Bekeuring ongeldig door foutieve datum?
-
Bekeuring ongeldig door foutieve datum?
Heren,
Ik ben sinds het begin van driving-fun.com al een fanatieke meelezer maar van posten kwam het maar nooit. ‘Helaas’ heb ik daarvoor sinds vandaag wel een goede reden, ik ben gelaserd!
Normaal gesproken prima, eigen schuld dikke bult maar vanmiddag moest ik toch echt op een zo goed als verlaten zonnelaan bij paddelpoel te Groningen een brommobiel inhalen. De motoragent stond goed verstopt achter een bomvol bushokje en ik zag hem dus pas nadat hij fanatiek de weg opsprong. Resultaat, 72 km/h waar je 50 mag. Boete: 87 euro. En dat is behoorlijk zuur of zoals de agent terecht opmerkte, een volle tank euro 98.
Nu heeft hij echter 14-04-2007 in plaats van 14-03-2007 als datum ingevuld op de bekeuring. Maak ik enige kans om de bekeuring ongeldig te laten maken? En zo ja, wat kan ik dan het beste doen om ervoor te zorgen dat ik niet hoef te betalen? Een bezwaarschrift maken voor de officier van justitie of de verkeerspolitie Groningen bellen?
Alvast bedankt!
Ik ben sinds het begin van driving-fun.com al een fanatieke meelezer maar van posten kwam het maar nooit. ‘Helaas’ heb ik daarvoor sinds vandaag wel een goede reden, ik ben gelaserd!
Normaal gesproken prima, eigen schuld dikke bult maar vanmiddag moest ik toch echt op een zo goed als verlaten zonnelaan bij paddelpoel te Groningen een brommobiel inhalen. De motoragent stond goed verstopt achter een bomvol bushokje en ik zag hem dus pas nadat hij fanatiek de weg opsprong. Resultaat, 72 km/h waar je 50 mag. Boete: 87 euro. En dat is behoorlijk zuur of zoals de agent terecht opmerkte, een volle tank euro 98.
Nu heeft hij echter 14-04-2007 in plaats van 14-03-2007 als datum ingevuld op de bekeuring. Maak ik enige kans om de bekeuring ongeldig te laten maken? En zo ja, wat kan ik dan het beste doen om ervoor te zorgen dat ik niet hoef te betalen? Een bezwaarschrift maken voor de officier van justitie of de verkeerspolitie Groningen bellen?
Alvast bedankt!
- RVV
Lijkt mij een sepootje. Wel even laten sudderen dan voor laten komen tzt en er voor zorgen dat je op 14-4-07 een goed dichtgetimmerd alibi hebt dmv getuigen oid. Die kunnen dan onder ede verklaren dat jij 14-4-07 nooit te hard kan hebben gereden op de zonnelaan. Omdat je bv op dat tijdstip taart zal te eten bij je oma ofzo. Weet ik veel. bedenk maar wat.
- Elmar
Mijn broer is eens staande gehouden voor veel te hard rijden. Hij kreeg een dagvaarding om voor te komen en daarin stond dat ie meer dan 1500 km/u had gereden op de A2. Moest natuurlijk 150 zijn, dus hij dacht, kat in het bakkie. Komt ie bij de rechter, begint gelijk de (hulp)officier van Justitie met de mededeling dat het meer dan 150 km/u moet zijn. Dus broer kon mooi dokken.
- RVV
- Kasteel
In het verslag van de agent stond dat ik niet meer in het zicht was op de plek van de bekeuring, gemiddelde snelheid na correctie hoger dan constructiesnelheid van de auto (max bak berekening van Mercedes erbij). Genoeg punten leek mij, niet dus, bedrag werd wel behoorlijk naar beneden gebracht, maar overtreding bleef staan...
-
Bedankt voor het warme welkom en de reacties.
Het is mij volkomen duidelijk geworden, dat wordt gewoon dokken. De zaak voor laten komen voor 87 euro is de moeite niet waard als je van te voren al weet dat je niet of nauwelijks kans op slagen hebt.
Verder is in Groningen de laatste tijd echt een jacht aan de gang op de automobilist. Echt zeer veel politie op en rondom de ringweg en vooral ook in de binnenstad die op van alles en nog wat controleren. En als ik bedenk hoe vaak ik in een paar maanden tijd al door het oog van de naald ben gekropen moet ik ook niet gaan piepen om 87 euro voor een half jaar vol driving-fun.
(Hoewel deze actie van de grote vrienden natuurlijk weer niks met verkeersveiligheid te maken had..)
Het is mij volkomen duidelijk geworden, dat wordt gewoon dokken. De zaak voor laten komen voor 87 euro is de moeite niet waard als je van te voren al weet dat je niet of nauwelijks kans op slagen hebt.
Verder is in Groningen de laatste tijd echt een jacht aan de gang op de automobilist. Echt zeer veel politie op en rondom de ringweg en vooral ook in de binnenstad die op van alles en nog wat controleren. En als ik bedenk hoe vaak ik in een paar maanden tijd al door het oog van de naald ben gekropen moet ik ook niet gaan piepen om 87 euro voor een half jaar vol driving-fun.

- Hans
- Dennis Cavallino
- RVV
Maurice Hoekstra schreef:Bedankt voor het warme welkom en de reacties.
Verder is in Groningen de laatste tijd echt een jacht aan de gang op de automobilist. Echt zeer veel politie op en rondom de ringweg en vooral ook in de binnenstad die op van alles en nog wat controleren. En als ik bedenk hoe vaak ik in een paar maanden tijd al door het oog van de naald ben gekropen moet ik ook niet gaan piepen om 87 euro voor een half jaar vol driving-fun.(Hoewel deze actie van de grote vrienden natuurlijk weer niks met verkeersveiligheid te maken had..)
Je hebt gelijk heb het ook al aan de lijve ondervonden, ze zijn compleet de weg kwijt in Groningen

-
- MartijnGizmo
- RVV
Ze (de politie) werken wel aan een charme offensief in Groningen
[img:280:486]http://img18.photobucket.com/albums/v53 ... Cop280.jpg[/img]
[img:280:486]http://img18.photobucket.com/albums/v53 ... Cop280.jpg[/img]
-
Inderdaad dat was hem met z'n halve Parijs-Dakar uitrustingMartijn Koevoets schreef:Ik heb geen zinnige tips, maar zag die motoragent inderdaad wel in dat bushokje staan toen ik toevallig erlangs fietste. Ik dacht nog: "moet niet gekker worden, ín een bushokje, met z'n Transalp tussen de bosjes".....

Maar goed ik ga in elk geval in Groningen niet meer inhalen in de directe omgeving van een bushokje, veel te gevaarlijk dat er in 1x een politieman op de weg staat.