Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
RVV

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door RVV » 14 dec 2011, 23:22

USB? Heeft dat ding dan geen iCloud? Het is al weer ouderwets voordat het in de showroom staat :kikker:

Maar zonder gekheid, ik snap heel goed dat die auto ineens heel aantrekkelijk kan zijn in de lease. Jouw keuze of Wouter zijn keuze is niet meer dan logisch. Eigenlijk kun je dan geen foute keuze maken.

Tom

Bericht door Tom » 14 dec 2011, 23:23

Knot schreef:4 en 6 cilinders... is allemaal om het even, kinderspel ;)
Ik vind 4 cilinders prachtig hoor. S2000 vond ik motorisch leuker als de Z4. Toyota blok in Exige is geweldig. Die GT86 zal ik denk ik ook wel kunnen waarderen.
Turbo houd ik niet van :)
Doet mij denken aan leaserijders met chipje ofzo die aan het stoplicht je eruit rijden en dan bij het volgende stoplicht trots staan te kijken in hun saaie familiebak met turbodiesel, en dan serieus denken dat ik zou willen ruilen omdat hun auto sneller was (terwijl ik niet eens aan stoplichtsprintjes doe :lol:).
RVV schreef: Maar zonder gekheid, ik snap heel goed dat die auto ineens heel aantrekkelijk kan zijn in de lease. Jouw keuze of Wouter zijn keuze is niet meer dan logisch. Eigenlijk kun je dan geen foute keuze maken.
+1 in de lease zou ik het ook prima vinden (zet maar voor de deur, ik teken ervoor), dikke auto en weinig bijtelling...

Knot

Bericht door Knot » 14 dec 2011, 23:25

Ik vind het ook prachtig hoor hoe zo'n 328i ervandoor gaat, megaveel koppel, die 8traps die perfect aansluit.. alleen als ik dat uitlaatgeluid hoor dan is dat toch echt van de klasse snert + chili con carne + toiletbezoek...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 dec 2011, 23:28

6-cilinders in lijn zijn zwaar overrated imho.

Ik heb nu een 4 liter 6 cilinder in lijn. Die klinkt beter dan mijn e34 535i destijds. Maar het is niet het geluid dat boeit. De loopkultuur is mooi, maar je krijgt er geen kippevel van zolang er geen itb's en/of airbox op zit a la CSL.

Denk ook maar niet dat er iemand tegen mij zegt; goh Cav, gaaf hé zo'n 4 liter 6 in lijn.

Want het is geen v8. Precies zoals Knot zegt.

Een 130i vind ik op papier geiler dan irl. Het is een zalig blok, maar op basis van alle specs op papier mis je in het echt het CSL gevoel: beleving. Dus met een 4-cilinder turbo zie ik amper wat nou de concessies zijn. Het geluid boeit in zo'n familiehok toch geen zak?

In een sportwagen is dat een ander verhaal.

dvh

Bericht door dvh » 14 dec 2011, 23:30

Betreft het downsize .
De weg die bmw bewandeld is toch niet vrijwillig ?
De emissie eisen die gesteld worden aan de autoindustrie maken het zo dat bmw met deze producten op de markt komt.

Dat ze het zodanig verpakken dat het voor de consument interessant bljft, niks dan lof toch ?
De autoindustrie, as we know it, wordt zowiezo steeds meer een eenheidsworst.
Het enige wat bmw voor mij bmw maakt is goed rijgedrag en rwd.

Ik begrijp dat deze emo punten voor puristen kunnen verschillen..echter.. Bmw blijft bmw.
Je kan lullen en klagen wat je wil, kijk rond je heen naar altenatieven.. Er is geen altenatief op een normale saaie consevatieve sedan. Audi, Mercedes, Vw , > vul maar in.. Betreft rijden is er vrijwel geen altenatief.
Het zal op punten als wegligging, rijgedrag, motor , aandrijving, geen vervanger zijn voor een bmw.

Nu ben ik een bmw liefhebber.. Dat ben je of ben je niet. Ik ben ook autoliefhebber en kijk begeerlijk uit naar nieuwe modellen. Nu denk ik dat vooral de beleving bepalend is. En beleving wordt niet bepaald door het weten wat voor motor er in een auto ligt. Het is een totaalpakket.

En betreft dat laatste, een totaalpakket, weet bmw het naar mijn weten nog altijd als beste voor elkaar te krijgen.

Knot

Bericht door Knot » 14 dec 2011, 23:31

Dat wel, maar ze profileren zo'n 328i sportline wel een beetje in die hoek vind ik.

Neem dan gewoon een luxury line 320i dan heb je ook je turbotje en bijbehorend koppel en probeer je luxe ipv stoer uit de hoek te komen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 dec 2011, 23:38

Trouwens wel grappig, onbewust zijn de 3 overgebleven auto's op m'n shortlist een 4-cilinder:

2.0 boxer in de GT 86
2.8 Turbodiesel in de Wrangler
2.0 turbo in de 328i

3 totaal verschillende auto's met financieel verschillende consequenties, maar dus 1 gemene deler: de beste 4 cilinders in hun klasse en voor het doel waarvoor die auto's bedoeld zijn. Mag ik ze niet gewoon alle drie? :)

RVV

Bericht door RVV » 14 dec 2011, 23:40

Cav overeenkomsten tussen een 130i en een CSL zoeken en dan verbaast zijn dat die er buiten de 6 cilinders om er niet zijn maar wel een 4 koffiepotsenseo op waarde schatten???? Zit je aan de pillen of pado's ofzo op dit moment??? LOL

De BMW marketing slaat weer hard om zich heen, de GT86 is vergeten, uiteindelijk willen we linksom of rechtsom allemaal bukken in een beiers hol :kikker:

dvh

Bericht door dvh » 14 dec 2011, 23:42

Icoon, de E30 m3 is een 4 pitter waar het topmodel daaronder, de E30 325, een 6cyl is.
Nuff said.
Dennis Cavallino schreef:6-cilinders in lijn zijn zwaar overrated imho.

Ik heb nu een 4 liter 6 cilinder in lijn. Die klinkt beter dan mijn e34 535i destijds. Maar het is niet het geluid dat boeit. De loopkultuur is mooi, maar je krijgt er geen kippevel van zolang er geen itb's en/of airbox op zit a la CSL.

Denk ook maar niet dat er iemand tegen mij zegt; goh Cav, gaaf hé zo'n 4 liter 6 in lijn.

Want het is geen v8. Precies zoals Knot zegt.

Een 130i vind ik op papier geiler dan irl. Het is een zalig blok, maar op basis van alle specs op papier mis je in het echt het CSL gevoel: beleving. Dus met een 4-cilinder turbo zie ik amper wat nou de concessies zijn. Het geluid boeit in zo'n familiehok toch geen zak?

In een sportwagen is dat een ander verhaal.

Tom

Bericht door Tom » 14 dec 2011, 23:43

E30 M3 had gelukkig geen turbo :mrgreen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 dec 2011, 23:43

@Rico: Toen de 3.0 uit moest komen zat ik al die specs vol enthousiasme te lezen, dát blok was zoooo mooi opgebouwd. Technieken uit de motorsport, veel koppel, laag gewicht etc etc, echt een mooi stuk techniek.

Uiteindelijke beleving in de praktijk? Prima blok, maar niet zo 'thrilling' als verwacht.

RVV

Bericht door RVV » 14 dec 2011, 23:47

David natuurlijk is het vrijwillig. Als Porsche een 6 atmo 6000 euro goedkoper kan krijgen met gebruik van de juiste CO2 ingredienten. Dan kan BMW dat ook. Alleen verdienen ze dan per model minder. Keuzes zoals Tom al schreef. Het komt de BMW boekhouders wel heel goed uit. Dit wilde ze al jaren eerder, maar ze hadden geen excuus.. De CO2 hoax is natuurlijk de excuustruus bij uitstek.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 dec 2011, 23:52

Ik ben ook geen fan van de Co2 hoax, maar ik zie wel het verschil tussen een verbruik van 1:7 gemiddeld bij 40.000 km/j en 1:14.

Dat gaat om duizenden euro's per jaar verschil, nog ff los van de afschrijving en restwaarde van zuipschuiten die niemand wil hebben.

Ik weet ook wel dat ik jouw aversie tegen bmw, marketing en energiebesparingsgelul niet kan doorbreken Rico, maar ik vind het wel vermakelijk om het toch te proberen. :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 dec 2011, 23:53

Tom schreef:E30 M3 had gelukkig geen turbo :mrgreen:
Nee daarom was de 325 eigenlijk de betere auto, lol.

RVV

Bericht door RVV » 14 dec 2011, 23:56

Dennis ik durf te beweren dat de 3 liter atmo de fijnste atmo is die de auto industrie heeft voortgebracht.

De verhouding, loop, power, respons, verbruik is gewoon perfect in balans dat gaat nooit lukken met die senseomeuk. Uiteraard het een en ander afhankelijk van de verpakking. In een 5 serie misschien wat minder dan in een 130i of Z4.

Een sportmotor is het niet maar dat is ook nooit de pretentie geweest. Als sportblok overtreft de S54 (e46 M3) op alle vlakken de 3 liter. Als allrounder is de 3 liter de betere motor.

(wacht op mijn prozac leverancier uit Heerenveen :lol: )

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 dec 2011, 23:58

RVV schreef:David natuurlijk is het vrijwillig. Als Porsche een 6 atmo 6000 euro goedkoper kan krijgen met gebruik van de juiste CO2 ingredienten. Dan kan BMW dat ook. Alleen verdienen ze dan per model minder. Keuzes zoals Tom al schreef. Het komt de BMW boekhouders wel heel goed uit. Dit wilde ze al jaren eerder, maar ze hadden geen excuus.. De CO2 hoax is natuurlijk de excuustruus bij uitstek.
Vergeet niet dat de turbotechniek pas nu auto's oplevert die er zuiniger, sneller en fijner rijden. Geen turbogat, hoog verbruik en beperkte powerrange meer. Die techniek is nog vrij jong. De 328i is dan ook de enige die mij naast de 335i als autoliefhebber echt boeit.... Laat daarover geen misvertand zijn.

RVV

Bericht door RVV » 15 dec 2011, 00:00

Dennis nu moet je echt stoppen met die pillen hoor.. Je denkt toch niet werkelijk dat het BMW sprookje van 1:14 waar is???

Die 245 pk turbosenseo meuk draait straks in de dagelijkse praktijk gewoon 1 op 9 hoor. Voor een 3 liter atmo is dat ook geen enkel probleem.

JP

Bericht door JP » 15 dec 2011, 00:03

Als VW die 1:14 haalt, met de geblazen motoren, dan zal BMW het toch ook moeten kunnen?

Freude am Sparen!

dvh

Bericht door dvh » 15 dec 2011, 00:06

RVV schreef:David natuurlijk is het vrijwillig. Als Porsche een 6 atmo 6000 euro goedkoper kan krijgen met gebruik van de juiste CO2 ingredienten. Dan kan BMW dat ook. Alleen verdienen ze dan per model minder. Keuzes zoals Tom al schreef. Het komt de BMW boekhouders wel heel goed uit. Dit wilde ze al jaren eerder, maar ze hadden geen excuus.. De CO2 hoax is natuurlijk de excuustruus bij uitstek.
Ben het deels met je eens, uiteraard probeerd bmw het maximale uit de situatie te halen.
Hoe groter het bedrijf, hoe meer geld er verdient moet worden is vrijwel een zekerheid voor minder emotie en meer slimme productie en marketingtrukjes.

Maar werden deze eisen niet opgelegd door (?) dan hield bmw zich waarschijnlijk niet bezig met deze zaken.
Veranderingen komen en gaan en als goed ondernemer zeil je gewoon op de gunstigste wind mee.
Maar wie weet.. Wellicht hebben de topmannen een mooie deal gesloten met Dhr Gore om zo hun eigen industrie weer een boost te geven.

Hoe dan ook, je doet er niks aan.. Ik probeer er toch maar van te genieten ipv te frustreren.
Het is ergens toch ook belachelijk dat je je zou moeten verdedigen wanneer je bijv een mooie 4cyl 328 koopt omdat het een minderwaardige auto zou zijn !?

Kom ik toch weer terug op eerder verhaal. Er is geen altenatief. Mensen klagen over de nieuwe ontwikkeligen en wanneer je dan vraagt: wat is beter ? , dan refereren ze naar techniek uit het verleden. Nooit naar een hedendaagse concurrent.

En over 5/6 jaar , wanneer iedereen gewend is aan de 4 turbo's, dan is het weer wat anders waar we over klagen.. :beer:
Laatst gewijzigd door dvh op 15 dec 2011, 00:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 dec 2011, 00:11

@Rico
100% eens wat betreft 3 liter omschrijving, maar hoe goed die 3 liter ook is, ik zou hem nooit kopen. Simpelweg om de reden die jij en Tom steeds noemen: beleving. Ik krijg er geen kippevel van, waardoor de behoefte om zo'n stuk techniek te kopen bij mij er niet is. Een 6-cilinder benzine had ook niet op mijn zakelijke shortlist gestaan, al mag ik die wel kiezen als ik zou willen.

100% oneens wat betreft jouw opvattingen over MIJN verbruikscijfer (bmw geeft zelf 1:15,8 op) in een 4-cilinder turbo.

Met de RCZ, Golf GTI en al dat soort auto's rijd IK erg zuinig. Met 6-cilinders ed haal ik verbruikscijfers juist nooit (teveel file/stad/spits en teveel het gas intrappen omdat je onder de 3000 rpm niet veel grunt hebt).

Dat jij die turbo overal tot in het rood doortrekt geldt niet voor mijn dageljkse rijstijl. Daarom past een turbomotor beter bij me dan de motor van de GT 86, maar dat is een ander verhaal, want daar komt pas echt mijn auto emotie meetellen....

RVV

Bericht door RVV » 15 dec 2011, 00:12

Als je 1:14 wil halen met de 245pk 328i kun je net zo goed de 320i nemen. Want rijden met een rauw ei onder het gaspedaal kan ook wel minder vermogen. Dan zijn het blijkbaar toch weer pats pk's in die 328i :tooth:

Maargoed ik hou op, mijn standpunt houdt verder toch geen stand. Het feit is dat het is zoals het is.

Dessalnietemin blijf ik het vermakelijk vinden om te lezen hoe het "BMW brainwash" programma zijn werkt doet op de leasebrigade :D Gouden tijden breken aan voor BMW verkopers. :hungry: wassen knippen en scheren straks die klantjes :lollerdelol:

Nu hou ik op te plagen, straks gaan ze de BMW folder niet meer leuk vinden. :lezen: :piraatje:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 dec 2011, 00:20

RVV schreef:Als je 1:14 wil halen met de 245pk 328i kun je net zo goed de 320i nemen. Want rijden met een rauw ei onder het gaspedaal kan ook wel minder vermogen. Dan zijn het blijkbaar toch weer pats pk's in die 328i :tooth:

: :piraatje:

Als ik puur zakelijk zou rijden, dan hoefde ik geen 328i Touring, dan was een basismotor prima. Nu kies ik ervoor om iedere maand dik geld (imho) te betalen en daar wil ik dan rijplezier voor terug op de leuke routes die ik ermee ga rijden. Vandaar de keuze voor dit blok. 40.000 km/j rijd je nou eenmaal niet volgas. 1:14 lijkt mij dus zeer realistisch. De 320d EDE is de andere motorvariant die ik prefereer/overweeg. Fijne reisauto waarmee ik afgelopen jaar heel veel km's in een paar dagen heb gereden, allen had de E90 net te veel minpunten om mijn shortlist niet te halen. Minpunten die er in de F30/31 niet meer zijn.

Als ik deze 3 serie ga rijden is er geen geld meer voor een funauto privé. Nu heb ik daar geen behoefte aan, maar als ik toch mag kiezen, dan de best mogelijke keus. Ik heb niet meer nodig dan de specs van de 328. Als ik meer wil bijtellen kies ik liever voor de Wrangler Ultimate Rubicon.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 15 dec 2011, 00:27, 2 keer totaal gewijzigd.

steve smith

Bericht door steve smith » 15 dec 2011, 00:21

RVV schreef:Dennis ik durf te beweren dat de 3 liter atmo de fijnste atmo is die de auto industrie heeft voortgebracht.

De verhouding, loop, power, respons, verbruik is gewoon perfect in balans dat gaat nooit lukken met die senseomeuk. Uiteraard het een en ander afhankelijk van de verpakking. In een 5 serie misschien wat minder dan in een 130i of Z4.

Een sportmotor is het niet maar dat is ook nooit de pretentie geweest. Als sportblok overtreft de S54 (e46 M3) op alle vlakken de 3 liter. Als allrounder is de 3 liter de betere motor.

(wacht op mijn prozac leverancier uit Heerenveen :lol: )
Pffff, preken voor eigen parochie?

Sorry hoor, maar zo geweldig vind ik die N54 nou ook niet. Ja het is een fijne motor voor daily use. Nee, het zal niet de geschiedenisboekje ingaan als een hoogstandje. In een Z4 of een 1 helemaal lachen, en in een 3 absoluut een fijne bullige motor, maar misschien moet je'm ook eens in een 5 of 7 echt aanspreken. All round issie niet, het is gewoon een sportieve hijgerige toerenjanker die onderin niet thuis is als er kilo's gesjouwd moeten worden.

RVV

Bericht door RVV » 15 dec 2011, 00:24

Dennis ik begrijp en respecteer je redenatie ook wel, IRL als leasebak prima keuze.

Knot

Bericht door Knot » 15 dec 2011, 08:01

RVV schreef:Dennis nu moet je echt stoppen met die pillen hoor.. Je denkt toch niet werkelijk dat het BMW sprookje van 1:14 waar is???

Die 245 pk turbosenseo meuk draait straks in de dagelijkse praktijk gewoon 1 op 9 hoor. Voor een 3 liter atmo is dat ook geen enkel probleem.
Dat zal toch niet? Zeker met 8traps, je zit altijd laag in de toeren dan.. denk dat 1 op 12 sowieso haalbaar is voor de gemiddelde leaserijder die vlot wegkomt.

Plaats reactie