Autoverzekering na ontzegging rijbevoegdheid.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Henk Jan

Autoverzekering na ontzegging rijbevoegdheid.

Bericht door Henk Jan » 13 mar 2007, 14:21

Zo'n 2,5 jaar geleden ben ik bij een snelheidsmeting mijn rijbewijs voor 1 week kwijt geweest. 142km/u waar 80km/u is toegestaan. Was mijn enige rijontzegging. Een jaar of 5 daarvoor heb ik wel een forse boete gehad nav 45km/u te hard, maar die zal inmiddels wel verbeurd zijn.

Wat is de consequentie als ik een (forse) schadegeval met de auto heb, of als de auto gestolen wordt, want er wordt namelijk wel naar gevraagd bij de aanvraag van een nieuwe verzekering. Mijn tussenpersoon raadt mij echter af dit te melden, omdat ik anders geweigerd kan worden bij 'normale' verzekeraars en de hoofdprijs moet gaan betalen bij speciale verzekeraars.

Wie heeft hier ervaring mee?

Tristan

Bericht door Tristan » 13 mar 2007, 14:30

Ik dacht dat ze alleen maar naar je schade verleden keken. Dus nu ook al naar je snelheidshistorie.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 13 mar 2007, 14:38

Ik kan je verzekeren dat ze heel moeilijk gaan doen. Je moet idd aangeven of je de laatste 5 jaar een rijontzegging hebt gehad.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 13 mar 2007, 14:40

Met dien verstande dat een ontzegging van de rijbevoegdheid iets is dat een rechter je op kan leggen en een invordering van het rijbewijs iets is waar een agent toe gerechtigd is.
Goed lezen wat je verzekeraar wil weten, meestal het eerste.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 13 mar 2007, 14:46

Peter Tunissen schreef:Met dien verstande dat een ontzegging van de rijbevoegdheid iets is dat een rechter je op kan leggen en een invordering van het rijbewijs iets is waar een agent toe gerechtigd is.
Goed lezen wat je verzekeraar wil weten, meestal het eerste.
Mijn rijbewijs is dus ingevorderd door een agent en daarna opgestuurd naar de officier van justitie. Die heeft na een kleine week besloten mij het rijbewijs terug te geven. Er is volgens mij geen rechter aan te pas gekomen.

Dit is wat de verzekering vraagt;
Is aan de aanvrager, regelmatige bestuurder of houder van het kentekenbewijs de afgelopen vijf jaar (voorwaardelijk) de rijbevoegdheid ontzegd?
Kan ik hier dan uit opmaken dat het geen consequenties zal hebben, omdat het niet voor de rechtbank geweest is?

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 13 mar 2007, 14:55

Ja!
Maar ik zou even Ilija (Macboy) PB'en voor alle zekerheid.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 mar 2007, 15:05

In dit geval zou ik het niet melden, pas als de rechter je rijbewijs heeft ingetrokken oid.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 13 mar 2007, 15:06

Ja!
Maar ik zou even Ilija (Macboy) PB'en voor alle zekerheid.
Is hij een juridisch verkeersdeskundige oid?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 13 mar 2007, 15:22

Zou het voor ons allen niet beter zijn dat jij de weg niet meer op zou komen met dat armoedige hok van je :lol:

Grtz,Hanz06

PS ik wil mijn contact sleutels terug :mrgreen:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 13 mar 2007, 16:14

Dennis Cavallino schreef:In dit geval zou ik het niet melden, pas als de rechter je rijbewijs heeft ingetrokken oid.
Invorderen is toch ook de rijbevoegdheid ontzeggen?

Je kunt natuurlijk niets zeggen, maar als je brokken maakt kunnen ze je het knap lastig maken.

Ach......ze hebben altijd Rialto aka Terminus voor dit soort gevallen :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 mar 2007, 16:19

Nee, maar een agent kan toch een fout hebben gemaakt? Zolang de rechter daarover heeft besloten dat je rijbewijs niet ontnomen hoefde te worden, zit je toch goed?

Een agent heeft mijn rijbewijs ook weleens 5 minuten beet gehad. Dat ga je toch niet melden? De grens ligt voor mij bij de rechter. Of zie ik dat verkeerd?

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 13 mar 2007, 16:30

Dennis Cavallino schreef:De grens ligt voor mij bij de rechter. Of zie ik dat verkeerd?
Bij mij ook, maar het gaat er mij om waar de grens bij de verzekeringsmaatschappij ligt. :wink:

Ik zal Macboy eens een pb sturen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 mar 2007, 16:43

Zou wel lekker zijn zeg, moeilijk doen bij een schadegeval omdat ze je rijbewijs eens een week afgepakt hebben :?

GTRene

Bericht door GTRene » 13 mar 2007, 17:03

zolang het niet met drank op achter het stuur is geweest doen ze volgens mij niet zo moeilijk...

Ben zelf ook 3 maanden mijn rijbewijs kwijtgeraakt na een hoge snelheids overtreding in the middle of the night helemaal alleen op het veiligste stuk snelweg in NL stonden me op te wachten met een lasergun op een viaduckt om 03u snachts! :( dat was balen, mijn vrijheid ontnomen en sindsdien nooit meer echt vrij qua rijden...
dus echt ontspannen nope...

Remy

Bericht door Remy » 13 mar 2007, 17:23

Jij bedoelt einde A35 of niet Rene. Das idd een mooi stuk om es flink te gaan stampen. Maarrr vergeet niet dat daar al een aantal keer, juist 's nachst, mensen zich dood hebben gereden.

johnnyloco

Bericht door johnnyloco » 13 mar 2007, 18:22

ik zit bij zo'n belachelijke verzekering ivm met rijontzegging dit is helaas gekomen door combinatie ongeval + alcohol..
ik kom bij geen enkele "normale" verzekering terecht op het moment..
moet zit nu ongeveer een half jaar bij rialto verzekeringen..
en het kan zijn dat ze nadat je 2 jaar daar verzekert bent je tussenpersoon voor je kan proberen om weer terug te komen bij een "normale" verzekering mits alles goed is gegaan..
ik moet een kwartaal vooruit betalen en € 175 als borg afgeven voor eigen risico..
heb alleen wa verzekerd en kost € 587 per kwartaal
dus zal je eerst maar bedenken als je een betere oplossing hebt..

GTRene

Bericht door GTRene » 13 mar 2007, 19:03

Remy schreef:Jij bedoelt einde A35 of niet Rene. Das idd een mooi stuk om es flink te gaan stampen. Maarrr vergeet niet dat daar al een aantal keer, juist 's nachst, mensen zich dood hebben gereden.
Klopt maar dat waren mensen die daar niks te zoeken hadden die moesten op de A1 zijn en met drank achter het stuur en veels te hard met een verkeerde gewone wagen de bocht in en verkeerd reageren...
dus daar rijd ik allang weer rustig, alhoewel ik dat stuk ook wel met 200km/u in kan hoor, no problem als je maar weet wat je doet en verwachten kunt...

Plaats reactie