Autoverzekering na ontzegging rijbevoegdheid.
- Henk Jan
Autoverzekering na ontzegging rijbevoegdheid.
Zo'n 2,5 jaar geleden ben ik bij een snelheidsmeting mijn rijbewijs voor 1 week kwijt geweest. 142km/u waar 80km/u is toegestaan. Was mijn enige rijontzegging. Een jaar of 5 daarvoor heb ik wel een forse boete gehad nav 45km/u te hard, maar die zal inmiddels wel verbeurd zijn.
Wat is de consequentie als ik een (forse) schadegeval met de auto heb, of als de auto gestolen wordt, want er wordt namelijk wel naar gevraagd bij de aanvraag van een nieuwe verzekering. Mijn tussenpersoon raadt mij echter af dit te melden, omdat ik anders geweigerd kan worden bij 'normale' verzekeraars en de hoofdprijs moet gaan betalen bij speciale verzekeraars.
Wie heeft hier ervaring mee?
Wat is de consequentie als ik een (forse) schadegeval met de auto heb, of als de auto gestolen wordt, want er wordt namelijk wel naar gevraagd bij de aanvraag van een nieuwe verzekering. Mijn tussenpersoon raadt mij echter af dit te melden, omdat ik anders geweigerd kan worden bij 'normale' verzekeraars en de hoofdprijs moet gaan betalen bij speciale verzekeraars.
Wie heeft hier ervaring mee?
- Peter Tunissen
- Henk Jan
Mijn rijbewijs is dus ingevorderd door een agent en daarna opgestuurd naar de officier van justitie. Die heeft na een kleine week besloten mij het rijbewijs terug te geven. Er is volgens mij geen rechter aan te pas gekomen.Peter Tunissen schreef:Met dien verstande dat een ontzegging van de rijbevoegdheid iets is dat een rechter je op kan leggen en een invordering van het rijbewijs iets is waar een agent toe gerechtigd is.
Goed lezen wat je verzekeraar wil weten, meestal het eerste.
Dit is wat de verzekering vraagt;
Kan ik hier dan uit opmaken dat het geen consequenties zal hebben, omdat het niet voor de rechtbank geweest is?Is aan de aanvrager, regelmatige bestuurder of houder van het kentekenbewijs de afgelopen vijf jaar (voorwaardelijk) de rijbevoegdheid ontzegd?
- Peter Tunissen
- Dennis Cavallino
- Downforce Hans
-
Invorderen is toch ook de rijbevoegdheid ontzeggen?Dennis Cavallino schreef:In dit geval zou ik het niet melden, pas als de rechter je rijbewijs heeft ingetrokken oid.
Je kunt natuurlijk niets zeggen, maar als je brokken maakt kunnen ze je het knap lastig maken.
Ach......ze hebben altijd Rialto aka Terminus voor dit soort gevallen

- Dennis Cavallino
Nee, maar een agent kan toch een fout hebben gemaakt? Zolang de rechter daarover heeft besloten dat je rijbewijs niet ontnomen hoefde te worden, zit je toch goed?
Een agent heeft mijn rijbewijs ook weleens 5 minuten beet gehad. Dat ga je toch niet melden? De grens ligt voor mij bij de rechter. Of zie ik dat verkeerd?
Een agent heeft mijn rijbewijs ook weleens 5 minuten beet gehad. Dat ga je toch niet melden? De grens ligt voor mij bij de rechter. Of zie ik dat verkeerd?
- GTRene
zolang het niet met drank op achter het stuur is geweest doen ze volgens mij niet zo moeilijk...
Ben zelf ook 3 maanden mijn rijbewijs kwijtgeraakt na een hoge snelheids overtreding in the middle of the night helemaal alleen op het veiligste stuk snelweg in NL stonden me op te wachten met een lasergun op een viaduckt om 03u snachts!
dat was balen, mijn vrijheid ontnomen en sindsdien nooit meer echt vrij qua rijden...
dus echt ontspannen nope...
Ben zelf ook 3 maanden mijn rijbewijs kwijtgeraakt na een hoge snelheids overtreding in the middle of the night helemaal alleen op het veiligste stuk snelweg in NL stonden me op te wachten met een lasergun op een viaduckt om 03u snachts!

dus echt ontspannen nope...
- johnnyloco
ik zit bij zo'n belachelijke verzekering ivm met rijontzegging dit is helaas gekomen door combinatie ongeval + alcohol..
ik kom bij geen enkele "normale" verzekering terecht op het moment..
moet zit nu ongeveer een half jaar bij rialto verzekeringen..
en het kan zijn dat ze nadat je 2 jaar daar verzekert bent je tussenpersoon voor je kan proberen om weer terug te komen bij een "normale" verzekering mits alles goed is gegaan..
ik moet een kwartaal vooruit betalen en € 175 als borg afgeven voor eigen risico..
heb alleen wa verzekerd en kost € 587 per kwartaal
dus zal je eerst maar bedenken als je een betere oplossing hebt..
ik kom bij geen enkele "normale" verzekering terecht op het moment..
moet zit nu ongeveer een half jaar bij rialto verzekeringen..
en het kan zijn dat ze nadat je 2 jaar daar verzekert bent je tussenpersoon voor je kan proberen om weer terug te komen bij een "normale" verzekering mits alles goed is gegaan..
ik moet een kwartaal vooruit betalen en € 175 als borg afgeven voor eigen risico..
heb alleen wa verzekerd en kost € 587 per kwartaal
dus zal je eerst maar bedenken als je een betere oplossing hebt..
- GTRene
Klopt maar dat waren mensen die daar niks te zoeken hadden die moesten op de A1 zijn en met drank achter het stuur en veels te hard met een verkeerde gewone wagen de bocht in en verkeerd reageren...Remy schreef:Jij bedoelt einde A35 of niet Rene. Das idd een mooi stuk om es flink te gaan stampen. Maarrr vergeet niet dat daar al een aantal keer, juist 's nachst, mensen zich dood hebben gereden.
dus daar rijd ik allang weer rustig, alhoewel ik dat stuk ook wel met 200km/u in kan hoor, no problem als je maar weet wat je doet en verwachten kunt...