Ik zal nu wel een hele afwijkende positie innemen (inderdaad, what's new), maar Ton Roks is de ver van mijn bed show. Op persoonlijke titel komt ie bij fabrikanten en importeurs binnen, schrijft een stukje dat je in gewijzigde vorm bij Autoweek, hier, en wellicht nog een aantal andere plaatsen tegenkomt. Ben jaren op de Autovisie geabonneerd geweest en heb talloze mooie artikelen van zijn hand gelezen. Maar of ie kan sturen of gewoon dat herkwauwt wat anderen vinden maar hijzelf beter op kan schrijven? Ik weet het niet. Ik wil verslagen en tests van DF-ers zien waarvan ik weet dat ze zich op de limiet van het voertuig nog sanang voelen.Snipe schreef:At your service:Robin schreef:Maar welke koning van de trackcars? (...) Een GT86 ? (..) Een GT3RS 4.0?
- http://www.driving-fun.com/2550/home/te ... at-is.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.driving-fun.com/2527/home/te ... begin.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Driving-fun.com = BMW fun ?!!? (afgesplitst)
- Hielke
Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6
- Sperdy
Valt best mee DF = BMW forum, even een wetenschappelijk onderzoekje gedaan.Luco schreef:Daar gaat het helemaal niet om, waar het om gaat is dat het nu voor bijna 95% over bmw gaat, noem het beestje dan ook zo en doe niet net alsof het over sportieve of driving fun auto's gaat.RVV schreef:Weer geen Renault
Volgens mij zijn er veel leukere auto;s die ook door de bezoekers genoemd worden, maar daar zie ik geen nieuws over een configurator verschijnen.
Als je dat al nieuws mag noemen zeg.
uit het draadje duitse auto's op DF (BRadwursten en ... etc.)
Van de 50 topics op blz.1 gaan er 28 over BMW
Van de eerste 10 topics op blz. 1 gaan er 8 over BMW.
Valt dus best mee, het hadden er meer kunnen zijn.
:vliegen:
- Snipe
Ik snap wel wat je bedoelt en feitelijk is dat ook het leukst. DF is voortgekomen uit een forum en als ik voor mezelf spreek vind ik het ook het leukst om tests te doen met anderen erbij. De test die we met de 1 M hebben gedaan bijvoorbeeld, met onder Romo, Bart, Erik, Andre en Macboy erbij. Of een paar dagen terug, de Saker op Zandvoort met Laurens erbij.Hielke schreef:Ik zal nu wel een hele afwijkende positie innemen (inderdaad, what's new), maar Ton Roks is de ver van mijn bed show. (..) Ik wil verslagen en tests van DF-ers zien waarvan ik weet dat ze zich op de limiet van het voertuig nog sanang voelen.
Maar de tests van Ton zijn ook mooi natuurlijk. Hij schrijft goed, heeft tientallen jaren ervaring en heeft toegang tot auto's die wij niet krijgen of pas veel later krijgen. Die GT 86 is pas ergens halverwege 2012 in Nederland bijvoorbeeld; dan is het toch leuker om nu al een test te lezen?
- Dutch
Ik moet toch weer lachen om het welig tierende zwartwitdenken op dit forum. Het is voortdurend of/of, zonder ooit de mogelijkheid van en/en te overwegen.Hielke schreef:Is het teveel BMW dat hier op Bimmerpost-light de revue passeert? Misschien juist wel niet. Het doet in ieder geval wel afbreuk aan de geloofwaardigheid van de autotests. Tests door, voor en met BMW minded rijders. Hoe goed en leuk de rijverslagen ook zijn. Zou toch makkelijk anders en beter kunnen lijkt me.
Waarom kun je niet én je lezers van dienst zijn met de informatie waar ze duidelijk belangstelling voor hebben, én ze informatie voorschotelen waar ze nog niet eerder aan gedacht hadden? Want dat gebeurt hier natuurlijk feitelijk: én wat dieper ingaan op wat hier toch al scoort, én tests doen van allerlei andere auto's van allerlei andere merken.
En qua BMW-mindedness: ik vond 't wel een goed idee om juist mij naar Barcelona te sturen, want als er iemand in de redactie niet BMW- en Reihensechser-minded is (ondanks die gare E36 voor de deur) en voor wie RWD niet de alfa en omega van het autorijden is (met ook een FWD en AWD voor de deur), dan ben ik 't wel.
Zodra die auto in Nederland is, regelen we een handbak en zetten we er André wel weer in. Heb je 't beste van beide werelden.
- Richard430
Ik heb me nu al in 2 BMW topic's een vraag gesteld betreffende betrouwbaarheid van de nieuwe motoren. Dit is iets wat ik mij altijd afvraag. Maar goed, ik hou er maar over op. De tijd zal het ons leren. 

- Robertdj
DF staat bekend als een BMW minded forum, dit imago schrikt sommige liefhebbers van andere merken af. Wat jammer is, want ik vind dit nog steeds een leuk forum met boeiende leden. Maar het zou nog veel leuker kunnen worden.
-
+1Robertdj schreef:DF staat bekend als een BMW minded forum, dit imago schrikt sommige liefhebbers van andere merken af. Wat jammer is, want ik vind dit nog steeds een leuk forum met boeiende leden. Maar het zou nog veel leuker kunnen worden.
Ik heb een schijthekel aan die merkenclubjes (heb je van elk merk wel) en hier zitten er ook een aantal (statusfappers) met BMW oogkleppen op. Als liefhebber kun je niet om BMW heen want ze maken gewoon ontzettend fijne karren maar wereld houd niet op bij bmw.. 't is een compromis tussen sportief en comfort. Dus af en toe wat tegengas geven naar het clubje BMW aanbidders kan geen kwaad

- Arthur
- Auto: Nr.51
Tijd zal het idd leren. Maar waarom vraag je je dat af? Vanwege een 2.0T met 245pk? Heb ooit eens een VAG 1.8T met ongeveer 200 getunede pk's van 0 naar 185kkm gereden zonder problemen. Is geen garantie voor de volgende 185kkm's natuurlijk. Maar zie niet meteen dat dit problemen moet gaan geven voor BMW.
Richard430 schreef:Ik heb me nu al in 2 BMW topic's een vraag gesteld betreffende betrouwbaarheid van de nieuwe motoren. Dit is iets wat ik mij altijd afvraag. Maar goed, ik hou er maar over op. De tijd zal het ons leren.
- Arthur
@Tom: merkenclubjes zijn wel weer handig voor inside info betreffende bepaalde modellen. Daarom meld ik mezelf wel meestal aan om te zien of er nog wat handigs te vinden is voor m'n auto.
- Dennis Cavallino
Precies, DF sluit niet uit dat je geen merkenclubs mag bezoeken.
Zelf doe ik dat ook, maar naast wat nuttige info is 't leesvoer verder niet heel erg interessant. Daarom kom ik dus liever op andere autosites. DF, gummen, Speedhunters, classicdriver.com en .de, octane magazine etc. etc. Veel boeiender dan een merkenclubje bij elkaar. Je hóeft niet in
Forumoverzicht » Auto's » Bratwursten und Jägermeister te kijken als je dat niet wilt.
Dus ik snap die discussie niet.
Begin iedere dag als je opstaat een draadje die JOU boeit en lul daar lekker over door. Wedden dat mensen dat lezen? Wellicht pikt de redactie het ook op.
Zelf doe ik dat ook, maar naast wat nuttige info is 't leesvoer verder niet heel erg interessant. Daarom kom ik dus liever op andere autosites. DF, gummen, Speedhunters, classicdriver.com en .de, octane magazine etc. etc. Veel boeiender dan een merkenclubje bij elkaar. Je hóeft niet in
Forumoverzicht » Auto's » Bratwursten und Jägermeister te kijken als je dat niet wilt.
Dus ik snap die discussie niet.
Begin iedere dag als je opstaat een draadje die JOU boeit en lul daar lekker over door. Wedden dat mensen dat lezen? Wellicht pikt de redactie het ook op.
- Arthur
Ja, over de crisis/recessie bijvoorbeeld 

- WJ
Er zijn nog meer duitse automerken hoor...niet dat je ze ziet in het "Forumoverzicht » Auto's » Bratwursten und Jägermeister" deel van het forum want daar worden ze ondergesneeuwd door alle BMW blabla. Het is gewoon tijd voor een BMW subforum.
Maar een nieuws item dat de 3serie configurator online staat, gaat ook imo echt helemaal nergens over.
Maar een nieuws item dat de 3serie configurator online staat, gaat ook imo echt helemaal nergens over.
- Dennis Cavallino
Ik vond 't wel handig. In dit draadje is 't bijna niet terug te vinden. Op de site van BMW ook niet. Maar goed, het is een keuze, als de GT 86 configurator online staat zal 'ie ook vast wel op de frontpage worden gemeld door de redactie.
Dat de GT3 RS en GT 86 minder gelezen worden dan de 3 serie test vind ik ook jammer. Hoe goed geschreven de tekst van Dutch ook is, het is een normale auto vergeleken bij de Porker en Toyota.
Dat 'ie beter gelezen wordt dan de Range Rover Evoque tests, dat snap ik dan weer wel.
Dat de GT3 RS en GT 86 minder gelezen worden dan de 3 serie test vind ik ook jammer. Hoe goed geschreven de tekst van Dutch ook is, het is een normale auto vergeleken bij de Porker en Toyota.
Dat 'ie beter gelezen wordt dan de Range Rover Evoque tests, dat snap ik dan weer wel.
- Dennis Cavallino
Andere merken zijn wel zichtbaar. Ze zijn inderdaad wel ondergesneeuwd, ik heb even geturfd hoeveel topics er per merk zijn op pagina 1 van bratwurst&jagermeister:WJ schreef:Er zijn nog meer duitse automerken hoor...niet dat je ze ziet in het "Forumoverzicht » Auto's » Bratwursten und Jägermeister" deel van het forum want daar worden ze ondergesneeuwd door alle BMW blabla. Het is gewoon tijd voor een BMW subforum.
- BMW 20 topics
- VW 2
- Porsche 7
- Mercedes-Benz: 4
- Tuners: 1
- Audi: 4
- Maybach: 1
- Opel: 1
- Mini: 1
- Artega: 1
Begin iedere dag een draadje over VW, Audi, Techart, Porsche, RUF, Mercedes en Opel. Wat mij betreft GRAAG!
- RVV
Wat een gepiep allemaal weer teveel BMW dit en dat..net wat Dennis zegt.. wil je meer andere dingen zien? Dan zelf topic openen ipv je te beklagen in een BMW topic!
En dat Renault ons geen testauto's ter beschikking wilt stellen zegt meer over Renault dan over DF. Merken als Mercedes, BMW, Jaguar, Saker, Ford etc durven de dikste auto's uit het assortiment mee te geven aan onze testers en redacteuren (we krijgen altijd complimenten over hoe wij met de auto's omgaan) terwijl ze bij Renault, Honda, Mazda nog onder een steen leven ofzo. Moet lachend terugdenken aan het mailtje van de PR sherrif van Mazda, hoe ik het in mijn hoofd durfde te halen om te om voor te stellen om een Mazda MX5 te testen.. of ik wel wist wat zo'n auto in zijn mars had.. ik had op dat moment gvd een 507pk M5.. mailtje terug gestuurd alsof ik niet zou weten wat een M5 in zijn mars zou hebben.. laat staan zo'n Mazda MX5..
Er zijn importeurs die het snappen en er zijn importeurs die het niet snappen.. maar in die laatste groep gaan wij echt geen cent energie steken.
En dat Renault ons geen testauto's ter beschikking wilt stellen zegt meer over Renault dan over DF. Merken als Mercedes, BMW, Jaguar, Saker, Ford etc durven de dikste auto's uit het assortiment mee te geven aan onze testers en redacteuren (we krijgen altijd complimenten over hoe wij met de auto's omgaan) terwijl ze bij Renault, Honda, Mazda nog onder een steen leven ofzo. Moet lachend terugdenken aan het mailtje van de PR sherrif van Mazda, hoe ik het in mijn hoofd durfde te halen om te om voor te stellen om een Mazda MX5 te testen.. of ik wel wist wat zo'n auto in zijn mars had.. ik had op dat moment gvd een 507pk M5.. mailtje terug gestuurd alsof ik niet zou weten wat een M5 in zijn mars zou hebben.. laat staan zo'n Mazda MX5..

Er zijn importeurs die het snappen en er zijn importeurs die het niet snappen.. maar in die laatste groep gaan wij echt geen cent energie steken.
-
OnlineLuco
Hier spreekt pure frustatieRVV schreef:Wat een gepiep allemaal weer teveel BMW dit en dat..net wat Dennis zegt.. wil je meer andere dingen zien? Dan zelf topic openen ipv je te beklagen in een BMW topic!
En dat Renault ons geen testauto's ter beschikking wilt stellen zegt meer over Renault dan over DF. Merken als Mercedes, BMW, Jaguar, Saker, Ford etc durven de dikste auto's uit het assortiment mee te geven aan onze testers en redacteuren (we krijgen altijd complimenten over hoe wij met de auto's omgaan) terwijl ze bij Renault, Honda, Mazda nog onder een steen leven ofzo. Moet lachend terugdenken aan het mailtje van de PR sherrif van Mazda, hoe ik het in mijn hoofd durfde te halen om te om voor te stellen om een Mazda MX5 te testen.. of ik wel wist wat zo'n auto in zijn mars had.. ik had op dat moment gvd een 507pk M5.. mailtje terug gestuurd alsof ik niet zou weten wat een M5 in zijn mars zou hebben.. laat staan zo'n Mazda MX5..![]()

Je doet net alsof het een gunst van DF is om een auto te testen voor de importeur.
Volgens mij werkt het zo niet.
En als ik me niet vergis is er een keer een renault getest.
Naar mijn mening was het (voorzichtig gezegd) een niet zo goed geschreven stuk, zowel schrijvend als het oordeel, maar nee het ligt aan de importeur

- Robertdj
Jullie hoeven geen nieuwe auto's te testen. Ik vind tests van meer 'bereikbare' auto's veel leuker. Is het niet ooit de bedoeling geweest om ook de hokken van dfers te testen?
- RVV
Huh frustratie? Tov wat? een Mazda MX5? In januari is het rijden in een SLS Roadster.
Als ik een Mazda MX5 wil rijden dan rij ik morgen een Mazda MX5, maar ik ga voor DF echt niet op persoonlijke titel een autootje ritselen bij een dealer voor een proefrit.
Importeurs moeten zelf het nut inzien van de free publicity functie van het medium DF. Zien ze dat niet in, nou prima dan. Ik of DF hoeft geen auto's te verkopen.
BMW Nederland bijvoorbeeld, maar ook Mercedes Nederland zie die meerwaarde van een internetplatform feilloos in. Waar vroeger alleen de schrijvende pers van gedrukte media werd uitgenodigd op persintroducties, nodigen ze nu ook de internet Media uit (zoals DF) En waarom? omdat ze de kracht van internet Media onderkennen. Ze weten dat ze er zelf flink beter van worden door media aandacht. Neem nou die artikelen die Dutch (alles behalve een BMW man) heeft geschreven. Die staan nog een miljard jaar op internet. Zoekmachines zijn er dol op die vreten zulke artikelen als snoep.. elke keer als mensen BMW 3 serie intoetsen op google. komen ze uit bij zulke artikelen. Niet alleen op DF, maar ook Autoblog, autoweek, noem maar op. Die free publicity is voor een merk/importeur van onschatbare waarde. Als je dat als PR manager snapt ben je de man. Als je internet nog steeds eng vind en bang bent dat zolderkamertjes testers wat rubber oproken.. tja dan zie je je merk/model nooit fatsoenlijk terug in de zoekresultaten. Maar dat licht moeten de PR mannen en vrouwen zelf zien.
DF kan elke auto wel testen als het moet. we hebben ondertussen een zodanig netwerk van gerenommeerde autojournalisten,testers en fotografen dat het geen probleem is. Maar wij lopen geen enkele PR manager achter zijn broek aan.
Robert, auto's van DF'ers testen is een hele leuke insteek. Dat staat ook nog altijd hoog op ons verlanglijstje, maar er zitten ook haken en ogen aan. Niet in de laatste plaats dat auto's van DF'ers hun eigen oogappeltjes zijn, dat ligt soms ook (terecht) gevoelig. Eigenlijk zou je zoiets ook niet als een test moeten verpakken, maar als een soort "mijn auto en ik" verhaal. Waarom die DF'er voor die auto heeft gekozen bijvoorbeeld, wat hij er mee kan en doet.
Als ik een Mazda MX5 wil rijden dan rij ik morgen een Mazda MX5, maar ik ga voor DF echt niet op persoonlijke titel een autootje ritselen bij een dealer voor een proefrit.
Importeurs moeten zelf het nut inzien van de free publicity functie van het medium DF. Zien ze dat niet in, nou prima dan. Ik of DF hoeft geen auto's te verkopen.
BMW Nederland bijvoorbeeld, maar ook Mercedes Nederland zie die meerwaarde van een internetplatform feilloos in. Waar vroeger alleen de schrijvende pers van gedrukte media werd uitgenodigd op persintroducties, nodigen ze nu ook de internet Media uit (zoals DF) En waarom? omdat ze de kracht van internet Media onderkennen. Ze weten dat ze er zelf flink beter van worden door media aandacht. Neem nou die artikelen die Dutch (alles behalve een BMW man) heeft geschreven. Die staan nog een miljard jaar op internet. Zoekmachines zijn er dol op die vreten zulke artikelen als snoep.. elke keer als mensen BMW 3 serie intoetsen op google. komen ze uit bij zulke artikelen. Niet alleen op DF, maar ook Autoblog, autoweek, noem maar op. Die free publicity is voor een merk/importeur van onschatbare waarde. Als je dat als PR manager snapt ben je de man. Als je internet nog steeds eng vind en bang bent dat zolderkamertjes testers wat rubber oproken.. tja dan zie je je merk/model nooit fatsoenlijk terug in de zoekresultaten. Maar dat licht moeten de PR mannen en vrouwen zelf zien.
DF kan elke auto wel testen als het moet. we hebben ondertussen een zodanig netwerk van gerenommeerde autojournalisten,testers en fotografen dat het geen probleem is. Maar wij lopen geen enkele PR manager achter zijn broek aan.
Robert, auto's van DF'ers testen is een hele leuke insteek. Dat staat ook nog altijd hoog op ons verlanglijstje, maar er zitten ook haken en ogen aan. Niet in de laatste plaats dat auto's van DF'ers hun eigen oogappeltjes zijn, dat ligt soms ook (terecht) gevoelig. Eigenlijk zou je zoiets ook niet als een test moeten verpakken, maar als een soort "mijn auto en ik" verhaal. Waarom die DF'er voor die auto heeft gekozen bijvoorbeeld, wat hij er mee kan en doet.
-
OnlineLuco
Ja, dan moet er naast bmw ook wel aandacht geschonken worden aan andere auto'sRVV schreef:Importeurs moeten zelf het nut inzien van de free publicity functie van het medium DF. Zien ze dat niet in, nou prima dan. Ik of DF hoeft geen auto's te verkopen.
.
Dat ziet een importeur/merk ook, en daar kan je wel wat aan doen.
Maar ja als je alleen bmw fappers laat schrijven/testen, dan zien sommige andere merken die meerwaarde niet, logisch denk ik.
- RVV
Dat kan ja, mede omdat we in de opstapfase moesten groeien van een amateursite/groepje naar een professioneel medium. In het begin vond iedereen het leuk om mee te doen, zelf waren we ook niet kritisch, maar dat zijn groeistuipen. Leer je ook van. Nu zetten we alleen nog maar de juiste man op de juiste job. Als er een Saker moet worden getest, laten we dit doen door Laurens, als er een BMW gedrift moet worden laten we dit doen door Andre, als er een ongekleurd uitgebreid BMW artikel geschreven moet worden laten we dit door Dutch doen. Vul verder maar in Perry, Dennis, Ton etc.. allemaal proffesionals die weten waar ze mee bezig zijn en over schrijven. En ja dan valt er altijd nog wel een mening te vormen over de inhoud, en nee daar hoeft ook niet iedereen het mee eens te zijn. Maargoed ook. Als ik opinie artikelen lees, ben ik het er ook vaak niet mee eens. Zolang de insteek maar professioneel is. En DF is nog altijd aan het groeien het kan altijd beter. Maar dat is ook iets om aan te werken.En als ik me niet vergis is er een keer een renault getest.
Naar mijn mening was het (voorzichtig gezegd) een niet zo goed geschreven stuk, zowel schrijvend als het oordeel, maar nee het ligt aan de importeur
- RVV
Dan doen ze zichzelf daar mee te kort.dan zien sommige andere merken die meerwaarde niet, logisch denk ik
-
OnlineLuco
Ik denk dat DF zich tekort doet door voor 90% alleen aandacht aan bmw te schenken.RVV schreef:Dan doen ze zichzelf daar mee te kort.dan zien sommige andere merken die meerwaarde niet, logisch denk ik
Andere merken minded mensen blijven daardoor weg wat al door meer mensen is aangegeven, denk niet dat een importeur warm wordt van die paar man die hier dan wel zitten.
Als de andere merken minded mensen hier meer zouden komen dan komt die importeur echt wel.
- Dennis Cavallino
Luco schreef:Ja, dan moet er naast bmw ook wel aandacht geschonken worden aan andere auto'sRVV schreef:Importeurs moeten zelf het nut inzien van de free publicity functie van het medium DF. Zien ze dat niet in, nou prima dan. Ik of DF hoeft geen auto's te verkopen.
.
Dat ziet een importeur/merk ook, en daar kan je wel wat aan doen.
Maar ja als je alleen bmw fappers laat schrijven/testen, dan zien sommige andere merken die meerwaarde niet, logisch denk ik.
Nu staat de 3 serie in 't nieuws, dus je mening is volgens mij vooral gebaseerd op DEZE week.
BMW Fappers op de redactie zijn volgens mij in de minderheid, maar op 't forum is BMW wel dominant ja, dat is ook niet te ontkennen en ligt ook aan 't feit dat het een vrij toegankelijk merk is qua 2e hands auto's met voldoende rijplezier bij allround gebruik. Niet gek dat die mensen ook interesse hebben in de nieuwe BMW, want die kopen ze over een paar jaar als occassion.
Anyway, ik denk verder dat de discussie met Luco e.a. over het BMW-gefap niet zoveel bijdraagt aan dit draadje verder, aangezien het een BMW DRAADJE IS. LOL!!
Luco, nodig al jouw Renault vrienden hier uit. Ik lees graag over Renaults. Ik heb een grote voorkeur voor de R16, R5(snelle versies), Alpines, RS-en en de toekomstige RWD's van 't merk. Ik zou ze ook met alle liefde van de wereld willen testen. Als autoliefhebber, want dat ben ik.
- Arthur
Dat ligt dan niet aan DF maar meer aan zijn bezoekers lijkt me.
Luco schreef:Ik denk dat DF zich tekort doet door voor 90% alleen aandacht aan bmw te schenken.Andere merken minded mensen blijven daardoor weg wat al door meer mensen is aangegeven, denk niet dat een importeur warm wordt van die paar man die hier dan wel zitten.
Als de andere merken minded mensen hier meer zouden komen dan komt die importeur echt wel.
- Snipe
Een paar dagen terug kwam ik op de snelweg nog zo'n gele Megane tegen, met stickers en spoilers en alles erop en eraan. Dat doet me niks, ik vind ze lelijk en ordinair (te schreeuwerig, te cheap). Maar dat rijtje wat jij nu noemt.... En de Clio Williams natuurlijk.Dennis Cavallino schreef:Ik heb een grote voorkeur voor de R16, R5(snelle versies), Alpines, RS-en en de toekomstige RWD's van 't merk. Ik zou ze ook met alle liefde van de wereld willen testen. Als autoliefhebber, want dat ben ik.
Die nieuwe Gordini's zien er trouwens ook leuk uit, al is het jammer dat het nu niet meer staat voor extra pk's maar dat het gewoon een uitrustingsniveau is.