BMW 335i VS M3 (Ik wil het nou wel eens weten)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Robin
Berichten: 54957
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 mar 2007, 12:06

Je moet je ook afvragen hoeveel M E46 rijders ooit een trackday oid hebben bezocht. Ik denk dat 10% van het totaal E46 M3 rijders al veel is wereldwijd...zo ook voor(getunede) 335i's denk ik. Garantie is een zwaar punt in deze imho.

Continu hoge belasting kan 't kapot van gaan. Ik zag 't bij mijn S3 die ik niet 'continu' hoog belastte maar toch wel mee jankte, gekker dan met de 335i.

Andre had een keer een turbo van een EVO aan gort. Dat kwam niet door filerijden of die wagen na 't wassen drooglikken. :P

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 mar 2007, 12:15

Robin begrijp me niet verkeerd het is voor mij geen e46M3 vs 335i betrouwbaarheidsissue. Standaard is die 335i gewoon betrouwbaar punt. Wat ik me afvraag is waar ligt de grens ?

Neem nou die S3 blokjes van ons indertijd, standaard 210pk betrouwbaar, rond de 250pk onbetrouwbaar, veel geploft. Later is dat allemaal weer opgevangen door VAG en in 2003/2004 waren ze ook met 250pk betrouwbaar.

Maar omdat er nu nog niks feitelijk bekend is over Duitse getunde 335i'tjes weet je ook niet waar de grens ligt. 350pk ? 380pk ? 400pk ? De praktijkellende is nog niet naar buitengetreden via forums ed.

Alpina heeft een goede voorzet gegeven met de 360pk B3. Nu de rest nog... En uiteraard heel graag harde SPECS, testcijfers ed. Dan weten we gewoon waar de getunde 335i staat op de kaart van snelle auto's.

Ik heb gewoon interesse in die info.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 mar 2007, 12:17

Digitec, toch zeker niet de minste in het wereldje heeft nog niks op de lijst staan, betreffende de 335i :?

http://www.digi-tec.de/de/leistung/list ... BMW&typ1=3

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 13 mar 2007, 12:39

Voor meer power kan je toch ook gewoon naar Hamann?

380pk pakket hebben zij klaar.

En ook wat optische tuning. Vind die spoiler alleen daar echt niet thuishoren.
Wel mooi vind ik die zwarte velgen in de 2e foto.

[img:1024:698]http://www.rsportscars.com/foto/08/hamanne9207_01.jpg[/img]
[img:1024:721]http://www.rsportscars.com/foto/08/hamanne9207_02.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.rsportscars.com/foto/08/hamanne9207_03.jpg[/img]
[img:1024:680]http://www.rsportscars.com/foto/08/hamanne9207_04.jpg[/img]

Robin
Berichten: 54957
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 mar 2007, 12:46

Ik snap niet helemaal wat jij wil Rico.Er is een Procede in de USA die ook naar EU komt, voor zover ik weet.Dat ding trekt een M5 400pk los en een nieuwe M5 heeft 't er knap lastig mee. En dan zijn er totnutoe nog een handjevol andere tuners in de EU. Van 350/400pk incl uitlaat. 0/100 tussen de 4,5 en 4,9 seconden top tussen de 270 en 295kmh.

Waarom ik dat weet? Omdat ik nogal het wel en wee van de '335i' en z'n plussern/minnen etc volg. Vreemd he? :P

http://www.noellemotors.de/335i_Bi-Turb ... e00.0.html

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 mar 2007, 12:54

Robin wat ik wil zijn onafhankelijke tests lezen in bladen als AMS. autobild tuning, sportauto etc. Jij niet ?

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 13 mar 2007, 13:09

onafhankelijke tests.. bestaan die tegenwoordig nog! 8)

Robin
Berichten: 54957
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 mar 2007, 14:16

m@rco schreef:onafhankelijke tests.. bestaan die tegenwoordig nog! 8)
Idd, Marco. De S3 is ook al een half jaar uit en nu zie ik pas een tuningtest in de sportauto, een BB vs een MTM. Met resp. 306(willekeur?) en 330pk.

Gewoon wachten. 997 turbo idem, is er al 1 jaar en pas kortgeleden dat er verschillende getunede 997TT's werden getest. Ook denk ik dat het wat langer duurt omdat BMW 'decennia' geen turbobenzines Pkw's heeft geproduceerd dus voor de tuners nog ff wat goochelen.

En we hebben Youtube en andere sites om je onafhankelijke tests op te zetten. De Procede is 2 mnden geleden al door een bepaalde bekende USA autosite getest en niks dan lof.

En ik dacht dat 'wij hier' niet zo te spreken waren in 't algemeen over bepaalde bladen en hun tests....omdat de journalisten maar 'wat lullen en niet kunnen rijden'... :P

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1211
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 13 mar 2007, 14:30

Robin schreef: Andre had een keer een turbo van een EVO aan gort. Dat kwam niet door filerijden of die wagen na 't wassen drooglikken. :P

dat heeft een andere oorzaak Robin , zijn evo6 had de titanium turbo en die zijn nu eenmaal niet zo sterk gebleken als bijv de normale evo5 turbo's , (die er daarna ook in gegaan is bij andre)

in de rally sport reden bijna alle 6en met 5 turbo's .

mijn evo heeft overigens alleen maar trackdays achter de rug en ca 370 pk en 470 nm en blijft na 8 jaar en bijna 100k km nog als een naaimachientje rijden , het kan dus wel .

Andre
Berichten: 11392
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 13 mar 2007, 14:33

Ik weet wel dat onze hond ook gechipt was. En die liep ook als een zonnetje.

Robin
Berichten: 54957
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 mar 2007, 14:33

Leen schreef:
Robin schreef: Andre had een keer een turbo van een EVO aan gort. Dat kwam niet door filerijden of die wagen na 't wassen drooglikken. :P

dat heeft een andere oorzaak Robin , zijn evo6 had de titanium turbo en die zijn nu eenmaal niet zo sterk gebleken als bijv de normale evo5 turbo's , (die er daarna ook in gegaan is bij andre)

in de rally sport reden bijna alle 6en met 5 turbo's .

mijn evo heeft overigens alleen maar trackdays achter de rug en ca 370 pk en 470 nm en blijft na 8 jaar en bijna 100k km nog als een naaimachientje rijden , het kan dus wel .
Leen geloof ik meteen(rijmt)
Ik schat Mitsubishi een trapje hoger in op (turbo)motorengebied dan VAG en ik denk dat Andre nog een slag ruiger deed in 't algemeen met z'n EVO, 'dag in dag uit'. Maar 't punt met die titanium turbo is idd waar ja.

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 13 mar 2007, 15:01

Andre schreef:Ik weet wel dat onze hond ook gechipt was. En die liep ook als een zonnetje.
:lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 mar 2007, 15:07

m@rco schreef:onafhankelijke tests.. bestaan die tegenwoordig nog! 8)

Nouja testcijfers dat wel weer, je kunt zeggen wat je wilt van die Duitsers, maar het cijferwerk is altijd weer picobello voor elkaar.

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 13 mar 2007, 15:41

Cijfers liegen indd meestal niet.. als ze onder dezelfde omstandigheden gereden worden :wink:

Wat ik van andré dan hoor.. is dat de ophanging van de e87 en de e90 een stuk gevorderder is dan die van de e46.. De tijd gaat door uiteraard.. de techniek van de e46 m3 stamt nog uit 2000..
335i en e46 m3 worden hier vergeleken op rechtuit snelheid.. en de tijden van de autobladen in duitsland op de testcircuits
(ring) die iedere keer onder andere omstandigheden worden gereden.. of is het iedere keer 20 graden zonnetje erbij etc. 8)

Als je verder gaat kijken is het toch een vergelijking tussen een motorsport auto met motorsport prijzen, en een een zeer snelle zaken sedan.. Jou auto kostte 94k nieuw.. 32k meer dan de e90 335i nieuw..
altijd van die rare vergelijkingen.. okay geen M-badge op de kont.. maar dat is ook al niet alles meer gezien naar de steeds zwaarder worden m-etjes

ga een e46 m3 vergelijken met een e92 m3.. dat zijn nuttige vergelijkingen... Huidige model met voorganger..

My opunion..

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 mar 2007, 16:10

Eh Marco goeie post, ware het niet dat het nu niet meer gaat om een vergelijk tussen de e46M3 en de 335i, maar om een vergelijk tussen een standaard 335i tegenover een getunde 335i of een vergelijk tussen getunde 335i's onderling. Op dat punt was de discussie ondertussen beland :wink:

De testcijfers van een standaard 335i en een e46 M3 zijn ondertussen wel bekend.

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 13 mar 2007, 16:12

Ik lees niet altijd alles helemaal door.. zoveel lees werk.

Het enige wat een 335i nodig heeft is een SPER!!
Pk's zat toch..

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 mar 2007, 16:48

LOL een 335i zonder sper is als een stier zonder sperma. :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 13 mar 2007, 18:04

m@rco schreef:Cijfers liegen indd meestal niet.. als ze onder dezelfde omstandigheden gereden worden :wink:

Wat ik van andré dan hoor.. is dat de ophanging van de e87 en de e90 een stuk gevorderder is dan die van de e46.. De tijd gaat door uiteraard.. de techniek van de e46 m3 stamt nog uit 2000..
335i en e46 m3 worden hier vergeleken op rechtuit snelheid.. en de tijden van de autobladen in duitsland op de testcircuits
(ring) die iedere keer onder andere omstandigheden worden gereden.. of is het iedere keer 20 graden zonnetje erbij etc. 8)

Als je verder gaat kijken is het toch een vergelijking tussen een motorsport auto met motorsport prijzen, en een een zeer snelle zaken sedan.. Jou auto kostte 94k nieuw.. 32k meer dan de e90 335i nieuw..
altijd van die rare vergelijkingen.. okay geen M-badge op de kont.. maar dat is ook al niet alles meer gezien naar de steeds zwaarder worden m-etjes

ga een e46 m3 vergelijken met een e92 m3.. dat zijn nuttige vergelijkingen... Huidige model met voorganger..

My opunion..
Erger zelfs nog :lol: Als je naar het onderstel van een E36 M3 en een E46 M3 kijkt dan zie je dat de geometrie in de basis eigenlijk gelijk is. Ze zullen bij de E46 wel een paar ophangpunten verplaatst hebben om wat meer mechanische grip op te bouwen maar veel verschil zit er niet tussen.

Bij de E87 en E90 heb je het over een heel nieuw concept.

Ik durf dus wel te wedden dan een 335i een E46 M3 op het circuit aan alle kanten om zijn oren rijd zo gauw er een sper onder zit :)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9057
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 13 mar 2007, 18:33

Bert ///M3 schreef:...Ik durf dus wel te wedden dan een 335i een E46 M3 op het circuit aan alle kanten om zijn oren rijd zo gauw er een sper onder zit :)
@Robin: Je weet wat je nu te wachten staat; vergeet die Amerikaanse chip en zet enkel dat sperdiff eronder.

Robin
Berichten: 54957
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 mar 2007, 18:35

Joop schreef:
Bert ///M3 schreef:...Ik durf dus wel te wedden dan een 335i een E46 M3 op het circuit aan alle kanten om zijn oren rijd zo gauw er een sper onder zit :)
@Robin: Je weet wat je nu te wachten staat; vergeet die Amerikaanse chip en zet enkel dat sperdiff eronder.
Is de bedoeling. Ben met Andre al 'bezig'om wat te regelen.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9057
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 13 mar 2007, 18:37

Robin schreef:
Joop schreef:
Bert ///M3 schreef:...Ik durf dus wel te wedden dan een 335i een E46 M3 op het circuit aan alle kanten om zijn oren rijd zo gauw er een sper onder zit :)
@Robin: Je weet wat je nu te wachten staat; vergeet die Amerikaanse chip en zet enkel dat sperdiff eronder.
Is de bedoeling. Ben met Andre al 'bezig'om wat te regelen.
Ben benieuwd...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mar 2007, 19:18

Robin schreef:
Leen schreef:
Robin schreef: Andre had een keer een turbo van een EVO aan gort. Dat kwam niet door filerijden of die wagen na 't wassen drooglikken. :P

dat heeft een andere oorzaak Robin , zijn evo6 had de titanium turbo en die zijn nu eenmaal niet zo sterk gebleken als bijv de normale evo5 turbo's , (die er daarna ook in gegaan is bij andre)

in de rally sport reden bijna alle 6en met 5 turbo's .

mijn evo heeft overigens alleen maar trackdays achter de rug en ca 370 pk en 470 nm en blijft na 8 jaar en bijna 100k km nog als een naaimachientje rijden , het kan dus wel .
Leen geloof ik meteen(rijmt)
Ik schat Mitsubishi een trapje hoger in op (turbo)motorengebied dan VAG en ik denk dat Andre nog een slag ruiger deed in 't algemeen met z'n EVO, 'dag in dag uit'. Maar 't punt met die titanium turbo is idd waar ja.


Als ik het goed begrepen heb zijn de turbo`s van de 335i toch ook van Mitsubishi ?

Nou dan komt het wel goed begrijp ik uit bovenstaande post....................

Andre
Berichten: 11392
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 13 mar 2007, 22:50

een 335i is als een lekker wijf maar zodra ze de BH af doet komen er van die harde zwarte haren uit die tepels.

Tom
Berichten: 22233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 13 mar 2007, 23:32

Zo'n 335i lijkt mij een heerlijke auto die 100% voldoet aan z'n verwachtingen. Je rijd er zonder problemen heel europa mee door in alle luxe, relax op hoge snelheden, ding zet serieus stappen vooruit, en je kunt ook nog eens redelijk sportief ermee door de bochten, afritten pakken, over de ring etc.
Staat nergens in de brochures dat het een raceauto is andre :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 mar 2007, 00:51

Dre flikkerde de brochure gelijk weg toen hij die zwarte haren in zijn neus voelde prikken. :lol:

En inderdaad Bert e87/e90 is echt veel moderner, beter, Intrax en drexlersper op een e90 en een M3 kan inpakken op een circuit.

Word pas echt leuk om te vergelijken als je op een M3 ook een intrax en sper flikkert.

Blijft toch altijd een beetje appels met peren vergelijken standaard tov aangepast, en aangepast tov aangepast is ook niet altijd even duidelijk.

Maar in de basis is het e87/e90 onderstel veel beter dan een e46 onderstel. Vanuit de 130i de touring in was alsof je in een dweil stapte.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], KoenM en 11 gasten