hij is echt een stuk mooier...eneuh kijk eens de nwe 911 cabrio...vraag me af wie die nog besteld, vind hem lelijk haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

die 911 cabrio lijkt nou echt zo'n blonde vrouwen auto en of super onderhouden wat te gladjakker mannen haha en de boxter nu wat meer mannelijk in verhouding.

Tommy

Bericht door Tommy » 12 jan 2012, 19:32

Mooi ding, moet ik maar beginnen met sparen... .argh... zucht... :-)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 12 jan 2012, 19:39

GTRene schreef:hij is echt een stuk mooier...eneuh kijk eens de nwe 911 cabrio...vraag me af wie die nog besteld, vind hem lelijk haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

die 911 cabrio lijkt nou echt zo'n blonde vrouwen auto en of super onderhouden wat te gladjakker mannen haha en de boxter nu wat meer mannelijk in verhouding.
Boxster is erg mooi. Oogt compact en 'bol'. De afdekplaat achter de stoelen is ook leuk vormgegeven.
Bovenstaande foto's geven nogmaals aan dat de motor lay-out van de 911 het complete design verpest. Met een stalen dak valt het minder op, maar de cabrio is :kotsen:

Robin

Bericht door Robin » 12 jan 2012, 19:59

Gottimhimmel. Wat mooi. :love:
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jan 2012, 20:08

mooie combo he...hier nog wat

Afbeelding

http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 47961.html

ook best fraaie interieur foto's pdk en handbak

Mathieu

Bericht door Mathieu » 12 jan 2012, 20:18

Robin schreef:Gottimhimmel. Wat mooi. :love:
Afbeelding
Absoluut :love:

Tristan

Bericht door Tristan » 12 jan 2012, 20:33

Mooie combi ook qua velgen, kleur interieur en etc.

:love:

Plaats reactie