Nieuwe BMW M5 (F10)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Tom

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Tom » 06 jan 2012, 12:57

Andre schreef:
Het is mooi dat jullie positief zijn. Maar toch is mijn fries accent hier een groot nadeel.
Andre ik maakte maar een geintje (een Brabander die wat over een Fries accent zegt kun je uberhaupt niet serieus nemen, toch? ;)).

RVV

Bericht door RVV » 06 jan 2012, 13:01

Zijn Brabanders dan überhaupt serieus te nemen? :whistle:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 jan 2012, 13:04

Wat maakt dat dialect nou uit. Maakt toch niets uit dat de mensen kunnen horen uit welke windstreek je komt.

RVV

Bericht door RVV » 06 jan 2012, 13:09

Jij bent zeker een Tukker :tong:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 jan 2012, 13:10

RVV schreef:Jij bent zeker een Tukker :tong:
Een wijze uit het oosten inderdaad. :tong:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 06 jan 2012, 13:34

Robin schreef:
Andre schreef: Het is mooi dat jullie positief zijn. Maar toch is mijn fries accent hier een groot nadeel.
Niet om jou Andre, maar dat was dus in dit filmpje gewoon prima, wat anderen ook flauw ervan mogen zeggen.

Kijk naar Piet Paulusma, what's the problem?

En wat is dít dan?
Dat is iemand met een splaakgeblek... :drinking:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 06 jan 2012, 16:14

Prima film. De kijkdichtheid zal toenemen met een lekker (naakt) wijf erbij en André en Perry wat minder in beeld. Wordt de test ook beter van.
:kikker:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 06 jan 2012, 17:04

Vrouwen en auto's moet je gescheiden houden.

Ook niet meenemen naar je favoriete autoclubje/autoRAI/trackday en weet ik al niet wat.

Grootste afknapper ooit hoorde ik achter me.... mevrouwtje uit het oosten van het land die tegen haar vriendje zegt.... das een Austin Maartin DEEBEESSSSSS.

Fck-off met dit soort, blijf lekker bij je McDrive matties

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 jan 2012, 17:26

Vrouwen en auto`s gescheiden houden is mij altijd van nature gelukt.............. :kikker: ..........

Ik zie het probleem met het "accent" niet...........het heeft iets, het is authentiek, waarom moet je je zelf dan wel je afkomst verloochenen............het zegt eerder iets over kleinburgerlijkheid van ABN sprekende landgenoten, mochten die hier al over vallen..........voor de meesten zal het geen probleem zijn.............zie het als een culturele verrijking .........

M@rcel

Bericht door M@rcel » 06 jan 2012, 17:31

Gaat me totaal niet om het accent, gaat me om de vrouw die dit soort auto's herkent en graag auto's wil kijken.
Niet mijn type, hoe mooi ze ook zijn zal ik maar zeggen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 jan 2012, 17:34

M@rcel schreef:Gaat me totaal niet om het accent, gaat me om de vrouw die dit soort auto's herkent en graag auto's wil kijken.
Ik bedoelde het als opmerking richting Andre...... :D

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 jan 2012, 17:42

Wat nou accent? Ik vind dat 'ie prima te verstaan is.. Sterker nog; ik heb er niet eens moeite mee om naar te luisteren..

Erg fijn filmpje DF! Wat een bak ook he, zo'n M5.. :)

dvh

Bericht door dvh » 06 jan 2012, 17:51

Ik hoor ook helemaal niks van dat accent..
Maar wellicht komt dat omdat ik zelf regelmatig in friesland vertoef..

Leuk filmpje !
En Perry doet het goed. Komt professioneel over.. Ik geloof wat er verteld wordt. Gewoon lekker duidelijk en leuke driftbeelden :)

Erik dB

Bericht door Erik dB » 06 jan 2012, 18:02

M@rcel schreef:Gaat me totaal niet om het accent, gaat me om de vrouw die dit soort auto's herkent en graag auto's wil kijken.
Smaken verschillen gelukkig, mijn GF vindt het fantastisch om mee te rijden op de Ring, zelf een rondje te doen, te passagieren op CPZ, en rijdt stevig door in haar MINI. Daarnaast gaat ze over een paar maanden graag mee om met de Bertone richting de Mille Miglia te gaan, en ja, een Aston Martin DBS mag je hier ook wel neerzetten. Ik vind het fantastisch om mijn hobby te kunnen delen, en haar niet naar een workshop creatief luiers vouwen of "zelf rokjes naaien" te hoeven brengen :strong:

ps. wat zegt die man achter het stuur toch de hele tijd? :lol:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 06 jan 2012, 18:14

Leuk filmpje. Mag wel vaker zo. :)

Het geluid vind ik een minpuntje bij de nieuwe M5.......misschien valt het irl wel mee, maar op video niet. Klinkt meer als een opgefokte 4 cil turbo.
Dat hebben ze bij AMG wel beter voor elkaar.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 jan 2012, 18:47

M@rcel schreef:Vrouwen en auto's moet je gescheiden houden.

Ook niet meenemen naar je favoriete autoclubje/autoRAI/trackday en weet ik al niet wat.

Grootste afknapper ooit hoorde ik achter me.... mevrouwtje uit het oosten van het land die tegen haar vriendje zegt.... das een Austin Maartin DEEBEESSSSSS.

Fck-off met dit soort, blijf lekker bij je McDrive matties
Het verhaal mee eens. Hoe het vrouwtje Aston Martin uitsprak, ze zit wél in de goeie richting eigenlijk.

Ik heb op de IVA bij Engels twintig jaar geleden dus , 'n spreekbeurt over Aston Martin gehouden. De leraar vroeg later of ik in Engeland had gewoond of daar geboren was. Heb ik ook meegemaakt vaak op vakantie, uit welk deel van Engeland , Schotland, Australie ik kwam, vroegen Yanks me dan....

Het is dus voor de Nederlanders
founetisch Estin Maartin. ZO zeg je 't.
Het is natuurlijk geen Austin als dat andere merk, wat je als Ohstin uitspreekt .

Het vrouwtje zei dus waarschijnlijk: Oustin Maartin en dat is eigenlijk best wel 95% de uitspraak , zonder dat ze 't zelf wist , Marcel. :thumbup:

Net als met Porsche. Halve randstedelijk Nederland en de USA zegt Porsj. Het is gewoon Porsje.
Lamborghini dat is dus LamborKINI, in ieder geval een dikk G ipv een dsjieni , Lamborsjienie is dus niet goed.
Je kunt 't googlen en opzoeken. IK heb 't toendertijd bij Ferrari nagevraagd in Maranello hoe de Tuscans het zeggen.

ONTOPIC over accenten en dialecten.
romo schreef:Ik zie het probleem met het "accent" niet...........het heeft iets, het is authentiek, waarom moet je je zelf dan wel je afkomst verloochenen............het zegt eerder iets over kleinburgerlijkheid van ABN sprekende landgenoten, mochten die hier al over vallen..........voor de meesten zal het geen probleem zijn.............zie het als een culturele verrijking .........
+1000. Ik spreek m'n 5 talen meer dan prima. Niet zeike die ABN-ers. :devil:
Hoe vaak ik vakantiegangers die ABN(..) spraken uit de misere heb geholpen op vakantie met m'n Engels, of zelfs Duits of Spaans natuurlijk. Ongelovelijk. En hier vallen ze dan over 'n boeren-accentje als ze weer thuis zijn. Zielepoten noem ik 't.

M'n zwager heeft zo'n Ciske de Rat Amsterams accent dat HIJ zich daarvoor schaamt, zijn dochter, mijn nichtje van bijna 9 praat best ABN maar soms drupt er wat Amsterdams doorheen(bij mij niet, al woont mijn halve familie daar gewoon nog, ik ben Leeuwarder van geboorte, uit Heerenvener ouders, dus ja 'n noordelijk accent vooral als ik vloek fwiw) , maar hij schaamt zich kapot: Mense moete nieT aan haar kenne hore dat se a-uit AmsteRdam komt, dan denke se wat een betwetertje a-uit Amsterdam! LOL , heeft helemaal gelaik.

Hielke

Bericht door Hielke » 06 jan 2012, 19:07

Snipe schreef:Die filmpjes maken is leuk, zeker met Andre erbij. Maar hét probleem is inderdaad om locaties te vinden.

Dus mocht iemand suggesties hebben...
Naar het noorden sturen met die testauto's. De locaties liggen hier voor het oprapen, de Meistertester woont hier (Andre woont hier ook), het kan niet simpeler.

Op de heen/terugweg kun je verbruiks en acceleratietests doen. Daar heb je geen bochten voor nodig.

ErikS

Bericht door ErikS » 06 jan 2012, 19:17

Voortaan de M5 op een trailertje naar een goede lokatie brengen om daar de km's erop te knallen! :wave:

JP

Bericht door JP » 06 jan 2012, 19:20

Is op het oude militaire terrein van Weeze (D) geen mogelijkheid. Daar hebben al meerdere tests (buiten DF) gefilmd. Kun je ook nog een klein stukje A57 meepikken... :bag:

markk

Bericht door markk » 06 jan 2012, 19:54

Net gekeken naar het filmpje, de foto's en gelezen.

Filmpje: Amusant maar teveel nadruk op driftwerk en gewoon nog met amateurfeeling. Haalt m.i. niet de kwaliteit van Autoblog of Autovisie. Maar blijft leuk om Perry en die gruize duif aan het werk te zien :-)

Foto's: Erg mooi. Wat weinig maar top !

Tekst: Ook erg goed, leuk en informatief. Mooi verslag.

Vraag me wel af waar op de Veluwe jullie zijn geweest. Best leuke weggetjes...

Oh en: Doe eens serieus en fuck-up met dat Silverlight. Ik wil DF gewoon met mn Ipad kunnen bekijken. En met mij velen anderen...

Mark.

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 06 jan 2012, 19:59

SIlverlight kan inderdaad echt niet meer. ;)
En om nu steeds door te linken naar YouTube is ook 'omslachtig'. Dus hup! Naar HTML5 jullie! :P

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 06 jan 2012, 20:19

Het heet tegenwoordig AN. ABN zou kleinerend zijn.

bm-dub

Bericht door bm-dub » 06 jan 2012, 20:27

vond het een erg geslaagde video. de tests van autoblog vind ik vaak erg flauw en weten me niet te boeien. vond het leuk dat in de df test wat dieper werd ingegaan op de technische zaken als diff, blok, turbo's etc. bij de meeste video's gaat het alleen maar om de 0-100 tijd, de pk's etc. ook leuk dat 'ie ruim 8 minuten duurde! vond de review van de nieuwe 6 coupé wat kort.

RVV

Bericht door RVV » 06 jan 2012, 20:53

Silverlight gaat ook vervangen worden. Maar door persoonlijke omstandigheden moet onze technische man keuzes maken in wat hij eerst gaat aanpakken.

Verhaal met de testauto's is ook deels afhankelijk van het beleid van de importeur.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 06 jan 2012, 23:12

romo schreef:
Ik bedoelde het als opmerking richting Andre...... :D
lol :mrgreen:

Plaats reactie