tja, 415 wielpk gemeten op bank bij Beek geloof ik en geverifieerd met V-box. Haters met dure nokkenassen, pulleys en andere rotzooi zullen dit nooit geloven nee.
Kijk, ik ben erg performance minded. Ik wou het maximum uit mijn M5 zonder internals en andere onzin te vervangen door dure tweaks en vaak minder duurzame spullen. Ik wou een constante vermogensafgave en geen duurzaamheid inboeten, ik reed tenslotte 30k/jaar met dat hok.
Voorafgaand deze metingen heb ik dus voor 2k sensoren vervangen. Iedereen weet dat dit een zwak punt is van de M5, ik wou stoorzenders uitsluiten. Zal eens kijken of ik die sheets nog heb. Frits van PSG is ooit met me meegereden en mijn M5 was minstens zo sterk als die van hem met nokkenassen, licht vliegwiel en volledige supersprint.
130i's gingen van 245 naar 280 wielpk ONGEMAPPED met GD uitlaat. Met die van Laurens zijn we met mapping tot bijna 300 wielpk geraakt. Ongemapped hadden we wel een kleine koppeldip. Ongelofelijk maar waar: dit had Don ons tot op het toerental juist voorspelt!
Je moet zelf weten wat je doet, maar je moet vooral weten wat je wil. Eerst wil je 100% performance, daarna is ie te luid...

Come on, 't is en blijft een 4.9 liter V8 he. Een doorsnee F430 doet qua decibels nog altijd beter.
Headers en xpipe kosten 3k, deze uitlaat 1.750. Begrijp het issue niet zo
ps.: Bij Arseplus had ik 365 wielpk ofzo op de bank. Hij had de uitlaat niet verkocht en vond dat zelf gehobbybob met uitlaten om te lachen. Wel ff aan de commercie denken he
Hij heeft mijn auto in 1ste instantie idd "gemapped" waardoor de auto na een week beroerd begon te lopen en uiteindelijk de ECU is gesneuveld. Bleek achteraf een bekend programma van Franse makelij te zijn :piraatje: