Eerste test Hyundai Genesis Coupe

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Eerste test Hyundai Genesis Coupe

Bericht door Spijkerhard » 10 jan 2012, 10:39

Robin Hartog schreef:Ik zat toevallig vanavond eens te kijken wat dat ding tweedehands nu moet kosten. Maar Autotrack had hem niet tussen de lijst staan en bij Marktplaats was de enige mogelijkheid om Hyundai als merk te kiezen en Genesis in te vullen als trefwoord. Dingen zijn iig nog best prijzig. Vind het wel echt een heel gaaf ding. :thumbup:
Hmmm, als ik naar de km-standen van de ca 20 Genesisses ( :bag: ) kijk op gaspedaal.nl kijk, is het nu nog geen succesnummer voor Hyundai NL....

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 jan 2012, 11:26

Bedenk alleen wel dat een Genesis Coupé een veel grotere auto is dan de GT86. Die is echt een slag kleiner. Alle mensen die zeiken dat de GT86 te weinig pk's heeft, moeten een Genesis Coupé gaan overwegen, of dat nu de V6 of Turbo wordt ligt gewoon aan je budget. De auto is imho helemaal af.

Nu de turbo veel sneller wordt dan 'ie was (voor een prijs van +-40 mille), is dat meteen dé reden voor Toyota NL om de prijs van de GT86 echt op 30-35 mille te zetten in plaats van 40 mille. Dat heb ik al vaker gezegd, maar het is gewoon zo. :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 jan 2012, 11:33

Spijkerhard schreef:
Robin Hartog schreef:Ik zat toevallig vanavond eens te kijken wat dat ding tweedehands nu moet kosten. Maar Autotrack had hem niet tussen de lijst staan en bij Marktplaats was de enige mogelijkheid om Hyundai als merk te kiezen en Genesis in te vullen als trefwoord. Dingen zijn iig nog best prijzig. Vind het wel echt een heel gaaf ding. :thumbup:
Hmmm, als ik naar de km-standen van de ca 20 Genesisses ( :bag: ) kijk op gaspedaal.nl kijk, is het nu nog geen succesnummer voor Hyundai NL....
Dat heeft Huyndai deels aan de slurptax te danken, waardoor de V6 10 mille duurder is dan de 2.0 Turbo, maar ook aan hun marketing.

Op de Autorai stond de Genesis Coupé letterlijk in een hoekje (in 1 kleur). De i40 was kennelijk belangrijker.

Na wat artikelen in de autopers (incl de test van mijn persoontje), hoorde je vervolgens niets over die auto. Zet zo'n ding in als Driftauto in competitieverband, verhuur ze aan de filmindustrie of seriemakers en laat ze overal proefritten maken, whatever... maar doe iets.

Ik hoop dat de prijsstelling van de herziene V6 en de prestaties van de Turbo ervoor zorgen dat dit model de status en succes krijgt dat het verdient. Je krijgt veel waar voor je geld en één van de leukste sportwagens die er momenteel onder de 50.000 euro te koop zijn. Daar zijn er niet veel van...

Ik had er hier op DF meer (van) verwacht. Nu is er welgeteld geen 1?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 feb 2012, 13:00

Test van de vernieuwde Genesis Coupé, inclusief rondjes op circuit met de nieuwe 2.0 Turbo en de vernieuwde 3.8 V6 in zowel R-Spec uitvoering als met het Track Package :

http://www.thetruthaboutcars.com/2012/0 ... sis-coupe/

Knot

Bericht door Knot » 26 feb 2012, 13:39

Ziet er toch wel wat dikker en gelikter uit dat 2013 model!

Hielke

Bericht door Hielke » 26 feb 2012, 14:30

Leuk ding voor de drifters.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=G3cK65jD ... re=related[/youtube]

Plaats reactie