Neem aan dat een kopie er van ook geen probleem mag zijn. In Italië krijg je nooit meteen de papieren mee omdat het daar heel anders geregeld is dan hier qua overschrijven etc. Moet dacht ik bij een notaris gedaan worden.Will F. schreef:Van de VDC site:
ZOLL-Kennzeichen :
Neemt u voor de aanvraag de volgende bescheiden mee:
- Het laatste Europese kentekenbewijs (deel I en II)
- Een Europese APK/TüV-bewijs
- Kopie geldig legitimatiebewijs
- Volledig ingevuld aanvraagformulier “Zoll-Kennzeichen”
Dan heb je dus eerst de papieren nodig. Ofwel reserveren en vervolgens kijken/kopen en meenemen, wordt lastig in één trip. Zo'n vijfdaags waar je dus buiten Duitsland niets aan hebt kan wel op naam chauffeur lees ik.
Het grote Duitse-import topic
- Martin van der Zwaard
Re: Het grote Duitse-import topic
- Martin van der Zwaard
Tickets geregeld, net al ingecheckt en het exportkenteken regelt de dealer in Italië.
Dinsdag de 27e heen en dan woensdag in de loop van de dag van weer thuis.
Leuk ritje zo vlak voor het einde van het jaar.
En misschien aankomende zaterdag ook nog even naar Dld bij een BMW kijken voor mezelf.
Druk druk druk
En misschien aankomende zaterdag ook nog even naar Dld bij een BMW kijken voor mezelf.
Druk druk druk

- GTRene
ga je een knappe E30 M3 halen of wat anders?
- Will F.
Kijk usefull info, kan dus wel op spaghetti-exportplaten.Martin van der Zwaard schreef:Tickets geregeld, net al ingecheckt en het exportkenteken regelt de dealer in Italië.
Druk druk druk
Ben benieuwd wat je ophaalt, staat ie wel op winterbanden? Of rij je niet over de Alpen?
- Martin van der Zwaard
Ga een 2005 Porsche 997 cabrio ophalen in de buurt van Bergamo.
Helaas staat de auto niet op winterbanden dus hoop dat het weer een beetje goed is. Kijken het even aan anders ga ik door Frankrijk richting huis. Niet het meest ideale land maar wel de minste kans op sneeuw en andere ellende.
Helaas staat de auto niet op winterbanden dus hoop dat het weer een beetje goed is. Kijken het even aan anders ga ik door Frankrijk richting huis. Niet het meest ideale land maar wel de minste kans op sneeuw en andere ellende.
- Will F.
Ah dan vlieg je zeker met Ryanair, kost niks. Mijn beoogde liefde stond ergens ten zuiden van Bergamo bij een off dealer genaamd Rivoltella, maar goed een Italiaan was me op het nippertje voor.
Niettemin mooie kar en hopelijk mooie rit, kopen jullie dat nou met of zonder garantie in? RMS is nogsteeds een voorkomend probleem dacht ik met die bouwjaren.
Niettemin mooie kar en hopelijk mooie rit, kopen jullie dat nou met of zonder garantie in? RMS is nogsteeds een voorkomend probleem dacht ik met die bouwjaren.
- Martin van der Zwaard
Ryanair kost inderdaad geen drol.
Net geen 140,- voor twee personen enkele reis. Daar kan je zelf niet voor rijden.
Net geen 140,- voor twee personen enkele reis. Daar kan je zelf niet voor rijden.
- FreudeamFahren
Gave trip Martin! Sneeuw is wel een zorgpuntje idd.
RMS is wel je minste zorg: da's een pakkinkje. Tussenasjes gaan ondanks verbeteringen af fabriek nog steeds wel eens en cilinderwanden brokkelen nogal eens af. Beiden zorgen altijd voor kapitale motorschade...
RMS is wel je minste zorg: da's een pakkinkje. Tussenasjes gaan ondanks verbeteringen af fabriek nog steeds wel eens en cilinderwanden brokkelen nogal eens af. Beiden zorgen altijd voor kapitale motorschade...
- wim breman
Voor zowel CH en Frankrijk word veel sneeuw opgegeven...........succes met de trip.
- Ar
- Auto: Prius
Setje velgen met winterbanden meenemen...

- Reind
Toch raar. Omdat:steve smith schreef:Dit is NIET waar. Zelfs op de achterkant van het roze kentekenbewijsje wat er bij hoort staat dat het enkel BINNEN Duitsland geldig is. Als je hier bij de RDW komt aanrijden met een "gele" en de bromsnor loopt er krijg je ter plekke nog een prent voor ongeldig kenteken. Neemt niet weg dat ik ook wel eens een gele heb moeten nemen ("rode" zoll kennzeichnen worden vaak niet tot einde middag uitgegeven ivm schouw)Reind schreef:Ik heb met mijn E91 twee weken gereden met een Kurzzeitkennzeichen. Wat je moet doen is het volgende. Deze https://mijn.belastingdienst.nl/bpmleas ... &locale=nl even invullen dus (melding vrijstelling). Daarmee ben je v.w.b. de BPM in ieder geval gedekt. Verder is het zgn kurz-zeit kenteken een Europees officieel erkend kenteken. Daar mogen ze je in Nederland beslist NIET mee van de weg halen.
De "rode" zoals Martin noemt is hier wel geldig.
- BBpartners zegt dat je er wel mee mag rijden. Mits je vrijstelling voor BPM aanvraag. (bedrijf doet toch honderden auto's per jaar)
- Het bedrijf waar ik de auto heb gekocht doen deze kentekekens op al hun auto´s die verkocht worden aan buitenlanders.
- Ze bij de RWD niks hebben gezegd over het kenteken.
- De belastingsdienst die ik aan de lijn heb gehad meerdere malen heb aangegeven dat ik met een Kurzzeitkennzeichen rij. Die begon wel te zeuren dat ik vrijstelling moest aanvragen.
- Ik een half uur een politiewagen achter me heb gehad die mij niet heeft aangehouden.
- Ik in Enschede wel vaker auto's zie met zo'n kenteken.
Voor de duidelijkheid het betreft dus zo'n kenteken
Wat is nou waar. Mijn signalen geven toch duidelijk aan dat het legaal is. Nu twijfel ik niet aan de Steve zijn bericht. Vind het gewoon vreemd.
- Martin van der Zwaard
Wat jij op je auto had, was dus een "zollkennzeichen". Die hebben de rode band aan de zijkant.
Dat kenteken is dus toegestaan hier in NL.
Het "kurzkennzeichen" heeft een gele band aan de zijkant en daar mag je officieel niet mee in NL rijden.
Het "kurzkennzeichen" heeft een gele band aan de zijkant en daar mag je officieel niet mee in NL rijden.
- Martin van der Zwaard
De trip uit Italië maak ik me wel een beetje zorgen om inderdaad.
Oostenrijk en Zuid-Duitsland zijn altijd erg sneeuwzeker en Zwitserland ook. Eventueel zouden we ook via Zuid-Frankrijk terug kunnen rijden. Daar is de kans op sneeuw stukken minder maar dat is wel een takke eind omrijden.
Oostenrijk en Zuid-Duitsland zijn altijd erg sneeuwzeker en Zwitserland ook. Eventueel zouden we ook via Zuid-Frankrijk terug kunnen rijden. Daar is de kans op sneeuw stukken minder maar dat is wel een takke eind omrijden.
- Reind
Martin van der Zwaard schreef:Wat jij op je auto had, was dus een "zollkennzeichen". Die hebben de rode band aan de zijkant.
Foutje vanuit mij kant dus. Mijn Duits is ook niet zo heel goed he.......

- wim breman
Dat takkeind omrijden is toch niet echt een straf.......... 

- Will F.
Wilde al aan mn post toevoegen FaF weet hier wel meer vanFreudeamFahren schreef: RMS is wel je minste zorg: da's een pakkinkje. Tussenasjes gaan ondanks verbeteringen af fabriek nog steeds wel eens en cilinderwanden brokkelen nogal eens af. Beiden zorgen altijd voor kapitale motorschade...

- FreudeamFahren
Beetje OT, maar idd, een nieuwe RMS zit er niet in een uurtje in
Maar, als de olie er niet met straaltjes tegelijk uit loopt, kun je wachten met RMS wisselen tot de koppeling gewisseld moet en dan valt het al weer mee.

- Martin van der Zwaard
Het zit allemaal een beetje tegen.
Een of andere italiaan heeft toen de auto nieuw was een verkeerde invoer gedaan van het chassisnummer op de papieren bij de auto. Dit kwam aan het licht toen ze de kentekenpapieren wilde regelen voor export.
Dit is allemaal gecorrigeerd maar het duurt dus langer dan verwacht. Gisteren aangekomen en wilde dus ook gisteren gaan rijden. Dat ging dus niet en wordt, is gezegd, vandaag.
Hebben wel een Porsche 911 cabrio gekregen als leenauto dus zijn we gisteren maar een rondje Gardameer gaan doen. Ook geen straf.
Nu wachten op het telefoontje van de verkoper en dan snel de auto halen en richting huis.
Hebben besloten om via Zwitserland en Duitsland te rijden. Dat is de beste route denk.
Een of andere italiaan heeft toen de auto nieuw was een verkeerde invoer gedaan van het chassisnummer op de papieren bij de auto. Dit kwam aan het licht toen ze de kentekenpapieren wilde regelen voor export.
Dit is allemaal gecorrigeerd maar het duurt dus langer dan verwacht. Gisteren aangekomen en wilde dus ook gisteren gaan rijden. Dat ging dus niet en wordt, is gezegd, vandaag.
Hebben wel een Porsche 911 cabrio gekregen als leenauto dus zijn we gisteren maar een rondje Gardameer gaan doen. Ook geen straf.
Nu wachten op het telefoontje van de verkoper en dan snel de auto halen en richting huis.
Hebben besloten om via Zwitserland en Duitsland te rijden. Dat is de beste route denk.
-
Als dat ding op een zichtbaar tijdelijk kenteken staat zou ik daar even twee keer over nadenken. Je verlaat namelijk de EEC op het moment dat je CH binnen rijdt, en komt weer binnen bij de Duitse grens. Zwitsers vinden het leuk om buitenlanders te plagen met belastingheffingen.... Ik zou omrijden via Oostenrijk en daarmee binnen de EEC blijven.Martin van der Zwaard schreef:Hebben besloten om via Zwitserland en Duitsland te rijden. Dat is de beste route denk.
- Tristan
+1
En zo ver omrijden is het ook niet.
En zo ver omrijden is het ook niet.
- Ar
- Auto: Prius
Inderdaad vermijden. Ik heb aan de grens altijd het idee dat het een politiestaat is.
- Martijn_bmw
nog een +1 daarnaast is oostenrijk fijner rijden (niet zulke achterlijke controles) en is het vignet goedkoper voor die enkele reis er doorheen 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Weet niet waar je vandaan komt (Italië) en waar je naar toe moet (NL)? Maar als je bij het Gardameer zit kun je door Oostenrijk via de Fernpas. Ga je bij Füssen de grens over richting Ulm. Kun je vanaf daar uitmaken welke route je naar huis neemt. Weet alleen de wegsituatie (sneeuw etc) niet via de Fernpas.
-
Fernpas kan heel goed afgesloten zijn in deze tijd...dr valt behoorlijk wat sneeuw op het moment..
Dit weekeinde verwachten ze weer een flinke sneeuwdump..(zoals dat heet)
Dit weekeinde verwachten ze weer een flinke sneeuwdump..(zoals dat heet)
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dan wordt het lastig met die Porker zonder winterbanden en kettingen