m5 e39 uitlaat

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
delanom5

Re: m5 e39 uitlaat

Bericht door delanom5 » 29 dec 2011, 23:34

speedy25 schreef:
Downforce Dennis schreef:Mijn M5 ging van 360 naar 415 wielpk met beste map. Supersprint is speelgoed vergeleken met dit.
ik vind 55 pk wel vrij veel ondanks dat het hier een complete uitlaatlijn betreft,bij wie heb je de vermogens uitdraai laten doen en de auto laten mappen? bij stefplus toevallig?

die pk winst heb je ook als je supersprint spruitstuk met een katvervanger hebt toch?
een x pipe en einddemper dat is meer voor het geluid.

deze uitlaat is voor mij echt te luid, vind een einddemper+xpipe nog net kunnen kwa geluid

Knot

Bericht door Knot » 30 dec 2011, 09:47

Ik vond 55pk ook wat veel... Evolve heeft echt onwijs veel tijd in de headers gestoken en die houden het op 30pk. Denk dat je niet over de 50pk winst komt.

Maargoed, dan gaat ie nog best van zn plek hoor, zeker bij headers gaat het niet om de piek maar het gaat bij 2000rpm ook al een stuk rapper!

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 dec 2011, 11:33

Je kan het geloven of niet maar toch was het zoveel.
Voor de racers van downforce ook zo`n systeem gemaakt en daar waren vooraf ook twijffels over, maar na de metingen bleek toch dat de beloofde winst waar te zijn.

steve smith

Bericht door steve smith » 30 dec 2011, 11:38

Best apart. Er zit normaal een groep mensen te roepen dat beloofde PK's gelul zijn en er feiten op tafel moeten. Nu liggen die er, en wordt er nog geroepen dat het teveel is of gelul is. Er ligt gvd een uitdraai van een rollenbank, wat heb je er dan als hobbybob met een gut feeling in vredesnaam aan toe te voegen? Iedereen weet dat een e39 M5 een opgedirkte 540i is met het (voor "performance" doeleinden) meest inefficiënte uitlaatsysteem te wereld. Waarom moet je in godsnaam een discussie voeren over 50 of 55 additionele pk's? What the f*ck are you compensating?

Rant over. Kiespijn is fijn ;)

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 30 dec 2011, 15:21

tja, 415 wielpk gemeten op bank bij Beek geloof ik en geverifieerd met V-box. Haters met dure nokkenassen, pulleys en andere rotzooi zullen dit nooit geloven nee.
Kijk, ik ben erg performance minded. Ik wou het maximum uit mijn M5 zonder internals en andere onzin te vervangen door dure tweaks en vaak minder duurzame spullen. Ik wou een constante vermogensafgave en geen duurzaamheid inboeten, ik reed tenslotte 30k/jaar met dat hok.
Voorafgaand deze metingen heb ik dus voor 2k sensoren vervangen. Iedereen weet dat dit een zwak punt is van de M5, ik wou stoorzenders uitsluiten. Zal eens kijken of ik die sheets nog heb. Frits van PSG is ooit met me meegereden en mijn M5 was minstens zo sterk als die van hem met nokkenassen, licht vliegwiel en volledige supersprint.

130i's gingen van 245 naar 280 wielpk ONGEMAPPED met GD uitlaat. Met die van Laurens zijn we met mapping tot bijna 300 wielpk geraakt. Ongemapped hadden we wel een kleine koppeldip. Ongelofelijk maar waar: dit had Don ons tot op het toerental juist voorspelt!

Je moet zelf weten wat je doet, maar je moet vooral weten wat je wil. Eerst wil je 100% performance, daarna is ie te luid... :roll: Come on, 't is en blijft een 4.9 liter V8 he. Een doorsnee F430 doet qua decibels nog altijd beter.

Headers en xpipe kosten 3k, deze uitlaat 1.750. Begrijp het issue niet zo :D

ps.: Bij Arseplus had ik 365 wielpk ofzo op de bank. Hij had de uitlaat niet verkocht en vond dat zelf gehobbybob met uitlaten om te lachen. Wel ff aan de commercie denken he :D
Hij heeft mijn auto in 1ste instantie idd "gemapped" waardoor de auto na een week beroerd begon te lopen en uiteindelijk de ECU is gesneuveld. Bleek achteraf een bekend programma van Franse makelij te zijn :piraatje:

delanom5

Bericht door delanom5 » 30 dec 2011, 15:53

Downforce Dennis schreef:Zal eens kijken of ik die sheets nog heb. Frits van PSG is ooit met me meegereden en mijn M5 was minstens zo sterk als die van hem met nokkenassen, licht vliegwiel en volledige supersprint.
ja maar zelfs frits vind het geluid ook overdreven hard en daar kan ik niet mee aankomen, de verkoper verteld zelf ook, dat je buren er echt niet blij met je gaan zijn bij een koude start, vind dat trouwens gewoon eerlijk van de verkoper.
Downforce Dennis schreef: Headers en xpipe kosten 3k, deze uitlaat 1.750. Begrijp het issue niet zo :D
ja dus? wie heeft het over geld?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 dec 2011, 16:25

Pfff hou op man over dat geld, wat wil je nou dat daar antwoord op gegeven wordt?

Je vind hem te hard...... OK .......next.......

Wat Knot of wie dan ook zegt, dit is de beste pijp voor performance............klaar.

Knot

Bericht door Knot » 30 dec 2011, 16:29

Als je het minder luid wil waarom dat niet gewoon met die dempers die ik had, Eisenmann Sport (N), de winst zit m volgens mij in het voorstel deel van de uitlaat.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 30 dec 2011, 17:08

+1 voor Hans, next.

Knot, dat zou ik een beetje zonde vinden. Het hele systeem is op elkaar uitgetekend en bemeten. Dat is denk ik de grote winst van dit systeem. Don was bezeten van het begrip "flow". Hij kon geen enkele zin uitkramen, zonder minstens een keer dat woord erin te proppen :D

2 A4tjes vol met berekeningen van ontstekingsvolgorde, lengtes en diktes vermenigvuldigd met toerentallen gingen eraan vooraf. Ding is tot de laatste cm uitgekiend.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 30 dec 2011, 17:13

Downforce Dennis schreef:+1 voor Hans, next.

Knot, dat zou ik een beetje zonde vinden. Het hele systeem is op elkaar uitgetekend en bemeten. Dat is denk ik de grote winst van dit systeem. Don was bezeten van het begrip "flow". Hij kon geen enkele zin uitkramen, zonder minstens een keer dat woord erin te proppen :D

2 A4tjes vol met berekeningen van ontstekingsvolgorde, lengtes en diktes vermenigvuldigd met toerentallen gingen eraan vooraf. Ding is tot de laatste cm uitgekiend.

Wel heel erg gaaf als mensen zo bezeten met hun werk omgaan. Alleen hiervoor zou ik al bij deze meneer aankloppen, wil alleen die takkeherrie niet onder m'n M5 hebben. :wink:

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 30 dec 2011, 19:03

Ben er 100% zeker van dat hij hem zodanig kan aanpassen met andere dempers dat hij net zo stil is als origineel. Hij is de man die de Marcos van Cor Euser op 95 db kreeg en vermogenswinst tov oude systeem.

http://www.jdexhaustperformance.nl/

speedy25
Auto: E63 M6

Bericht door speedy25 » 30 dec 2011, 21:42

blijft natuurlijk een koopje voor die prijs :wave: zal er nog eens een nachtje over slapen en in het nieuwe jaar eens bellen met de verkoper.

delanom5

Bericht door delanom5 » 31 dec 2011, 00:55

Knot schreef:Als je het minder luid wil waarom dat niet gewoon met die dempers die ik had, Eisenmann Sport (N), de winst zit m volgens mij in het voorstel deel van de uitlaat.
Ja dat is mij namelijk ook verteld, vandaar dat ik voor een supersprint spruitstuk ga.

Plaats reactie