Jos Verstappen: 'Schumacher gebruikte verboden hulpmiddelen'
- ///Joost
Re: Jos Verstappen: 'Schumacher gebruikte verboden hulpmidde
Wie zegt hier dat Jos 'te min is'? Bij lange na niet! Zoals ik al zei, ik had gehoopt dat ie het voor elkaar had gekregen. Ik vroeg me alleen af wat zijn eigen verwachtingen waren. That's all.
Ik ben het met je eens dat het leven te kort is om kansen te laten liggen.
Ik ben het met je eens dat het leven te kort is om kansen te laten liggen.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
@Joost, ik had 't over Kimi en of die 'te min'was. We snappen mekaar wel. Ik schat Jos hoger in, ook in 'n vrachtwagen in Argentinië dan pakembeet Henk Wijngaard of Huub Hangop. 

- JP
Iedereen moet doen wat ie zelf wil, daar ga ik niet voor liggen. Zeg alleen dat ik niet de keuze snap voor de vrachtwagen. Weet ook dat Jos vroeger een goeie was, in de auto, alleen bieden behaalde resultaten in het verleden geen garantie voor de toekomst. Als het zijn droom zou zijn, had hij toch al eerder zich ingeschreven met een auto, lijkt me. Nu kreeg ie zijn bedje gespreidt, en nam die uitnodiging aan. (Ok, zou iedereen doen) Al zul je jezelf dan toch eens moeten afvragen of je als veldvulling mee wilt doen of als rookie vooraan mee wilt doen, met alle risico's van dien. Zie de link van Wouter, waarin Van Eldik ook dacht dat Jos iig niet als veldvulling mee zou willen rijden.Robin schreef:Joost ik snap je, je kunt vergelijkingen trekken wat jij wilt, prima, maar dat boeit Jos niet, die 'wilde'Dakar gaan rijden. Kijk naar Jan de Rooij, koning van Dakar 20 jaar ofzo geleden, zwaarder dan zwaarder parcours, en hoe fysiek krachtig was die man nou eigenlijk.///Joost schreef:Ook dit gaat niet helemaal op denk ik. Ik trek maar weer even de vergelijking met fietsen; een baanwielrenner kan ook niet zomaar even de Tour de France uitfietsen. Inderdaad...bij beide sporten zit je op een racefiets, bij beide sporten gebruik je de kracht in je benen en je uithoudingsvermogen, maar het zijn totaal verschillende takken.Robin schreef:
Het is allemaal een vorm van motorsport JP.
Ligt je argumentatie bij Jos in 'n vrachtwagen of bij Jos in Dakar? Omdat je zelf in die wereld zit zal het 't eerste wel zijn denk ik?
Als ie nu in zo'n VW Buggy of BMW lookalike X nogwat had mee willen doen , hadden we deze argumentatie van jouw denk ik niet gehoord.
Niet dat dat niet mag/kan. Mij best hoor.![]()
Maar op dit moment denk ik zo als HanZ het zegt.
Dat Jos 'm had kunnen uitrijden twijfel ik niet aan, ik weet echter niet hoe competitief je kunt zijn als je net een blauwe maandag je rijbewijs hebt. Maar goed, mogelijk was zijn doel slechts het 'meedoen' en niet zo zeer een topklassering rijden. 80% Van het veld rijdt immer puur voor spek en bonen.
Misschien weet iemand anders hier meer over?
Evengoed jammer. Ik had graag gezien hoe hij het had gedaan.
KImi in de WRC, een snelle /rappe F1 jongen, WRC werd niks, achteraf. Maar is ie daarom 'te min'? (insert que Armand) . Hij heeft 't gedaan/geprobeerd. Is toch al wat.
Als ik me inschrijf voor de New York Marathon denk ik dat ik halverwege afhaak, maar ik kan me wél inschrijven omdat me dat wat lijkt/ik dat wil. Niemand houdt me tegen om het zo maar te zeggen.
Of 't handig was is punt twee inderdaad. Maar laat mensen hun ding doen/dromen/ideeen volgen wanneer dat redelijkerwijs kan. Morgen ben je er misschien niet meer. Aan de kantlijn staan is makelijk praten.
Dat Jos fysiek krachtiger zou zijn dan Jan "ff ondertitelen" de Rooy, dat begrijp ik, alleen die laatste is opgegroeid met de trucks, had een groot succesvol transportfirma en door schade en schande ook wijs geworden.
Als ultra bekende Nederlander die bij elke misstap al veroordeelt word, zul je waarschijnlijk beter je keuzes moeten overwegen, imho. Als hij in de eerste dagen zou uitvallen door het een of ander, krijg je ook weer de hele media over je heen.
- ///Joost
Robin schreef:@Joost, ik had 't over Kimi en of die 'te min'was. We snappen mekaar wel. Ik schat Jos hoger in, ook in 'n vrachtwagen in Argentinië dan pakembeet Henk Wijngaard of Huub Hangop.

- Robin
@JP, goed verhaal hoor, grotendeels natuurlijk mee eens, maar Jos zal in 'alles'hard kunnen rijden en Jan de Rooij echt niet. No way. Ik schat de zwaarte van Dakar echt niet te laag in, maar Jos is 'n motorsporter met die drang en fysiek/snelheid in zich(of wat er nog van over is) , Jan de Rooij had een topvrachtwagen tov de concurrentie even zwart/wit.
Dat ie met 200+ daar die LWB 205 T16 enzo inhaalde met Vatanen(?) achter 't stuur, geweldig.
En ik ben 'n Vatanen fan. Ik schat Vatanen ook wel ff een procentje of wat hoger in dan Jan de Rooij, neem me niet kwalijk.
Neemt niet weg dat ik Jos wel meteen zou zien stranden inderdaad, gun ik'm inderdaad ook weer niet. Ik gunde 'm dus wel 'n mooie Dakar, ook al was 't op 'n Batavus....herstel...Spartamet.
Dat ie met 200+ daar die LWB 205 T16 enzo inhaalde met Vatanen(?) achter 't stuur, geweldig.
En ik ben 'n Vatanen fan. Ik schat Vatanen ook wel ff een procentje of wat hoger in dan Jan de Rooij, neem me niet kwalijk.
Neemt niet weg dat ik Jos wel meteen zou zien stranden inderdaad, gun ik'm inderdaad ook weer niet. Ik gunde 'm dus wel 'n mooie Dakar, ook al was 't op 'n Batavus....herstel...Spartamet.

- Hielke
Ik zit op de lijn JP.
Ik heb een vrachtwagenrijbewijs en een chauffeursdiploma. Op onverhard, hellend terrein met een vrachtwagen rijden is heel wat anders dan hetzelfde doen met een normale auto. Je ligt zomaar om. Dat gevoel van wanneer ie gaat of kan gaan kun je pas na heel veel kilometers krijgen. De gedachte dat dit Verstappen direct na halen van het paiertje kan lukken is absurd. Laat 'm met een vrachtwagen op een circuit tegen andere coureurs gaan racen. Daar is het principe van het circuitrijden nagenoeg hetzelfde als met een normale auto. Nee, dit zul je Verstappen nooit zien doen. Evenmin als met een normale auto.
Ik heb een vrachtwagenrijbewijs en een chauffeursdiploma. Op onverhard, hellend terrein met een vrachtwagen rijden is heel wat anders dan hetzelfde doen met een normale auto. Je ligt zomaar om. Dat gevoel van wanneer ie gaat of kan gaan kun je pas na heel veel kilometers krijgen. De gedachte dat dit Verstappen direct na halen van het paiertje kan lukken is absurd. Laat 'm met een vrachtwagen op een circuit tegen andere coureurs gaan racen. Daar is het principe van het circuitrijden nagenoeg hetzelfde als met een normale auto. Nee, dit zul je Verstappen nooit zien doen. Evenmin als met een normale auto.
- Robin
Alright Hylke, dus ik lees het zo dat jij dus die vrachtwagen feeling al wél hebt., neem me niet kwalijk. ...
Of is het zo dat mijn moeder heel goed schaatsen kon(serieus) en ik niet echt(serieus) en dat ik dus zeg dat schaatsen heel erg moeilijk is? Of dat bungee jumpen /parachutespringen wel erg pittig is voor iemand met hoogte/vliegvrees....
Anyway, jij hebt blijkbaar die feeling, dus schrijf je in. Daar in Z Amerika zitten knappe latina's, krijg je dat op de koop toe.
Of is het zo dat mijn moeder heel goed schaatsen kon(serieus) en ik niet echt(serieus) en dat ik dus zeg dat schaatsen heel erg moeilijk is? Of dat bungee jumpen /parachutespringen wel erg pittig is voor iemand met hoogte/vliegvrees....
Anyway, jij hebt blijkbaar die feeling, dus schrijf je in. Daar in Z Amerika zitten knappe latina's, krijg je dat op de koop toe.

- Hielke
Ik zeg nergens dat ik die feeling heb Robin. Ik zeg alleen dat het verplaatsen van een hoog voertuig op hellend terrein met niets uit de normale autosport te vergelijken is.
Op de vraag of ik die feeling wel of niet heb? Al heb ik in mijn diensttijd geregeld met speciaal transport op onverhard gereden, ik heb die feeling absoluut niet.
Op de vraag of ik die feeling wel of niet heb? Al heb ik in mijn diensttijd geregeld met speciaal transport op onverhard gereden, ik heb die feeling absoluut niet.
- Downforce Hans
Vooral als je met de sleutelhanger van je punto gaat lopen flashen Hielke.........je komt niet meer aan rijden toe......(met je vrachtwaggel dan)Robin schreef:Alright Hylke, dus ik lees het zo dat jij dus die vrachtwagen feeling al wél hebt., neem me niet kwalijk. ...
- Enrico
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Jos gebruikt waarschijnlijk ook wat verboden middelen................en heeft vergrootte pupillen.........

- ///Joost

- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Het begint een zielige faalhaas te worden als hij zo doorgaat....
- wjn
Omdat die verboden hulpmiddelen gebruikte (een auto).
-
Dat is hij naar mijn mening al jaren. Maar toen ik die mening een paar weken geleden spuide werden mensen boos. Ik vind het vooral zielig voor de dame in kwestie.Wout309t schreef:Het begint een zielige faalhaas te worden als hij zo doorgaat....
- ///Joost
Nou, dat ligt ook wel wat aan haar zelf. Als je met iemand gaat daten, waarvan je uit het verleden weet dat ie losse handjes heeft, dan kun je erop zitten wachten natuurlijk...Een vos verliest z'n haren, maar niet z'n streken.steve smith schreef: Dat is hij naar mijn mening al jaren. Maar toen ik die mening een paar weken geleden spuide werden mensen boos. Ik vind het vooral zielig voor de dame in kwestie.
Categorie Golddigger? Niemand die het weet, maar het kan natuurlijk. Jammer dat iemand met een carriere waar je u tegen zegt zo diep kan zakken.
- alt
helemaal mee eens, Joost.
- MartijnGizmo
Let op, zeldzame woorden volgen: Steve, ik ben het volledig met je eens.steve smith schreef:Dat is hij naar mijn mening al jaren. Maar toen ik die mening een paar weken geleden spuide werden mensen boos. Ik vind het vooral zielig voor de dame in kwestie.Wout309t schreef:Het begint een zielige faalhaas te worden als hij zo doorgaat....
- Elise
Jos en 'carriere waar je U tegen zegt' zijn 2 dingen die niet samengaan.///Joost schreef:Nou, dat ligt ook wel wat aan haar zelf. Als je met iemand gaat daten, waarvan je uit het verleden weet dat ie losse handjes heeft, dan kun je erop zitten wachten natuurlijk...Een vos verliest z'n haren, maar niet z'n streken.
Categorie Golddigger? Niemand die het weet, maar het kan natuurlijk. Jammer dat iemand met een carriere waar je u tegen zegt zo diep kan zakken.
Jos en Grind is daarintegen een prima combinatie, of Jos en Eikel gaan ook prima samen.
Jos en Golddigger gaat ook niet samen......
En wat ik helemaal niet snap is wat dit RTL boulevard sensatienieuws op de frontpage doet

- Snipe
Verstappen is een autosporter - en wat voor een. Hij heeft een indrukwekkende carrière, kijk bijvoorbeeld maar naar zijn kartprestaties. Ook heeft hij de Formule 1 weten te halen, wat niet voor iedere krabbelaar met een brommerrijbewijs is weggelegd. Dus feitelijk is dat 'een carrière waar je U tegen zegt', ook al waren zijn prestaties in de F1 misschien niet zo goed als we - wapperend met de Nederlandse vlag - gehoopt zouden hebben.Elise schreef:Jos en 'carriere waar je U tegen zegt' zijn 2 dingen die niet samengaan.
Jos en Grind is daarintegen een prima combinatie, of Jos en Eikel gaan ook prima samen.
Jos en Golddigger gaat ook niet samen......
En wat ik helemaal niet snap is wat dit RTL boulevard sensatienieuws op de frontpage doet
Ik vind eigenlijk dat het er niet toe doet of hij wel of niet aardig is, zijn kinderen wel of niet goed opvoedt en zijn vrouw wel of niet slaat. Wel voor die mensen in kwestie, maar niet voor ons, autosportliefhebbers. Ik had en heb geen intenties om een avondje met hem de kroeg in te gaan, dus wat maakt het uit of hij aardig is? Mijn interesse gaat uit naar zijn verrichtingen op het circuit (waar hij de laatste tijd niet vaak te vinden is, kijk bijvoorbeeld naar zijn afzegging voor de Race of Champions).
In die zin is het dus wel een terechte vraag wat dat nieuws op de frontpage doet. Maar als een bekende autosporter de voorpagina's van de landelijke kranten haalt, is het ook weer raar om er niks over te zeggen. En niet alleen De Telegraaf en RTL Boulevard besteden er aandacht aan, maar ook (veel) andere media, waaronder bijvoorbeeld de Volkskrant met meerdere artikelen.
- JP
Misschien is dit wel uiteindelijk een gevolg van een slechte jeugd. Is er toen iets voorgevallen waardoor onze 'Jos een verkort lontje heeft gekregen. We weten het toch allemaal niet.
(stelt zich voor een 5jarige jongetje, lekker in een hoop zand spelend met zijn tractor totdat een van de ouders hem weer in een kart zet...)
(stelt zich voor een 5jarige jongetje, lekker in een hoop zand spelend met zijn tractor totdat een van de ouders hem weer in een kart zet...)
- Petrolhead Tom
Flikker op man! Als je eerst je vriendin in elkaar mept, haar vervolgens aanrijdt en dan bij haar komt janken om vergiffenis dan ben je gewoon een laffe haas. Of hij nou vroeger al losse handjes had of niet, je blijft met je poten van een ander af. Ex F1 coureur of niet.///Joost schreef:Nou, dat ligt ook wel wat aan haar zelf. Als je met iemand gaat daten, waarvan je uit het verleden weet dat ie losse handjes heeft, dan kun je erop zitten wachten natuurlijk...Een vos verliest z'n haren, maar niet z'n streken.steve smith schreef: Dat is hij naar mijn mening al jaren. Maar toen ik die mening een paar weken geleden spuide werden mensen boos. Ik vind het vooral zielig voor de dame in kwestie.
-
- Auto: M3P, 130i
Sommige mensen verdienen het om klappen te krijgen... Daar kan de (ex-) Gelredome directeur over meepraten... 

- Petrolhead Tom
Ook zo'n watje.
-
- Auto: M3P, 130i
Fysiek geweld is ernstig, geestelijk geweld zo nog erger... Wie weet wat die vrouw(en) hebben gedaan...