Het grote Duitse-import topic

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Martin van der Zwaard » 16 dec 2011, 08:48

Will F. schreef:Van de VDC site:
ZOLL-Kennzeichen :
Neemt u voor de aanvraag de volgende bescheiden mee:
- Het laatste Europese kentekenbewijs (deel I en II)
- Een Europese APK/TüV-bewijs
- Kopie geldig legitimatiebewijs
- Volledig ingevuld aanvraagformulier “Zoll-Kennzeichen”

Dan heb je dus eerst de papieren nodig. Ofwel reserveren en vervolgens kijken/kopen en meenemen, wordt lastig in één trip. Zo'n vijfdaags waar je dus buiten Duitsland niets aan hebt kan wel op naam chauffeur lees ik.
Neem aan dat een kopie er van ook geen probleem mag zijn. In Italië krijg je nooit meteen de papieren mee omdat het daar heel anders geregeld is dan hier qua overschrijven etc. Moet dacht ik bij een notaris gedaan worden.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Martin van der Zwaard » 18 dec 2011, 13:42

Tickets geregeld, net al ingecheckt en het exportkenteken regelt de dealer in Italië.
Dinsdag de 27e heen en dan woensdag in de loop van de dag van weer thuis.
Leuk ritje zo vlak voor het einde van het jaar.

En misschien aankomende zaterdag ook nog even naar Dld bij een BMW kijken voor mezelf.
Druk druk druk :tong:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door GTRene » 18 dec 2011, 14:36

ga je een knappe E30 M3 halen of wat anders?

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2343
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Will F. » 18 dec 2011, 15:34

Martin van der Zwaard schreef:Tickets geregeld, net al ingecheckt en het exportkenteken regelt de dealer in Italië.
Dinsdag de 27e heen en dan woensdag in de loop van de dag van weer thuis.
Leuk ritje zo vlak voor het einde van het jaar.

En misschien aankomende zaterdag ook nog even naar Dld bij een BMW kijken voor mezelf.
Druk druk druk :tong:
Kijk usefull info, kan dus wel op spaghetti-exportplaten.
Ben benieuwd wat je ophaalt, staat ie wel op winterbanden? Of rij je niet over de Alpen?

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Martin van der Zwaard » 18 dec 2011, 16:05

Ga een 2005 Porsche 997 cabrio ophalen in de buurt van Bergamo.
Helaas staat de auto niet op winterbanden dus hoop dat het weer een beetje goed is. Kijken het even aan anders ga ik door Frankrijk richting huis. Niet het meest ideale land maar wel de minste kans op sneeuw en andere ellende.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2343
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Will F. » 18 dec 2011, 16:23

Ah dan vlieg je zeker met Ryanair, kost niks. Mijn beoogde liefde stond ergens ten zuiden van Bergamo bij een off dealer genaamd Rivoltella, maar goed een Italiaan was me op het nippertje voor.
Niettemin mooie kar en hopelijk mooie rit, kopen jullie dat nou met of zonder garantie in? RMS is nogsteeds een voorkomend probleem dacht ik met die bouwjaren.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Martin van der Zwaard » 18 dec 2011, 17:08

Ryanair kost inderdaad geen drol.
Net geen 140,- voor twee personen enkele reis. Daar kan je zelf niet voor rijden.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2853
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door FreudeamFahren » 19 dec 2011, 07:27

Gave trip Martin! Sneeuw is wel een zorgpuntje idd.

RMS is wel je minste zorg: da's een pakkinkje. Tussenasjes gaan ondanks verbeteringen af fabriek nog steeds wel eens en cilinderwanden brokkelen nogal eens af. Beiden zorgen altijd voor kapitale motorschade...

Gebruikersavatar
wim breman
Berichten: 273
Lid geworden op: 30 dec 2008, 10:17
Locatie: Schiedam

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door wim breman » 19 dec 2011, 09:03

Voor zowel CH en Frankrijk word veel sneeuw opgegeven...........succes met de trip.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Ar » 19 dec 2011, 09:11

Setje velgen met winterbanden meenemen... :crazy: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Reind » 19 dec 2011, 09:34

steve smith schreef:
Reind schreef:Ik heb met mijn E91 twee weken gereden met een Kurzzeitkennzeichen. Wat je moet doen is het volgende. Deze https://mijn.belastingdienst.nl/bpmleas ... &locale=nl even invullen dus (melding vrijstelling). Daarmee ben je v.w.b. de BPM in ieder geval gedekt. Verder is het zgn kurz-zeit kenteken een Europees officieel erkend kenteken. Daar mogen ze je in Nederland beslist NIET mee van de weg halen.
Dit is NIET waar. Zelfs op de achterkant van het roze kentekenbewijsje wat er bij hoort staat dat het enkel BINNEN Duitsland geldig is. Als je hier bij de RDW komt aanrijden met een "gele" en de bromsnor loopt er krijg je ter plekke nog een prent voor ongeldig kenteken. Neemt niet weg dat ik ook wel eens een gele heb moeten nemen ("rode" zoll kennzeichnen worden vaak niet tot einde middag uitgegeven ivm schouw)

De "rode" zoals Martin noemt is hier wel geldig.
Toch raar. Omdat:
- BBpartners zegt dat je er wel mee mag rijden. Mits je vrijstelling voor BPM aanvraag. (bedrijf doet toch honderden auto's per jaar)
- Het bedrijf waar ik de auto heb gekocht doen deze kentekekens op al hun auto´s die verkocht worden aan buitenlanders.
- Ze bij de RWD niks hebben gezegd over het kenteken.
- De belastingsdienst die ik aan de lijn heb gehad meerdere malen heb aangegeven dat ik met een Kurzzeitkennzeichen rij. Die begon wel te zeuren dat ik vrijstelling moest aanvragen.
- Ik een half uur een politiewagen achter me heb gehad die mij niet heeft aangehouden.
- Ik in Enschede wel vaker auto's zie met zo'n kenteken.

Voor de duidelijkheid het betreft dus zo'n kenteken
Afbeelding

Wat is nou waar. Mijn signalen geven toch duidelijk aan dat het legaal is. Nu twijfel ik niet aan de Steve zijn bericht. Vind het gewoon vreemd.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Martin van der Zwaard » 19 dec 2011, 10:57

Wat jij op je auto had, was dus een "zollkennzeichen". Die hebben de rode band aan de zijkant.
Dat kenteken is dus toegestaan hier in NL.

Het "kurzkennzeichen" heeft een gele band aan de zijkant en daar mag je officieel niet mee in NL rijden.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Martin van der Zwaard » 19 dec 2011, 11:00

De trip uit Italië maak ik me wel een beetje zorgen om inderdaad.
Oostenrijk en Zuid-Duitsland zijn altijd erg sneeuwzeker en Zwitserland ook. Eventueel zouden we ook via Zuid-Frankrijk terug kunnen rijden. Daar is de kans op sneeuw stukken minder maar dat is wel een takke eind omrijden.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Reind » 19 dec 2011, 11:28

Martin van der Zwaard schreef:Wat jij op je auto had, was dus een "zollkennzeichen". Die hebben de rode band aan de zijkant.
Dat kenteken is dus toegestaan hier in NL.

Het "kurzkennzeichen" heeft een gele band aan de zijkant en daar mag je officieel niet mee in NL rijden.

Foutje vanuit mij kant dus. Mijn Duits is ook niet zo heel goed he....... :bag:

Gebruikersavatar
wim breman
Berichten: 273
Lid geworden op: 30 dec 2008, 10:17
Locatie: Schiedam

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door wim breman » 19 dec 2011, 11:45

Dat takkeind omrijden is toch niet echt een straf.......... :df:

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2343
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Will F. » 19 dec 2011, 12:03

FreudeamFahren schreef: RMS is wel je minste zorg: da's een pakkinkje. Tussenasjes gaan ondanks verbeteringen af fabriek nog steeds wel eens en cilinderwanden brokkelen nogal eens af. Beiden zorgen altijd voor kapitale motorschade...
Wilde al aan mn post toevoegen FaF weet hier wel meer van :) Rms heeft dacht ik altijd nogwel een kostenplaatje met arbeid.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2853
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door FreudeamFahren » 19 dec 2011, 12:07

Beetje OT, maar idd, een nieuwe RMS zit er niet in een uurtje in ;-) Maar, als de olie er niet met straaltjes tegelijk uit loopt, kun je wachten met RMS wisselen tot de koppeling gewisseld moet en dan valt het al weer mee.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Martin van der Zwaard » 28 dec 2011, 09:59

Het zit allemaal een beetje tegen.

Een of andere italiaan heeft toen de auto nieuw was een verkeerde invoer gedaan van het chassisnummer op de papieren bij de auto. Dit kwam aan het licht toen ze de kentekenpapieren wilde regelen voor export.

Dit is allemaal gecorrigeerd maar het duurt dus langer dan verwacht. Gisteren aangekomen en wilde dus ook gisteren gaan rijden. Dat ging dus niet en wordt, is gezegd, vandaag.

Hebben wel een Porsche 911 cabrio gekregen als leenauto dus zijn we gisteren maar een rondje Gardameer gaan doen. Ook geen straf.

Nu wachten op het telefoontje van de verkoper en dan snel de auto halen en richting huis.
Hebben besloten om via Zwitserland en Duitsland te rijden. Dat is de beste route denk.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door steve smith » 28 dec 2011, 11:08

Martin van der Zwaard schreef:Hebben besloten om via Zwitserland en Duitsland te rijden. Dat is de beste route denk.
Als dat ding op een zichtbaar tijdelijk kenteken staat zou ik daar even twee keer over nadenken. Je verlaat namelijk de EEC op het moment dat je CH binnen rijdt, en komt weer binnen bij de Duitse grens. Zwitsers vinden het leuk om buitenlanders te plagen met belastingheffingen.... Ik zou omrijden via Oostenrijk en daarmee binnen de EEC blijven.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13422
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Tristan » 28 dec 2011, 11:09

+1

En zo ver omrijden is het ook niet.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Ar » 28 dec 2011, 12:58

Inderdaad vermijden. Ik heb aan de grens altijd het idee dat het een politiestaat is.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28375
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Martijn_bmw » 28 dec 2011, 16:15

nog een +1 daarnaast is oostenrijk fijner rijden (niet zulke achterlijke controles) en is het vignet goedkoper voor die enkele reis er doorheen ;)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42758
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Arthur » 28 dec 2011, 17:28

Weet niet waar je vandaan komt (Italië) en waar je naar toe moet (NL)? Maar als je bij het Gardameer zit kun je door Oostenrijk via de Fernpas. Ga je bij Füssen de grens over richting Ulm. Kun je vanaf daar uitmaken welke route je naar huis neemt. Weet alleen de wegsituatie (sneeuw etc) niet via de Fernpas.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Marc R » 28 dec 2011, 22:01

Fernpas kan heel goed afgesloten zijn in deze tijd...dr valt behoorlijk wat sneeuw op het moment..

Dit weekeinde verwachten ze weer een flinke sneeuwdump..(zoals dat heet)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42758
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Arthur » 28 dec 2011, 22:32

Dan wordt het lastig met die Porker zonder winterbanden en kettingen :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], WJ en 19 gasten