1m-fun.com

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

1m-fun.com

Bericht door markk » 08 jan 2012, 13:19

Oh nee, dit was driving-fun.com. Soms zo moeilijk om te onthouden :-)

Anyway, mooie zondagochtend. Vroeg op. Want vrouwtje moest werken. Verzorgt mij door de weeks altijd met koffie, jus d'orange e.d. op bed dus in het weekend is het Markk's z'n taak. Ontbijtje voor d'r gemaakt, vrouwtje uitgezwaaid, beetje op Internet rongehanden om vervolgens m'n dochter te horen ontwaken. Erg leuk want meestal is ze er in het weekend niet meer maar bij d'r vriendje.

Croissantjes in de oven, broodjes in de oven en lekker ontbeten met m'n dochter. De zon kwam al wat door de gordijnen heen en toen kreeg ik al het idee: Lekker even gaan Boxsteren.

Na het ontbijt dus samen met dochterlief de hardtop eraf gepakt en heerlijk in m'n eentje gaan rijden. Boordcomputer wijst 7,5 graad aan maar winterjas aan, stoelverwarming aan en hete lucht uit het dashboard op je gezicht. Prima te doen. Zon op je knar en dan natuurlijk zonnebril op.

De Boxster al opwarmend door de weilanden van het groene hart dacht ik erover na. Eigenlijk is het heel simpel om een pure driving-fun auto te maken. Beetje licht (<1200/1300 kg), open dakje, leuk atmo motertje erin (>200pk, >=7000rpm), achterwielaandrijving en FINITO. Zoooo simpel, zoooo effectief maar zou weinig fabrikanten die dat nog doen. Gelukkig bestaan er naast Polo bluemotions en BMW 1M's ook nog Porsche Boxster's , Toyota MR2's, MG F's e.d. :-)

Ik weet me God niet waar ik allemaal heb gereden. In ieder geval de Amstel af. De Ronde Venen (heet dat zo) in, etc. Niet gedrift, geen 400+Nm turbo koppel op de achterwielen gezet maar wel heerlijk genoten van de natuur en de rust van dijk/weiland weggetjes. Soms met 1500rpm en Skyradio op de achtergrond. Soms zonder radio maar met een huil van een 6-cylinder boxermoter die de krukas met 7200rpm doet rondspinnen.

En soms even helemaal stil / uitgestap, om te genieten van het moment...en daar natuurlijk een foto van te nemen.

Afbeelding

www.driving-fun.com -> laten we dat ajb niet vergeten

Mark.

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Re: 1m-fun.com

Bericht door Niels v/d burgh » 08 jan 2012, 13:22

Zo, als alleen Mark het kan schrijven.

Heerlijk !!

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 08 jan 2012, 13:24

markk schreef:Eigenlijk is het heel simpel om een pure driving-fun auto te maken. Beetje licht (<1200/1300 kg), open dakje, leuk atmo motertje erin (>200pk, >=7000rpm), achterwielaandrijving en FINITO. Zoooo simpel, zoooo effectief maar zou weinig fabrikanten die dat nog doen.
Als ze het wél doen is het toch niet goed... :kikker:

Fedmas
Auto: A3 45 TFSIe

Bericht door Fedmas » 08 jan 2012, 13:38

Respect, mooi verhaal! Ook mooie foto trouwens, maar ik zou een cabrio toch te koud vinden nu..

dvh

Bericht door dvh » 08 jan 2012, 13:41

Leuk stukje. Echter kan dat stukje rijden met elk willekeurige auto. Kan net zo gezellig zijn. Ook met een bluemotion ;)

Tom

Bericht door Tom » 08 jan 2012, 13:48

+1 Mark.

Tommy

Bericht door Tommy » 08 jan 2012, 14:25

Groot gelijk Mark,
prima weer om even een stukje lekker open te rijden. Alleen houdt het bij mij met 6500 rpm wel op :-P De rest kan ik wel over meepraten :-) Kou heb je eigenlijk geen last van met een fatsoenlijk ontworpen roadster/cabrio. Windschermpje erin, stoelverwarming op standje zacht, verwarming op 21 graden en het is heerlijk rijden :-)

Leen

Bericht door Leen » 08 jan 2012, 14:35

Ja hallo , denk ik eindelijk eens wat te lezen over de 1M. , gaat het over een gele halve platgeslagen semikever.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 08 jan 2012, 18:10

Super! Ik heb vandaag ook gewoon wat doelloos en best rustig rond gereden met de "Japanse imitatie Boxster". Ik heb de hardtop er alleen op laten zitten, omdat niemand me kon helpen het ding er af te trekken... :bag:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 08 jan 2012, 18:45

:wave:

Bedenk me nu weer dat ik eigenlijk ook te weinig driving-fun heb. Dat haal ik nu uit de woon-werk kilometers met soms wat leuke bochtjes maar da's ook niet altijd je-van-het. Te weinig momenten dat ik met een big smile uitstap...

Gelijk al op gaspedaal.nl gekeken naar wat zo'n Boxster kost. :kikker:

dvh

Bericht door dvh » 08 jan 2012, 18:55

Zondagstripjes zijn heerlijk.
Hoe vaak ik wel niet ga rondrijden..
Zomers is dat altijd net ff wat leuker. Cabrio, gezin erin. Ijsboertje opzoeken. Beetje over de dijken touren.
's Avonds nog even uitwaaien in de Corvette.. Heerlijk.

Daarom moet er ook nog een X5 komen.. Om voor in de winter een gezellige huiskamer ' on the road' te hebben..

Knot

Bericht door Knot » 08 jan 2012, 21:28

Was een heerlijk dagje inderdaad. Het is dat ik moest klussen maar anders had ik misschien de motoren nog wel even wakker gemaakt. Misschien dinsdag nog, dan wordt het volgens mij ook nog mooi weer.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 09 jan 2012, 00:45

Lekker middagje Mark, met je porsje op stap. Lekker saampjes. Heerlijk. Maar wat we dan willen zien is vette beelden van die (driftende) bak, en geen winterse rietkraag met de Roerdopsnavelhoender in een waterig winterzonnetje. Maar lekker middagje hoor. :)
:df:

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jan 2012, 00:49

SpyderFerdi schreef:Lekker middagje Mark, met je porsje op stap. Lekker saampjes. Heerlijk. Maar wat we dan willen zien is vette beelden van die (driftende) bak, en geen winterse rietkraag met de Roerdopsnavelhoender in een waterig winterzonnetje. Maar lekker middagje hoor. :)
+1, maar hij was alleen dus da's lastig om driftfoto's te maken.

Overigens geldt je tekst voor meerdere Porsche-rijders op dit forum. Wat we willen zien is vette beelden van die driftende bak!

Sperdy

Bericht door Sperdy » 09 jan 2012, 01:04

Snipe schreef:
SpyderFerdi schreef:Lekker middagje Mark, met je porsje op stap. Lekker saampjes. Heerlijk. Maar wat we dan willen zien is vette beelden van die (driftende) bak, en geen winterse rietkraag met de Roerdopsnavelhoender in een waterig winterzonnetje. Maar lekker middagje hoor. :)
+1, maar hij was alleen dus da's lastig om driftfoto's te maken.

Overigens geldt je tekst voor meerdere Porsche-rijders op dit forum. Wat we willen zien is vette beelden van die driftende bak!
Maar dan niet van mij. Want ik rij alleen op de boulevard Perry, armpje uit het raam, coole blik, nonchalante knipoogjes naar de dames, sportpoefje knallen, sportchronoklokje demonstreren en dan gillend vertrekken met launch control. Maar omdat het niet echt boulverad-weer is, kijk nu alleen naar RTL-Boulevard. Terwijl Albert en Max hun nieuws wereldkundig maken, kijk ik ondertussen naar hen en naar plaatjes van de Spyder en lever - in het belang van DF en vooral om de tijd te doden - mijn uistekende bijdragen in de in de 1M draad en - waar nodig - ook in de cokelijn van de M5. Ik doe het niet voor mijzelf, maar voor de gemeenschap.

markk

Bericht door markk » 09 jan 2012, 08:17

Mannen, er is meer in het leven dan driften en als 1 auto daar niet voor geschikt is dan is het een Boxster wel...

Mark.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 jan 2012, 11:48

Er is inderdaad meer dan driften, maar met de Boxster S heb ik wel degelijk lekker kunnen driften, maar je moet wel een grens over die je op de openbare weg, bij droog weer, met dit type auto niet moet uitproberen. De kracht van de auto ligt inderdaad bij lekker (hard) autorijden, niet bij rossen op de limiet.

Tristan

Bericht door Tristan » 09 jan 2012, 11:50

Doe dit zo veel mogelijk met de M3. Gewoon de auto pakken, ergens naar toe rijden. Geen snelweg, lekker binnendoor. Soms hard, soms relaxed en genieten van de Nederlandse polders. Al is het maar voor een uurtje. Voor mij een manier om heerlijk te ontspannen.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 09 jan 2012, 11:58

Prachtig verhaal weer, zoals alleen Markk ze kan typen en kan illustreren met een mooie foto!

Al dat gezeik en gezanik over bepaalde type auto's op dit forum. Dit soort draadjes is de echte Driving Fun, genieten van je auto's op welke manier dan ook.

Mark = Mister DF wat mij betreft :D

Ik doe het op een mooie zomeravond nog wel eens, even lekker hoeken over wat boeren landweggetjes. Maar ik kom te vaak weer bij hetzelfde rondje uit. :(

Stéphane

Bericht door Stéphane » 09 jan 2012, 13:14

Ik herken wat je schrijft, Mark. Gisteren ook dak van de Elise afgehaald en via binnenwegen naar de verjaardag van mijn moeder gereden.

Lekker stukje sturen met de zon op je hoofd. Wat wil je nog meer?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 09 jan 2012, 13:36

Stéphane schreef:Wat wil je nog meer?
Nou, ik ging zaterdag nog even lekker een potje sturen over mijn favoriete lokale weggetje, om te ontdekken dat ze die van nieuw asfalt hebben voorzien. Interessante hobbels eruit, minder camber en de scherpste bochten wat minder krap gemaakt... :(

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 jan 2012, 13:39

Tristan schreef:Doe dit zo veel mogelijk met de M3. Gewoon de auto pakken, ergens naar toe rijden. Geen snelweg, lekker binnendoor. Soms hard, soms relaxed en genieten van de Nederlandse polders. Al is het maar voor een uurtje. Voor mij een manier om heerlijk te ontspannen.
+1 dit doe ik ook met elke auto die ik heb, heerlijk :df:

ook met de 18 jaar oude panda cabrio-top van mijn vrouw is dit heerlijk :D

mooi verhaal weer mark, zo goed als je de beleving kan opschreven echt TOP :thumbup: ik doe vaak hetzelfde maar kan het niet zo mooi opschrijven :mrgreen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 jan 2012, 13:43

MartijnGizmo schreef:
Nou, ik ging zaterdag nog even lekker een potje sturen over mijn favoriete lokale weggetje, om te ontdekken dat ze die van nieuw asfalt hebben voorzien. Interessante hobbels eruit, minder camber en de scherpste bochten wat minder krap gemaakt... :(
1e rondje Ring van dit jaar? :df: :lol:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 09 jan 2012, 14:48

Dennis Cavallino schreef:
MartijnGizmo schreef:
1e rondje Ring van dit jaar? :df: :lol:
Vorig jaar was ik rond 16 januari op de Ring. Toen was het grappig genoeg nog meer lente dan nu. Gaat dit jaar nog ietsje langer duren, denk ik.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 jan 2012, 15:34

Als je van de natuur wilt genieten als DF er, zou ik het op déze manier willen doen. :kikker:

Plaats reactie