Bekeuring ongeldig door foutieve datum?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Maurice Hoekstra

Bekeuring ongeldig door foutieve datum?

Bericht door Maurice Hoekstra » 14 mar 2007, 17:36

Heren,

Ik ben sinds het begin van driving-fun.com al een fanatieke meelezer maar van posten kwam het maar nooit. ‘Helaas’ heb ik daarvoor sinds vandaag wel een goede reden, ik ben gelaserd!

Normaal gesproken prima, eigen schuld dikke bult maar vanmiddag moest ik toch echt op een zo goed als verlaten zonnelaan bij paddelpoel te Groningen een brommobiel inhalen. De motoragent stond goed verstopt achter een bomvol bushokje en ik zag hem dus pas nadat hij fanatiek de weg opsprong. Resultaat, 72 km/h waar je 50 mag. Boete: 87 euro. En dat is behoorlijk zuur of zoals de agent terecht opmerkte, een volle tank euro 98.

Nu heeft hij echter 14-04-2007 in plaats van 14-03-2007 als datum ingevuld op de bekeuring. Maak ik enige kans om de bekeuring ongeldig te laten maken? En zo ja, wat kan ik dan het beste doen om ervoor te zorgen dat ik niet hoef te betalen? Een bezwaarschrift maken voor de officier van justitie of de verkeerspolitie Groningen bellen?

Alvast bedankt!

RVV

Bericht door RVV » 14 mar 2007, 17:41

Lijkt mij een sepootje. Wel even laten sudderen dan voor laten komen tzt en er voor zorgen dat je op 14-4-07 een goed dichtgetimmerd alibi hebt dmv getuigen oid. Die kunnen dan onder ede verklaren dat jij 14-4-07 nooit te hard kan hebben gereden op de zonnelaan. Omdat je bv op dat tijdstip taart zal te eten bij je oma ofzo. Weet ik veel. bedenk maar wat.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 mar 2007, 17:42

Deze overtreding is een Wet Mulder, dus voor zover ik weet maakt een foutief ingevulde datum op het gele bonnetje niets uit.

Welkom trouwens :lol:

Elmar

Bericht door Elmar » 14 mar 2007, 17:44

Mijn broer is eens staande gehouden voor veel te hard rijden. Hij kreeg een dagvaarding om voor te komen en daarin stond dat ie meer dan 1500 km/u had gereden op de A2. Moest natuurlijk 150 zijn, dus hij dacht, kat in het bakkie. Komt ie bij de rechter, begint gelijk de (hulp)officier van Justitie met de mededeling dat het meer dan 150 km/u moet zijn. Dus broer kon mooi dokken.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 mar 2007, 17:50

Dat bedoel ik, als Justitie knaken kan verdienen, zullen ze zulke foutjes zeker recht lullen.

Fabian

Bericht door Fabian » 14 mar 2007, 17:51

Heb hetzelfde gehad in mn brommertijd. Datum was wel fout, maar het feit bleef een feit. Dokken dus.

RVV

Bericht door RVV » 14 mar 2007, 17:52

Ja oke, maar in dit geval is het nog maar de vraag of de agent het na -tig weken/maanden als het moet voorkomen weet of hij de datum exact heeft ingevuld. Als je kunt bewijzen dat je op die datum niet op die plek kan zijn geweest dan heeft de agent wel wat te verklaren/uit te leggen.

wimwerf

Bericht door wimwerf » 14 mar 2007, 18:55

Aan de gele bon kunnen geen rechten ontleend worden...t geeltje is ter kennisgeving..

Op t witje kan de verbalisant gewoon de fouten, die op t geeltje zijn gemaakt, verbeteren.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 14 mar 2007, 19:08

In het verslag van de agent stond dat ik niet meer in het zicht was op de plek van de bekeuring, gemiddelde snelheid na correctie hoger dan constructiesnelheid van de auto (max bak berekening van Mercedes erbij). Genoeg punten leek mij, niet dus, bedrag werd wel behoorlijk naar beneden gebracht, maar overtreding bleef staan...

Maurice Hoekstra

Bericht door Maurice Hoekstra » 14 mar 2007, 20:11

Bedankt voor het warme welkom en de reacties.

Het is mij volkomen duidelijk geworden, dat wordt gewoon dokken. De zaak voor laten komen voor 87 euro is de moeite niet waard als je van te voren al weet dat je niet of nauwelijks kans op slagen hebt.

Verder is in Groningen de laatste tijd echt een jacht aan de gang op de automobilist. Echt zeer veel politie op en rondom de ringweg en vooral ook in de binnenstad die op van alles en nog wat controleren. En als ik bedenk hoe vaak ik in een paar maanden tijd al door het oog van de naald ben gekropen moet ik ook niet gaan piepen om 87 euro voor een half jaar vol driving-fun. :lol: (Hoewel deze actie van de grote vrienden natuurlijk weer niks met verkeersveiligheid te maken had..)

Hans

Bericht door Hans » 14 mar 2007, 20:26

Je zou nog kunnen controleren (door middel van een bezwaarschrift) of de agent bevoegd was om een lasergun te bedienen, en of die lasergun geijkt was. Verder kan je er niet veel aan doen. Kans van slagen is heel erg klein, maar het kost je niet meer dan een postzegel.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mar 2007, 20:27

Een volle tank euro 98 voor 87? Waar kan ik tekenen? :)

RVV

Bericht door RVV » 14 mar 2007, 20:29

Maurice Hoekstra schreef:Bedankt voor het warme welkom en de reacties.

Het is mij volkomen duidelijk geworden, dat wordt gewoon dokken. De zaak voor laten komen voor 87 euro is de moeite niet waard als je van te voren al weet dat je niet of nauwelijks kans op slagen hebt.

Verder is in Groningen de laatste tijd echt een jacht aan de gang op de automobilist. Echt zeer veel politie op en rondom de ringweg en vooral ook in de binnenstad die op van alles en nog wat controleren. En als ik bedenk hoe vaak ik in een paar maanden tijd al door het oog van de naald ben gekropen moet ik ook niet gaan piepen om 87 euro voor een half jaar vol driving-fun. :lol: (Hoewel deze actie van de grote vrienden natuurlijk weer niks met verkeersveiligheid te maken had..)

Je hebt gelijk heb het ook al aan de lijve ondervonden, ze zijn compleet de weg kwijt in Groningen :?

Maurice Hoekstra

Bericht door Maurice Hoekstra » 14 mar 2007, 21:56

Ik heb nog het geluk dat ik vrij vaak bij controles (meestal bij paddepoel en westerhaven) mag doorrijden doordat ik in een vrij onopvallende Saab rijd. Maar een BMW met xenon is altijd het slachtoffer, weet ik uit ervaring.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 mar 2007, 21:58

Meer dan terecht!
:twisted: :wink:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 mar 2007, 17:27

Ik heb geen zinnige tips, maar zag die motoragent inderdaad wel in dat bushokje staan toen ik toevallig erlangs fietste. Ik dacht nog: "moet niet gekker worden, ín een bushokje, met z'n Transalp tussen de bosjes"..... :roll:

RVV

Bericht door RVV » 15 mar 2007, 19:31

Ze (de politie) werken wel aan een charme offensief in Groningen

[img:280:486]http://img18.photobucket.com/albums/v53 ... Cop280.jpg[/img]

Maurice Hoekstra

Bericht door Maurice Hoekstra » 15 mar 2007, 21:38

Martijn Koevoets schreef:Ik heb geen zinnige tips, maar zag die motoragent inderdaad wel in dat bushokje staan toen ik toevallig erlangs fietste. Ik dacht nog: "moet niet gekker worden, ín een bushokje, met z'n Transalp tussen de bosjes"..... :roll:
Inderdaad dat was hem met z'n halve Parijs-Dakar uitrusting :roll: , ik ben rond 14.00 daar aangehouden. Voor een politieman was het best een schappelijk persoon, neem aan dat hij zelf ook geen directe invloed heeft op welke functie hij moet uitoefenen op de weg....?

Maar goed ik ga in elk geval in Groningen niet meer inhalen in de directe omgeving van een bushokje, veel te gevaarlijk dat er in 1x een politieman op de weg staat. :wink:

Plaats reactie