Maar zonder gekheid, ik snap heel goed dat die auto ineens heel aantrekkelijk kan zijn in de lease. Jouw keuze of Wouter zijn keuze is niet meer dan logisch. Eigenlijk kun je dan geen foute keuze maken.
Ik vind 4 cilinders prachtig hoor. S2000 vond ik motorisch leuker als de Z4. Toyota blok in Exige is geweldig. Die GT86 zal ik denk ik ook wel kunnen waarderen.Knot schreef:4 en 6 cilinders... is allemaal om het even, kinderspel
+1 in de lease zou ik het ook prima vinden (zet maar voor de deur, ik teken ervoor), dikke auto en weinig bijtelling...RVV schreef: Maar zonder gekheid, ik snap heel goed dat die auto ineens heel aantrekkelijk kan zijn in de lease. Jouw keuze of Wouter zijn keuze is niet meer dan logisch. Eigenlijk kun je dan geen foute keuze maken.
Dennis Cavallino schreef:6-cilinders in lijn zijn zwaar overrated imho.
Ik heb nu een 4 liter 6 cilinder in lijn. Die klinkt beter dan mijn e34 535i destijds. Maar het is niet het geluid dat boeit. De loopkultuur is mooi, maar je krijgt er geen kippevel van zolang er geen itb's en/of airbox op zit a la CSL.
Denk ook maar niet dat er iemand tegen mij zegt; goh Cav, gaaf hé zo'n 4 liter 6 in lijn.
Want het is geen v8. Precies zoals Knot zegt.
Een 130i vind ik op papier geiler dan irl. Het is een zalig blok, maar op basis van alle specs op papier mis je in het echt het CSL gevoel: beleving. Dus met een 4-cilinder turbo zie ik amper wat nou de concessies zijn. Het geluid boeit in zo'n familiehok toch geen zak?
In een sportwagen is dat een ander verhaal.
Nee daarom was de 325 eigenlijk de betere auto, lol.Tom schreef:E30 M3 had gelukkig geen turbo
Vergeet niet dat de turbotechniek pas nu auto's oplevert die er zuiniger, sneller en fijner rijden. Geen turbogat, hoog verbruik en beperkte powerrange meer. Die techniek is nog vrij jong. De 328i is dan ook de enige die mij naast de 335i als autoliefhebber echt boeit.... Laat daarover geen misvertand zijn.RVV schreef:David natuurlijk is het vrijwillig. Als Porsche een 6 atmo 6000 euro goedkoper kan krijgen met gebruik van de juiste CO2 ingredienten. Dan kan BMW dat ook. Alleen verdienen ze dan per model minder. Keuzes zoals Tom al schreef. Het komt de BMW boekhouders wel heel goed uit. Dit wilde ze al jaren eerder, maar ze hadden geen excuus.. De CO2 hoax is natuurlijk de excuustruus bij uitstek.
Ben het deels met je eens, uiteraard probeerd bmw het maximale uit de situatie te halen.RVV schreef:David natuurlijk is het vrijwillig. Als Porsche een 6 atmo 6000 euro goedkoper kan krijgen met gebruik van de juiste CO2 ingredienten. Dan kan BMW dat ook. Alleen verdienen ze dan per model minder. Keuzes zoals Tom al schreef. Het komt de BMW boekhouders wel heel goed uit. Dit wilde ze al jaren eerder, maar ze hadden geen excuus.. De CO2 hoax is natuurlijk de excuustruus bij uitstek.
RVV schreef:Als je 1:14 wil halen met de 245pk 328i kun je net zo goed de 320i nemen. Want rijden met een rauw ei onder het gaspedaal kan ook wel minder vermogen. Dan zijn het blijkbaar toch weer pats pk's in die 328i![]()
: :piraatje:
Pffff, preken voor eigen parochie?RVV schreef:Dennis ik durf te beweren dat de 3 liter atmo de fijnste atmo is die de auto industrie heeft voortgebracht.
De verhouding, loop, power, respons, verbruik is gewoon perfect in balans dat gaat nooit lukken met die senseomeuk. Uiteraard het een en ander afhankelijk van de verpakking. In een 5 serie misschien wat minder dan in een 130i of Z4.
Een sportmotor is het niet maar dat is ook nooit de pretentie geweest. Als sportblok overtreft de S54 (e46 M3) op alle vlakken de 3 liter. Als allrounder is de 3 liter de betere motor.
(wacht op mijn prozac leverancier uit Heerenveen)
Dat zal toch niet? Zeker met 8traps, je zit altijd laag in de toeren dan.. denk dat 1 op 12 sowieso haalbaar is voor de gemiddelde leaserijder die vlot wegkomt.RVV schreef:Dennis nu moet je echt stoppen met die pillen hoor.. Je denkt toch niet werkelijk dat het BMW sprookje van 1:14 waar is???
Die 245 pk turbosenseo meuk draait straks in de dagelijkse praktijk gewoon 1 op 9 hoor. Voor een 3 liter atmo is dat ook geen enkel probleem.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten