Zozo, zit je duur te wonen EliseElise schreef:Waarop baseer je dit soort uitspraken?Luco schreef:Dennis, ik denk dat beiden kan, villa's en appartementen, beiden kunnen ouderen aanspreken.
Alleen dit plan is opgezet als elke willekeurige vinexwijk, alleen met prijzen van een luxepark, die combinatie werkt niet, als mensen een villa of appartement kopen van tussen de 1 en 4 miljoen euro, dan willen ze niet als een stel fokkippen op elkaar gepropt worden.
enigszins gecharcheerd.
Het grappige is namelijk dat ik zelf in zo'n soort woning woon. Een inbreilocatie in de oude dorpskern waar ze 10 verschillende type huizen op een eigen hofje hebben neergezet. Prijs bij de bouw, allemaal rond het miljoen...... sla je het om naar kavelgrootte, vierkante meters of inhoud dan waren ze allemaal vééls te duur.....en toch allemaal verkocht.

Maar ben het verders wel met je eens. Geloof ook dat er echt wel mensen te vinden zijn voor dit soort projecten. En dat heeft weinig met jong of oud te maken.
Zo heb je mensen die graag in de nieuwbouw zitten. Zo heb je mensen die graag een grachtenpand in Amsterdam willen, Of een project als hierboven vernoemd wordt.
Waarom ? Charme ? Veiligheid ? Clubgevoel ? Afgezonderd ? Speciaal ? Nieuw ? Soort bij soort ? Who knows.. Maar mijn zwager , oogarts, en zijn vrouw , professor, wonen ook in Amsterdam in een aftands herenhuis waar zij de hoofdprijs voor betaald hebben. Typisch huis voor het type mens. En de buren zijn ook van het gelijke soort. ( Wouter Bos is er een van overigens.. ) En die zitten daar lekker bij elkaar.
Zou je zeggen, ik ga echt geen 1.5mil ( want dat kost het ) uitgeven aan zo'n grafpand waar je bijv een kraan + wasbak terugvind waar je in een verlopen huurwoning nog voor zou schamen. Maar het wordt verkocht.
En ik denk dat het type mens gewoon zoiets opzoekt. De burgelijke middenmoot in de 2kappers in de nieuwbouw De volksmens in de volksbuurten, de upperclass in luxe nieuwbouwprojecten. Lekker bij elkaar..Weet je teminsten zeker dat je wat gemeen hebt met je buurman en je schaamteloos kan discussieren of je nu een 458 moet nemen of een Masaratti Sport Coupe..
Dat het project faalt sluit ik dan maar aan bij Rico's verhaal.. Er faalt zoveel op dit moment in de bouw en aannemerswereld. Wellicht dat dit project gewoon weer opgepikt wordt door een andere investeerder of iemand die er heil in ziet.